Modron - 2018-02-10 11:57:17

Turniej Wh40k - marzec 2018

Zasady

Misje

Aktualne FAQ

Do końca tygodnia czekam na zgłoszenia - mamy jeszcze 2 miejsca.

Zgłoszenia:
Lp. Nick [opłacone/należne]
1. Petrodon [10/10]
2. Jakubus [10/10]
3. Jony [10/10]
4. Kuguar [20/20]
5. Knykieć [10/10]
6. Modron [10/10]
7. PEPER [10/10]
8. Logan [10/10]
9. KrzysztofK [20/20]

Pieniądze wpłacamy na konto Stowarzyszenia.


63 2490 0005 0000 4530 3216 4730
STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW FANTASTYKI MIŃSKA GILDIA FANTASTYKI
NADRZECZNA 14/19
05-300  MIŃSK MAZOWIECKI

Tytuł: Turniej WH40k Marzec i ksywka z forum.

Petrodon - 2018-02-10 20:59:10

Zgłaszam się. 2 i 4 pomogę ogarnąc.

Jakubus - 2018-02-11 18:21:49

Ja się zgłaszam do turnieju , ale preferuje 03.03 bo 10 lub 17 mogę mieć zajęty.

Modron - 2018-02-11 18:48:03

Petrodon napisał:

Zgłaszam się. 2 i 4 pomogę ogarnąc.

Jaki termin? Dowolny z podanych?

jony - 2018-02-11 20:52:32

Dam radę, ale muszę znać termin do ok 22.02

Kuguar - 2018-02-11 21:57:28

Z terminami jeszcze nie wiem, ale chętnie pomogę z punktem 4 i/lub 3.
Gramy na wszystkie kodeksy?

Modron - 2018-02-11 23:34:59

Tak, gramy na wszystkie aktualne kodeksy i FAQi.

Petrodon - 2018-02-12 08:01:32

Modron napisał:

Petrodon napisał:

Zgłaszam się. 2 i 4 pomogę ogarnąc.

Jaki termin? Dowolny z podanych?

Na ą chwilę dowolny

Knykieć - 2018-02-12 09:51:46

Na 99% się piszę (mogę jako niezależny sędzia, nie gracz), jak będzie data to ogarnę 1, mogę pomóc przy 4.

QQdyl - 2018-02-12 13:55:49

i ja również

Modron - 2018-02-12 21:13:59

Minimalną liczbę osób już mamy, na razie nieparzyście ale może ktoś dojdzie, albo coś wie wymyśli. Zadania też już rozdzielone.
Jedynie Jakubus zadeklarował jaki termin mu pasuje. Zakładam, że dla reszty termin jest dowolny lub się dostosują.

Knykciu, dowiedz się czy 03.03 będzie dostępny w Przełomie.

Kuguar - 2018-02-12 22:50:34

Ja już wiem że mi 10 marzec nie pasuje.
Do pozostałych postaram się dostosować.

PEPER - 2018-02-15 14:34:44

pisze się na turniej.

Jabodziek - 2018-02-15 21:38:13

Piszę się na turniej dowolny termin

Modron - 2018-02-15 22:55:24

Tak jak pisałem wcześniej, mam kilka propozycji do zmian w dotychczasowych zasadach - oto one:

"Counts as" - będą dopuszczalne w ramach rozsądku; model będzie musiał być w dużym stopniu zbliżony do oryginalnego; to czy model się nadaje czy nie będzie oceniał organizator, czyli ja; ilość takich modeli też będzie ograniczona, powiedzmy max 20% armii,
Proxy - nadal nie.

Zmiany odnoście części artystycznej:
Proponuję zastosować system podobny trochę jak w zasadach ITC. Skala ocen będzie wynosić 0-5VP. Model uznawany będzie za pomalowany jeśli ma przynajmniej 3 kolory - podkład liczy się jako jeden kolor. Na podstawkach wystarczy minimum jakaś tekstura lub żeby były pomalowane w spójny sposób. Podstawki od lataczy (przezroczyste) nie muszą być zrobione. Powyżej tego minimum oceniana będzie jakość wykonania, ale większe znaczenie będzie miała spójność armii. Czyli dobrze pomalowana armia i wspólny motyw podstawek powinna mieć lepszy wynik, niż taka, która ma trzy super pomalowane oddziały, ale każdy z innej parafii. (Odstępstwem będzie sutyacja gdzie armia składa się z kilku detachmentów i każdy jest z innej frakcji).
Wytyczne do oceny:
0 - modele niepomalowane, albo tylko pomalowane primerem,
1 - cała armia jest pomalowana na poziomie minimalnym,
2 - cała armia jest pomalowana i zrobione są podstawki,
5 - wszystko zrobione na super poziomie.

Oceniać będzie jury złożone z organizatora i 2 osób które jako pierwsze zgłoszą się podczas turnieju (i pomogą w rozstawianiu stołów). Albo wszyscy będą oceniać - to do ustalenia.
Część artystyczna będzie na samym początku i nie powinna zając więcej niż pół godziny. Nie jest też obowiązkowa. Więc jeśli ktoś uzna, że nie potrzebuje paru marnych punktów żeby wygrać turniej, to może przyjść trochę później.

Dodatkowe zasady:
Co powiecie na wprowadzenie na turniej zasad beta z Chapter Approved? Czyli: Beta Targeting Characters i Beta Psychic Focus aka Smite Nerf.

Petrodon - 2018-02-16 07:57:55

Ja jestem za beta rulsami.

