MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


#31 2016-07-26 01:18:59

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Ciasteczkowy napisał:

1. Norbert przeczytaj sobie jeszcze raz dokładnie zasady w jakich następuje bitwa graniczna. Zamysł Tomka był taki by odbywała się tylko w szczególnych przypadkach gdy terytoria graczy stykać się będą tylko jednym polem. Racja, lotniska są ze sobą połączone i teoretycznie można przyjąć, że spełniają takie warunki. Tyle, że jest to naginanie zasad, a co więcej, totalny bezsens. Te obiekty są połączone, ale jest to specjalny typ połączenia i nie powinno się ich traktować jak pozostałych pól. Odpowiedz mi na jedno pytanie. Gdzie miałaby się taka bitwa graniczna rozgrywać? Zgodnie z zasadami bitwa graniczna to starcie dwóch armii na pograniczu terytoriów. Zgodnie z zasadami w takim starciu nie obowiązuje inicjatywa więc nie ma tak, że ktoś wylądował na lotnisku u kogoś wcześniej. To gdzie się tłuką armie tych dwóch graczy? W alternatywnej rzeczywistości pośrodku planszy? Zrozum, że to jest nielogiczne i jako pomysłodawca bitwy granicznej jestem za tym w przypadku lotnisk zawrzeć wyjątek od reguły.
p.s. Nie wnikam w to jak ktoś chce nazwać lotniska na potrzeby fabularne. Wiele obiektów miało po kilka nazw w zależności od rasy.

2. Nie, nie mają wspomagać sąsiednich pół. Czy ja coś takiego gdzieś napisałem? Nie. Mówię tylko, że jak ktoś ma rozkaz obrony to powinien móc go wykorzystać do obrony dowolnego ze swych obiektów. Gdybyśmy grali na zasadach jedno pole jedna akcja czyli albo atak albo obrona, wtedy okej. W innym wypadku takie rozwiązanie uważam za kiepskie.

3. Reguły do gier tworzy się na podstawie szacunków i wyliczeń. Przewidywanie zachowań przeciwników to tez element gier strategicznych

1. Przeczytałem. No i to nie zmienia faktu że to zasada do wersji alternatywnej którą właśnie proponuje a nie modyfikacja obecnej która kuleje. Nie komentujesz zamysłu Tomka tylko mój. To dwa różne zamysły, przestań je mieszać i znowu nie zaciemniaj obrazu. Bitwa toczy się na lotnisku. Wszystko jedno na czyim. czy oni wylądowali u nas i zrobiliśmy kontrę czy my zrobiliśmy udany atak. W obie strony to atak na lotnisko. Wyjaśnienia fabularnego nam nie trzeba żeby rozegrać ten sam scenariusz na tym samym polu bitwy tymi samymi modelami z takim samym efektem końcowym po uzyskaniu takiego samego wyniku VP:VP.

2. No i właśnie mniej więcej takie coś proponuje, jedna akcja (z małym wyjątkiem), atak lub obrona na dowolnych 3 polach. Czyli ok?

3. Na 21 rozkazów i TYLKO 2 obrony. Spójrz na mapę przed pierwszą turą. Obrona mogła być rzucona na maks 4 pola. Trafiła na 2. 50% to nie jest mało, to bardzo dużo. Im mniej będzie pół neutralnych i im więcej będziesz miał sąsiadów z 4 obiektami tym obrona będzie ważniejsza ale nadal nie da się szacunkować jak często się pojawi.



Ogmios, nie chodzi mi o sens fabularny takiej obrony, to sprawa drugorzędna. Chodzi o to że gracze z podejściem agresora "idę w jednym kierunku i nic mnie nie obchodzi, czy jestem 3 samotnymi punktami na mapie" mogą generować większe ilości bitew do rozegrania wbijając się na graczy defensywnych. Agresor będzie musiał rozegrać wiele bitew. Gracz który broni swoich obiektów mniej. Agresor będzie musiał je rozegrać, inni będą musieli czekać. Nie każdy będzie mógł rozegrać jedną bitwę na tydzień, różnie może być. Chodzi mi jedynie o płynność rozgrywki i żeby nie wywierać na nikogo presji. Przyjemność z gry nad logiką. Kiedyś rozgrywaliśmy ligę MTG, niby po kilka meczy tygodniowo, można to było zamknąć w 5-6 godzinach na tydzień a i tak wyszło zmęczenie materiału imarudzenie. Tu może być to samo jeśli ktoś będzie musiał drugi raz rozgrywać bitwy z tym samym przeciwnikiem o to samo. Przy 3-4 turze może zwyczajnie się przejeść. A tura nie będzie przecież trwała tydzień tylko kilka.


