MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


#1 2017-09-11 14:27:08

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Turniej Wh40k - listopad 2017

Planowany termin 25 listopada. Miejsce. Przełom. PEPER proszę potwierdź to do 3 listopada.
Misje:
1 Misje wymyśla Knykieć
2 Misje wymyśla SzymSok
3 Misje wymyślam ja

Lp. Gracz   Wpłacono/Należy się
1. PEPER  - 10/10
2. Ciastek - 10/10
3. Knykieć - 0/10
4. Modron - 10/10
5. Johnyenglish - 0/10
6. Mikołaj - 10/10
7. SzymSok - 20/20
8. Jakubus - 10/10
9. Petrodon - 10/10 - dzisiaj opłaciłem
10. Kuguar - 20/20

Pozostały dwa miejsca. Pieniądze wpłacamy na konto Stowarzyszenia.


63 2490 0005 0000 4530 3216 4730
STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW FANTASTYKI MIŃSKA GILDIA FANTASTYKI
NADRZECZNA 14/19
05-300  MIŃSK MAZOWIECKI

Tytuł: Turniej WH40k Listopad i ksywka z forum.


1) Podstawowe zasady
Limit pkt: 1500
Armie Battle Forged. Matched play
Liczba detachmentów dowolna.
Gramy bez jednostek Forge World.

Obowiązują wszystkie kodeksy i FAQ wydane do 17.11.2017
Każdy musi znać zasady z podręcznika głównego i te dotyczące swojej armii. Oczywiście wraz z FAQami.

Osoby, które nie mają kodeksu otrzymują +1 CP przeciwko graczom prowadzącym armie na kodeksach. wystarczy jeden detachment, który wchodzi pod kodeks żeby armia była rozpatrywana jako grająca na kodeksie.

Każdy gracz w ramach jednej bitwy musi rozegrać taką samą liczbę tur. Tzn.:
Jeżeli nie ma czasu na dokończenie tury drugiego gracza. Wtedy pierwszy gracz nie rozpoczyna swojej gry.
Jeśli to wyjdzie w trakcie gry to punkty zdobyte w tej turze przez pierwszego gracza są anulowane.

Obowiązuje wspólna pula kostek. Minimum 20 maksimum 24 kostki. Inne kostki (poza znacznikami nie mają prawa leżeć na stole). Gracze którzy nie będą się do tego stosować otrzymają - 5 punktów do ogólnej punktacji za każde użycie kostek z poza wspólnej puli.

2) Wejściówka:
Gracze ze stowarzyszenia z opłaconymi składkami 10 PLN. Pozostałe osoby 20 PLN.

3) Harmonogram
8.15 – 9.00 – przygotowanie sali i rozpoczęcie turnieju. Najpóźniej należy przyjść na miejsce o 8.50. Za spóźnienia będą karne punkty.
9.00 – 11.45 – I bitwa
12.00 – 14.45 – II bitwa
15.30 – 18.30 – III bitwa
18.45 – 19.00 –sprzątnięcie sali.

Po zakończeniu bitwy jest 5 minut na przekazanie wyników.

4) Punktowanie

Wyniki będą przeliczane na system:
0 VP różnicy - 10: 10
1-2 VP różnicy - 11:9
3-4 VP różnicy – 12:8
5-6 VP różnicy - 13:7
7-8 VP różnicy – 14:6
itd.

Table do końca 3 tury dowolnego gracza 20:0. Po 3 turze gra jest dogrywana do końca przez jednego gracza. Włącznie z rzutami na dodatkowe tury 6 i 7, jeśli zasady misji takie przewidują.

Poza Kartami, zdobytymi markerami jako VP będzie liczona różnica w punktach za zniszczone jednostki:
Wielkość różnicy:
poniżej 100 pkt różnicy punktu nie ma.
100 - 249 pkt  - 1 VP dla osoby która ma mniej straconych punktów.
250 - 499pkt  - 2 VP dla osoby która ma mniej straconych punktów.
500 pkt 3 VP
750 pkt 4 VP
1000 pkt 5 VP
1250 pkt 6 VP