QQdyl - 2018-02-16 09:16:21

i ja się zgadzam z beta zasadami

QQdyl - 2018-02-16 09:29:20

Modron napisał:

"Counts as" - będą dopuszczalne w ramach rozsądku; model będzie musiał być w dużym stopniu zbliżony do oryginalnego; to czy model się nadaje czy nie będzie oceniał organizator, czyli ja; ilość takich modeli też będzie ograniczona, powiedzmy max 20% armii,
Proxy - nadal nie.

mam model który może budzić wątpliwości więc zapytam cy jest to według ciebie Prox
https://4.allegroimg.com/s512/03e2fb/6eef189d44aebdb9207df746bd54
https://9.allegroimg.com/s512/03f640/506eb5f5494e94ec5377a6d85349

Modron - 2018-02-16 10:11:11

Musiałbym wiedzieć jakie modele to ma zastępować, żeby stwierdzić czy się nadaje.
Musi się zgadzać rozmiar modelu, uzbrojenie. Musi mieć przybliżony wygląd.

Za proxy uznaję coś co nie odpowiada standardom estetycznym porównywalnym do modeli GW. Np. puszka po coli zamiast drop poda. Albo nie zgadza się przynajmniej jedna z cech podanych powyżej. Np. Użycie zwykłych space marines jako primaris space marines - wygląd i sprzęt się zgadzają, ale rozmiar nie.

Count as będą wliczone w limit odstępstw, tak jak do tej pory. Czyli łącznie max 3 na armię.

QQdyl - 2018-02-16 11:54:19

ok w takim razie myślę że nie będzie problemu
http://3.bp.blogspot.com/-We5L2467Tb8/UY1H1JjuFII/AAAAAAAAAHQ/cfvKwjVOaY4/s1600/manticoradeathstrike-de-la-guardia-imperial.jpg

https://www.cardplace.ru/uploads/cardplace/75516177/99120105047_BasiliskNEW03.jpg

Kuguar - 2018-02-16 11:59:05

Beta są dobre :) szczególnie smite nerf. Szczególnie dla armii bez smita ;)

Jakubus - 2018-02-16 19:13:01

Ja również jestem za graniem z 'betarulsami'

Modron - 2018-02-16 21:01:13

mam model który może budzić wątpliwości więc zapytam cy jest to według ciebie Prox

Mam wątpliwości co do tego pierwszego. Trochę dziwnie wygląda ta wyrzutnia rakiet i wydaje mi się, że przez nią model jest trochę za duży.  Ale jeśli innym graczom nie będzie to przeszkadzać, to dopuszczam taką konwersję.

Skąd w ogóle pochodzą części do tej Mantikory?

Modron - 2018-02-16 21:22:28

Termin 03.03 mamy wstępnie potwierdzony w Przełomie. Czas zadeklarować harmonogram:

- do 22.02 pojawią misje, przynajmniej w wersji beta,
- do 26.02 do końca dnia ja wyśle swoją rozpiskę do 3 osób (zaszyfrowaną itd),
- do 28.02 do końca dnia czas na wysłanie rozpisek,
- 02.02 sprawdzenie wpłat i zamknięcie listy graczy.

PS. Dodałem mały update do proponowanych zmian związanych z oceną umiejętności malarsko-modelarskich.

PEPER - 2018-02-17 12:45:54

Dla mnie wyrzutnia jest ok.

QQdyl - 2018-02-17 17:02:40

Modron napisał:

Skąd w ogóle pochodzą części do tej Mantikory?

Wiesz nawet nie pytałem podwozie jest na pewno gw a wieża w oparciu o plastik nie od gw  różnica w wysokości nie wiem czy istnieje bo oryginał ma podnoszoną baterie ale zostawiam pod opiniowanie. Raczej jest jednak jasne co to za model

Ciasteczkowy - 2018-02-17 22:25:19

Dla mnie też jest ok, ale ja gram Orkami ;)

Modron - 2018-02-18 08:29:02

Ok, to przechodzą oba modele.

Mamy jeszcze parę miejsc na turniej. Można się zgłaszać przez przyszły tydzień, do 25.02.

Petrodon - 2018-02-20 19:52:10

Kolega - KrzysztofK prosi o dopisanie

Modron - 2018-02-20 23:03:04

Misje i zasady w pierwszym poście. Czekam na ewentualne uwagi.

Ponieważ udało się przygotować misje przed czasem, to proponuję zmienić termin nadsyłania rozpisek na przyszły wtorek 27.02.2018 do godziny 22:00. Dzięki temu będziemy mieli więcej czasu na ich weryfikację.

jony - 2018-02-21 00:09:17

Mam pytanie do 2 misji: chodzi o
a. Czy to nasi? Jeśli zostanie wylosowany żołnierz gracza ten zdobywa +2VP. Dodatkowo jeśli akcji dokonuje jednostka ze słowem kluczowym infantry, która ma mniej niż początkowa liczba modeli może przyłączyć żołnierza. Jeden model jest natychmiastowo regenerowany z 1W. Jeśli zostanie wylosowany żołnierz przeciwnika jednostka wykonująca akcję otrzymuje 1 mortal wound. Jeśli przeżyła to gracz zabija wrogiego żołnierza i dostaje +1VP.
b. Puściły mi nerwy… Alternatywnie przed losowaniem gracz może zabić ukrytego żołnierza. Jeśli po losowaniu okaże się że zabił swojego żołnierza traci -2VP. Jeśli zabił żołnierza przeciwnika dostaje +2VP.

