Petrodon - 2017-09-11 14:27:08

Planowany termin 25 listopada. Miejsce. Przełom. PEPER proszę potwierdź to do 3 listopada.
Misje:
1 Misje wymyśla Knykieć
2 Misje wymyśla SzymSok
3 Misje wymyślam ja

Lp. Gracz   Wpłacono/Należy się
1. PEPER  - 10/10
2. Ciastek - 10/10
3. Knykieć - 0/10
4. Modron - 10/10
5. Johnyenglish - 0/10
6. Mikołaj - 10/10
7. SzymSok - 20/20
8. Jakubus - 10/10
9. Petrodon - 10/10 - dzisiaj opłaciłem
10. Kuguar - 20/20

Pozostały dwa miejsca. Pieniądze wpłacamy na konto Stowarzyszenia.


63 2490 0005 0000 4530 3216 4730
STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW FANTASTYKI MIŃSKA GILDIA FANTASTYKI
NADRZECZNA 14/19
05-300  MIŃSK MAZOWIECKI

Tytuł: Turniej WH40k Listopad i ksywka z forum.


1) Podstawowe zasady
Limit pkt: 1500
Armie Battle Forged. Matched play
Liczba detachmentów dowolna.
Gramy bez jednostek Forge World.

Obowiązują wszystkie kodeksy i FAQ wydane do 17.11.2017
Każdy musi znać zasady z podręcznika głównego i te dotyczące swojej armii. Oczywiście wraz z FAQami.

Osoby, które nie mają kodeksu otrzymują +1 CP przeciwko graczom prowadzącym armie na kodeksach. wystarczy jeden detachment, który wchodzi pod kodeks żeby armia była rozpatrywana jako grająca na kodeksie.

Każdy gracz w ramach jednej bitwy musi rozegrać taką samą liczbę tur. Tzn.:
Jeżeli nie ma czasu na dokończenie tury drugiego gracza. Wtedy pierwszy gracz nie rozpoczyna swojej gry.
Jeśli to wyjdzie w trakcie gry to punkty zdobyte w tej turze przez pierwszego gracza są anulowane.

Obowiązuje wspólna pula kostek. Minimum 20 maksimum 24 kostki. Inne kostki (poza znacznikami nie mają prawa leżeć na stole). Gracze którzy nie będą się do tego stosować otrzymają - 5 punktów do ogólnej punktacji za każde użycie kostek z poza wspólnej puli.

2) Wejściówka:
Gracze ze stowarzyszenia z opłaconymi składkami 10 PLN. Pozostałe osoby 20 PLN.

3) Harmonogram
8.15 – 9.00 – przygotowanie sali i rozpoczęcie turnieju. Najpóźniej należy przyjść na miejsce o 8.50. Za spóźnienia będą karne punkty.
9.00 – 11.45 – I bitwa
12.00 – 14.45 – II bitwa
15.30 – 18.30 – III bitwa
18.45 – 19.00 –sprzątnięcie sali.

Po zakończeniu bitwy jest 5 minut na przekazanie wyników.

4) Punktowanie

Wyniki będą przeliczane na system:
0 VP różnicy - 10: 10
1-2 VP różnicy - 11:9
3-4 VP różnicy – 12:8
5-6 VP różnicy - 13:7
7-8 VP różnicy – 14:6
itd.

Table do końca 3 tury dowolnego gracza 20:0. Po 3 turze gra jest dogrywana do końca przez jednego gracza. Włącznie z rzutami na dodatkowe tury 6 i 7, jeśli zasady misji takie przewidują.

Poza Kartami, zdobytymi markerami jako VP będzie liczona różnica w punktach za zniszczone jednostki:
Wielkość różnicy:
poniżej 100 pkt różnicy punktu nie ma.
100 - 249 pkt  - 1 VP dla osoby która ma mniej straconych punktów.
250 - 499pkt  - 2 VP dla osoby która ma mniej straconych punktów.
500 pkt 3 VP
750 pkt 4 VP
1000 pkt 5 VP
1250 pkt 6 VP

Dodatkowe punktowanie za wartość modelarską max 6 pkt - Naliczane jednorazowo.
Malowanie
1 pkt – Ponad 50% figurek pomalowane. Minimum trzy kolory.
2 pkt – Pomalowane wszystkie figurki. Minimum trzy kolory + cienie.
3 pkt – Pomalowane wszystkie figurki. Malowanie na wysokim poziomie. Cienie, przejścia, wyróżnienie oddziałów.
Podstawki
1 pkt Ponad połowa podstawek jest zrobiona tzn. trawki, kamyczki, podłoże może być pomalowane farbą z fakturą, pomalowane podstawki sceniczne: cokolwiek co sprawi, że podstawka nie będzie plastikiem lub psikniętym sprayem plastikiem.
2 pkt. Wszystkie podstawki zrobione. Większość zrobiona na wysokim poziomie (coś więcej niż farba z fakturą)
Pełen WYSIWYG
1 pkt – za pełen WYSiWYG.

Wygrywa osoba, która po 3 bitwach ma największą sumę punktów.

5) Inne zasady:

Gramy na stołach 60"x48"
Obowiązuje WYSIWYG (What you see is what you got), lecz bez wielkiej przesady (tz. jak model ma wykupione 3 bronie, a wklejone 2 tzn., że tej trzeciej nie trzeba mu doklejać w trzeciej ręce, lub na plecach). Każda broń specjalna musi być zamontowana. Specjalna tzn. inna niż podstawowe, które model ma na starcie opisane w kodeksie / indeksie.

Wszelkie odstępstwa muszą być zgłoszone na etapie zgłaszania rozpisek, a modele oznaczone na polu bitwy tzn. mój drednot ma multimelte, a zgłaszam go jako model z lascannonem, to trzeba zgłosić na etapie rozpiski. Maksymalnie 3 odstępstwa.

Modele muszą być sklejone do końca, tzn, termos bez rąk, lub latający DP bez skrzydeł nie przejdą. Podstawki muszą mieć wymiary zgodne z oryginalnymi (piechota może mieć 25mm - stare podstawki lub 32mm - podstawki z nowych boxów).

Proxy- nie.
Count as - nie.

Wszelkie samoróbki / konwersje muszą trzymać wymiary oryginału. Dopuszczone jest +/- 10% do wymiaru oryginału. Podstawki takich samoróbek muszą być zgodne z oryginałem.

Jednostki z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)

Obj. sec.: Wszystkie unity/modele z battle field role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli wroga w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę. Wtedy znacznik, trzyma unit, który ma więcej modeli w 3" od centrum znacznika.

Osoba która pierwsza skończ się rozkładać na stole ma +1 do wyniku rzutu na ustalenie gracza, który wybiera kto rozpoczyna grę.

6) Rozpiski
Rozpiski wysyłane są na mojego emaila: tomaszkrzysztof.wojciechowski at gmail . com. Termin wysyłania rozpisek to piątek 17.11.2017 godzina 21.00. Rozpiska wysłana po terminie spowoduje ujemne punkty. Do maks. 5 ujemnych punktów.
Ja swoją rozpiskę wyślę 3 osobom. Rozpiska będzie z hasłem wysłana 16.11.2017 do godziny 24.00, hasło ujawnię po otrzymaniu wszystkich rozpisek.

Wzór rozpiski poniżej. Każdy ma mieć swoją rozpiskę wydrukowaną.  Na turnieju obowiązkowo trzeba mieć indeks w formie cyfrowej bądź papierowej.  Każdy gracz odpowiada za legalność swojej rozpiski. Wszelkie wytłumaczenia że tak jest w batlle scribe czy innej aplikacji można wsadzić sobie w kieszeń. Zastosowanie mają kodeksy i indeksy.

W rozpisce trzeba wskazać warlorda. Traity określane są przed każdą grą.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER:
+ ARMY FACTION:
+ TOTAL COMMAND POINTS:
+ TOTAL ARMY POINTS:
+ ARMY FACTIONS USED:
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS:
+ POWER LEVEL:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[ NAME OF DETACHMENT 1] ++ [ARMY FACTIONS] ++ [ POINTS] ++ [COMAND POINTS]
HQx  NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
ELITE x;  y NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
TROOPS x;  y NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
HEAVY SUPPORT x;  y NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
FAST ATACK x;  y  NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
FLYER x;  y  NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
LOW x;  y  NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
TRANSPORT x;  y  NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
[ NAME OF DETACHMENT 2] ++ [ARMY FACTIONS] ++ [ POINTS]
………………
[ NAME OF DETACHMENT 3] ++ [ARMY FACTIONS] ++ [ POINTS
………………
ARMY REINFORCEMENT POINTS :
ARMY REINFORCEMENT FACTION :
X  - KOLEJNY NUMER DANEGO TYPU JEDNOSTKI W DETACHMENCIE
Y – LICZEBNOŚC MODELI W UNICIE

Przykład wypełnionej rozpiski
http://tourneykeeper.net/Shared/ShowArmy.aspx?id=10322

7) Rozgrywka
I tura losowanie
Po I turze gracze ustawiani są w kolejności wg punktacji  przy remisach alfabetycznie. Potem idąc od góry dobieramy się w pary. Pomijając osoby, z którymi się grało.
Przy nieparzystej liczbie graczy przed każdą turą losujemy osobę, która kibluje. Osoba nie grająca ma dopisywany wynik 13-7. Maksymalnie 1 kiblowanie w turnieju.

8) Stalling – opóźnianie gry

Powolne granie, lub celowe opóźnianie gry żeby odnieść korzyści będzie karane. Niestety jest to trudne do udowodnienia bez osoby non stop obserwującej mecz. Osoby z natury grające wolno na czas turnieju muszą przestawić / przygotować się żeby utrzymać reżim czasowy narzucony przez turniej (też muszę się do tego stosować).
Gracze, którzy nie dograją 5 tur w wyznaczonym czasie. Otrzymują ujemne punkty do ostatecznego wyniku gry.
Obaj gracze rozegrali po 1 turze. – 4 punkty dla każdego.
Obaj gracze rozegrali po 2 tury. – 3 punkty dla każdego.
Obaj gracze rozegrali po 3 tury. – 2 punkty dla każdego.
Obaj gracze rozegrali po 4 tury. – 1 punkt dla każdego.
W ten sposób odpowiedzialni za szybka i sprawną grę są obaj gracze.

Zostaną przygotowane karty z raportem czasu gry. Gdzie będzie rozpisywany czas gry każdego z graczy. Prowadzenie karty jest nieobowiązkowe. Karty mają zastosowanie jedynie w sytuacjach gdy gracze nie rozegrają 5 rund, każdy. Gdy z kart będzie wynikało jasno, że jeden z graczy wykorzystał znacząco więcej czasu to tylko on zostanie ukarany ujemnymi punktami.

Definicja znacząco więcej czasu. Wartość, czasu, znacząco odbiegająca od średniej ilość czasu dla danej rundy we wszystkich pozostałych grach.

Tipsy & Tricks jak nie zostać ukarany za stalling.

