Ja mam pytanie do drugiej misji. Jak w zasięgu markera jest 5 jednostek z czego 2 moje troopsy i 1 inny oraz jeden troops przeciwnika i jeden inny to kto dostaje minus do power level?
Offline
Kuguar napisał:
Ja mam pytanie do drugiej misji. Jak w zasięgu markera jest 5 jednostek z czego 2 moje troopsy i 1 inny oraz jeden troops przeciwnika i jeden inny to kto dostaje minus do power level?
Gracz który ma najwięcej modeli troops w 3" od znacznika. Jeśli na te troops skłądają się dwa unity, to wtedy ten liczniejszy. Jesli oba mają taką samą liczbę gracz który kontroluje unity wybiera.
Offline
„Piękna jesień” – W każdej turze należy rzucić 1k6 za każdy unit z <fly>, który wykonuje ruch w fazie ruchu. Przy
wyniku 1, dany unit otrzymuje d3 Mortal Wounds.
Trochę harkorowe...
Mocno to bije w moja armię gdzie połowa jednostek ma <fly>. Wiec nie zgadzam się na tą zasadę, albo trzeba do niej wprowadzić jakiś balans.
Ostatnio edytowany przez Modron (2017-11-12 14:25:26)
Offline
Ja mam 3 uwagi.
Kto 1 zaczyna- czemu nie można po prostu kontynuować normalnie. Osoba kończąca jako 1 rozstawienie zaczyna?
Ta sama uwaga co Modron- dostają po głowie tylko fly? A jak dostanie po głowie cała reszta? Zaznaczam, że 1 misji Heavy Support dostaję pewne plusy, ale też można stracić.
3 uwaga: zacytuję
"„Wrak tupolewa” - Relikwia może być podniesiona tylko przez Infrantry model jeżeli znajdzie się w 3” od niej.
Dany model automatycznie ją podnosi i od tego momentu należy przemieszczać relikwię wraz z modelem."
Chcę wyjaśnić sytuację, która mi przyszła do głowy: rozciągam sobie unit złożony z 20 warriorów każdy oddalony od siebie o 2 cale i załóżmy, że jedna z jego odnóg zebrała relikwię. Moja tura się skończyła. Przeciwnik w swojej turze ostrzeliwuję mi oddział i załóżmy, że zginął mi 1 warrior. To zdejmuję tego co dźwigał mi relkwię, z racji tego, że brak infrantry wroga w pobliżu jeden z moich warriorów znajduję się 3 cale od relikwii to automatycznie je podnosi i sytuacja powtarza się przy kolejnym ostrzale przez przeciwnika- załóżmy, że zeszło mi ich w sumie 10 i relikwia pokonała w sumie połowę stołu.
Może zmienić, że w swojej turze można tylko podnieść, a nie automatyczne podnoszenie bo robi się trochę to przekozaczone dla rozciągniętych masówek.
Offline
jony napisał:
Kto 1 zaczyna- czemu nie można po prostu kontynuować normalnie. Osoba kończąca jako 1 rozstawienie zaczyna?
To bardzo dobra zasada. Dzieki temu przy rozstawianiu nie wiesz kto bedzie sie ruszal pierwszy. Przy oryginalnych zasadach jak wiesz ze bedziesz pierwszy to rozstawiasz sie bardzo agresywnie uzyskujac przewage, a z drugiej strony przejecie inicjatywy czesto rozstrzyga mecz bo przeciwnik strzela w twoje agresywnie wystawione jednostki.
Offline
Kuguar napisał:
To bardzo dobra zasada. Dzieki temu przy rozstawianiu nie wiesz kto bedzie sie ruszal pierwszy. Przy oryginalnych zasadach jak wiesz ze bedziesz pierwszy to rozstawiasz sie bardzo agresywnie uzyskujac przewage, a z drugiej strony przejecie inicjatywy czesto rozstrzyga mecz bo przeciwnik strzela w twoje agresywnie wystawione jednostki.
Tu akurat się nie zgodzę, ostatnio na meczu rozstawiłem się agresywnie, ale oddałem przeciwnikowi żeby on pierwszy zaczynał, więc moim skromnym zdaniem, rozstawienie nie ma aż takiego znaczenia.
Offline
Modron napisał:
„Piękna jesień” – W każdej turze należy rzucić 1k6 za każdy unit z <fly>, który wykonuje ruch w fazie ruchu. Przy
wyniku 1, dany unit otrzymuje d3 Mortal Wounds.Trochę harkorowe...
