MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


#1 2016-07-20 10:41:58

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

/Informacje i wyniki w oddzielnym wątku.


Do kiedy wydawanie rozkazów na pierwszą turę?
Proponuję zakończenie wydawania rozkazów do jutra do końca dnia. Ujawnienie ruchów w piątek. Wtedy na weekend będzie można już pierwsze mecze umawiać.

Offline

 

#2 2016-07-20 11:56:08

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Mi pasuje. Karol - Pan Tod się zgodził więc wysyłamy mu maila z krótką informacją:

Nazwa Gracza
Atak: Numery pól.
Obrona: Cyfra od 0 do 3


Atak: numery pól, które są atakowane. Każde atak na pole to 1 akcja
Obrona: Liczba obron, każda obrona  to 1 akcja.


Przypominam , że są tylko 3 akcje na turę.

Pozdrawiam


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

 

#3 2016-07-22 18:10:19

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Powiem tak, ta tura będzie ciekawa, ale przy następnej to dopiero będzie się działo


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

 

#4 2016-07-22 19:11:12

 Mikołaj

Wsparcie

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 192
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Petrodon - "zadymka" o pole 23 jak skończę urlop (najwcześniej w sobotę za tydzień: 30 lipca)


Sickness, disease, plague and pox, suffering and the slow, living rot. Such wondrous gifts does Nurgle seek to bestow upon the unworthy human cattle of the Imperium. We are merely the vectors by which his virulent beneficence may be spread to the undeserving masses.
- Urgloth Rotheart, Plague Champion of the Death Guard

Offline

 

#5 2016-07-22 20:50:55

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Mapka gotowa.
Pierwsze wątpliwości:

Z Peperem mam bitwę graniczną, a Peperowi jeszcze zostaje rozkaz obrony. Czy to wywołuje dodatkowa obronę w przypadku mojego zwycięstwa?
Czy ten rozkaz mu przepada.
Peper czy doczytałeś FAQ o bitwach granicznych?


Mikołaj napisał:

Petrodon - "zadymka" o pole 23 jak skończę urlop (najwcześniej w sobotę za tydzień: 30 lipca)

Dobrze by było jakby wszyscy skończyli wszystkie swoje gry w następny weekend. To mozna by szybko następną turę zacząć. Tam będzie się już działo. Będzie rozwałka.
Jutro już gram z Peperem.

Poza tym niezła rozpierducha na froncie GK i ORKi. Chyba się ORKI z Maćkowymi chaośnikami dogadały:D
Albert uznałem, ze wykorzystujesz ten jeden rozkaz obrony, zgodnie z zasadami na walkę obronną swojego terytorium, więc już nie pytałem gdzie go przydzielasz, bo było jedno miejsce.

Pozdrawiam


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

 

#6 2016-07-22 22:24:46

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Petrodon napisał:

Mapka gotowa.
Pierwsze wątpliwości:

Z Peperem mam bitwę graniczną, a Peperowi jeszcze zostaje rozkaz obrony. Czy to wywołuje dodatkowa obronę w przypadku mojego zwycięstwa?
Czy ten rozkaz mu przepada.

Mnożenie bitew ponad miarę.

Śmieszniejsza sytuacja. Załóżmy że Modron i SzymSok nie zatakowali lotniska 39. Załózmy że ja na nim stoję. I w ataku wysyłam wojska na 38. Modron wysyła na 39 i Eldar wysyła na 39. Załóżmy że ja przegrywam z Modronem bitwę graniczną i co dalej? Modron na jednym rozkazie ataku ma 2 bitwy 1 vs 1 z dwoma różnymi graczami? Nie powinien, założeniem początkowym było że rozgrywamy maks 3 bitwy 1 vs 1 na turę plus ewentualne obrony HQ. i pod to dopasowane są koszyki misji.



To jak widzę sytuację na tę turę. Po deklaracji rozkazów nie ma co mówić o ich nie ważności. Nie przewidzieliśmy tego w instrukcji i nie ma co mówić PEPERowi, że stracił rozkaz z powodu luki w systemie. A w systemie jest jasno, że obrona jest obowiązkowa - bez zastrzeżeń co kto i kiedy.