Czyli opcja a: dostaję 2VP lub dostaję 1VP i 1MW lub opcja b: dostaję -2VP lub +2VP. Dla mnie nie ma sensu opcja b ze względu tylko wyłącznie na to, że w opcji a. tylko i wyłącznie zyskam kosztem 1MW, a w opcji b. mam 50/50. Rozumiem, że jest w misji, że dostaję się za każdą zabitą jednostkę VP, ale przy grze na 1k pkt często trzeba skoncentrować "cały ostrzał" aby tego dokonać. Zmieniłbym opcję a na +1VP albo 1MW(zostawiając b pierwotną) lub opcję b na -3 lub +3(zostawiając a  pierwotną)

Kuguar - 2018-02-21 08:56:33

Opcja b jest na wypadek gdy wszyscy Twoi żołnierze są już odkryci. Wtedy masz pewne +2 VP.
Generalnie szanse na wylosowanie swojego żołnierza są zmienne w czasie i trzeba dynamicznie do wyboru akcji podchodzić.
Opcja b nie jest kluczowa. Nie chciałem tylko nikogo zmuszać do brania MW na oddział.

Petrodon - 2018-02-21 17:22:03

Hej. Czy przy zmniejszeniu limitu pkt nie powinniśmy trochę ograniczyć czas jednej bitwy. 2.45 to rozpusta.

Modron - 2018-02-21 18:03:17

2h wystarczy?

Kuguar - 2018-02-21 19:23:37

Modron napisał:

2h wystarczy?

A mamy jakieś ograniczenia? Wolałbym dograć wszystkie mecze. Kilka osób ma być początkujących.

Petrodon - 2018-02-21 19:51:23

Może 2:15

Knykieć - 2018-02-21 20:15:52

1. Scenariusz 3, błagam o zmianę rozstawienia, znowu będą kłopoty z kólkiem na środku.
2. Scenariusz 2. o Ile dobrze rozumiem, jeżeli w swojej turze zabiję jednostkę wroga to dostaję 2VP, jeżeli w przeciwnika (np. walka wręcz/overwatch/inne) to tylko 1VP? I czy nie dostaję VP, za zabicie markera? xD
3. Scenariusz 2. Kłopoty z łącznością: ile minimum jednostek musi być obok, aby nie dostać -2?
4. Scenariusz 2. Co znaczy bezpośredni kontakt, proszę doprecyzować w zasadach, bo można będzie się o to kłócić. Oraz pierwszy gracz i drugi gracz, napiszcie, który to jest.
5. Scenariusz 3. Co się dzieję, gdy 2 unity kontrolują znacznik, a zostanie zabity tylko 1? czy w tedy też dostaję 2VP?

Petrodon - 2018-02-21 20:33:44

Jeszcze pytanie do zasad.

Chapter aproved. Targeting character wskazuje, że można targetowac character który jest widoczny i jest najbliższym modelem wroga w stosunku do jednostki strzelającej.
Gramy na to. bo wiele osób rezygnuje z tego i grają tylko jesli jest najbliższym widocznym modelem.

Druga rzecz o która chciałem dopytać.

Jak jest z używaniem strategemów przed bitwą. Moge ich używac dowolną ilośc razy. Bo w końcu nie jest to żadna z faz w turze.

Kuguar - 2018-02-21 20:46:30

Knykieć napisał:

1. Scenariusz 3, błagam o zmianę rozstawienia, znowu będą kłopoty z kólkiem na środku.
2. Scenariusz 2. o Ile dobrze rozumiem, jeżeli w swojej turze zabiję jednostkę wroga to dostaję 2VP, jeżeli w przeciwnika (np. walka wręcz/overwatch/inne) to tylko 1VP? I czy nie dostaję VP, za zabicie markera? xD
3. Scenariusz 2. Kłopoty z łącznością: ile minimum jednostek musi być obok, aby nie dostać -2?
4. Scenariusz 2. Co znaczy bezpośredni kontakt, proszę doprecyzować w zasadach, bo można będzie się o to kłócić. Oraz pierwszy gracz i drugi gracz, napiszcie, który to jest.
5. Scenariusz 3. Co się dzieję, gdy 2 unity kontrolują znacznik, a zostanie zabity tylko 1? czy w tedy też dostaję 2VP?

Ad2) Za markera nie. Drugi VP jest za zabicie jednostki izolowanej. Czyli takiej która na początku fazy nie miała sojuszniczej jednostki w 12". Tura gracza nie ma wpływu.
Ad3) 1
Ad4) To zależy od markera. Jeśli ma podstawkę to dotykać podstawki. Jeśli nie ma to dotykać cokolwiek co ma - tak zwanego hula. Pierwszy gracz to ten który rusza się jako pierwszy.

Knykieć - 2018-02-21 23:29:52

Kuguar napisał:

Knykieć napisał:

4. Scenariusz 2. Co znaczy bezpośredni kontakt, proszę doprecyzować w zasadach, bo można będzie się o to kłócić. Oraz pierwszy gracz i drugi gracz, napiszcie, który to jest.

Ad4) To zależy od markera. Jeśli ma podstawkę to dotykać podstawki. Jeśli nie ma to dotykać cokolwiek co ma - tak zwanego hula. Pierwszy gracz to ten który rusza się jako pierwszy.

Z tego co rozumiem, mam zakończyć na nim ruch, ale dajmy na to taką sytuację, że mamy czarodzieja/elfa (coś co może się poruszać kilka razy w turze), jeżeli moja jednostka stanie pod koniec movment phasu na znaczniku i odkryje go, a następnie w kolejnej z faz dobiegnę do kolejnego znacznika, to jego też mogę odkryć, albo jeżeli znacznik jest pomiędzy mną a przeciwnikiem i po udanej szarży jeden z moich modeli dotyka go, to mogę go odkryć??

Kuguar - 2018-02-21 23:32:20

Knykieć napisał:

Kuguar napisał:

Knykieć napisał:

4. Scenariusz 2. Co znaczy bezpośredni kontakt, proszę doprecyzować w zasadach, bo można będzie się o to kłócić. Oraz pierwszy gracz i drugi gracz, napiszcie, który to jest.