Naucz się swojej rozpiski i statystyk swoich jednostek.
Opracuj dobra rozpiskę. Przygotuj sobie podpowiedzi.
Jeśli masz indeks możesz sobie pozaznaczać strony z unitami.
Naucz się zasad.
Naucz się swojej rozpiski i statystyk swoich jednostek.
Przed startem ustalcie wspólną pulę kostek. Rzucajcie tylko kostkami z tej puli. Jak ktoś zada Ci 11 wounds to nie odliczaj kostek tylko weź te ze stołu i nimi rzuć.
Naucz się zasad.
Naucz się swojej rozpiski i statystyk swoich jednostek.
Informuj przeciwnika, żeby grał szybciej.
Przetestuj swoją rozpiskę z kimś.
Zaopatrz się w energetyki, cukier.


9) Nagroda
I miejsce nagroda o wartości 100 zł
II miejsce nagroda o wartości 50 zł
III miejsce nagroda o wartości 25 zł
Nagroda zostanie zakupiona po turnieju w jakimś sklepie internetowym z tematyką gier bitewnych gracze z podium ustalą między sobą jaki. Gracz będzie mógł wskazać co chce kupić za swoją nagrodę. Jeśli wskaże coś droższego różnicę musi dopłacić.

Knykieć - 2017-11-01 19:48:32

Pytanie odnośnie zasad WYSIWYG, przykład mam 20 lychguardów połowa na tarczach połowa na dzidach (2 oddziały po 10), jeżeli chciałbym wystawić ich jako 2 oddziały na dzidach (Modele: jedne oddział same dzidy, drugi same tarcze) to liczyć to jako 10 odstępstw czy jako 1?

Kuguar - 2017-11-01 19:51:24

Bym nie przesadzał z opóźnianiem w turze przeciwnika. Prosta zasada że save-y rzucamy od razu kośćmi z rzutu to wound niweluje czas w turze przeciwnika do niezbędnego minimum. Możemy też powiedzieć że w turze przeciwnika nie możemy prosić o czas na zastanowienie - te kilka umiejętności które działają w turze przeciwnika można użyć bez zastanawiania, a jak ktoś tego nie potrafi to nie używa.
Generalnie wszystko sprowadza się do gry fair play - nie posądzałbym nikogo o specjalne opóźnianie. Po prostu niektóre rozpiski potrzebują trochę więcej czasu na rozegranie tury, a niektórzy gracze trochę słabiej znają zasady i z tego powodu opóźniają grę.
Nie chciałbym żeby ktokolwiek po turnieju czuł że przegrał, bo trafił na graczy którzy bardzo długo grali swoje tury.

Kuguar - 2017-11-01 19:54:08

Knykieć napisał:

Pytanie odnośnie zasad WYSIWYG, przykład mam 20 lychguardów połowa na tarczach połowa na dzidach (2 oddziały po 10), jeżeli chciałbym wystawić ich jako 2 oddziały na dzidach (Modele: jedne oddział same dzidy, drugi same tarcze) to liczyć to jako 10 odstępstw czy jako 1?

Na poprzednim turnieju liczyliśmy jako jedno. Chociaż w tym przypadku wymieniasz miecz i tarczę na dzidę, a jako jeden liczyliśmy wymianę jednej broni dla całego oddziału.

Petrodon - 2017-11-02 12:08:30

Temat wyczyszczony ze starszych postów.

Ciasteczkowy napisał:

Ja do aplikacji nie jestem przekonany. Fakt, pierdyliard rzutów kośćmi czasem zabiera sporo czasu, ale dla mnie jest bardziej wiarygodny niż elektroniczne apki. Poza tym gra traci swój urok. Wystarczy, że templaty zabrali ;)

"Wszelkie samoróbki muszą trzymać wymiary oryginału. Dopuszczone jest +/- 10%. Podstawki takich samoróbek muszą być zgodne z oryginałem." - 10% modeli czy chodzi o wartość punktową armii?

Te 3 odstępstwa dotyczą tylko pojedynczych modeli czy można podciągnąć je pod oddział? Np. wyposażyć cały oddział w tę samą broń, której nie widać na modelach.

+/- 10% dotyczy wielkości modelu. Wysokości, szerokości itp. Eko Stompa i Eko daka jet czy co to tam jest przechodzą.
Jedno odstępstwo może być użyte na cały odział. Na zasadzie wszystkie jednostki zamiast chopp mają power klawy, ale nie na zasadzie, że z pośród 10 modeli z choppami jeden ma power klaw, drugi sttuber, a trzeci widelec. W ten sposób są trzy odstępstwa.


Knykieć napisał:

Petrodon napisał:

Jednostki z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)
obj. sec.: wszystkie unity/modele z battle field role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę, tylko troopsy z detachmentu który ma jeden army keyword

Zmieniłbym na moedele/unity z zasadą "infantry" nie "troops".

Co w takim wypadku z vehicle, beast, swarm, monster, biker? Czy one też mogą zajmować znaczniki?

Zasada została zedytowana. Każdy unit moze kontrolowac znacznik. Tyle ze troops mają pierwszeństwo przed jednostkami z innymi battle role. Mam nadzieję, że już jasne.

Kuguar napisał:

Knykieć napisał:

Pytanie odnośnie zasad WYSIWYG, przykład mam 20 lychguardów połowa na tarczach połowa na dzidach (2 oddziały po 10), jeżeli chciałbym wystawić ich jako 2 oddziały na dzidach (Modele: jedne oddział same dzidy, drugi same tarcze) to liczyć to jako 10 odstępstw czy jako 1?

Na poprzednim turnieju liczyliśmy jako jedno. Chociaż w tym przypadku wymieniasz miecz i tarczę na dzidę, a jako jeden liczyliśmy wymianę jednej broni dla całego oddziału.

Tak jak napisał Kuguar. Jeśli robisz zamianę u wszystkich jednostek w unit to jest liczone jako jedno odstępstwo. Jeśli zamieniasz tarcze na dzidę to 1 odstępstwo. A jak mają coś więcej poza tarczami w łapach to tarcza na dzidę 1 odstępstwo i to coś jeszcze na coś innego drugie odstępstwo. Nie widziałem modeli więc się nie bardziej wypowiem. Jak niejasne to na mailu podeślij szczegóły to się wyjaśni.

Kuguar napisał:

Moim zdaniem zmuszanie do rozegrania 5 tur jest ok. Na ostatnim turnieju w jednej grze grałem 2 tury i nie mogłem zrealizować planu przewidzianego na 5 tur. W 2 tury to nawet line breakera nie miałem jak zdobyć.
Nie podoba mi się tylko grupowa odpowiedzialność. Może lepszy byłby limit czasu na turę gracza? Np. po 20 minutach tura się zmienia niezależnie od fazy i przerywamy mecz po parzystej turze jak zostało mniej niż 40 minut. 3 godziny po 20 minut to 9 tur gracza więc minimum 4 tury gry.
Możemy też przyspieszyć granie jak będziemy znać przed turniejem misje i jak będziemy znać pierwszego przeciwnika. Czytanie zasad misji na turnieju zabierało dużo czasu.
Ogarnijmy też pizzę na przerwę. Jak będzie to szybko zjemy i gramy dalej.

Pizza na przerwie OK. Kto będzie ogarniał. Bo ja nie dam rady. Osoby chętne przed turniejem zgłaszać się do osoby ogarniającej temat pizzy.
Chętny:D

A co do tematu odpowiedzialności grupowej. To inaczej jest ciężko ugryźć temat. Wiadomo, że pierwsze tury trwają dłużej niż końcowe. Można zrobić tabelkę z czasówkę, po której przerywamy turę gracza. Ale to nie uchroni nas przed tym, że ktoś opóźnia grę w nie swojej turze bo nie zna toughnes, sv, lczby woundów swoich jednostek. Wiadomo że wszystkiego się nie zapamięta. ale może być tak że ktoś zostanie ukarany za niewiedzę,  nieprzygotowanie się przeciwnika. Poczekamy na opinie reszty i przed 11/11/2017 będzie ostateczna lista zasad.

Scenariusze się piszą. Ja swój już zrobiłem. Do 10/11/2017 będą na forum.

jony - 2017-11-02 14:34:19

Ja mogę ogarnąć pizzę ;)

Myślałem, żeby zamówić z biesiadowa. Tutaj adres z menu:

https://www.biesiadowo.pl/z-minsk-mazow … ilinskiego

Na 10 osób to będzie 5 razy po dużej- 57cm.

Jest możliwość pół na pół, więc każdy może wybrać swoją połówkę.

Zachęcam do wysyłania swoich wyborów bezpośrednio do mnie jeszcze przed sobotą.

Ciasteczkowy - 2017-11-03 00:23:37

Serio z Was takie głodomory? Ja z 60 cm pizzy zjadam 1/4 i jestem najedzony do syta. Pamiętajcie, że to ma być krótka przerwa na szamanko, a nie mega uczta. Raz, dwa i do figurek :P

Petrodon - 2017-11-03 10:33:28

Ciasteczkowy napisał:

Serio z Was takie głodomory? Ja z 60 cm pizzy zjadam 1/4 i jestem najedzony do syta. Pamiętajcie, że to ma być krótka przerwa na szamanko, a nie mega uczta. Raz, dwa i do figurek :P

Ciastek ma rację. Ale możne niech do Jony'ego zgłoszą się osoby, które reflektują na pizze. to se później ustalą ile kto zje i tyle. Bez off topu.

Modron - 2017-11-04 10:19:41

Proxy czy count as nie są dopuszczalne, ale samoróbki są. Jaka jest dokładnie różnica?
Niektóre jednostki z CSM nie mają oficjalnych modeli i nie obejdzie się bez konwersji. Czy wtedy będą liczone jako proxy?

Petrodon - 2017-11-04 14:28:33

Maciek, jak zrobisz coś z innej figurki i w tym zrobisz jakieś konswersje plus malowanie to będzie samoróbka.
Count as to jak bym wziął termosy i twierdził ze to wulfeny,
Proxy jak bym wział jakieś wilkołaki na dziwnych podstawkach i twierdził że to wulfeny
Samoróbki, konwersje, to gdy wezmę terminatory poucinam im co nieco. dorzucę głowy, ręce, bitsy od wulfenów pomaluję w sposób przypominajacy wulfenów.

Jak wystawisz tych morghast archai (dobrze zapamiętałem?) jako DP to będzie count as. Chyba, ze popracujesz nad nimi, dokleisz im bronie DP jakieś inne elementy i będzie można to uznać za samoróbkę.

Nie chcę tworzyć sytuacji gdy gracze grają jakimiś modelami odbiegającymi od orginału bo zaraz zaczniemy przychodzić z różnymi dziwnymi rzeczami.

Kuguar - 2017-11-04 14:51:28

Ja mam ghost ark wycięty ze styropianu, nawet nie malowany - to jest chyba proxy i dziwna rzecz zarazem ;)

Modron - 2017-11-08 12:35:11

Dlaczego ograniczenie do max 24 kostek w puli? Jeśli ktoś musi zrobić 60 strzałów, to chyba szybciej będzie to rzucić raz jeśli jest tyle kości dostępnych.
Dobry patent ostatnio zastosował Mikołaj z tym pudelkiem/tacką na kości. W takim przypadku kości nie wpadają pod elementy makiet albo między modele i trochę to przyspiesza rozgrywkę.