Jeśli Tomek wygrasz bitwę graniczną to masz DRUGĄ bitwę 1 vs 1 na jednym rozkazie ataku - coś co też nie powinno mieć miejsca ale trudno, w tej turze chyba to nieuniknione i jedyne sprawiedliwe. Albo po prostu przegraj graniczną i będzie najuczciwiej .



Jak ja to widzę od tury nr 2 - zmiana zasad:

Deklarujemy z którego pola atakujemy inne pole (niezupełnie konieczne do ostatecznego rozwiązania kwestii PEPERa, ale przydatne) . Z jednego pola deklarujemy maksymalnie jeden atak (konieczne do ostatecznego rozwiązania przykładowej sytuacji z lotniskiem, demonami, eldarami i jedynymi w swoim rodzaju Grey knightsami).

Gdyby PEPER deklarował, że atakuje z 4 na 8 nie musiałby się martwić obroną. Zderzyłby się przeciwnikiem idącym z 8 na 4. Przy starciu gracze mogliby skorzystać z rzutu na Inicjatywę Armii pożyczonej z bitew 3+ aby ustalić kto był szybszy i zdecydować w ten sposób o które pole grają.

Bitwa graniczna jest jeśli gracze maszerują na siebie przez jedną ściankę heksu. Oczywiście może się zdarzyć że za bitwą graniczną będzie obrona ale proponuje dopisek do obrony. "Nie można bronić przy pomocy rozkazu obrony heksu po przegranej bitwie granicznej, chyba że heks jest atakowany przez kilku graczy, wtedy dochodzi do bitwy 3+ z aktywną obroną" to dalej mnożenie bitew ale całkiem tego nie da się wyeliminować , drugim wyjątkiem mnożenia starć byłoby atak na HQ przez kilku graczy ale jest to już opisane w FAQ.



Co do potencjalnej sytuacji z Modronem SzymSokiem i Lotniskiem to rozwiązałbym to tak:
Gracz który musiał stoczyć bitwę graniczną może nie zdążyć zająć heksa które w tym czasie inny gracz przejął na "czysto" -> nie ma dodatkowych bitew. SzymSok ma lotnisko, ja wylatuje z sektora i Modron ma triger smuteczka mimo zwycięstwa.


I od razu uprzedzam komentarz Alberta. Wiem, że deklaracja ataku z konkretnego pola pasuje niektórym wyłącznie do stałego rozlokowania modeli na planszy, bo inaczej to mało logiczne  . Gramy w grę w której dwusercowi kolesie ubrani w kilkutonowe zbroje napieprzają się na pięści z orkami z kosmosu. "In the grim darkness of the far future, nie ma logiki, there is only war".


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#7 2016-07-22 22:40:23

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Norbert napisał:

Nie można bronić przy pomocy rozkazu obrony heksu po przegranej bitwie granicznej

czyli marnujemy obronę, bo ten rozkaz jest przydzielany przed przystąpieniem do bitew. To ja już bym w ogóle zrezygnował z bitew granicznych od 2 tury
natomiast nie wprowadzałbym zasady 1 pole 1 ruch. Na pewno nie w sytuacji, gdy już poszły pierwsze ruchy i gracze dostosowali taktykę pod obecnie panujące zasady. Poza tym czy w przypadku gdy deklarowałbym z danego pola atak to mogę położyć na nim rozkaz obrony? jakby nie patrzeć to 2 akcje na 1 polu


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

 

#8 2016-07-22 22:43:40

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Petrodon napisał:

Poza tym niezła rozpierducha na froncie GK i ORKi.

BTW jutro inauguracja kampanii zarzynania orków i GK zajmują lotnisko 26. Jutro tylko podam z jakim wynikiem .

A mogły być 3 bitwy ale ork nie odwiedził mojego domku, wystraszył się


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#9 2016-07-22 22:55:36

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Ciasteczkowy napisał:

Norbert napisał:

Nie można bronić przy pomocy rozkazu obrony heksu po przegranej bitwie granicznej

czyli marnujemy obronę bo ten rozkaz jest przydzielany przed przystąpieniem do bitew...

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.

