MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


#61 2016-08-11 11:27:17

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Petrodon napisał:

... Myślcie obronach i patrolach.

Myślę o patrolowaniu lotniska nr 5....


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#62 2016-08-11 11:36:23

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

A możesz? Czy musisz rzucić obronę na 11, którą atakuje Ci Peper?


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

 

#63 2016-08-11 11:38:39

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Ciasteczkowy napisał:

A możesz? Czy musisz rzucić obronę na 11, którą atakuje Ci Peper?

Bronię to bitwą graniczną.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#64 2016-08-11 11:48:32

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

że niby najlepszą obroną jest atak, huh? ;> no niech Ci będzie, więcej mordobicie, orki już się cieszą ^^


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

 

#65 2016-08-11 11:59:46

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Cześć,
Moja interpretacja, i mały kamyczek do dyskusji która wydarzyła się na forum. Wiadomo zasady nie są doskonałe. Sytuację interpretuję tak jak Norbert.

Przed drugą edycją. Na pewno musimy wszyscy się zastanowić nad ulepszeniem zasad, a przypadki, które miały miejsce, albo i te, które będą miały jeszcze miejsce trzeba będzie usankcjonować zasadach. Na tę chwilę zostaje tylko interpretacja. Jestem zdania, że liczy się fun i gra, a nie debaty nad zasadami, które stworzyliśmy w kilka dni, bez żadnych beta testów. Im więcej bitew tym lepiej.

Wygląda na to że znowu mam bitwę graniczną z heretykiem Peperusem
Pole 16 bitwa Mikołaj vs Szymon vs Ja
Pole 23 Tyrki vs SW ponownie.

Panowie jak wam pasuje.

Przypominam, że od 18 do 22 większość z nas jest na Polconie. a od 13 do 17 mam wolne i mogę grać w opór, możemy grać u mnie.


Pozdrawiam


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

 

#66 2016-08-11 12:39:11

 Pan Tod

Niszczyciel Światów

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 252
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Tak sobie myślę, zróbcie pare fotek z kampani to może na fcbooka by się wrzuciło relacje z pierwszej mgfowej kamaniji na zachętę dla innych😉


Mam plan tak szczwany, że można mu doczepić ogon i powiedzieć, że to lis.
=
=
Pokoju, wolności i mniej tych grubych sukinsynów zbierających całą śmietankę

Offline

 

#67 2016-08-11 13:39:26

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Petrodon napisał:

Cześć,
...
Pole 16 bitwa Mikołaj vs Szymon vs Ja

bitwa 3+?
Ciekawie. 3 różne armie z rożnymi taktykami. Dajcie znać czy nasze "multi kulti" działa poprawnie. Te zasady są mocno testowe.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#68 2016-08-11 14:33:52

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Norbert jaka była intencja jak pisałeś w zasadach walki 3+:

"* gracz sumuje punkty z sektorów z które kontroluje (na potrzeby inicjatywy własne HQ daje +3, sektory sąsiednie do HQ +2)"

Czy bonus za sąsiednie sektory do HQ to chodzi o sektory startowe(początkowe, dodatkowe) posiadane przez graczy na samym początku kampanii, czy sektory które po ich późniejszym zajęciu sąsiadują z HQ na początku tury?
Czy jeszcze inaczej. Czy nie powinno być tutaj napisane sektory startowe (dodatkowe, początkowe) zamiast sąsiednie?


Pozdro


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

 

#69 2016-08-11 14:42:24

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Petrodon napisał:

Norbert jaka była intencja jak pisałeś w zasadach walki 3+:

"* gracz sumuje punkty z sektorów z które kontroluje (na potrzeby inicjatywy własne HQ daje +3, sektory sąsiednie do HQ +2)"

Czy bonus za sąsiednie sektory do HQ to chodzi o sektory startowe(początkowe, dodatkowe) posiadane przez graczy na samym początku kampanii, czy sektory które po ich późniejszym zajęciu sąsiadują z HQ na początku tury?
Czy jeszcze inaczej.


Pozdro

Spoiler:

Ważne!! Bierzemy wartości sektorów jakie kontrolowaliśmy w czasie wydania rozkazu,

jeśli w między czasie, w tej turze strategicznej już coś zdobyliśmy to nie bierzemy tego pod uwagę. Jeśli coś już

starciliśmy to mimo to uwzględniamy ten sektor do rachunku.

Petrodon napisał:

Czy nie powinno być tutaj napisane sektory startowe (dodatkowe, początkowe) zamiast sąsiednie?

Powinno.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#70 2016-08-11 21:41:14

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Czy ktoś podliczy punkty zdobyte za pierwszą turę?

Komu przekazać rozkazy o patrolach?

Offline

 

#71 2016-08-11 21:46:25

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Maciek pkt są podliczone na mapie. A jak robisz jakiś patrol to tutaj napisz. ale chyba nie możesz. Bo nie ma bitwy w sektorach sąsiednich do Twoich.


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

 

#72 2016-08-12 10:17:54

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Nie ma. Myślałem że patrol można użyć na dowolne wolne pole, ale potem doczytałem zasady.

Offline

 

#73 2016-08-13 10:02:04

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Poprawiłem pliki z misjami. Teraz z godnie z etc scouci idą po rzucie na inicjatywę.
Przeredagowałem też plik 3+ aby go trochę rozjaśnić o co poecie chodziło z Inicjatywą armii.



A co do bitwy o Pole 16 i wstępne wartości Inicjatywy Armii:
Tyranid
9 za kontrolowane sektory +2 za obronę = 11

Wilki
13 za sektory

Eldarzy
13 za sektory


Powyższe wartości mogą być zwiększane o +1 za jeszcze żywych bohaterów imiennych. Warto to zrobić. Armia z najlepszą inicjatywą ma najwięcej opcji taktycznych, przy ustawianiu planszy i później w trakcie rozgrywki.

Czyli jeśli nikt nie sprowadzi imiennych bohaterów to modyfikatory do rzutów na inicjatywę armii są takie:
Tyranid +0
Wilki +1
Eldarzy +1


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#74 2016-08-13 13:32:47

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Norbert napisał:

Czyli jeśli nikt nie sprowadzi imiennych bohaterów to modyfikatory do rzutów na inicjatywę armii są takie:
Tyranid +0
Wilki +1
Eldarzy +1

A w świetle wcześniejszych dyskusji tyranidzi mają w ogóle bohaterów imiennych?


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

 

#75 2016-08-13 15:31:53

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Petrodon napisał:

Norbert napisał:

Czyli jeśli nikt nie sprowadzi imiennych bohaterów to modyfikatory do rzutów na inicjatywę armii są takie:
Tyranid +0
Wilki +1
Eldarzy +1

A w świetle wcześniejszych dyskusji tyranidzi mają w ogóle bohaterów imiennych?

Ktoś musi przeczytać ich kodeks i odpowiedzieć na to pytanie.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutosanhan.pun.pl www.rpkolonia.pun.pl www.empiremt2.pun.pl www.wiptril.pun.pl www.fantasia.pun.pl