SzymSoko - 2017-11-10 15:09:23

Tu się nie zgodzę. Wspólna pula ma przyśpieszyć grę poprzez eliminację zbędnych ruchów gracza. Wspólne korzystanie np. gracz 1 rzuca na woundy, odlicza ile weszło i tymi samymi kośćmi gracz 2 rzuca save. Bez chodzenia, "poczekaj wezmę moje, odliczę jeszcze raz". Jeżeli obydwaj gracze mają jakieś sexy kości to pula jest 50% więc każdy zobaczy swoje kości w użyciu.

Wykonanie 60 rzutów za jednym razem to masakra. Ciężko wzrokiem wydłubać wszystkie, które weszły a wyjęcie ich to gra w bierki. Dobra praktyka z poprzedniego turnieju: 20 kostek w łapę, rzucam, zaspisuję ile "weszło" z tej 20ki i powtarzam. Łatwiej zapamiętać, zebrać kości a przede wszystkich DUŻO szybciej. Dużą ilość kości ciężko nawet gdzieś na stole wrzucić, połowa trafia pod makiety...

Kuguar - 2017-11-10 16:00:21

Dlatego dużą ilość wrzucasz do pudełka i liczysz tylko kości na ilość ataków. Potem tylko wyrzucasz z pudełka nie trafione i przerzucasz całość. Liczysz na koniec dmg.
Przy 60 atakach to szybsza metoda niż liczenie tylko trzeba mieć zamknięte pudełko do rzucania żeby nie pogubić kości.

Modron - 2017-11-11 17:18:59

To trzeba będzie empiryczne sprawdzić, która metoda jest szybsza. Najlepiej z jakąś dużą ilością testów żeby dobra statystyka wyszła 😉

Kiedy będą misje? Czy pojawią się przed 17.11?

Kuguar - 2017-11-12 09:49:42

Ja mam pytanie do drugiej misji. Jak w zasięgu markera jest 5 jednostek z czego 2 moje troopsy i 1 inny oraz jeden troops przeciwnika i jeden inny to kto dostaje minus do power level?

Petrodon - 2017-11-12 10:02:27

Kuguar napisał:

Ja mam pytanie do drugiej misji. Jak w zasięgu markera jest 5 jednostek z czego 2 moje troopsy i 1 inny oraz jeden troops przeciwnika i jeden inny to kto dostaje minus do power level?

Gracz który ma najwięcej modeli troops w 3" od znacznika. Jeśli na te troops skłądają się dwa unity, to wtedy ten liczniejszy. Jesli oba mają taką samą liczbę gracz który kontroluje unity wybiera.

Modron - 2017-11-12 13:59:31

„Piękna jesień” – W każdej turze należy rzucić 1k6 za każdy unit z <fly>, który wykonuje ruch w fazie ruchu. Przy
wyniku 1, dany unit otrzymuje d3 Mortal Wounds.

Trochę harkorowe...

Mocno to bije w moja armię gdzie połowa jednostek ma <fly>. Wiec nie zgadzam się na tą zasadę, albo trzeba do niej wprowadzić jakiś balans.

jony - 2017-11-12 15:10:38

Ja mam 3 uwagi.
Kto 1 zaczyna- czemu nie można po prostu kontynuować normalnie. Osoba kończąca jako 1 rozstawienie zaczyna?

Ta sama uwaga co Modron- dostają po głowie tylko fly? A jak dostanie po głowie cała reszta? Zaznaczam, że 1 misji Heavy Support dostaję pewne plusy, ale też można stracić.

3 uwaga: zacytuję
"„Wrak tupolewa” - Relikwia może być podniesiona tylko przez Infrantry model jeżeli znajdzie się w 3” od niej.
Dany model automatycznie ją podnosi i od tego momentu należy przemieszczać relikwię wraz z modelem."

Chcę wyjaśnić sytuację, która mi przyszła do głowy: rozciągam sobie unit złożony z 20 warriorów każdy oddalony od siebie o 2 cale i załóżmy, że jedna z jego odnóg zebrała relikwię. Moja tura się skończyła. Przeciwnik w swojej turze ostrzeliwuję mi oddział i załóżmy, że zginął mi 1 warrior. To zdejmuję tego co dźwigał mi relkwię, z racji tego, że brak infrantry wroga w pobliżu jeden z moich warriorów znajduję się 3 cale od relikwii to automatycznie je podnosi i sytuacja powtarza się przy kolejnym ostrzale przez przeciwnika- załóżmy, że zeszło mi ich w sumie 10 i relikwia pokonała w sumie połowę stołu.
Może zmienić, że w swojej turze można tylko podnieść, a nie automatyczne podnoszenie bo robi się trochę to przekozaczone dla rozciągniętych masówek.

Kuguar - 2017-11-12 17:59:19

jony napisał:

Kto 1 zaczyna- czemu nie można po prostu kontynuować normalnie. Osoba kończąca jako 1 rozstawienie zaczyna?

To bardzo dobra zasada. Dzieki temu przy rozstawianiu nie wiesz kto bedzie sie ruszal pierwszy. Przy oryginalnych zasadach jak wiesz ze bedziesz pierwszy to rozstawiasz sie bardzo agresywnie uzyskujac przewage, a z drugiej strony przejecie inicjatywy czesto rozstrzyga mecz bo przeciwnik strzela w twoje agresywnie wystawione jednostki.

Knykieć - 2017-11-12 21:05:02

Kuguar napisał:

To bardzo dobra zasada. Dzieki temu przy rozstawianiu nie wiesz kto bedzie sie ruszal pierwszy. Przy oryginalnych zasadach jak wiesz ze bedziesz pierwszy to rozstawiasz sie bardzo agresywnie uzyskujac przewage, a z drugiej strony przejecie inicjatywy czesto rozstrzyga mecz bo przeciwnik strzela w twoje agresywnie wystawione jednostki.

Tu akurat się nie zgodzę, ostatnio na meczu rozstawiłem się agresywnie, ale oddałem przeciwnikowi żeby on pierwszy zaczynał, więc moim skromnym zdaniem, rozstawienie nie ma aż takiego znaczenia.

Petrodon - 2017-11-13 11:04:29

Modron napisał:

„Piękna jesień” – W każdej turze należy rzucić 1k6 za każdy unit z <fly>, który wykonuje ruch w fazie ruchu. Przy
wyniku 1, dany unit otrzymuje d3 Mortal Wounds.

Trochę harkorowe...

Mocno to bije w moja armię gdzie połowa jednostek ma <fly>. Wiec nie zgadzam się na tą zasadę, albo trzeba do niej wprowadzić jakiś balans.

Czyli Modron nie podnosisz rękawicy?

Zmienię wieczorem zasadę na:
„Piękna jesień” – Od 4 tury na polu bitwy pojawia się tajemnicza mgła, która powoduje że: wszystkie ataki strzeleckie wykonywane są z modyfikatorem -1.  Trudność rzucenia każdej psychic power wzrasta o 1. Od rzutu na zasięg szarży odejmuje się 1 cal. Każdy gracz na koniec swojej fazy movement rzucą k6 za każdą jednostkę znajdującą się w lesie, wychodzącą z lasu, przechodzącą lub jeśli miała zasadę <FLY> przelatującą nad lasem, przy wyniku 1, dany unit otrzymuje d3 Mortal Wounds

Zasady relikwii zostaną doprecyzowane. Przeczytam jak to jest dokładnie w podręczniku.

Co do kolejności zaczynania. Czas już się przestawiać. Od grudnia będzie to oficjalna zasada. W żaden sposób tego nie zmienię.

Ciasteczkowy - 2017-11-13 12:05:05

To ja już wolałem tę poprzednią zasadę odnośnie Fly =.= Czyli od 4 tury orki strzelają na 6+, a po advance wcale, super. Skoro to mgła to moim zdaniem powinna iść po widoczności jednostek np. strzelanie tylko na połowę dystansu, flyery na minimalnym ruchu itp.

SzymSoko - 2017-11-13 13:22:00

Pyt.: Czy modyfikator -1 do hitu, kumuluje się z innymi traits? np. Raven Guard chapter tactic?

Kuguar - 2017-11-13 13:39:59

Wydaje mi się że bardziej zbalansowane zasady to takie gdzie dany typ jednostek za minus dostaje tez plus.
Na przykładzie 1 misji heavy maja plus bo wiecej punktow dostaja za markery, ale maja tez minus, bo przeciwnik dostaje punkty za ich niszczenie.
W tej misji np. Fly moglyby dostawac MW, ale w zamian np. tylko fly moglyby przenosic relikwie. Nowa zasada ktora zaproponowales karze większa grupę oddziałów, ale nadal są jednostki lepsze, np. walczące wręcz. Kary -1 do szarży nie można porównać z -1 do hit.

Knykieć - 2017-11-13 15:34:19

W taki sposób nigdy nikomu nie będzie nic pasować, proponuje w takim razie przekopiować zasadę odnośnie strzelania z 252 strony podręcznika głównego "Low Visibility" i wszyscy będą happy.
Zasady reliktu (str.223 Rulebook, tłumaczenie - Knykieć):
Może podnieść go tylko jednostka z zasadą INFANTRY po przez ruch do bezpośredniego kontaktu z nim (automatycznie go w tedy podnosi. Od tego momentu, relikt porusza się wraz z modelem, dopóki model nie zostanie SLAIN(zabity) lub FLEET(ucieknie). Model z reliktem nie może EMBARK (wsiąść) do transportu, opuścić BATTLEFIELD'a lub poruszyć się więcej niż 9" w pojedynczej fazie "FOR ANY REASON" (pod żadnym pozorem).

Petrodon - 2017-11-13 16:19:20

Zasada Reliktu taka jak Knykieć napisał. Zasada "polska jesień" zostanie wykreślona i tyle.
Na razie PEPER nie potwierdził jeszcze Przełomu:(. Mam rozmawiać z Panią Ulą, ale dopiero jutro się wyrobię z ta rozmową.

Zaktualizowane zasady misji:
https://drive.google.com/open?id=11L3V1 … INlyRwNnaa

Modron - 2017-11-13 23:38:24

Pytanie do misji trzeciej:
Relikt może być przesunięty więcej niż 9'' w turze, pod warunkiem, że w poszczególnych fazach nie przesunie się więcej niż 9''?

Petrodon - 2017-11-14 07:50:56

Movement
Move + Advance maksymalnie 9" cali. Ale np wszystkie inne modele nie niosące Reliktu mogą więcej się ruszyć.
Jak coś pozwala się ruszyć w psychic Phase to też maksymalnie 9" (wliczajac teleporty i inne jakieś przerzucanie jednostek)
Tak samo z Shooting
Model z reliktem może szarzować na maksymalnie 9" inne modele moga na więcej. Jesli to oznacza że unity nie wejdzie w 1" to szarża nieudana.
Pozdro

Mikołaj - 2017-11-15 11:53:55

Pytanko odnośnie modeli: mam takie piękne żabki
https://www.forgeworld.co.uk/en-PL/Daem … -of-Nurgle
Mogę je wystawić jako Spawn'y Chaosu czy będzie to podchodziło pod "Count as"?