Dodatkowe punktowanie za wartość modelarską max 6 pkt - Naliczane jednorazowo.
Malowanie
1 pkt – Ponad 50% figurek pomalowane. Minimum trzy kolory.
2 pkt – Pomalowane wszystkie figurki. Minimum trzy kolory + cienie.
3 pkt – Pomalowane wszystkie figurki. Malowanie na wysokim poziomie. Cienie, przejścia, wyróżnienie oddziałów.
Podstawki
1 pkt Ponad połowa podstawek jest zrobiona tzn. trawki, kamyczki, podłoże może być pomalowane farbą z fakturą, pomalowane podstawki sceniczne: cokolwiek co sprawi, że podstawka nie będzie plastikiem lub psikniętym sprayem plastikiem.
2 pkt. Wszystkie podstawki zrobione. Większość zrobiona na wysokim poziomie (coś więcej niż farba z fakturą)
Pełen WYSIWYG
1 pkt – za pełen WYSiWYG.

Wygrywa osoba, która po 3 bitwach ma największą sumę punktów.

5) Inne zasady:

Gramy na stołach 60"x48"
Obowiązuje WYSIWYG (What you see is what you got), lecz bez wielkiej przesady (tz. jak model ma wykupione 3 bronie, a wklejone 2 tzn., że tej trzeciej nie trzeba mu doklejać w trzeciej ręce, lub na plecach). Każda broń specjalna musi być zamontowana. Specjalna tzn. inna niż podstawowe, które model ma na starcie opisane w kodeksie / indeksie.

Wszelkie odstępstwa muszą być zgłoszone na etapie zgłaszania rozpisek, a modele oznaczone na polu bitwy tzn. mój drednot ma multimelte, a zgłaszam go jako model z lascannonem, to trzeba zgłosić na etapie rozpiski. Maksymalnie 3 odstępstwa.

Modele muszą być sklejone do końca, tzn, termos bez rąk, lub latający DP bez skrzydeł nie przejdą. Podstawki muszą mieć wymiary zgodne z oryginalnymi (piechota może mieć 25mm - stare podstawki lub 32mm - podstawki z nowych boxów).

Proxy- nie.
Count as - nie.

Wszelkie samoróbki / konwersje muszą trzymać wymiary oryginału. Dopuszczone jest +/- 10% do wymiaru oryginału. Podstawki takich samoróbek muszą być zgodne z oryginałem.

Jednostki z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)

Obj. sec.: Wszystkie unity/modele z battle field role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli wroga w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę. Wtedy znacznik, trzyma unit, który ma więcej modeli w 3" od centrum znacznika.

Osoba która pierwsza skończ się rozkładać na stole ma +1 do wyniku rzutu na ustalenie gracza, który wybiera kto rozpoczyna grę.

6) Rozpiski
Rozpiski wysyłane są na mojego emaila: tomaszkrzysztof.wojciechowski at gmail . com. Termin wysyłania rozpisek to piątek 17.11.2017 godzina 21.00. Rozpiska wysłana po terminie spowoduje ujemne punkty. Do maks. 5 ujemnych punktów.
Ja swoją rozpiskę wyślę 3 osobom. Rozpiska będzie z hasłem wysłana 16.11.2017 do godziny 24.00, hasło ujawnię po otrzymaniu wszystkich rozpisek.

Wzór rozpiski poniżej. Każdy ma mieć swoją rozpiskę wydrukowaną.  Na turnieju obowiązkowo trzeba mieć indeks w formie cyfrowej bądź papierowej.  Każdy gracz odpowiada za legalność swojej rozpiski. Wszelkie wytłumaczenia że tak jest w batlle scribe czy innej aplikacji można wsadzić sobie w kieszeń. Zastosowanie mają kodeksy i indeksy.

W rozpisce trzeba wskazać warlorda. Traity określane są przed każdą grą.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER:
+ ARMY FACTION:
+ TOTAL COMMAND POINTS:
+ TOTAL ARMY POINTS:
+ ARMY FACTIONS USED:
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS:
+ POWER LEVEL:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[ NAME OF DETACHMENT 1] ++ [ARMY FACTIONS] ++ [ POINTS] ++ [COMAND POINTS]
HQx  NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
ELITE x;  y NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
TROOPS x;  y NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
HEAVY SUPPORT x;  y NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
FAST ATACK x;  y  NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
FLYER x;  y  NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
LOW x;  y  NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
TRANSPORT x;  y  NAME (POINTS), GEAR 1 (POINTS), GEAR2 (POINTS), …..,  GEAR N (PONITS) [Sum of points]
[ NAME OF DETACHMENT 2] ++ [ARMY FACTIONS] ++ [ POINTS]
………………
[ NAME OF DETACHMENT 3] ++ [ARMY FACTIONS] ++ [ POINTS
………………
ARMY REINFORCEMENT POINTS :
ARMY REINFORCEMENT FACTION :
X  - KOLEJNY NUMER DANEGO TYPU JEDNOSTKI W DETACHMENCIE
Y – LICZEBNOŚC MODELI W UNICIE