Tyrki by zrobiły sru ale na dowolne pole, nie tylko inne lotnisko. W sumie jak każda inna rasa. Jakby to miało mieć sens fabularny to lotniska na tym polu walki by były używane tylko do startów.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#32 2016-07-26 02:34:03

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

!. To czy kuleje to już Twoja prywatna opinia. Dla mnie to co proponujesz też nie wygląda obiecująco. Przy okazji dzięki za wyjaśnienie jak miałaby wyglądać taka bitwa. To co proponujesz zupełnie odbiega od zasad jakie przyjęliśmy dla bitew granicznych czyli starć rozgrywanych w pasie ziemi niczyjej pomiędzy terytoriami graczy, a nie na polach. Rozumiem, taka alternatywa, ale mi nie podchodzi, sorry.

2. No nie, nie okej. Po pierwsze zbyt duża ingerencja w zasady w trakcie trwania kampanii, po drugie dla mnie miałoby to sens tylko wtedy gdybyśmy grali na stałych armiach, przypisanych do zajmowanych aktualnie heksów, także przykro mi, ale dalej jestem na nie


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

 

#33 2016-07-26 03:43:42

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1149
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

To może któreś z tych rozwiązań:
A. Jest obrona po bitwie granicznej, ale bez bitwy. Zaraz po rozegraniu bitwy granicznej obrońca rzuca k6:4+ sektor obroniony (dociągnął posiłki na czas, pokrwawione walką na ziemi niczyjej oddziały agresora rezygnują), 1-3 sektor przejęty (obrońcy nie zdążyli).
B. Jest tylko 1 Akcja na pole - można wyprowadzić 1 atak na 1 sąsiednie pole lub przeprowadzić jedną obronę. Jeśli jest sytuacja np. że atakuje cię na to samo pole 2+ graczy to multibitwa z zużyciem 1 obrony. W takim rozwiązaniu nie ma sytuacji, że jest bitwa graniczna, a potem obrona. Fabularnie można wyjaśnić, że zrujnowane tereny logistycznie udźwigną tylko 1 twoją armię atakującą lub broniącą się. Natomiast jest minus, bo trzeba zaznaczać pola przy rozkazach ataku (i potem nie można na nich się bronić). BTW Ciasteczkowy zwrócił uwagę na to na początku. Teoretycznie to można wprowadzić od 1 tury i niech PEPER ma rozkaz z powrotem do zajęcia 1 lub 7, ale znowu zaboli to Orki. Albo dopiero od 2 tury, a obronę  4ki i 25ki rozegrajcie po staremu.

W każdym razie lepiej to rozwiązać jakoś, bo patrzę na mapę i w następnej turze może być kilka takich sytuacji (zależnie od wyników bitew). I pomyślcie nad multibitwami przy HQ (które BTW chyba nie są oznaczone na mapie?).

Może na początek zbyt ambitna kampania... Przejrzę zasoby, miałem jakąś prostą z okolic 5ed.

Offline

 

#34 2016-07-26 10:37:08

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Moim zdaniem większość problemów jest do rozwiązania w ramach aktualnych zasad, tylko trzeba je doprecyzować. Jeśli odpowiednio je interpretować to już w tym momencie mamy przypadek jednej bitwy na jeden rozkaz gracza + obrona HQ.

Problem bitwa graniczna + obrona (czyli PEPER vs Petrodon) rozwiązał bym tak:
Gracz A i gracz B rozgrywają bitwę graniczną. Gracz B ma jeden rozkaz obrony. Gracz A wygrywa bitwę i przejmuje pole gracza B. Gracz B nie może już wydać rozkazu obrony na to pole, gdyż nie należy już do niego. Wolny rozkaz obrony może wydać na obronę innego sektora albo na wykonanie patrolu.
(bonus z sektora nie liczą się podczas bitw granicznych)

Dla dalszego uszczegulowienia możemy przyjąć, że najpierw rozgrywamy bitwy graniczne. Pozostałe ataki na ten sam sektor w drugiej kolejności.

Czy atak 2+ graczy na HQ chcecie rozgrywać po kolei? Ja bym zostawił tutaj jedną bitwę 3+ graczy.

Ostatnio edytowany przez Modron (2016-07-26 11:04:58)

Offline

 

#35 2016-07-26 11:21:39

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Albo dla jeszcze większego uproszczenia przyjąć zasadę, że w danym sektorze na turę może odbyć się tylko jedna bitwa.
Czyli nie można wydać rozkazów obrony na sektory które objęte są "bitwą graniczną".

Offline

 

#36 2016-07-26 15:44:49

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Maciek, ale co jeśli tak jak Peper w tej turze gracz nie ma możliwości wydania rozkazu obrony na inne pole? Żadnych innych ataków, żadnych patroli? Wtedy by przepadał.
Co do zakazu rozkazów obrony na sektory objęte bitwą graniczną. Średnio to widzę, ale od biedy mogę uznać. Podejrzewam jednak, że zaczniemy okopywać się na ważnych polach w obawie, że je stracimy bez możliwości skorzystania z ich bonusów.