Kuguar - 2017-11-15 13:35:00

Ja chętnie wystawiłbym warriorów jako immortali. Różnią się tylko bronią i ceną, ale to jest chyba definicja "count as" :p

Modron - 2017-11-15 13:55:28

Mogę Ci Mikołaj pożyczyć moje chaos spawny. Ile ich potrzebujesz?

Mikołaj - 2017-11-15 14:09:52

Kuguar napisał:

Ja chętnie wystawiłbym warriorów jako immortali. Różnią się tylko bronią i ceną, ale to jest chyba definicja "count as" :p

Różnią się jeszcze ogólnym wyglądem (immortale mają "bycze karki") ;) A jak wygląda Pomiot Chaosu? Coś bliżej nie zdefiniowanego. Macki, rogi, mnóstwo zębów... Czyli wypisz, wymaluj moje małe żabki :D

Modron napisał:

Mogę Ci Mikołaj pożyczyć moje chaos spawny. Ile ich potrzebujesz?

Odezwę się jak już sklecę rozpę do końca...

Knykieć - 2017-11-15 15:44:56

Mam pytanie, czy jeżeli model lorda zawiera resuretion orba i warscythe, a chce go wystawić na warscythe i nie wykupie mu resurection orb, to jak liczyć odstępstwa?
Czy każdy nieużywany element modelu liczyć jako 1 odstępstwo i co jeśli model zawiera artefakt, który był w poprzednich edycjach, natomiast nie jest obecnie opisany?

Petrodon - 2017-11-15 20:05:52

Mikołaj to co piszesz licze jako count as
Kuba tak samo
Knykieć to jest odstępstwo. Artefakt zignoruj.

Kuguar - 2017-11-15 21:57:14

Przetestowaliśmy dziś misję drugą i nasze potencjalne rozpiski.
To co zauważyliśmy na pierwszy rzut oka to że możliwe są duże różnice w PL co daje przewagę graczowi z mniejszą ilością. U nas to było 15 PL różnicy czyli jakieś 20%.
Nie daliśmy też rady zagrać 4 tury dokońca w 3 godziny także ograniczenia czasowe są wymagające.

Petrodon - 2017-11-16 09:57:16

Cześć,

UWAGA!!!

Przez brak czasu w tygodniu przekładam termin wysyłania rozpisek. Można je przesyłać do poniedziałku 20.11.2014. Ja swoją wyślę dzień wcześniej tzn. w niedzielę.
Pozdrawiam

Kuguar - 2017-11-16 14:13:49

I jeszcze padł pomysł żeby w przyszłości turnieje robić na mniej punktów. Wtedy gry będą szybsze i dzięki temu przyjemniejsze.

Modron - 2017-11-16 21:14:32

Czy w drugiej misji można obniżyć power level unitu poniżej zera? Np. kultyści z PL 3 po dwóch turach kontrolowania znacznika mieliby PL -1. W efekcie zabicie ich obniżałoby końcowy wynik drugiego gracza.

Kuguar - 2017-11-16 22:09:13

Modron napisał:

Czy w drugiej misji można obniżyć power level unitu poniżej zera? Np. kultyści z PL 3 po dwóch turach kontrolowania znacznika mieliby PL -1. W efekcie zabicie ich obniżałoby końcowy wynik drugiego gracza.

Pytanie pomocnicze: czy jednostka z 3 PL może zdobyć punkt zwycięstwa za obniżenie PL o 4?

Ciasteczkowy - 2017-11-16 23:06:52

A ja z innej beczki. Powstała specjalna strona z FAQami. Warto zajrzeć szczególnie przed turniejem ;)

https://www.warhammer-community.com/faqs/

Kuguar - 2017-11-17 10:45:25

Ciasteczkowy napisał:

A ja z innej beczki. Powstała specjalna strona z FAQami. Warto zajrzeć szczególnie przed turniejem ;)

https://www.warhammer-community.com/faqs/

Najbardziej mi się spodobało:
Page 76 – Strength from Death
Add the following paragraph:
‘Matched Play: If you are playing a matched play game, a unit
from your army cannot make a Soulburst action if a friendly
unit has already made the same Soulburst action during your
turn. In addition, units from your army cannot perform any
Soulburst actions during your opponent’s turn.’

SzymSoko - 2017-11-17 12:57:26

2/10, NIEPOLECAM. FAQU SRAKU. RIP [*] YNNARI  + 2017-2017 +

Petrodon - 2017-11-17 21:25:12

Kuguar napisał:

Modron napisał:

Czy w drugiej misji można obniżyć power level unitu poniżej zera? Np. kultyści z PL 3 po dwóch turach kontrolowania znacznika mieliby PL -1. W efekcie zabicie ich obniżałoby końcowy wynik drugiego gracza.

Pytanie pomocnicze: czy jednostka z 3 PL może zdobyć punkt zwycięstwa za obniżenie PL o 4?

Nie można obniżyć poniżej 0. Za wyzerowanie też będzie 1 VP.

Modron - 2017-11-18 09:53:13

Ok, ale tracimy możliwość całkiem fajnej taktyki w tej misji: trzymać w ukryciu jednostki z PL 3 do 7 tury, a potem wypuścić kilka takich z PL -11 i nich przeciwnik kombinuje co robić.


Oczywiście żartuję sobie. To rozwiązanie z zerowaniem PL jest ok.

Modron - 2017-11-18 15:56:09

Mam problem z policzeniem punktów do rozpiski z jedną bronią. Soulreaper cannon, której używają rubric marines i scarab terminatorzy dostała obniżenie ceny z 20 na 15 pkt. O ile dla rubriców jest sprawa prosta, bo pojawiają się w kodeksie CSM, więc mogę użyć zaktualizowanej punktacji, to nie wiem jak z terminatorami. Czy mogę użyć ceny broni z kodeksu, dla jednostki która jest tylko w indeksie?

Petrodon - 2017-11-19 20:24:03

Moim zdaniem nie. Ale sprawdź ostatnie FAQ i designers comment, czy jakoś tak to się nazywało. Tam jest opisane co się robi i jak się robi jak masz kodeks, a coś masz tylko w indeksie.

Petrodon - 2017-11-20 19:30:14

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: PETRODON
+ ARMY FACTION: SPACE WOVLES
+ TOTAL COMMAND POINTS: 5
+ TOTAL ARMY POINTS: 1499
+ ARMY FACTIONS USED: SPACE WOLVES, ADEPTUS ASTRATES, IMPERIUM
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: 0
+ POWER LEVEL: 104
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[ VANGUARD DETACHMENT 1] ++ [SPACE WOLVES] ++ [1204] ++ [2]
HQ1;  BJORN THE FELL-HANDED (210), TRUECLAW (0), TWIN-LASCANNON (50), HEAVY FLAMER (17) [277] +1 CP FROM SKILL ++ WARLORD
HQ2; IRON PRIEST TUNDERWOLF MOUNT (80), TUNDER HAMMER (25), SERVO-ARM (12), BOLTGUN (0) [117]
ELITE 1;  VENERABLE DREADNOUGHT (90), FENRISAN GREAT AXE (40), BLIZARD SHIELD (15) [145]
ELITE 2;  6X WOLF GUARD WITH JUMP PACKS (6x21=126), 3xCOMBI-PLASMA (45), 3xSTORMBOLTER (6), 2xSTORM SHIELD (10), 1xTHUNDER HAMMER (20), 2xCHAINSWORD (2x0=0) [207]
ELITE 3;  6x WOLF GUARD ON BIKE (6x34=204), 6xTWIN-BOLTGUN (6x2=12), 1xCOMBI-PLASMA (15), 5xSTORMBOLTER (10) 2xSTORM SHIELD (10), 3xCHAINSWORD (3x0=0), FROST SWORD (7) [258]
ELITE 4; MURDERFANG (200), MURDERCLAWS (0), STORMBOLTER (0), HEAVY FLAMER (0) [200]

[ PATROL DETACHMENT 1] ++ [SPACE WOLVES] ++ [295] ++ [0]
HQ1;  RUN PRIEST ON BIKE (109), RUNIC SWORD (12), STORM BOLTER (2), TWIN-BOLTGUN (2) [125]
TROOPS 1; 5xGREY HUNTERS (70), 5xBOLT PISTOL (0), 5xBOLTGUN (4x0), 5xCHAINSWORD (5x0=0), [70]
DEDICATED TRANSPORT 1 RAZORBACK (65), TWIN ASSAULT CANNON (35), [100]

ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION : 0

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Knykieć
+ ARMY FACTION: Necron
+ TOTAL COMMAND POINTS: 6
+ TOTAL ARMY POINTS: 1499
+ ARMY FACTIONS USED: Sautekh Dynasty
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: 0
+ POWER LEVEL: 77
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[ BATTALION DETaCHMENT] ++ [Necron] ++ [ 1493] ++ [+3]
HQ1: Overlord(101), Warscythe (11) – [112] – Warlord (Tenacious Survivor)
HQ2: Nemesor Zahndrekh (180) – [180]
ELITE1: 10 Lychguard (190), 10 warscythe (110) - [300]
TROOPS1: 5 Immortal (40), 5 Tesla Carbine (45) – [85]
TROOPS2: 5 Immortal (40), 5 Gauss Blaster (45) – [85]
TROOPS3: 12 Warrior (144), 12 Gauss flayer (0) – [144]
FAST ATACK1: 3 Tomb Blades (72), 3 Nebuloscope (9), 3 shieldvanes (18), 6 Tesla Carbines (54)
– [153]
FLYER1: Doom Scythe (220), Death ray (0), 2 Tesla destructor (0) – [220]
FLYER2: Doom Scythe (220), Death ray (0), 2 Tesla destructor (0) – [220]

Odstępstwa:
1. Overlord (resurection orb na modelu),
2. Lychguard (wszyscy na tych samych kijkach)
3. Tomb blades (1 nie zawiera nebuloscope)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Ciastek
+ ARMY FACTION: Orks
+ TOTAL COMMAND POINTS: 3
+ TOTAL ARMY POINTS: 1499 pkt
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: Brak
+ POWER LEVEL: 90 PL
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
VANGUARD DETACHMENT ++ ORKS ++ 1411 ++ 1CP++ 85 PL
HQ1: Ghazghkull Thraka (215), Kustom Klaw (0), Stikkbombs (0), Twin Big Shoota (0)
– [215 pkt] – Warlord
HQ2: Big Mek on Bike (81), Choppa (0), 2 x Dakkagun (0), Stikkbombs (0), Kustom
Force Field (20) – [101 pkt]
Elite1: Mad Dok Grotsnik (74), ‘Urty Syringe(0), Power Klaw (0), Slugga(0) – [74 pkt]
Elite2: Nob w/ Waaagh! Banner (75), Kustom Shoota(4), Waaagh! Banner(0),
Stikkbombs (0)
Elite3: 10 x Nobz (170 ), Boss Nob (0), Ammo Runt(4), 10 x Power Stabba (30), 10 x
Shoota (0), Stikkbombs (0) – [204 pkt] UWAGA! Power Stabby i Shooty to moje 2
odstępstwa
Fast Attack1: 16xStormboyz(128), BossNob(0), 16xSlugga(0), 15xChoppa(0),
Stikkbombs(0), Power klaw(25) – {153 pkt]
Heavy Support1: Battlewagon(161), ‘ard Case(0), Deff Rolla(19), Kill Kanon(27) – [207
pkt]
Heavy Support2: 6xKillaKans (306), 6xKan Klaw(0), 6xRokkit Launcha (72) – [378 pkt]
(Rokkit launcha to moje 3 odstępstwo)