Przykład wypełnionej rozpiski
http://tourneykeeper.net/Shared/ShowArmy.aspx?id=10322

7) Rozgrywka
I tura losowanie
Po I turze gracze ustawiani są w kolejności wg punktacji  przy remisach alfabetycznie. Potem idąc od góry dobieramy się w pary. Pomijając osoby, z którymi się grało.
Przy nieparzystej liczbie graczy przed każdą turą losujemy osobę, która kibluje. Osoba nie grająca ma dopisywany wynik 13-7. Maksymalnie 1 kiblowanie w turnieju.

8) Stalling – opóźnianie gry

Powolne granie, lub celowe opóźnianie gry żeby odnieść korzyści będzie karane. Niestety jest to trudne do udowodnienia bez osoby non stop obserwującej mecz. Osoby z natury grające wolno na czas turnieju muszą przestawić / przygotować się żeby utrzymać reżim czasowy narzucony przez turniej (też muszę się do tego stosować).
Gracze, którzy nie dograją 5 tur w wyznaczonym czasie. Otrzymują ujemne punkty do ostatecznego wyniku gry.
Obaj gracze rozegrali po 1 turze. – 4 punkty dla każdego.
Obaj gracze rozegrali po 2 tury. – 3 punkty dla każdego.
Obaj gracze rozegrali po 3 tury. – 2 punkty dla każdego.
Obaj gracze rozegrali po 4 tury. – 1 punkt dla każdego.
W ten sposób odpowiedzialni za szybka i sprawną grę są obaj gracze.

Zostaną przygotowane karty z raportem czasu gry. Gdzie będzie rozpisywany czas gry każdego z graczy. Prowadzenie karty jest nieobowiązkowe. Karty mają zastosowanie jedynie w sytuacjach gdy gracze nie rozegrają 5 rund, każdy. Gdy z kart będzie wynikało jasno, że jeden z graczy wykorzystał znacząco więcej czasu to tylko on zostanie ukarany ujemnymi punktami.

Definicja znacząco więcej czasu. Wartość, czasu, znacząco odbiegająca od średniej ilość czasu dla danej rundy we wszystkich pozostałych grach.

Tipsy & Tricks jak nie zostać ukarany za stalling.

Naucz się swojej rozpiski i statystyk swoich jednostek.
Opracuj dobra rozpiskę. Przygotuj sobie podpowiedzi.
Jeśli masz indeks możesz sobie pozaznaczać strony z unitami.
Naucz się zasad.
Naucz się swojej rozpiski i statystyk swoich jednostek.
Przed startem ustalcie wspólną pulę kostek. Rzucajcie tylko kostkami z tej puli. Jak ktoś zada Ci 11 wounds to nie odliczaj kostek tylko weź te ze stołu i nimi rzuć.
Naucz się zasad.
Naucz się swojej rozpiski i statystyk swoich jednostek.
Informuj przeciwnika, żeby grał szybciej.
Przetestuj swoją rozpiskę z kimś.
Zaopatrz się w energetyki, cukier.


9) Nagroda
I miejsce nagroda o wartości 100 zł
II miejsce nagroda o wartości 50 zł
III miejsce nagroda o wartości 25 zł
Nagroda zostanie zakupiona po turnieju w jakimś sklepie internetowym z tematyką gier bitewnych gracze z podium ustalą między sobą jaki. Gracz będzie mógł wskazać co chce kupić za swoją nagrodę. Jeśli wskaże coś droższego różnicę musi dopłacić.