Ad4) To zależy od markera. Jeśli ma podstawkę to dotykać podstawki. Jeśli nie ma to dotykać cokolwiek co ma - tak zwanego hula. Pierwszy gracz to ten który rusza się jako pierwszy.

Z tego co rozumiem, mam zakończyć na nim ruch, ale dajmy na to taką sytuację, że mamy czarodzieja/elfa (coś co może się poruszać kilka razy w turze), jeżeli moja jednostka stanie pod koniec movment phasu na znaczniku i odkryje go, a następnie w kolejnej z faz dobiegnę do kolejnego znacznika, to jego też mogę odkryć, albo jeżeli znacznik jest pomiędzy mną a przeciwnikiem i po udanej szarży jeden z moich modeli dotyka go, to mogę go odkryć??

Tak, tak, tak.

Modron - 2018-02-22 00:42:23

Knykieć napisał:

1. Scenariusz 3, błagam o zmianę rozstawienia, znowu będą kłopoty z kólkiem na środku.

Jaki jest problem ze znacznikiem na środku?

Modron - 2018-02-22 08:51:14

Petrodon napisał:

Jeszcze pytanie do zasad.

Chapter aproved. Targeting character wskazuje, że można targetowac character który jest widoczny i jest najbliższym modelem wroga w stosunku do jednostki strzelającej.
Gramy na to. bo wiele osób rezygnuje z tego i grają tylko jesli jest najbliższym widocznym modelem.

Gramy na zasadach z CA + aktualny FAQ do CA:

‘An enemy Character with a Wounds characteristic
of less than 10 can only be chosen as a target in the
Shooting phase if it is both visible to the firer and it is
the closest enemy model to the firer.’

Petrodon napisał:

Druga rzecz o która chciałem dopytać.

Jak jest z używaniem strategemów przed bitwą. Moge ich używac dowolną ilośc razy. Bo w końcu nie jest to żadna z faz w turze.

Według zasad nie ma ograniczenia na stratagemy użyte przed bitwą w matched play (str. 215):

The same Stratagem cannot be used by the same player more than
once during any single phase. This does not affect Stratagems that are
not used during a phase, such as those used ‘before the battle begins’
or ‘at the end of a battle round’.

Chyba że sam stratagem ma ograniczenie ilości użyć.

Petrodon - 2018-02-22 12:09:45

@Modron

Dzięki za wyjaśnienie podejścia. Ja nie mam z tym problemu. Chodziło o to żeby wszyscy byli świadomi, że taka zasada jest w CA i teraz kultysta skitrany w ruinach ogranicza możliwości strzału do kilku bohaterów, jeśli jest bliżej. Bo potem byłoby zdziwienie w trakcie bitwy:)

Pozdrawiam

Kuguar - 2018-02-22 14:20:29

Kuguar napisał:

Drugi VP jest za zabicie jednostki izolowanej. Czyli takiej która na początku fazy nie miała sojuszniczej jednostki w 12". Tura gracza nie ma wpływu.

Pogadałem o tym z Maćkiem i nie do końca miałem rację. W treści misji był bład redaktorski, brak informacji że do drugiego punktu jednostka ma być izolowana, został poprawiony.
Natomiast we wszystkich misjach punkt za zabicie jednostki jest tylko za zabicie jej w swojej turze. W tym temacie moja odpowiedź nie była poprawna i Maciek mnie skorygował.

Modron - 2018-02-22 21:17:59

Update do misji:
- Zmieniłem tekst w każdej misji na zniszczenie jednostek przeciwnika na: "Gracz otrzymuje 1 VP za zabicie dowolnej jednostki w czasie swojej tury",
- Zmieniłem cele za kontrolowanie znacznika w 1 i 3 misji,
- Cele drugorzędne - First/Last strike odnoszą się do pierwszej/ostatniej rundy.

Modron - 2018-02-23 11:54:54

Kuguar napisał:

Modron napisał:

2h wystarczy?

A mamy jakieś ograniczenia? Wolałbym dograć wszystkie mecze. Kilka osób ma być początkujących.

To proponuję 2,5h. Każdy powinien wyrobić się w tym czasie.

Jabodziek - 2018-02-23 18:42:52

Czy cos takiego przejdzie? Po lewej oryginal, po prawej konwersja : https://drive.google.com/file/d/1lJ5L2M … tFcah/view
Mam takie 3 konwersje razem z tym, ale sa bardzo podobne wiec na fotce tylko jedna.

Modron - 2018-02-23 20:49:33

Logan napisał:

Czy cos takiego przejdzie? Po lewej oryginal, po prawej konwersja : https://drive.google.com/file/d/1lJ5L2M … tFcah/view
Mam takie 3 konwersje razem z tym, ale sa bardzo podobne wiec na fotce tylko jedna.

Ok, mogą być.

Jakubus - 2018-02-23 21:35:13

Ja mam pytanie natury technicznej, czy w jednym "junicie" mogę mieć część modeli na 25mm podstawkach a część na 32mm ? przykładowo mam 5  devsów na 32mm i chce uzupełnić oddział marinami których mam na 25mm  ?  albo przykładowo mam oddział tacticali na 25 mm gdzie może być jeden heavy weapon i mam 1 grav-canona na 32mm podstawce to mogę to łączyć ?

Modron - 2018-02-23 22:10:49

Nie ma narzuconego rozmiaru podstawek i z tego co kojarzę w zasadach jest tylko wspomniane, że podstawka musi mieć rozmiar "pasujący" do modelu.
Mimo to, dla spójności, wolałbym żeby wszystkie modele w oddziale miały takie same podstawki. Może być to mylące dla przeciwników, jak będziesz miał różne podstawki w jednym oddziale.