AUXILIARY SUPPORT DETACHMENT++ORKS++88++-1CP++5 PL
HQ1: Boss Zagstrukk(88), Choppa(0), Da Vulcha’s Klaw(0), Slugga(0), Stikkbombs(0) –
[88 pkt]
ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION: Brak
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

+ PLAYER: Mikołaj
+ ARMY FACTION: Heretic Astrates - Death Guard
+ TOTAL COMMAND POINTS: 7
+ TOTAL ARMY POINTS: 1499
+ ARMY FACTIONS USED: Chaos, Nurgle, Heretic Astrates, Death Guard
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: 0
+ POWER LEVEL: 82

+++ Death Guard (Warhammer 40,000 8th Edition) [82 PL, 1499pts] +++

++ Vanguard Detachment +1CP (Chaos - Death Guard) [28 PL, 547pts] ++

+ HQ [9 PL, 175pts] +

Typhus [9 PL, 175pts]: Curse of the Leper, Putrescent Vitality

+ Elites [19 PL, 372pts] +

Deathshroud Terminators [11 PL, 225pts]
. Deathshroud Champion [75pts]: Manreaper [17pts], Plaguespurt gauntlets [8pts]
. 2x Deathshroud Terminator [150pts]: 2x Manreaper [34pts], 2x Plaguespurt gauntlets [16pts]

Foul Blightspawn [4 PL, 77pts]

Noxious Blightbringer [4 PL, 70pts]: Plasma pistol [7pts]

++ Battalion Detachment +3CP (Chaos - Death Guard) [54 PL, 952pts] ++

+ HQ [12 PL, 220pts] +

Malignant Plaguecaster [6 PL, 110pts]: Curse of the Leper, Plague Wind

Malignant Plaguecaster [6 PL, 110pts]: Curse of the Leper, Putrescent Vitality

+ Troops [26 PL, 424pts] +

Chaos Cultists [6 PL, 60pts]
. 6x Chaos Cultist w/ Autogun [24pts]
. 6x Chaos Cultist w/ autopistol and brutal assault weapon [24pts]
. Chaos Cultist w/ special weapon [8pts]: Heavy stubber [4pts]
. Cultist Champion [4pts]: Brutal assault weapon and Autopistol

Plague Marines [7 PL, 153pts]
. Plague Champion [44pts]: Plague knife, Plasma gun [13pts], Power fist [12pts]
. 2x Plague Marine w/ boltgun [38pts]
. Plague Marine w/ Special Weapon [33pts]: Blight launcher [14pts]
. Plague Marine w/ Special Weapon [38pts]: Plague Spewer [19pts]

Plague Marines [7 PL, 133pts]
. Plague Champion [44pts]: Plague knife, Plasma gun [13pts], Power fist [12pts]
. 3x Plague Marine w/ boltgun [57pts]
. Plague Marine w/ Special Weapon [32pts]: Plasma gun [13pts]

Poxwalkers [6 PL, 78pts]: 13x Poxwalker [78pts]

+ Fast Attack [8 PL, 158pts] +

Foetid Bloat-drone [8 PL, 158pts]: 2x Plaguespitters [34pts], Plague probe [25pts]

+ Heavy Support [8 PL, 150pts] +

Plagueburst Crawler [8 PL, 150pts]: 2x Plaguespitter [34pts], Heavy Slugger [6pts]


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ TEAM: NN
+ PLAYER 5: Maciej Reda
+ PLAYER TOURNEYKEEPER PROFILE: Jony
+ ARMY FACTION: Necron
+ TOTAL COMMAND POINTS: 6
+ TOTAL ARMY POINTS: 1492 pts
+ ARMY FACTIONS USED: Sautekh, Necron
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: Not Applicable
+POWER LEVEL: 77
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
== Battalion Detachment == Sautekh,Necron, [1492 points], + 3 CP
HQ1: Imotekh the Stormlord (228), Gautlent of fire(0), Staff of the Destroyer(0) –[228] Warlord
HQ2: Illuminar Szeraz(143), Eldritch Lance(0)-[143]
Troop 1: 10 Necron Warriors (120), Gauss Flayer (0) - [120 pts]
Troop 2: 10 Necron Warriors (120), Gauss Flayer (0) - [120 pts]
Troop 3: 10 Necron Warriors (120), Gauss Flayer (0) - [120 pts]
Elite 1: C’tan Shard of the Nightbringer(230), Gaze of Death(0), Scythe of the Nightbringer(0), Power
of C’tan:Antimatter Meteor(0) - [230]
Fast Attack 1: 3 Canoptek Wright (114), Vicious claws(0) [114 pts]
Fast Attack 2: 3 Canoptek Scarabs (39), Feeder mandibles(0)-[39pts]
Heavy Support 1: 3 Heavy Destroyer(129), 3 Heavy Gauss Cannon(96)-[225pts]
Heavy Support 2: Annihilation Barge(133), Gauss Cannon(20)-[153pts]
ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION : NONE

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Szymon Sokołowski
+ ARMY FACTION: Aeldari
+ TOTAL COMMAND POINTS: 7 CP
+ TOTAL ARMY POINTS: 1495
+ ARMY FACTIONS USED: Craftworlds, Drukhari, Ynnari
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: 0
+ POWER LEVEL: 88 PL
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++ Battalion Detachment +3CP (Aeldari - Ynnari) [77 PL, 1290pts] ++
No Force Org Slot [4 PL, 126pts]: Beast Unit [4 PL, 126pts], Razorwing Flocks I [4 PL, 126pts]: 9x
Razorwing flock [126pts]
HQ 1: Farseer Skyrunner [7 PL, 135pts]: Shuriken Pistol 0, Twin Shuriken Catapult [5pts],
Witchblade 0
HQ 2: Yvraine [7 PL, 132pts]: Kha-vir, the Sword of Sorrows.0
Troops 1: Kabalite Warriors 1 [3 PL, 35pts], 4x Kabalite Warrior [28pts], Sybarite [7pts]: Splinter Rifle
0
Troops 2: Kabalite Warriors 2 [3 PL, 35pts], 4x Kabalite Warrior [28pts], Sybarite [7pts]: Splinter Rifle
0
Troops 3: Kabalite Warriors 3[3 PL, 35pts], 4x Kabalite Warrior [28pts], Sybarite [7pts]: Splinter Rifle
0
Elite 1: Beastmaster [3 PL, 56pts]: Beastmaster's scourge 0
Fast Attack 1: Razorwing Flocks II [4 PL, 140pts]: 10x Razorwing flock [140pts]
Fast Attack 2: Razorwing Flocks III [4 PL, 140pts]: 10x Razorwing flock [140pts]
Fast Attack 3: Shining Spears [21 PL, 281pts],8x Shining Spear [248pts]: 8x Laser Lance [64pts], 8x
Twin Shuriken Catapult [40pts],Shining Spear Exarch [33pts]: Star Lance [10pts], Twin Shuriken
Catapult [5pts]
Heavy Support 1: Dark Reapers [22 PL, 275pts], 9x Dark Reaper [243pts]: 9x Reaper Launcher
[198pts], Dark Reaper Exarch [32pts]: Tempest Launcher [27pts]
++ Supreme Command Detachment +1CP (Aeldari - Craftworlds) [11 PL, 205pts] ++ Craftworld
Attribute: Saim-Hann: Wild Host
HQ 1: Warlock I [3 PL, 35pts]: Witchblade 0 , Shuriken pistol 0,
HQ 2: Warlock II [2 PL, 35pts]: Shuriken Pistol 0, Witchblade 0
HQ 3: Warlock III [2 PL, 35pts]: Shuriken Pistol 0, Witchblade 0
++ Total: [88 PL, 1495pts] ++

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: PEPER
+ ARMY FACTION: Black Legion
+ TOTAL COMMAND POINTS: 8 CP
+ TOTAL ARMY POINTS: 1497
+ ARMY FACTIONS USED: Chaos, Chaos Space Marines, Black Legion
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: None
+ POWER LEVEL: 71
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++
=Battalion Detachment= Chaos Space Marine, Black Legion, [1498 pkt] +3 CP
HQ1: Abbadon the Despoiler (240) [240 pkt] +2 CP - WARLORD
HQ2: Sorcerer in Terminator Armour (140), Force Stave (14), Combi-Plasma (15)
artefact- Eye of Night [169 pkt]
Elite 1: Chaos Terminators x7 (217), Power Fist x5 (60), Combi-bolter x7 (14)
Power Axe (5), Power Maul (4) [300 pkt]
Elite 2: Chosen x10 (160 pkt), Plasma Gun x5 (65 pkt), Plasma Pistol (7),
Power Maul (4) [236 pkt]
Elite 2 DT: Chaos Rihno (70), Combi-bolter (2) [72 pkt]
Troops 1: Cultist x10 (40), Autogun x9 (0), Heavy stubber (4), Brutal assault
weapon (0), shotgun (0) [44 pkt]
Troops 2: Cultist x10 (40), Brutal close combat weapon x9 (0), Autopistol x9 (0)
flamer (9) [49 pkt]
Troops3: Chaos Space Marines x5 (65 pkt), Autocannon (20), Plasma Pistol (7),
Power Sword (4) [96 pkt]
Fast Attack 1: Chaos Bikers x3 (75 pkt), Plasma Gun x2 (26 pkt), Twin-boltgunx3 (6)
3x Chainsword (0) [107 pkt]
Flayer 1: Helldrake (138), Helldrake claws (17), Baleflamer (30) [ 185pkt]
ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION : NONE
Odstępstwa:
U terminatorów 2x chainfist będzie jako 2x powerfist.
U chosenów 2x melta będzie jak 2x Plasma Gun.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER:  Modron
+ ARMY FACTION:  Chaos
+ TOTAL COMMAND POINTS:  6
+ TOTAL ARMY POINTS: 1500
+ ARMY FACTIONS USED:  Tzeentch Daemons, Thousand Sons, Alpha Legion
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: 0
+ POWER LEVEL: 92
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++ Battalion Detachment (Chaos Daemons, Thousand Sons) (1074pts) (3CP)++

+ HQ +

Ahriman on Disc of Tzeentch [10 PL, 166pts] WARLORD

Herald of Tzeentch on Disc [5 PL, 104pts]: Staff of Change [5pts]

The Changeling [5 PL, 100pts]

+ Troops +

Horrors [5 PL, 40pts]: 5x Blue Horror [25pts], 5x Pair of Brimstone Horrors [15pts]

Horrors [5 PL, 40pts]: 5x Blue Horror [25pts], 5x Pair of Brimstone Horrors [15pts]

Horrors [5 PL, 50pts]: 10x Blue Horror [50pts]

+ Elites +

Exalted Flamer [4 PL, 70pts]

Exalted Flamer [4 PL, 70pts]

Flamers [5 PL, 84pts]: 2x Flamer [56pts], Pyrocaster [28pts]

Flamers [5 PL, 84pts]: 2x Flamer [56pts], Pyrocaster [28pts]

Scarab Occult Terminators [13 PL, 266pts]
. Scarab Occult Sorcerer [67pts]: Force stave [14pts], Inferno Combi-bolter [3pts]
. Terminator [40pts]: Inferno Combi-bolter [3pts], Powersword [4pts]
. Terminator [40pts]: Inferno Combi-bolter [3pts], Powersword [4pts]
. Terminator [40pts]: Inferno Combi-bolter [3pts], Powersword [4pts]
. Terminator w/ Heavy Weapon [79pts]: Hellfyre Missile Rack [22pts], Power sword [4pts], Soulreaper Cannon [20pts]


++ Patrol Detachment (Alpha Legion) (426 pts) (0CP) ++

Legion: Alpha Legion

+ HQ +

Daemon Prince with Wings [9 PL, 180pts]: Eye of Tzeentch, Malefic talon [10pts]
ODSTĘPSTWO 1: na modelu jest miecz

+ Troops +

Chaos Cultists [3 PL, 40pts]: 9x Chaos Cultist w/ Autogun [36pts], Mark of Tzeentch
. Cultist Champion [4pts]: Autogun
ODSTĘPSTWO Autogun u wszystkich.