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

#2 2017-11-01 19:48:32

 Knykieć

Członek

Call me!
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-02
Posty: 608
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Pytanie odnośnie zasad WYSIWYG, przykład mam 20 lychguardów połowa na tarczach połowa na dzidach (2 oddziały po 10), jeżeli chciałbym wystawić ich jako 2 oddziały na dzidach (Modele: jedne oddział same dzidy, drugi same tarcze) to liczyć to jako 10 odstępstw czy jako 1?


http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/117/619/eb2.gif

Offline

#3 2017-11-01 19:51:24

Kuguar

Przechodzień

Zarejestrowany: 2017-08-25
Posty: 66
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Bym nie przesadzał z opóźnianiem w turze przeciwnika. Prosta zasada że save-y rzucamy od razu kośćmi z rzutu to wound niweluje czas w turze przeciwnika do niezbędnego minimum. Możemy też powiedzieć że w turze przeciwnika nie możemy prosić o czas na zastanowienie - te kilka umiejętności które działają w turze przeciwnika można użyć bez zastanawiania, a jak ktoś tego nie potrafi to nie używa.
Generalnie wszystko sprowadza się do gry fair play - nie posądzałbym nikogo o specjalne opóźnianie. Po prostu niektóre rozpiski potrzebują trochę więcej czasu na rozegranie tury, a niektórzy gracze trochę słabiej znają zasady i z tego powodu opóźniają grę.
Nie chciałbym żeby ktokolwiek po turnieju czuł że przegrał, bo trafił na graczy którzy bardzo długo grali swoje tury.

Offline

#4 2017-11-01 19:54:08

Kuguar

Przechodzień

Zarejestrowany: 2017-08-25
Posty: 66
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Knykieć napisał:

Pytanie odnośnie zasad WYSIWYG, przykład mam 20 lychguardów połowa na tarczach połowa na dzidach (2 oddziały po 10), jeżeli chciałbym wystawić ich jako 2 oddziały na dzidach (Modele: jedne oddział same dzidy, drugi same tarcze) to liczyć to jako 10 odstępstw czy jako 1?

Na poprzednim turnieju liczyliśmy jako jedno. Chociaż w tym przypadku wymieniasz miecz i tarczę na dzidę, a jako jeden liczyliśmy wymianę jednej broni dla całego oddziału.

Offline

#5 2017-11-02 12:08:30

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Temat wyczyszczony ze starszych postów.

Ciasteczkowy napisał:

Ja do aplikacji nie jestem przekonany. Fakt, pierdyliard rzutów kośćmi czasem zabiera sporo czasu, ale dla mnie jest bardziej wiarygodny niż elektroniczne apki. Poza tym gra traci swój urok. Wystarczy, że templaty zabrali

"Wszelkie samoróbki muszą trzymać wymiary oryginału. Dopuszczone jest +/- 10%. Podstawki takich samoróbek muszą być zgodne z oryginałem." - 10% modeli czy chodzi o wartość punktową armii?

Te 3 odstępstwa dotyczą tylko pojedynczych modeli czy można podciągnąć je pod oddział? Np. wyposażyć cały oddział w tę samą broń, której nie widać na modelach.

+/- 10% dotyczy wielkości modelu. Wysokości, szerokości itp. Eko Stompa i Eko daka jet czy co to tam jest przechodzą.
Jedno odstępstwo może być użyte na cały odział. Na zasadzie wszystkie jednostki zamiast chopp mają power klawy, ale nie na zasadzie, że z pośród 10 modeli z choppami jeden ma power klaw, drugi sttuber, a trzeci widelec. W ten sposób są trzy odstępstwa.


Knykieć napisał:

Petrodon napisał:

Jednostki z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)
obj. sec.: wszystkie unity/modele z battle field role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę, tylko troopsy z detachmentu który ma jeden army keyword

Zmieniłbym na moedele/unity z zasadą "infantry" nie "troops".

Co w takim wypadku z vehicle, beast, swarm, monster, biker? Czy one też mogą zajmować znaczniki?

Zasada została zedytowana. Każdy unit moze kontrolowac znacznik. Tyle ze troops mają pierwszeństwo przed jednostkami z innymi battle role. Mam nadzieję, że już jasne.

Kuguar napisał:

Knykieć napisał:

Pytanie odnośnie zasad WYSIWYG, przykład mam 20 lychguardów połowa na tarczach połowa na dzidach (2 oddziały po 10), jeżeli chciałbym wystawić ich jako 2 oddziały na dzidach (Modele: jedne oddział same dzidy, drugi same tarcze) to liczyć to jako 10 odstępstw czy jako 1?