QQdyl - 2018-02-24 09:17:24

dostałem wczoraj grafik i niestety 3 będe w pracywięc raczej nie tym razem

Modron - 2018-02-24 10:12:31

QQdyl napisał:

dostałem wczoraj grafik i niestety 3 będe w pracywięc raczej nie tym razem

Szkoda. W takim razie wydłużam czas zgłoszeń na turniej do końca czasu wysyłania rozpisek - wtorek 27.02.2018 godzina 22.00. Może ktoś jeszcze się zdecyduje żeby było do pary.

Petrodon - 2018-02-24 13:20:12

Jeszcze drobna zmiana w misji nr 3

Punkt: Cele podstawowe podpunkt 3:
Jeśli na koniec rundy gracz kontroluje więcej znaczników niż przeciwnik otrzymuje 1 VP

do tej pory było że gracz otrzymuje 1VP za każdy znacznik, który przewyższa liczbę znaczników wroga.

Modron - 2018-02-24 20:18:30

Zaktualizowałem harmonogram dnia:

8.15 – 8.50 – przygotowanie sali i rozpoczęcie turnieju. Wybranie jury oceniających część modelarską. Najpóźniej należy przyjść na miejsce o 8.50. Za spóźnienia będą karne punkty.
9.00 – 11.30 – I bitwa
11.45 – 14.15 – II bitwa
14:15 – 15:00 – przerwa na pizze
15.00 – 17.30 – III bitwa
17.45 – 18.00 –sprzątnięcie sali.

Darowałem sobie wcześniejszą cześć z oceną modelarsko-artystyczną armii. Zrobi się to w międzyczasie, np. podczas przerwy na pizze.
Może trochę za ostre warunki dałem do wytycznych oceniania armii, biorą pod uwagę że będą też początkujący gracze. Najwyżej dostosujemy punktację z jury oceniając całokształt wszystkich armii.

PEPER - 2018-02-24 23:06:53

Ja odpadam.

Modron - 2018-02-25 10:57:27

Moja rozpiska:

Kod:

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

Wysłałem też maila do 3 osób z zahasłowanym zipem.

Jakubus - 2018-02-25 22:37:34

Scenariusz 2. Kłopoty z łącznością:co to znaczy, że nie może biegać? w ogóle się nie może poruszyć w żaden sposób ? moving, advancing, Falling Back, charging wszystko razem czy to tylko o advance'a chodzi ? 

i jeszcze żeby się upewnić:

scen 3
Gracz otrzymuje 1VP za kontrolowanie dowolnego znacznika na koniec swojej tury,

tu dostaje za każdy który kontroluje, tak ? jak kontroluje 3 to dostanę 3VP ?

Kuguar - 2018-02-25 22:57:14

Jakubus napisał:

Scenariusz 2. Kłopoty z łącznością:co to znaczy, że nie może biegać? w ogóle się nie może poruszyć w żaden sposób ? moving, advancing, Falling Back, charging wszystko razem czy to tylko o advance'a chodzi ?

tylko advancing jest zabroniony

Petrodon - 2018-02-26 07:59:11

@Jakubus

Tak. za każdy jest 1vp

Ciasteczkowy - 2018-02-26 10:47:19

Info dla grających. Nikt się do mnie jeszcze nie zgłosił, ale zakładam, że będziecie chcieli stowarzyszeniowe makiety, które gracą się u mnie ;) W związku z tym prosiłbym żeby ktoś je odebrał w piątek, a nie zawracał mi gitarę w sobotę o 8 rano :P Dziękuję za uwagę :P

Modron - 2018-02-26 11:48:06

Uprzedziłeś mnie, bo mailem się wziąć za namierzanie makiet. Zgłoszę się do ciebie w piątek.
Od kogoś coś jeszcze odebrać?

Jakubus - 2018-02-26 20:10:25

@Modron jak coś to ja 19.02 lutego robiłem opłatę składek i tam rzuciłem dyszkę górką na turniej.

Petrodon - 2018-02-27 15:11:47

Opłacone:
Jakubus
KrzysztofK
Jony
Logan
Peper
Petrodon - dzisiaj opłaciłem
Modron

Modron - 2018-02-27 21:32:11

Wszystkie rozpiski już doszły. Odkodowanie mojej:
Stronka: https://codebeautify.org/encrypt-decrypt
Algorithm: Serpent
Mode: CBC
Key: Change!03.03.18

Modron - 2018-02-27 22:01:24

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Jakub Kurek
+ ARMY FACTION: Necrons Thokt Dynasty
+ TOTAL COMMAND POINTS: 6CP (+ 1CP index)
+ TOTAL ARMY POINTS: 997pts
+ ARMY FACTIONS USED: Necrons
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: Not Applicable
+ POWER LEVEL: 63 PL
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Battalion Detachment ++ Necrons ++ [63PL, 997pts] ++ [3CP]
HQ1: Overlord (101), Warscythe (11), The Veil of Darkness [7 PL, 112pts]
HQ2: Illuminor Szeras (143), Eldritch Lance [8 PL, 143pts]
ELITE 1: C'tan Shard of the Nightbringer (230), WARLORD, Gaze of Death, Power of the C'tan: Antimatter Meteor, Scythe of the Nightbringer [12 PL, 230pts]
TROOPS 1: 10x Immortal (80), Tesla Carbine (90) [8 PL, 170pts]
TROOPS 2: 11x Necron Warrior (132): 11x Gauss Flayer [12 PL, 132pts]
TROOPS 3: 11x Necron Warrior (132): 11x Gauss Flayer [12 PL, 132pts]
FAST ATACK 1: 3x Canoptek Scarab Swarm (39): 3x Feeder Mandibles [2 PL, 39pts]
FAST ATACK 1: 3x Canoptek Scarab Swarm (39): 3x Feeder Mandibles [2 PL, 39pts]
ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION : NONE

