Mam pytanie do 2 misji: chodzi o
a. Czy to nasi? Jeśli zostanie wylosowany żołnierz gracza ten zdobywa +2VP. Dodatkowo jeśli akcji dokonuje jednostka ze słowem kluczowym infantry, która ma mniej niż początkowa liczba modeli może przyłączyć żołnierza. Jeden model jest natychmiastowo regenerowany z 1W. Jeśli zostanie wylosowany żołnierz przeciwnika jednostka wykonująca akcję otrzymuje 1 mortal wound. Jeśli przeżyła to gracz zabija wrogiego żołnierza i dostaje +1VP.
b. Puściły mi nerwy… Alternatywnie przed losowaniem gracz może zabić ukrytego żołnierza. Jeśli po losowaniu okaże się że zabił swojego żołnierza traci -2VP. Jeśli zabił żołnierza przeciwnika dostaje +2VP.
Czyli opcja a: dostaję 2VP lub dostaję 1VP i 1MW lub opcja b: dostaję -2VP lub +2VP. Dla mnie nie ma sensu opcja b ze względu tylko wyłącznie na to, że w opcji a. tylko i wyłącznie zyskam kosztem 1MW, a w opcji b. mam 50/50. Rozumiem, że jest w misji, że dostaję się za każdą zabitą jednostkę VP, ale przy grze na 1k pkt często trzeba skoncentrować "cały ostrzał" aby tego dokonać. Zmieniłbym opcję a na +1VP albo 1MW(zostawiając b pierwotną) lub opcję b na -3 lub +3(zostawiając a pierwotną)
Offline
Opcja b jest na wypadek gdy wszyscy Twoi żołnierze są już odkryci. Wtedy masz pewne +2 VP.
Generalnie szanse na wylosowanie swojego żołnierza są zmienne w czasie i trzeba dynamicznie do wyboru akcji podchodzić.
Opcja b nie jest kluczowa. Nie chciałem tylko nikogo zmuszać do brania MW na oddział.
Offline
1. Scenariusz 3, błagam o zmianę rozstawienia, znowu będą kłopoty z kólkiem na środku.
2. Scenariusz 2. o Ile dobrze rozumiem, jeżeli w swojej turze zabiję jednostkę wroga to dostaję 2VP, jeżeli w przeciwnika (np. walka wręcz/overwatch/inne) to tylko 1VP? I czy nie dostaję VP, za zabicie markera? xD
3. Scenariusz 2. Kłopoty z łącznością: ile minimum jednostek musi być obok, aby nie dostać -2?
4. Scenariusz 2. Co znaczy bezpośredni kontakt, proszę doprecyzować w zasadach, bo można będzie się o to kłócić. Oraz pierwszy gracz i drugi gracz, napiszcie, który to jest.
5. Scenariusz 3. Co się dzieję, gdy 2 unity kontrolują znacznik, a zostanie zabity tylko 1? czy w tedy też dostaję 2VP?
Offline
Jeszcze pytanie do zasad.
Chapter aproved. Targeting character wskazuje, że można targetowac character który jest widoczny i jest najbliższym modelem wroga w stosunku do jednostki strzelającej.
Gramy na to. bo wiele osób rezygnuje z tego i grają tylko jesli jest najbliższym widocznym modelem.
Druga rzecz o która chciałem dopytać.
Jak jest z używaniem strategemów przed bitwą. Moge ich używac dowolną ilośc razy. Bo w końcu nie jest to żadna z faz w turze.
Offline
Knykieć napisał:
1. Scenariusz 3, błagam o zmianę rozstawienia, znowu będą kłopoty z kólkiem na środku.
2. Scenariusz 2. o Ile dobrze rozumiem, jeżeli w swojej turze zabiję jednostkę wroga to dostaję 2VP, jeżeli w przeciwnika (np. walka wręcz/overwatch/inne) to tylko 1VP? I czy nie dostaję VP, za zabicie markera? xD
3. Scenariusz 2. Kłopoty z łącznością: ile minimum jednostek musi być obok, aby nie dostać -2?
4. Scenariusz 2. Co znaczy bezpośredni kontakt, proszę doprecyzować w zasadach, bo można będzie się o to kłócić. Oraz pierwszy gracz i drugi gracz, napiszcie, który to jest.
5. Scenariusz 3. Co się dzieję, gdy 2 unity kontrolują znacznik, a zostanie zabity tylko 1? czy w tedy też dostaję 2VP?
Ad2) Za markera nie. Drugi VP jest za zabicie jednostki izolowanej. Czyli takiej która na początku fazy nie miała sojuszniczej jednostki w 12". Tura gracza nie ma wpływu.