+ Elites +

Rubric Marines [14 PL, 206pts]
. Aspiring Sorcerer [33pts]: Force stave [14pts], Inferno Bolt Pistol [1pts]
. 7x Rubric Marine w/ Inferno Boltgun [140pts]: 7x Inferno boltgun [14pts]
. Rubric Marine w/ Soulreaper cannon [33pts]: Soulreaper cannon [15pts]


++ Total: [92 PL, 1500pts] ++
Command Points: 6

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Jakub Kurek
+ ARMY FACTION: Necrons Thokt Dynasty
+ TOTAL COMMAND POINTS: 6CP (+ 1CP index)
+ TOTAL ARMY POINTS: 1495pts
+ ARMY FACTIONS USED: Necrons
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: Not Applicable
+ POWER LEVEL: 75 PL
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Battalion Detachment ++ Necrons ++ [1495pts] ++ [3CP]
HQ1: Anrakyr the Traveller (167), Tachyon Arrow, Warscythe [9 PL, 167pts]
HQ2: Illuminor Szeras (143), Eldritch Lance [8 PL, 143pts]
ELITE 1: C'tan Shard of the Nightbringer (230), WARLORD, Gaze of Death, Power of the C'tan: Antimatter Meteor, Scythe of the Nightbringer [12 PL, 230pts]
ELITE 2: Triarch Stalker (117), Massive Forelimbs, Twin Heavy Gauss Cannon (64)[8 PL, 181pts]
TROOPS 1: 10x Immortal (80), Tesla Carbine (90) [8 PL, 170pts]
TROOPS 2: 10x Necron Warrior (120): 10x Gauss Flayer [6 PL, 120pts]
TROOPS 3: 10x Necron Warrior (120): 10x Gauss Flayer [6 PL, 120pts]
HEAVY SUPPORT 1: Canoptek Spyder (76), Automaton Claws, Fabricator Claw Array (8), Gloom Prism (5) Two Particle Beamers (20) [4 PL, 109pts]
HEAVY SUPPORT 2: Doomsday Ark(203), Doomsday Cannon, 2x Gauss Flayer Array [10 PL, 203pts]
FAST ATACK 1: 4x Canoptek Scarab Swarm (52): 3x Feeder Mandibles [4 PL, 52pts]
ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION : NON

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER : Jakub "Jakubus" Sabak
+ ARMY FACTION: Dark Angels
+ TOTAL COMMAND POINTS: 7 (3 baza + 3 Detachment + 1 zdolność mojego warlorda)
+ TOTAL ARMY POINTS: 1499 pts
+ ARMY FACTIONS USED: Dark Angels
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: Not Applicable
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
== Battalion Detachment == Dark Angels, [1499 points] + 3 CP
HQ1: Azrael (180), Bolt pistol (0), Lion’s Wrath (0), Sword of Secrets (0),
- [180 pts] - Warlord + 1 CP
HQ2: Belial (150), Storm bolter (0), Sword of Silence (0), [150 pts]
Elite 1: 4 Deathwing Knights and 1 Knight Master (225) , 1 Flail of the Unforgiven (0), 4 Mace of absolution (0),5 Storm Shield (25), Watcher in the Dark (5)  [255 pts]
Elite 2: 4 Deathwing Terminator + 1 Deathwing Sergeant (130), 4 Storm bolter(8), Pair Lightning claw (13), 1 Chainfist(22), 3 Power fist(60), Cyclone missile launcher (50) [283 pts]
Elite 3: 4 Deathwing Terminator + 1 Deathwing Sergeant (130), 5 Storm bolter(10), 1 Power sword (4), 1 Chainfist(22), 3 Power fist(60), Cyclone missile launcher (50) [276 pts]
Elite 4: Deathwing Apothecary (75), 1 Storm bolter (2) [77 pts]
Troops 1: 1 Scout Sergeant and 4 Scout (55), 4 Sniper rifle (16), 1 Heavy bolter (10), 5 Camo cloak (15) ODSTĘPSTWO ,  5 bolt pistol (0), 5 Frag grenade (0), 5 Krak grenade (0) [96 pts]
Troops 2: 1 Space Marine Sergeant and 4 Space Marines (65),1 Plasma pistol (7),1 Chainsword (0) , 1 Missile launcher (25),  3 Bolt gun (0) , 4 bolt pistol (0), 5 Frag grenade (0), 5 Krak grenade (0) [97 pts]
Troops 3: 1 Space Marine Sergeant and 4 Space Marines (65),1 Plasma pistol (7),1 Chainsword (0), 1 Plasma gun (13), 3 Bolt gun (0) , 4 bolt pistol (0), 5 Frag grenade (0), 5 Krak grenade (0) [85 pts]

ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION : NONE

Modron - 2017-11-21 10:47:07

U mnie jeszcze odstępstwo na kultystach, nie wiem czy wszystkie modele mają Autoguny.

Knykieć - 2017-11-21 13:13:25

U mnie odstępstwa:
1. Overlord (resurection orb na modelu),
2. Lychguard (wszyscy na tych samych kijkach)
3. Tomb blades (1 nie zawiera nebuloscope)

Petrodon - 2017-11-21 15:56:56

Aktualizacja opłaconych składek na pierwszej stronie. Proszę o wpłaty. Turniej się odbędzie. Peper załatwił wszystko z Przełomem.

Knykieć - 2017-11-21 16:33:52

Uwagi (spradzane dla indexów i codexów bez FAQ):

Petrodon: Iron priest jest characterem, więc dla niego koszt thunder hammera to 25, nie 20 więc 5pkt ponad limit masz

Ciastek: przy big meku twin big shoota kosztuje 14 nie 0, więc tylko 13 punktów za dużo

Szymon Sokołowski: Kalibate Warriors skład od 5 do 10 modeli, ty masz po 4 w każdym troopsie, beastmaste kosztuje 4 punkty więcej: beastmaster's scourge kosztuje 4 nie 0, razorwing flock są po 7 od sztuki, u ciebie 14, Shining Spears wyszły mnie 234 punkty, a PL warloka 1 powinno być identyczne jak pozostałych; ciężko było mi podliczyć wszystkie punkty, gdyż pogubiłem się trochę

PEPER: power fist kosztuje 20 od sztuki, Chosen: 5 plasmagunów i autocann (maks 4 wybory nie 6);

Kubek, Maciek i Jakub spoko.

Mikołaja i Modrona nie sprawdziłem, bo już mi się nie chciało.

Proszę o odniesienie się do uwag.

Ciasteczkowy - 2017-11-21 17:23:22

Knykieć chodzi Ci o Big Meka czy o Ghazkhulla? Ghaz to imienny charakter, a tym raczej broni się nie dokupuje...

Kuguar - 2017-11-21 18:15:36

W dark angels drugi oddział terminatorów powinien mieć jeden Chainfist a nie dwa. Wskazują na to punkty i ograniczenia oddziału.
Jeszcze BS podpowiada że tactical squad powinien mieć 3, a nie 4 bolt pistol.

jony - 2017-11-21 18:29:19

Petrodon przelicz jeszcze raz.

Mikołaj i Knykieć wydaję się ok.

Modron:
Aspiring sorcerer(30)+Force Stace(14)+Inferno Bolt Pistol(1)=45
Rubric Marine(18)+SOulreaper cannon(20)= 38
Z tego masz w sumie o 17 pkt za dużo

Ciastek- ma rację, "include wargear"

Reszta jak wyżej

Nie liczyłem Power Level

Petrodon - 2017-11-21 20:08:11

@Knykieć. Dzięki już poprawiłem. Moje Troops 1 straciły plasma gun -13 pkt. Dopisałem 5 pkt w koszcie Tunder hammera u iron priesta. I wolf guard on bike zyskały frost sword 7 pkt.
@ jony. Za dużo razy to już poprawiałem. Przeliczone, koszty jednostek. Coś popier.. jak przepisywałem z excela. Suma była OK. Gdyby nie ten thunder hammer.

Reszta proszę odnieść się do uwag Jonego, Knykcia, i Kuguara.

Modron - 2017-11-21 20:08:24

jony napisał:

Modron:
Aspiring sorcerer(30)+Force Stace(14)+Inferno Bolt Pistol(1)=45
Rubric Marine(18)+SOulreaper cannon(20)= 38
Z tego masz w sumie o 17 pkt za dużo

Nie zgodzę się z Tobą. Liczysz punkty według indeksu, ja liczyłem zgodnie z punktacją w kodeksie. Tak jak napisałem wcześniej w tym wątku Soulreaper cannon dostał obniżkę punktów z 20 do 15 (ale tylko dla Rubric marines, SOT zostają ze starą punktacją za ten sprzęt). Aspiring sorcerer w ogóle nie jest wymieniony w tabelce z punktacją dla jednostek CSM, jest natomiast podana cena jednego Rubric marina - 18pts. Według mnie należy to interpretować w ten sposób, że każdy model w jednostce rubric marines kosztuje 18pkt. Podobnie masz w innych oddziałach, gdzie nie jest podana szczególna punktacja sierżanta oddziału (np. Noise Marines, Plague Marines, itd.).
Taka jest moja interpretacja, jeśli organizatorzy się z nią nie zgadzają to poprawię rozpiskę.

Kuguar - 2017-11-21 20:26:45

Peper Abbadon the Despoiler daje dwa CP jeśli jest warlordem:
The Warmaster    If your army is Battle-forged and Abaddon is your Warlord, you receive 2 additional Command Points.

I jeszcze w bikach BS kazał zapłacić po 2 za Combi-bolter, których nie pozwala zdjąć.

jony - 2017-11-21 20:36:17

Petrodon, zdrarza się.

Modron, z tą obniżką to masz prawdopodobnie rację, ale nie mogę jej znaleźć. Co do kodeksu to Aspiring Sorcerer jest wpisany w Rubric Marines w tabeli na 118 stronie.