Nigdzie nie wpisałem o modyfikacji że obrona jest przypisana do konkretnego pola
Twoje tereny mogą być atakowane z kilku stron i obroną bronisz dowolnego pola.

Jeśli masz jedną obronę i wróg atakuje tylko pola z których maszerujesz i to idąc na zderzenie czołowe to tak, zgadza się, rzucenie obrony jest marnowaniem akcji - przepada. Ale rzucenie obrony nie jest obowiązkowe.

Jeśli twoje tereny atakuje kilku graczy z wielu stron to gdzieś obrona się przyda. Nie wszędzie zrobisz kontr uderzenie lub nie zawsze poprawnie przewidzisz gdzie ktoś zaatakuje.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#10 2016-07-23 07:23:37

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Mi się też tak wydawało, że jak wygram to będzie druga bitwa. a co z casem Norberta. Chyba jest toczona bitwa Maciek vs Szymon.


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

 

#11 2016-07-23 09:16:11

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Dziwny Przypadek Norberta:

Gracz A z pola 39 wysyła wojsko na 38
Gracz B z pola 38 wysyła wojsko na 39
Gracz C z pola 47 wysyła wojsko na pole 39

Najpierw rozpatruje się bitwę graniczną pomiędzy graczami A i B. Jeśli zwyciężył gracz A wtedy zajmuje on pole 38, a gracz C wchodzi na czysto na pole 39 chyba, że była obrona.
Jeśli zwycięża gracz B wychodzi na pole 39 i toczy bitwę z graczem C, chyba, że była obrona wtedy dochodzi do bitwy 3+. No chyba, że zrezygnujemy z bitew granicznych.
Mówisz o mnożeniu bitew Norbert. Z jednej strony tak, ale w końcu po to gramy, nie? Dla bitew? W tym co opisałeś Eldarzy zajmowaliby pole za free. Z jednej strony fajnie dla nich bo tanim kosztem i bez ryzyka, ale z drugiej nuuuuuda. Wydasz rozkaz i nawet bitwy nie stoczysz ergo więcej czekania na innych aż skończą turę, ergo więcej nudy, ergo więcej wnerwa na taką kampanię

p.s. Orki nie boją się nikogo. Myślałem, że 3 bitwa będzie na Twoich terenach to ześ mi je oddał bez walki. I kto tu się boi?


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

 

#12 2016-07-23 11:05:42

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Ciasteczkowy napisał:

... ergo więcej nudy, ergo więcej wnerwa na taką kampanię

Dokładnie. Jeśli będziemy wszyscy czekać z końcem tury aż ktoś wykona swoich do 6 bitew zamiast do 3 to tak, będzie nuda.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#13 2016-07-23 12:45:22

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

To działa w dwie strony. Jednocześnie możesz skazać tymi zmianami kogoś na 1-2 bitwy w turze podczas gdy inni będą grali po 4. Według mnie najlepszym rozwiązaniem będzie zrezygnowanie od przyszłej tury z bitew granicznych i zostawienie reszty zasad tak jak jest.


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

 

#14 2016-07-23 12:58:42

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Nie działa w dwie strony.

Żaden system nie gwarantuje stałej liczby bitew. Możemy ustalić maksymalną ich ilość aby nikogo na nic nie skazywać, wiec gdy wszyscy będą mieli średnia 2 to osoba robiąca maks 3 nie będzie przeciągać tury. Żeby zrobić 4 bitwę trzeba rzucić się na HQ taka wisienka na torcie.

Gdy wszyscy będą mieli średnią 2 a ktoś będzie musiał zrobić 6 i to niektóre w określonej kolejności to przeciągnie turę.

Całkowite zrezygnowanie z bitew granicznych jeszcze bardziej zmniejszy ilość starć. Gracze będą się mijać.

BTW. Dziś mam kontuzjowany telefon jak coś to pisz maila.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#15 2016-07-23 15:40:03

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

to w takim razie proponuję zostawić wszystko tak jak jest z czasem i tak nie będzie bitew granicznych bo gracze pozajmują kafelki


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.big-craft.pun.pl www.forum-sebn.pun.pl www.2sp.pun.pl www.supermetin2.pun.pl www.poprykajmy.pun.pl