Ad3) 1
Ad4) To zależy od markera. Jeśli ma podstawkę to dotykać podstawki. Jeśli nie ma to dotykać cokolwiek co ma - tak zwanego hula. Pierwszy gracz to ten który rusza się jako pierwszy.
Ostatnio edytowany przez Kuguar (2018-02-21 21:23:41)
Offline
Kuguar napisał:
Knykieć napisał:
4. Scenariusz 2. Co znaczy bezpośredni kontakt, proszę doprecyzować w zasadach, bo można będzie się o to kłócić. Oraz pierwszy gracz i drugi gracz, napiszcie, który to jest.
Ad4) To zależy od markera. Jeśli ma podstawkę to dotykać podstawki. Jeśli nie ma to dotykać cokolwiek co ma - tak zwanego hula. Pierwszy gracz to ten który rusza się jako pierwszy.
Z tego co rozumiem, mam zakończyć na nim ruch, ale dajmy na to taką sytuację, że mamy czarodzieja/elfa (coś co może się poruszać kilka razy w turze), jeżeli moja jednostka stanie pod koniec movment phasu na znaczniku i odkryje go, a następnie w kolejnej z faz dobiegnę do kolejnego znacznika, to jego też mogę odkryć, albo jeżeli znacznik jest pomiędzy mną a przeciwnikiem i po udanej szarży jeden z moich modeli dotyka go, to mogę go odkryć??
Offline
Knykieć napisał:
Kuguar napisał:
Knykieć napisał:
4. Scenariusz 2. Co znaczy bezpośredni kontakt, proszę doprecyzować w zasadach, bo można będzie się o to kłócić. Oraz pierwszy gracz i drugi gracz, napiszcie, który to jest.
Ad4) To zależy od markera. Jeśli ma podstawkę to dotykać podstawki. Jeśli nie ma to dotykać cokolwiek co ma - tak zwanego hula. Pierwszy gracz to ten który rusza się jako pierwszy.
Z tego co rozumiem, mam zakończyć na nim ruch, ale dajmy na to taką sytuację, że mamy czarodzieja/elfa (coś co może się poruszać kilka razy w turze), jeżeli moja jednostka stanie pod koniec movment phasu na znaczniku i odkryje go, a następnie w kolejnej z faz dobiegnę do kolejnego znacznika, to jego też mogę odkryć, albo jeżeli znacznik jest pomiędzy mną a przeciwnikiem i po udanej szarży jeden z moich modeli dotyka go, to mogę go odkryć??
Tak, tak, tak.
Offline
Petrodon napisał:
Jeszcze pytanie do zasad.
Chapter aproved. Targeting character wskazuje, że można targetowac character który jest widoczny i jest najbliższym modelem wroga w stosunku do jednostki strzelającej.
Gramy na to. bo wiele osób rezygnuje z tego i grają tylko jesli jest najbliższym widocznym modelem.
Gramy na zasadach z CA + aktualny FAQ do CA:
‘An enemy Character with a Wounds characteristic
of less than 10 can only be chosen as a target in the
Shooting phase if it is both visible to the firer and it is
the closest enemy model to the firer.’
Petrodon napisał:
Druga rzecz o która chciałem dopytać.
Jak jest z używaniem strategemów przed bitwą. Moge ich używac dowolną ilośc razy. Bo w końcu nie jest to żadna z faz w turze.
Według zasad nie ma ograniczenia na stratagemy użyte przed bitwą w matched play (str. 215):
The same Stratagem cannot be used by the same player more than
once during any single phase. This does not affect Stratagems that are
not used during a phase, such as those used ‘before the battle begins’
or ‘at the end of a battle round’.
Chyba że sam stratagem ma ograniczenie ilości użyć.
Ostatnio edytowany przez Modron (2018-02-22 09:45:47)
Offline
@Modron
Dzięki za wyjaśnienie podejścia. Ja nie mam z tym problemu. Chodziło o to żeby wszyscy byli świadomi, że taka zasada jest w CA i teraz kultysta skitrany w ruinach ogranicza możliwości strzału do kilku bohaterów, jeśli jest bliżej. Bo potem byłoby zdziwienie w trakcie bitwy:)
Pozdrawiam
Offline
Kuguar napisał:
Drugi VP jest za zabicie jednostki izolowanej. Czyli takiej która na początku fazy nie miała sojuszniczej jednostki w 12". Tura gracza nie ma wpływu.
Pogadałem o tym z Maćkiem i nie do końca miałem rację. W treści misji był bład redaktorski, brak informacji że do drugiego punktu jednostka ma być izolowana, został poprawiony.
Natomiast we wszystkich misjach punkt za zabicie jednostki jest tylko za zabicie jej w swojej turze. W tym temacie moja odpowiedź nie była poprawna i Maciek mnie skorygował.
Offline