Tutaj masz zdjęcie:    https://drive.google.com/file/d/1Fj9VIO … sp=sharing

Na podstawie tego sądzę, że może wejść do oddziału ileś tam Rubric marines po 18pkt/sztuka i możesz wrzucić Aspiring Sorcerer za 30pkt

Jakubus - 2017-11-21 20:41:32

Kuguar napisał:

W dark angels drugi oddział terminatorów powinien mieć jeden Chainfist a nie dwa. Wskazują na to punkty i ograniczenia oddziału.
Jeszcze BS podpowiada że tactical squad powinien mieć 3, a nie 4 bolt pistol.

Co do Chainfista to rzeczywiście ma być 1, zmieniałem to już na koniec i punktację zmieniłem a tej 2 na 1 już nie.

Co do tacticali to
"Each model is armed with a boltgun, bolt pistol..."
"The Space Marine Sergeant may replace his bolt pistol and boltgun..." a "one Space Marine may replace his boltgun"  czyli wychodzi że dobrze napisałem, tracę 2 boltguny z 5 i 1 bolt pistol z 5 chyba, że coś źle zrozumiałem.

Mikołaj - 2017-11-21 21:08:31

jony napisał:

Mikołaj i Knykieć wydaję się ok.

Uff... Dobrze, że nie kantowałem, bo ktoś to jednak oprócz mnie (i programu) policzył ;)

Zapomniałem dodać, że Typhus jest Warlordem (ale to chyba jasne, co nie?!?)

W związku z powyższym mam pytanko - w kodeksie, w dziale "Relics of Decay" zostało napisane: "Named character such a Typhus already have one or more artefacts, and cannot be given any of the following relics." Jak rozumiem chodzi tu o The Destroyer Hive, który jest na jego wyposażeniu. Czy w takim razie mam wybrać jeden Relic i przypisać go innej postaci (jednemu z Malignant'ów)?

I jeszcze z innej beczki - w rozpie przypisałem "czary", bo inaczej błąd wyskakiwał. Czy przed rozpoczęciem poszczególnych bitew będzie można je podmienić na inne?

Kuguar - 2017-11-21 21:08:42

Jakubus napisał:

Kuguar napisał:

W dark angels drugi oddział terminatorów powinien mieć jeden Chainfist a nie dwa. Wskazują na to punkty i ograniczenia oddziału.
Jeszcze BS podpowiada że tactical squad powinien mieć 3, a nie 4 bolt pistol.

Co do Chainfista to rzeczywiście ma być 1, zmieniałem to już na koniec i punktację zmieniłem a tej 2 na 1 już nie.

Co do tacticali to
"Each model is armed with a boltgun, bolt pistol..."
"The Space Marine Sergeant may replace his bolt pistol and boltgun..." a "one Space Marine may replace his boltgun"  czyli wychodzi że dobrze napisałem, tracę 2 boltguny z 5 i 1 bolt pistol z 5 chyba, że coś źle zrozumiałem.

Nie pierwszy raz kiedy BS się myli. Ja na tych armiach się nie znam i dlatego wprowadzam je do BS, żeby rozeznać się w statystykach. Jak mówisz że jest ok to Ci wierzę.

Knykieć - 2017-11-21 21:13:24

Ciasteczkowy napisał:

Knykieć chodzi Ci o Big Meka czy o Ghazkhulla? Ghaz to imienny charakter, a tym raczej broni się nie dokupuje...

Napisałem, że przy Big Meku

Ja też się nie znam, ale warto przejrzeć czasem punkty, bo sam bym się machną. Odradzam BS, gdyż nie ma wprowadzonych jeszcze nowych codexów

Uwaga ma wyjść FAQ do craftworld i index: xenos 1, więc może się pojawić do końca tygodnia

Ciasteczkowy - 2017-11-21 21:20:57

A gdzie ja przy Big meku mam wpisaną twin linked big shoote?  :o

Nie mieliśmy bazować na faqach wydanych do 17 listopada?

Modron - 2017-11-21 21:29:44

jony napisał:

Modron, z tą obniżką to masz prawdopodobnie rację, ale nie mogę jej znaleźć. Co do kodeksu to Aspiring Sorcerer jest wpisany w Rubric Marines w tabeli na 118 stronie.

Tutaj masz zdjęcie:    https://drive.google.com/file/d/1Fj9VIO … sp=sharing

Na podstawie tego sądzę, że może wejść do oddziału ileś tam Rubric marines po 18pkt/sztuka i możesz wrzucić Aspiring Sorcerer za 30pkt

Wiem, że Aspiring Sorcerer był w indeksie. Chodzi mi o interpretację kosztów oddziału Rubric Marines zgodnie z kodeksem. Gdy dana armia dostaje kodeks, to punktacja z kodeksu nadpisuje tą z indeksu.
Aspiring Sorcerer muszę wziąć, ponieważ minimalna jednostka składa się z: 1 Aspiring Sorcerer and 4 Rubric Marines; tak samo jak np. jednostka Plague Marines składa się z: 1 Plague Champion and 4 Plague Marines. Moim zdaniem zamierzenie autorów było takie, żeby Rubric marinów liczyć tak samo jak np. Plague marinów gdzie nie dopłaca się dodatkowo za Plague Championa, dlatego nie ma go w tabelce kosztów jednostek jak to jest w indeksie.
Może trzeba poczekać na jakieś FAQ, ale na ten moment to nie jest wyjaśnione.

Knykieć - 2017-11-21 21:35:39

Ciasteczkowy napisał:

A gdzie ja przy Big meku mam wpisaną twin linked big shoote?  :o

Nie mieliśmy bazować na faqach wydanych do 17 listopada?

Byłem w 100% przekonany, że przy Big Mek on warbike jest twin linked big shoota... Przepraszam, mój błąd

Modron - 2017-11-21 21:38:43

Mikołaj napisał:

W związku z powyższym mam pytanko - w kodeksie, w dziale "Relics of Decay" zostało napisane: "Named character such a Typhus already have one or more artefacts, and cannot be given any of the following relics." Jak rozumiem chodzi tu o The Destroyer Hive, który jest na jego wyposażeniu. Czy w takim razie mam wybrać jeden Relic i przypisać go innej postaci (jednemu z Malignant'ów)?

Całe zdanie z tego akapitu:
"If your army is led by a DEATH GUARD Warlord, then before the battle you may give one of the following Relics of Decay to a DEATH GUARD
CHARACTER. Named characters such as Typhus already have one or more artefacts, and cannot be given any of the following relics."

Moim zdaniem jasno z tego wynika, że możesz dać artefakt dowolnemu DEATH GUARD CHARACTER, ale nie modelom które mają już artefakty - czyli Typhusowi.

Mikołaj napisał:

I jeszcze z innej beczki - w rozpie przypisałem "czary", bo inaczej błąd wyskakiwał. Czy przed rozpoczęciem poszczególnych bitew będzie można je podmienić na inne?

Czary i traity ustala się na początku każdej bitwy. Możesz je sobie dowolnie zmieniać między bitwami.

Modron - 2017-11-21 21:47:18

Mam trochę podobny problem jak Mikołaj, w kodeksie CSM jest napisane:

If your army is led by a Chaos Space Marine Warlord, you may give one of the following Artefacts of Chaos to a Chaos Space Marine CHARACTER in your army.

Czy na podstawie tego mogę dać Demon Princowi artefakt? Jak robiłem rozpiskę to wydawało mi się, że tylko Warlord może dostać artefkat.
I przede wszystkim czy w ogóle mogę jeszcze modyfikować rozpiskę, czy już po ptokach?

jony - 2017-11-21 22:33:38

Modron- czyli decyzję podejmuję organizator

Petrodon - 2017-11-22 10:07:36

jony napisał:

Modron- czyli decyzję podejmuję organizator

Zapytałem o to na wh40k.
Koszt Aspiring sorcerera to 18 pkt. Dopóki nie będzie FAQ, które to naprawi.

@ Modron Co do artefaktu to mogłeś go wziąć, ale tego nie zrobiłeś. Termin był, jasny. Jedynie weryfikujemy rozpiski jak jest coś nielegalnego lub źle policzonego.  Sprawa do rozstrzygnięcia przed każdą bitwą. Zapytaj czy przeciwnik Ci pozwoli. Ja nie będę miał z tym problemu, ale inni mogą.

@ Jakubus boltguny i boltpistole OK. Chainfista poprawiłem.



Wpłacajcie kasę. Ostateczny termin to czwartek, tak ,żeby się w piątek zaksięgowała.
Jeszcze Szymon i Piotrek muszą odnieść się do zarzutów.

Mikołaj - 2017-11-22 10:09:44

jony napisał:

Ja mogę ogarnąć pizzę ;)
Myślałem, żeby zamówić z biesiadowa. Tutaj adres z menu:
https://www.biesiadowo.pl/z-minsk-mazow … ilinskiego
Na 10 osób to będzie 5 razy po dużej- 57cm.
Jest możliwość pół na pół, więc każdy może wybrać swoją połówkę.
Zachęcam do wysyłania swoich wyborów bezpośrednio do mnie jeszcze przed sobotą.

Sorki za off - wysłałem PW, ale nie mam żadnego potwierdzenia "przyjęcia zamówienia" ;)

Ciasteczkowy - 2017-11-22 10:21:35

@Modron - a ten artefakt to masz wykupiony i przypisany przy innym modelu? Czy w ogóle nie wykupiony? Bo jeśli to pierwsze to dla mnie nie będzie z tym problemu.

SzymSoko - 2017-11-22 11:44:38

Hej!

Dziękuję za feedback co do mojej rozpiski ;) Wyjaśniam wszystko poniżej. Proszę mi doliczyć +4 pkt przy beastmaster, (brakuje broni beastmaster's scourge za te 4pkt). Nie zmienia to PL.
Muszę jeszcze sprawdzić PL eldarów z kodeksu. Mam dość nowy kodeks, updatowałem wartości punktowe i mam wrażenie, że nie zaktualizowałem PL z Craftworld (BS tak podpowiada). Dane do Ynnari musiałem wklepywać sam z palca i pewnie coś pochrzaniłem w repozytorium.

"Szymon Sokołowski: Kalibate Warriors skład od 5 do 10 modeli, ty masz po 4 w każdym troopsie, beastmaste kosztuje 4 punkty więcej: beastmaster's scourge kosztuje 4 nie 0, razorwing flock są po 7 od sztuki, u ciebie 14, Shining Spears wyszły mnie 234 punkty, a PL warloka 1 powinno być identyczne jak pozostałych; ciężko było mi podliczyć wszystkie punkty, gdyż pogubiłem się trochę"

Kabalite warriors - masz rację, min. squad to 5 modeli. U mnie znajdziesz 4x Kabalite oraz 1 X Sybarite. Sybarite to odpowiednik Sierżanta w składzie. Podsumowując - jest 5 modeli, wszystko poprawnie.

Beastmaster - faktycznie, źle spojrzałem, kosztuje 4. Poprawię ;) mam jeszcze 5 pkt luzu więc nie wplywa to na przekroczenie limitu ani nie zmienia power lvl.