Gadałem dziś z Karolem i zwrócił moją uwagę na jeszcze jedną rzecz o której wcześniej nie pomyślałem jesli chodzi o ataki przypisane do pól. Co jesli gracz nie mozliwości dwolnego wydawania swych akcji? Co z graczem, który jest na wykończeniu i zostało mu mniej niż 3 pola? Przy zasadach 1 pole = 1 atak nie będzie w pełni mógł skorzystać ze swoich akcji. HQ bronione jest samodzielnie więc zostaną mu 2 ataki i 1 wymuszony rozkaz obrony. a jak zostanie mu już tylko HQ? to zamiast 3 rozkazów wyda w turze 1, a przecież wszystkich graczy obowiązuje ta sama zasada 3 akcji. To kolejny argument że zasada 1 pole=1 atak nie ma zastosowania w tej kampanii


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

 

#37 2016-07-26 16:15:06

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1149
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Co jesli gracz nie mozliwości dwolnego wydawania swych akcji? Co z graczem, który jest na wykończeniu i zostało mu mniej niż 3 pola? Przy zasadach 1 pole = 1 atak nie będzie w pełni mógł skorzystać ze swoich akcji. HQ bronione jest samodzielnie więc zostaną mu 2 ataki i 1 wymuszony rozkaz obrony. a jak zostanie mu już tylko HQ?

Można po prostu dać wyjątek, że z HQ można wyprowadzić trzy ataki (i auto obrona), czyli nie ma limitu akcji, bo jest logistycznie bardziej rozwinięte. Nawiasem mówiąc w realu jak strona była na wykończeniu to też spadał jej potencjał militarny, patrz Niemcy w 2WŚ.

Offline

 

#38 2016-07-26 19:17:04

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Ciasteczkowy napisał:

Maciek, ale co jeśli tak jak Peper w tej turze gracz nie ma możliwości wydania rozkazu obrony na inne pole? Żadnych innych ataków, żadnych patroli? Wtedy by przepadał.

Tak.


Może żeby skończyć to gdybanie rozwiążmy problem magiczną mocą demokracji. Kto jest za moim rozwiązaniem, kto za rozwiązaniem Norberta, a kto za tym żeby nic nie zmieniać?

Ja jestem za swoim ofc. Domyślam się że Norbert jest za swoim. Ciastek wcześniej pisał żeby nic nie zmieniać.
Niech reszta graczy się wypowie.

Offline

 

#39 2016-07-26 19:54:45

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Jestem za tym żeby nic nie zmieniać. Rozegrajmy tą PRÓBNĄ kampanie w całości. Po niej wyciągniemy wnioski i zmienimy zasady zamiast jęczeć cały czas. Albo przestańmy w nią grać. Niech zasady wrócą na warsztat potem zaczniemy jeszcze raz.

Tera sam będę jęczeć. Czytając piętrzące się tu posty mam wrażenie że źle zrobiłem czytając zasady oraz faq-u przed rozpoczęciem kampanii. Bo widzę że próba logicznego pojęcia zasad nic tu nie daje. Zamiast grać taktycznie i z głową opłaca się tylko nap*ierdalać na pałę.

Jak już zdecydujemy się na coś to proszę mnie hrabiego zawiadomić telefonicznie lub mailowo bo nie mam ochoty tracić czasu na przyglądaniu się tej kłótni.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

 

#40 2016-07-28 22:10:11

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Niestety Peper skleja i maluje figurki w pocie czoła.  Mam złe przeczucia, co tam poskleja. Spotkanie będzie dopiero w następny weekend. Pewnie piątek. Więc rozkazy dopiero w przyszłym tygodniu w weekend.
Pozdrawiam


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

 

#41 2016-07-29 14:05:17

SzymSoko

Przechodzień

Zarejestrowany: 2015-12-27
Posty: 65
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Ileż czekania, a kości stygną!

Offline

 

#42 2016-07-29 17:09:53

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Mikołaj tez odwołał, bo remont mu się przedłużył. Mam termin na niedzielę. Kto chętny na 1 vs 1 albo 2 vs 2? 

Edit: Już nieaktualne żona mi zaplanowała niedzielę. Zostaje sobota.

Pozdrawiam


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

 

#43 2016-08-03 11:33:59

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Link do update'u zasad ETC:
https://drive.google.com/file/d/0Bzus0D … h1SVU/view

Wilki nareszcie mają str 10:D


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

 

#44 2016-08-04 11:15:09

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Petrodon napisał:

Link do update'u zasad ETC:
https://drive.google.com/file/d/0Bzus0D … h1SVU/view

Wilki nareszcie mają str 10:D

Idą w stronę draftów, przynajmniej częściowo. Znowu upodlili psykerów.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

 

#45 2016-08-04 15:10:19

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Kampania WH40k Winds of Change vol. 1 Komentarze

Kod:

 Any Psyker can cast a number of spells corresponding to his mastery level (so mastery level 4 psyker can 
cast 4 spells), but never the same power twice.

Czyli ten mój biedny Ahriman może rzucić tylko 4 spelle? Bo jego specjalna zasada, że może do trzech razy zamanifestować ten sam witchfire na turę, odnosi się tylko do drugiej cześć powyższego zdania?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.weight-loss.pun.pl www.szczeppangea.pun.pl www.wonaruto.pun.pl www.tmbadboys.pun.pl www.graniegedania.pun.pl