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Logan
+ ARMY FACTION: Death Guard
+ TOTAL COMMAND POINTS: 3
+ TOTAL ARMY POINTS: 999
+ ARMY FACTIONS USED: Death Guard
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: Not Applicable
+ POWER LEVEL:54
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[ Patrol DETACHMENT 1] ++ [Death Guard] ++ [ 983] ++ [CP+0]
HQ Lord of Contagion (Warlord) (100), Plaguereaper (30), [130pts]
ELITE 5xBlightlord Terminators (190), 2xBubotic axe (10), 2xBalesword (12), Reaper autocannon (15), 4xCombi-bolter (8), flail of coruption (10) [245pts]
TROOPS 10xPlague marines (170), 8xBoltgun (0), 8xPlague knife (0), Power fist (12), Blight launcher (10),
Plaguesword (1), Plasma gun (13) [206pts]
HEAVY SUPPORT Chaos Predator (90), Predator autocannon (40), 2xHeavy bolter (20), [150pts]
FAST ATACK Foetid-bloat drone (99), 2xPlaguespitter (34), Plague probe (25), [158pts]
ELITE 5xPossessed (110), 5xHorrifying mutations (0), [110pts]

Odstępstwa
1 zamiast combi melta i chainfist będzie flail of coruption [10]
2 zamiast power fist będzie balesword [6]
3 zamieniam power axe na bubotic axe [5]

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Jony
+ ARMY FACTION: Necron
+ TOTAL COMMAND POINTS: 4
+ TOTAL ARMY POINTS:996
+ ARMY FACTIONS USED: Sautekh
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS:0
+ POWER LEVEL:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[ Spearhead Detachment] ++ [Necron] ++ [ 996] ++ [4]
HQx  Destroyer Lord (124), Voidblade (6), Warlord [130]
ELITE x;  9xLychguard (POINTS), Warscythe(11) [270]
HEAVY SUPPORT x;  3x Heavy Destroyers (3x43), Heavy Gauss Cannon(3x32), [225]
HEAVY SUPPORT x;  3x Heavy Destroyers (3x43), Heavy Gauss Cannon(3x32), [225]
HEAVY SUPPORT x;  Annihilation Barge (133), Tesla Cannon (13), [146]

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: PEPER
+ ARMY FACTION: Black Legion
+ TOTAL COMMAND POINTS: 5 CP
+ TOTAL ARMY POINTS: 999
+ ARMY FACTIONS USED: Chaos, Chaos Space Marines, Black Legion, Khorne
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: None
+ POWER LEVEL: 54
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
=Patrol Detachment= Chaos Space Marine, Black Legion, [999 pkt] CP +0
HQ1: Abbadon the Despoiler (240) [240 pkt] +2 CP - Warlord (First Amongst
Traitors)
HQ2: Sorcerer in Terminator Armour (120), Force Stave (8), Combi-Plazma (15)
artefact- Eye of Night [143 pkt]
Elite 1: Chaos Terminators x5 (155), Power Fist x5 (60), Combi-bolter x4 (8), Reaper autocannon (15), Icon of Wrath (10) [248 pkt]
Troops 1: Cultist x10 (40), Autogun x10 (0) [40 pkt]
Heavy Suport 1: Havocs x6 (78), 2xBoltgun (0), 2xBoltpistol (0), 2xFrag & Krak Ganades
(0), autocannon x2 (30), Lasscannon (25), heavybolter (10) [143 pkt]
Flayer 1: Helldrake (138), Helldrake claws (17), Baleflamer (30) [185 pkt]
ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION : NONE
Odstępstwa:
U terminatorów 2x chainfist będzie jako 2x powerfist.
Cultist champion shotgun i ccw bedzie jako autogun

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER : Jakub "Jakubus" Sabak
+ ARMY FACTION: Dark Angels
+ TOTAL COMMAND POINTS: 5 (3 baza + 1 Detachment + 1 zdolnooa mojego warlorda)
+ TOTAL ARMY POINTS: 999 pts
+ ARMY FACTIONS USED: Dark Angels
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: Not Applicable
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
== SPEARHEAD Detachment == Dark Angels, [999 points] + 1 CP
HQ1: Azrael (180), Bolt pistol (0), Lion’s Wrath (0), Sword of Secrets (0),Frag grenade (0),Krak grenade (0)
- [180 pts] - Warlord + 1 CP
HQ2: Primaris Lieutenant (70), Bolt pistol (0),Krak grenade (0),Frag grenade(0), Master-crafted stalker bolt rifle (5) [75 pts]
Fast attack: 1 Ravenwing Sergeant and 2 Ravenwing biker(75),2 bolt pistol (0), 3 Frag grenade (0), 3 Krak grenade (0), 3 Twin boltgun (6), 2 Plasma gun (26) Chain sword (0) [107]pts
Heavy Support 1: 1 Hellblaster Sergeant and 9 Hellblasters (180), 10 Plasma incinerator (150), 9 bolt pistol (0), 10 Frag grenade (0), 10 Krak grenade (0), 1 Plasma pistol (7), [337 pts]
Heavy Support 2: 1 Space Marine Sergeant and 4 Space Marines (65),Armorium Cherub (5), 1 Combi-plasma (15),1 Power axe (5) , 4 Lascannon (100),5 bolt pistol (0), 5 Frag grenade (0), 5 Krak grenade (0) [190 pts]
Heavy Support 3: Whirlwind (70), Whirlwind vengeance launcher (34), Hunter-killer missle (6) [110 pts]

ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION : NONE

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Krzysztof "Orris" Kazimierski
+ ARMY FACTION: Blood Angels
+ TOTAL COMMAND POINTS: 4
+ TOTAL ARMY POINTS: 999
+ ARMY FACTIONS USED: 1
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: none
+ POWER LEVEL: 55
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

++ Battalion Detachment +3CP (Imperium - Blood Angels) [55 PL, 999pts] ++

+ HQ [13 PL, 239pts] +

Captain in Terminator Armour [7 PL, 128pts]: Storm bolter [2pts], Thunder hammer [21pts], Warlord

Chaplain in Terminator Armour [6 PL, 111pts]: Combi-flamer [11pts]

+ Troops [15 PL, 273pts] +

Intercessor Squad [5 PL, 91pts]: Auxiliary grenade launcher [1pts], Bolt rifle, 4x Intercessor [72pts], Intercessor Sergeant [18pts]

Intercessor Squad [5 PL, 91pts]: Auxiliary grenade launcher [1pts], Bolt rifle, 4x Intercessor [72pts], Intercessor Sergeant [18pts]

Intercessor Squad [5 PL, 91pts]: Auxiliary grenade launcher [1pts], Bolt rifle, 4x Intercessor [72pts], Intercessor Sergeant [18pts]

+ Elites [27 PL, 487pts] +

Sanguinary Novitiate [4 PL, 60pts]: Jump Pack [1 PL, 5pts]

Terminator Assault Squad [11 PL, 235pts]: Teleport homer
. . Terminator [47pts]
. . . . Thunder hammer and storm shield [21pts]: Storm shield [5pts], Thunder hammer [16pts]
. . Terminator [47pts]
. . . . Thunder hammer and storm shield [21pts]: Storm shield [5pts], Thunder hammer [16pts]
. . Terminator [47pts]
. . . . Thunder hammer and storm shield [21pts]: Storm shield [5pts], Thunder hammer [16pts]
. . Terminator [47pts]
. . . . Thunder hammer and storm shield [21pts]: Storm shield [5pts], Thunder hammer [16pts]
. . Terminator Sergeant [47pts]
. . . . Thunder hammer and storm shield [21pts]: Storm shield [5pts], Thunder hammer [16pts]

Terminator Squad [12 PL, 192pts]: Teleport homer
. . Terminator [40pts]: Power fist [12pts], Storm bolter [2pts]
. . Terminator [40pts]: Power fist [12pts], Storm bolter [2pts]
. . Terminator [40pts]: Power fist [12pts], Storm bolter [2pts]
. . Terminator [40pts]: Power fist [12pts], Storm bolter [2pts]
. . Terminator Sergeant [32pts]: Power sword [4pts], Storm bolter [2pts]

ODSTĘPSTWA:
*Sanguinary Novitiate będzie konwersją z primarisa.
*3 intercessorów nie będzie miało (na pewno oryginalnych) Auxiliary grenade launcher
*Chaplain ma coś bardziej zbliżonego do storm boltera niż combi flamera

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Knykiec
+ ARMY FACTION: Necrons, Sautekh Dynasty
+ TOTAL COMMAND POINTS: 3CP (+ 1CP index)
+ TOTAL ARMY POINTS: 993pts
+ ARMY FACTIONS USED: Necrons
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: Not Applicable
+ POWER LEVEL:  55
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Patrol Detachment ++ Necrons ++ [PL, 99epts] ++ [0CP]
HQ1: Overlord (101), Warscythe (11), The Veil of Darkness [7 PL, 112pts] - możliwe odstępstwo (na modelu jest resurection orb)
ELITE 1: C'tan Shard of the Nightbringer (230), WARLORD, Gaze of Death, Power of the C'tan, Scythe of the Nightbringer [12 PL, 230pts]
ELITE 2: 9x Lychguards (171), 9x warscythe (99) [16PL, 270pts] - odstępstwo wszyscy na warscythe
TROOPS 1: 9x Immortal (72), Tesla Carbine (81) [8 PL, 153pts] - odstępstwo wszyscy na tesli
FAST ATACK 1: 6x Canoptek Wraiths [12 PL, 228pts]
ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION : NONE

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Petrodon
+ ARMY FACTION: IMPERIUM
+ TOTAL COMMAND POINTS: 6
+ TOTAL ARMY POINTS:  998
+ ARMY FACTIONS USED: Space Wolves, Imperium, Adeptus Astrates
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS:
+ POWER LEVEL:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[ BATALION DETACHMENT] ++ [IMPERIUM] ++ [ 998] ++ [3 CP]

HQ1  WOLF LORD with JUMP PACK (93), FROST SWORD ->RELIC: KRAKENBORN SWORD (7), MASTER-CRAFTED BOLTGUN (3), FRAG&KRAK GRANADES (0) [103] - WARLORD
HQ2  WOLF GUARD BATTLE LEADER with JUMP PACK (63), STORM SHIELD (15),  CHAINSWORD (0), FRAG&KRAK GRANADES (0) [78]
ELITE 1;  CULEXUS ASSASSIN (85),  [85]
TROOPS 1;  5 GREY HUNTERS  (65), PLASMA GUN (13), 5x CHAINSWORD (0), 5xBOLT PISTOL (O), 4x BOLTGUN (0), 5x FRAG&KRAK GRANADES (0) [78]
TROOPS 2;  5 GREY HUNTERS  (65), PLASMA GUN (13), 5x CHAINSWORD (0), 5xBOLT PISTOL (O), 4x BOLTGUN (0), 5x FRAG&KRAK GRANADES (0) [78]
TROOPS 3;  5 GREY HUNTERS  (65), 5x CHAINSWORD (0), 5xBOLT PISTOL (O), 5x BOLTGUN (0), 5x FRAG&KRAK GRANADES (0) [65]
FLYER 1;  y  STORMWOLF (165), TWIN HELFROST CANNON (30), 2xLASCANNON (2x25=50), 2xTWIN HEAVY BOLTER (2x17=34) [279] Możliwe odstępstwo 1 bo nie wiem czy mam tu TWIN HB zamontowany
DEDICATED TRANSPORT 1;  RAZORBACK (70), TWIN ASSAULT CANNON (44), STORM BOLTER (2) [116]
DEDICATED TRANSPORT 2;  RAZORBACK (70), TWIN ASSAULT CANNON (44), STORM BOLTER (2) [116] możliwe odstepstwo 2 bo ie wiem czy TAC dojedzie