Mocno to bije w moja armię gdzie połowa jednostek ma <fly>. Wiec nie zgadzam się na tą zasadę, albo trzeba do niej wprowadzić jakiś balans.
Czyli Modron nie podnosisz rękawicy?
Zmienię wieczorem zasadę na:
„Piękna jesień” – Od 4 tury na polu bitwy pojawia się tajemnicza mgła, która powoduje że: wszystkie ataki strzeleckie wykonywane są z modyfikatorem -1. Trudność rzucenia każdej psychic power wzrasta o 1. Od rzutu na zasięg szarży odejmuje się 1 cal. Każdy gracz na koniec swojej fazy movement rzucą k6 za każdą jednostkę znajdującą się w lesie, wychodzącą z lasu, przechodzącą lub jeśli miała zasadę <FLY> przelatującą nad lasem, przy wyniku 1, dany unit otrzymuje d3 Mortal Wounds
Zasady relikwii zostaną doprecyzowane. Przeczytam jak to jest dokładnie w podręczniku.
Co do kolejności zaczynania. Czas już się przestawiać. Od grudnia będzie to oficjalna zasada. W żaden sposób tego nie zmienię.
Offline
Członek Komisji
To ja już wolałem tę poprzednią zasadę odnośnie Fly =.= Czyli od 4 tury orki strzelają na 6+, a po advance wcale, super. Skoro to mgła to moim zdaniem powinna iść po widoczności jednostek np. strzelanie tylko na połowę dystansu, flyery na minimalnym ruchu itp.
Offline
Wydaje mi się że bardziej zbalansowane zasady to takie gdzie dany typ jednostek za minus dostaje tez plus.
Na przykładzie 1 misji heavy maja plus bo wiecej punktow dostaja za markery, ale maja tez minus, bo przeciwnik dostaje punkty za ich niszczenie.
W tej misji np. Fly moglyby dostawac MW, ale w zamian np. tylko fly moglyby przenosic relikwie. Nowa zasada ktora zaproponowales karze większa grupę oddziałów, ale nadal są jednostki lepsze, np. walczące wręcz. Kary -1 do szarży nie można porównać z -1 do hit.
Offline
W taki sposób nigdy nikomu nie będzie nic pasować, proponuje w takim razie przekopiować zasadę odnośnie strzelania z 252 strony podręcznika głównego "Low Visibility" i wszyscy będą happy.
Zasady reliktu (str.223 Rulebook, tłumaczenie - Knykieć):
Może podnieść go tylko jednostka z zasadą INFANTRY po przez ruch do bezpośredniego kontaktu z nim (automatycznie go w tedy podnosi. Od tego momentu, relikt porusza się wraz z modelem, dopóki model nie zostanie SLAIN(zabity) lub FLEET(ucieknie). Model z reliktem nie może EMBARK (wsiąść) do transportu, opuścić BATTLEFIELD'a lub poruszyć się więcej niż 9" w pojedynczej fazie "FOR ANY REASON" (pod żadnym pozorem).
Offline
Zasada Reliktu taka jak Knykieć napisał. Zasada "polska jesień" zostanie wykreślona i tyle.
Na razie PEPER nie potwierdził jeszcze Przełomu:(. Mam rozmawiać z Panią Ulą, ale dopiero jutro się wyrobię z ta rozmową.
Zaktualizowane zasady misji:
https://drive.google.com/open?id=11L3V1 … INlyRwNnaa
Offline
Movement
Move + Advance maksymalnie 9" cali. Ale np wszystkie inne modele nie niosące Reliktu mogą więcej się ruszyć.
Jak coś pozwala się ruszyć w psychic Phase to też maksymalnie 9" (wliczajac teleporty i inne jakieś przerzucanie jednostek)
Tak samo z Shooting
Model z reliktem może szarzować na maksymalnie 9" inne modele moga na więcej. Jesli to oznacza że unity nie wejdzie w 1" to szarża nieudana.
Pozdro
Offline
Pytanko odnośnie modeli: mam takie piękne żabki
https://www.forgeworld.co.uk/en-PL/Daem … -of-Nurgle
Mogę je wystawić jako Spawn'y Chaosu czy będzie to podchodziło pod "Count as"?
Offline