Na poprzednim turnieju liczyliśmy jako jedno. Chociaż w tym przypadku wymieniasz miecz i tarczę na dzidę, a jako jeden liczyliśmy wymianę jednej broni dla całego oddziału.

Tak jak napisał Kuguar. Jeśli robisz zamianę u wszystkich jednostek w unit to jest liczone jako jedno odstępstwo. Jeśli zamieniasz tarcze na dzidę to 1 odstępstwo. A jak mają coś więcej poza tarczami w łapach to tarcza na dzidę 1 odstępstwo i to coś jeszcze na coś innego drugie odstępstwo. Nie widziałem modeli więc się nie bardziej wypowiem. Jak niejasne to na mailu podeślij szczegóły to się wyjaśni.

Kuguar napisał:

Moim zdaniem zmuszanie do rozegrania 5 tur jest ok. Na ostatnim turnieju w jednej grze grałem 2 tury i nie mogłem zrealizować planu przewidzianego na 5 tur. W 2 tury to nawet line breakera nie miałem jak zdobyć.
Nie podoba mi się tylko grupowa odpowiedzialność. Może lepszy byłby limit czasu na turę gracza? Np. po 20 minutach tura się zmienia niezależnie od fazy i przerywamy mecz po parzystej turze jak zostało mniej niż 40 minut. 3 godziny po 20 minut to 9 tur gracza więc minimum 4 tury gry.
Możemy też przyspieszyć granie jak będziemy znać przed turniejem misje i jak będziemy znać pierwszego przeciwnika. Czytanie zasad misji na turnieju zabierało dużo czasu.
Ogarnijmy też pizzę na przerwę. Jak będzie to szybko zjemy i gramy dalej.

Pizza na przerwie OK. Kto będzie ogarniał. Bo ja nie dam rady. Osoby chętne przed turniejem zgłaszać się do osoby ogarniającej temat pizzy.
Chętny:D

A co do tematu odpowiedzialności grupowej. To inaczej jest ciężko ugryźć temat. Wiadomo, że pierwsze tury trwają dłużej niż końcowe. Można zrobić tabelkę z czasówkę, po której przerywamy turę gracza. Ale to nie uchroni nas przed tym, że ktoś opóźnia grę w nie swojej turze bo nie zna toughnes, sv, lczby woundów swoich jednostek. Wiadomo że wszystkiego się nie zapamięta. ale może być tak że ktoś zostanie ukarany za niewiedzę,  nieprzygotowanie się przeciwnika. Poczekamy na opinie reszty i przed 11/11/2017 będzie ostateczna lista zasad.

Scenariusze się piszą. Ja swój już zrobiłem. Do 10/11/2017 będą na forum.


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

#6 2017-11-02 14:34:19

 jony

Członek

status Emperror
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-01
Posty: 296
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Ja mogę ogarnąć pizzę

Myślałem, żeby zamówić z biesiadowa. Tutaj adres z menu:

https://www.biesiadowo.pl/z-minsk-mazow … ilinskiego

Na 10 osób to będzie 5 razy po dużej- 57cm.

Jest możliwość pół na pół, więc każdy może wybrać swoją połówkę.

Zachęcam do wysyłania swoich wyborów bezpośrednio do mnie jeszcze przed sobotą.

Offline

#7 2017-11-03 00:23:37

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Serio z Was takie głodomory? Ja z 60 cm pizzy zjadam 1/4 i jestem najedzony do syta. Pamiętajcie, że to ma być krótka przerwa na szamanko, a nie mega uczta. Raz, dwa i do figurek


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

#8 2017-11-03 10:33:28

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Ciasteczkowy napisał:

Serio z Was takie głodomory? Ja z 60 cm pizzy zjadam 1/4 i jestem najedzony do syta. Pamiętajcie, że to ma być krótka przerwa na szamanko, a nie mega uczta. Raz, dwa i do figurek

Ciastek ma rację. Ale możne niech do Jony'ego zgłoszą się osoby, które reflektują na pizze. to se później ustalą ile kto zje i tyle. Bez off topu.