Razorwing flock - są niestety po 14 pkt. Wartość punktowa została zmieniona w FAQ 1.1 do Index Xenos 1. Bardzo chciałbym żeby były po 7 :))

Shining spears - wszystko poprawnie, zgodnie z codexem. Bazowo każdy Shining spear kosztuje 18pkt, doliczamy 8pkt za dzidę laserową oraz 5 pkt za twin shuriken catapult. Łącznie daje to 31 pkt za model CZYLY 31x8=248. Osobno rozpisano egzarchę (eldarski sierżant)-18pkt baza, +5 za catapule, +10 za wielką laserową dzidę CZYLY 33 pkt za tego typa. Quick maths, 248+33 = 281 NESTETY.

Warolock - typo na klawiature, power level każdego warlock to 2. 

Na turniej zabieram kompa z indexem w formie cyfrowej. Gdyby ktoś chciał skorzystać, dajcie znać. Wrzucimy potrzebne pliki na dysk i sciagnę przed turniejem żeby były dostepne off.

Knykieć - 2017-11-22 12:56:24

Mam wszystkie książki cyfrowo, więc luz

PEPER - 2017-11-22 13:59:47

W Codexie CSM  na stronie 167 napisane jest że powerfist kosztuje tylko 12 pkt od sztuki.

Chyba że wyszła jakąś errata o której nie wiem.

Kuguar - 2017-11-22 15:06:29

PEPER napisał:

W Codexie CSM  na stronie 167 napisane jest że powerfist kosztuje tylko 12 pkt od sztuki.

Chyba że wyszła jakąś errata o której nie wiem.

Odnieś się jeszcze do tego:

Peper Abbadon the Despoiler daje dwa CP jeśli jest warlordem:
The Warmaster    If your army is Battle-forged and Abaddon is your Warlord, you receive 2 additional Command Points.

I jeszcze w bikach BS kazał zapłacić po 2 za Combi-bolter, których nie pozwala zdjąć.

I mi też chosen nie chce wejść z tyloma specjalnymi broniami.

Jakubus - 2017-11-22 18:10:35

Widzę, że nie podałem POWER LEVEL, także zamieszczam teraz:

POWER LEVEL: 73

HQ1: Azrael (9)
HQ2: Belial (8)
Elite 1: 4 Deathwing Knights and 1 Knight Master (12)
Elite 2: 4 Deathwing Terminator + 1 Deathwing Sergeant (12)
Elite 3: 4 Deathwing Terminator + 1 Deathwing Sergeant (12)
Elite 4: Deathwing Apothecary  (4)
Troops 1: 1 Scout Sergeant and 4 Scout  (6)
Troops 2: 1 Space Marine Sergeant and 4 Space Marines (5)
Troops 3: 1 Space Marine Sergeant and 4 Space Marines (5)

PEPER - 2017-11-22 18:11:14

1. Kugar wyjaśnienie z forum miniwargaming (tylko tam znalazłem) i wh-wiki o co chodzi z chosen-ami. Przy okazji wcale nie pomijając faktu że w codexie jest napisane że czterech chosenów morzę wybrać jakąś opcje z dostępnych po niżej. Tylko że są tam trzy przygotowane opcje do wyboru ! To jak ? Cztery
różne warianty z trzech możliwych ? A w erracie nic niema na ten temat.

http://www.miniwargaming.com/forum/view … p?t=124945
http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Chao … ine_Chosen

2. Sorry za tego Abbadona mój błąd. Poprawię. Chyba że przed bitwą będzie można zdecydować kto będzie warlordem. Do Walki z Imperium bardziej opłaca się Abbadon. Do całej reszty magik z +1 hp i feel no pain na 6+.  Chociaż te 2CP hmn....

Proszę organizatora o decyzje.

3. To tak. U bikersów czempion out z poweraxe. Miałem tam wolne 3 pkt więc na spokojnie zmieszczę się z trzema combi-bolterami.

Kuguar - 2017-11-22 19:35:09

PEPER napisał:

1. Kugar wyjaśnienie z forum miniwargaming (tylko tam znalazłem) i wh-wiki o co chodzi z chosen-ami. Przy okazji wcale nie pomijając faktu że w codexie jest napisane że czterech chosenów morzę wybrać jakąś opcje z dostępnych po niżej. Tylko że są tam trzy przygotowane opcje do wyboru ! To jak ? Cztery
różne warianty z trzech możliwych ? A w erracie nic niema na ten temat.

http://www.miniwargaming.com/forum/view … p?t=124945
http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Chao … ine_Chosen

2. Sorry za tego Abbadona mój błąd. Poprawię. Chyba że przed bitwą będzie można zdecydować kto będzie warlordem. Do Walki z Imperium bardziej opłaca się Abbadon. Do całej reszty magik z +1 hp i feel no pain na 6+.  Chociaż te 2CP hmn....

Proszę organizatora o decyzje.

3. To tak. U bikersów czempion out z poweraxe. Miałem tam wolne 3 pkt więc na spokojnie zmieszczę się z trzema combi-bolterami.

W sumie mi nie masz co wyjaśniać. Ja i tak nie znam się na CSM. Chciałem tylko zgłosić jakie mam rozbieżności z BS, a decyzje pozostawiam organizatorowi.

Petrodon - 2017-11-22 22:03:33

Kuguar napisał:

PEPER napisał:

1. Kugar wyjaśnienie z forum miniwargaming (tylko tam znalazłem) i wh-wiki o co chodzi z chosen-ami. Przy okazji wcale nie pomijając faktu że w codexie jest napisane że czterech chosenów morzę wybrać jakąś opcje z dostępnych po niżej. Tylko że są tam trzy przygotowane opcje do wyboru ! To jak ? Cztery
różne warianty z trzech możliwych ? A w erracie nic niema na ten temat.

http://www.miniwargaming.com/forum/view … p?t=124945
http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Chao … ine_Chosen

2. Sorry za tego Abbadona mój błąd. Poprawię. Chyba że przed bitwą będzie można zdecydować kto będzie warlordem. Do Walki z Imperium bardziej opłaca się Abbadon. Do całej reszty magik z +1 hp i feel no pain na 6+.  Chociaż te 2CP hmn....

Proszę organizatora o decyzje.

3. To tak. U bikersów czempion out z poweraxe. Miałem tam wolne 3 pkt więc na spokojnie zmieszczę się z trzema combi-bolterami.

W sumie mi nie masz co wyjaśniać. Ja i tak nie znam się na CSM. Chciałem tylko zgłosić jakie mam rozbieżności z BS, a decyzje pozostawiam organizatorowi.

1. Chosen sa ok tak jak w rozpisce zrobił to PEPER. do 4 może wziac specjalne bronie. dodatkowy 1 może wziać specjalną lub ciężką.  Czyli 5 specjalnych jest o.
2. PEPER określ który jest tym Warlordem. Bo napisałeś jakby obaj byli. Jeden warlord na cały turniej. Może miec różne traity w kadej bitwie. ale musi być ciągle ten sam.
3. Bikerów poprawię

PEPER - 2017-11-23 06:14:34

W takim razie poproszę Abbadona jako warlorda.  Czempionowi bikerów
W takim razie zamiast boltpistola daj chainsworda. Ta opcja wymiany jest darmowa.

Ciasteczkowy - 2017-11-23 11:50:53

Proszę o zmianę mi PL na 93 bo BS mnie zczitował. Jednocześnie apel dla tych, którzy robili rozpiski przez BS, sprawdźcie swoje PL z kodeksami/indexami bo też możecie mieć rozbieżności.

Knykieć - 2017-11-23 13:35:44

Nieliczne armie mają liczone PL w BS, po za tym wyraźnie pisze, że stosujemy indexy i codexy nie BS, a wszelkie nieścisłości na odpowiedzialność osoby wystawiającą rozpiskę, więc proponuję, żeby wszyscy, co nie zastosowali się do tego przejżeli jeszcze raz, ale tym razem z książką.

Modron - 2017-11-23 15:10:47

U mnie PL się zgadzają z tego co sprawdziłem.

Petrodon - 2017-11-23 15:55:01

PL nie będę już poprawiał w rozpiskach.

Każdy gracz musi przynieść swoją rozpiskę na turniej. Kto nie ma wpisanego tam PL niech to zrobi już na swoją rękę, ułatwi to misję nr 2.


Jony i Knykieć, nie widać waszych opłat za uczestnictwo

Żeby nie robić offtopu na temat szamania w trakcie turnieju. Jony ogarnia na miejscu. Każdy ma się zastanowić co chce z Biesiadowa. Każdy ma mieć gotówkę, na to co chce zamówić. Przed turniejem zrobimy listę i się zamówi według listy.
Inne zamówienia każdy realizuje w swoim zakresie.

Kto może wydrukować 10 x 5 stron w czb??

Kuguar - 2017-11-23 16:38:09

Czytając rozpiski uderzyło mnie ile oddziałów może wskakiwać do gry z szeroko rozumianych "rezerw". Dlatego pozwolę sobie przypomnieć o zasadzie Tactical Reserves:
https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2017/05/New40kReservesRule.jpg

Mikołaj - 2017-11-23 22:02:48

Petrodon napisał:

Kto może wydrukować 10 x 5 stron w czb??

Wysyłaj albo powiedz co mam druknąć.

Petrodon - 2017-11-24 20:03:57

Mikołaj wysłałem. Jakby były jakieś problemy to daj znac będe kombinował inaczej.
Mamy 3 maty bo dwie zakupione w sobotę jeszcze nie dojechały. Playmaty.pl <- nie polecam.
Wymyśliłem że okleimy pola o odpowiednim wymiarze na stołach do pingponga. Mam taśmę malarską, powinno zadziałać. Jak ktoś ma jeszcze to może zabrac bo nie wiem czy mojej trochę już zużytej starczy.
chyba, że sa lepsze pomysly.

Kuguar - 2017-11-24 23:22:36

Mam 8 płyt styropianowych 60cm na 50cm. Wychodzi z nich stół 120cm na 200cm. Na cale to będzie 47,24" na 78,74". Mogę je zabrać i na miejscu zastanowimy się czy warto je wynosić z samochodu.
Zdjęcie poglądowe: https://photos.app.goo.gl/LqXJGwNtacRW5mXM2

Mikołaj - 2017-11-25 00:01:06

Wydrukowane - sorki, że od razu nie dałem znaka. Zabiorę trochę swoich terenowych "przeszkadzajek" może się przydadzą...

Petrodon - 2017-11-25 06:39:19

@Kuguar, @Mikołaj jak możecie weźcie.

Petrodon - 2017-11-26 07:29:46

1. SzymSok 55 pkt
2. Modron 39 pkt
3. Jony 34 pkt
    Kuguar 34 pkt
4. Ciastek 30 pkt
    Petrodon 30 pkt
5. Mikołaj 29 pkt
6. Knykieć 23 pkt
7. Jakubus 22 pkt

Ciasteczkowy - 2017-11-29 11:50:48

Będzie jakiś bardziej szczegółowy raport? W sensie kto z kim grał i z jakim wynikiem?

www.mithrill.pun.pl www.hodwg.pun.pl www.bfb.pun.pl www.grabskiego.pun.pl www.rosiakforum.pun.pl