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

#9 2017-11-04 10:19:41

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Proxy czy count as nie są dopuszczalne, ale samoróbki są. Jaka jest dokładnie różnica?
Niektóre jednostki z CSM nie mają oficjalnych modeli i nie obejdzie się bez konwersji. Czy wtedy będą liczone jako proxy?

Offline

#10 2017-11-04 14:28:33

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Maciek, jak zrobisz coś z innej figurki i w tym zrobisz jakieś konswersje plus malowanie to będzie samoróbka.
Count as to jak bym wziął termosy i twierdził ze to wulfeny,
Proxy jak bym wział jakieś wilkołaki na dziwnych podstawkach i twierdził że to wulfeny
Samoróbki, konwersje, to gdy wezmę terminatory poucinam im co nieco. dorzucę głowy, ręce, bitsy od wulfenów pomaluję w sposób przypominajacy wulfenów.

Jak wystawisz tych morghast archai (dobrze zapamiętałem?) jako DP to będzie count as. Chyba, ze popracujesz nad nimi, dokleisz im bronie DP jakieś inne elementy i będzie można to uznać za samoróbkę.

Nie chcę tworzyć sytuacji gdy gracze grają jakimiś modelami odbiegającymi od orginału bo zaraz zaczniemy przychodzić z różnymi dziwnymi rzeczami.


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

#11 2017-11-04 14:51:28

Kuguar

Przechodzień

Zarejestrowany: 2017-08-25
Posty: 66
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Ja mam ghost ark wycięty ze styropianu, nawet nie malowany - to jest chyba proxy i dziwna rzecz zarazem

Offline

#12 2017-11-08 12:35:11

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Dlaczego ograniczenie do max 24 kostek w puli? Jeśli ktoś musi zrobić 60 strzałów, to chyba szybciej będzie to rzucić raz jeśli jest tyle kości dostępnych.
Dobry patent ostatnio zastosował Mikołaj z tym pudelkiem/tacką na kości. W takim przypadku kości nie wpadają pod elementy makiet albo między modele i trochę to przyspiesza rozgrywkę.

Offline

#13 2017-11-10 15:09:23

SzymSoko

Przechodzień

Zarejestrowany: 2015-12-27
Posty: 65
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Tu się nie zgodzę. Wspólna pula ma przyśpieszyć grę poprzez eliminację zbędnych ruchów gracza. Wspólne korzystanie np. gracz 1 rzuca na woundy, odlicza ile weszło i tymi samymi kośćmi gracz 2 rzuca save. Bez chodzenia, "poczekaj wezmę moje, odliczę jeszcze raz". Jeżeli obydwaj gracze mają jakieś sexy kości to pula jest 50% więc każdy zobaczy swoje kości w użyciu.

Wykonanie 60 rzutów za jednym razem to masakra. Ciężko wzrokiem wydłubać wszystkie, które weszły a wyjęcie ich to gra w bierki. Dobra praktyka z poprzedniego turnieju: 20 kostek w łapę, rzucam, zaspisuję ile "weszło" z tej 20ki i powtarzam. Łatwiej zapamiętać, zebrać kości a przede wszystkich DUŻO szybciej. Dużą ilość kości ciężko nawet gdzieś na stole wrzucić, połowa trafia pod makiety...

Offline

#14 2017-11-10 16:00:21

Kuguar

Przechodzień

Zarejestrowany: 2017-08-25
Posty: 66
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

Dlatego dużą ilość wrzucasz do pudełka i liczysz tylko kości na ilość ataków. Potem tylko wyrzucasz z pudełka nie trafione i przerzucasz całość. Liczysz na koniec dmg.
Przy 60 atakach to szybsza metoda niż liczenie tylko trzeba mieć zamknięte pudełko do rzucania żeby nie pogubić kości.

Offline

#15 2017-11-11 17:18:59

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Turniej Wh40k - listopad 2017

To trzeba będzie empiryczne sprawdzić, która metoda jest szybsza. Najlepiej z jakąś dużą ilością testów żeby dobra statystyka wyszła 😉

Kiedy będą misje? Czy pojawią się przed 17.11?

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokimovie.pun.pl www.pokemon-river-diamond.pun.pl www.aplikacjakielce.pun.pl www.fflf2klan.pun.pl www.zpsb-ekonomia.pun.pl