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ARMY REINFORCEMENT POINTS : 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION : 0

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Modron
+ ARMY FACTION: Tzeentch Daemons
+ TOTAL COMMAND POINTS: 6
+ TOTAL ARMY POINTS: 1000
+ ARMY FACTIONS USED: Tzeentch Daemons (Chaos Allegiance: Tzeentch)
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: 0
+ POWER LEVEL: 59
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[Battalion Detachment] ++ [Chaos - Daemons] ++ [1000pts] ++ [+3CP]
HQ 1: Fluxmaster (104pts), Staff of Change (5pts), Ritual dagger (0pts) [104pts] - Warlord
HQ 2: The Changeling (100pts) [100pts]
HQ 3: Daemon Prince with Wings (170pts), Hellforged sword (10pts), Melefic talons (one set) (0pts) [180pts]
ELITE 1: 8x Flamer (224pts), Pyrocaster (28pts) [252pts]
TROOPS 1: 20x Pink Horror [140pts]
TROOPS 1: 10x Pair of Brimstone Horrors [30pts]
TROOPS 1: 3x Blue Horror (15pts), 8x Pair of Brimstone Horrors (24pts) [39pts]
FAST ATACK 1: 5x Screamer [155pts]

Modron - 2018-02-27 22:04:57

Rozpiski wg kolejności nadesłania. Knykciu chyba powinien dostać karniaka za swoją.

Artefaktów nie trzeba podawać na rozpisce, bo teraz każda armia z kodeksem ma stratagema, który pozwala dobrać kolejne artefakty. Wybrane artefakty trzeba podać na początku bitwy razem z traitami i czarami.

Modron - 2018-02-27 22:10:57

Kto ma dostęp do taniego drukowania, żeby wydrukować dla każdego misje i kartkę z punktami?

Petrodon - 2018-02-28 12:33:14

Oczywiście musiałem spieprzyć rozpiskę i zapomniałem wpisać broni za 0 pkt u jednostek, które je maja w większości jako standard. Teraz pięciu chłopa biega z jednym plasma gunem.
Modron jakbyś mógł wyedytować będę wdzięczny. U innych nie zauważyłem, na razie nic niepokojącego.

Orris i Knykieć proszę o dorpwadzenie rozpisek do obowiązującego formatu.

HQ1  WOLF LORD with JUMP PACK (93), FROST SWORD ->RELIC: KRAKENBORN SWORD (7), MASTER-CRAFTED BOLTGUN (3), FRAG&KRAK GRANADES (0) [103] - WARLORD
HQ2  WOLF GUARD BATTLE LEADER with JUMP PACK (63), STORM SHIELD (15),  CHAINSWORD (0), FRAG&KRAK GRANADES (0) [78]
ELITE 1;  CULEXUS ASSASSIN (85),  [85]
TROOPS 1;  5 GREY HUNTERS  (65), PLASMA GUN (13), 5x CHAINSWORD (0), 5xBOLT PISTOL (O), 4x BOLTGUN (0), 5x FRAG&KRAK GRANADES (0) [78]
TROOPS 2;  5 GREY HUNTERS  (65), PLASMA GUN (13), 5x CHAINSWORD (0), 5xBOLT PISTOL (O), 4x BOLTGUN (0), 5x FRAG&KRAK GRANADES (0) [78]
TROOPS 3;  5 GREY HUNTERS  (65), 5x CHAINSWORD (0), 5xBOLT PISTOL (O), 5x BOLTGUN (0), 5x FRAG&KRAK GRANADES (0) [65]
FLYER 1;  y  STORMWOLF (165), TWIN HELFROST CANNON (30), 2xLASCANNON (2x25=50), 2xTWIN HEAVY BOLTER (2x17=34) [279] Możliwe odstępstwo 1 bo nie wiem czy mam tu TWIN HB zamontowany
DEDICATED TRANSPORT 1;  RAZORBACK (70), TWIN ASSAULT CANNON (44), STORM BOLTER (2) [116]
DEDICATED TRANSPORT 2;  RAZORBACK (70), TWIN ASSAULT CANNON (44), STORM BOLTER (2) [116] możliwe odstepstwo 2 bo ie wiem czy TAC dojedzie

Knykieć - 2018-02-28 13:51:17

Aktualizacja już poszła, przepraszam za problemy.

Modron - 2018-02-28 19:45:37

Uwagi do rozpisek:

@Jakubus:
Według BS:
Ravenwing Sergeant może zamienić bolt pistol na chainsword. Nie może mieć obu na raz.
Space Marine Sergeant może wybrać Combi Plasma lub Power axa. Nie dwa na raz.

@Logan:
Blightlord Terminators nie mają dostępu do Power fista i Chain fista

@Peper:
Havoci nie mają dostępu do Reaperautocannona.
Sorcerer in Terminator Armour bazowo kosztuje teraz 120pts.
Force stave kosztuje teraz 8pts.

Proszę się odnieść do uwag i ewentualnie napisać co poprawić.

Petrodon, poprawię twoją rozpiskę. Sam też nie dopisałem jednej broni za 0pkt (Ritual dagger) - myślałem że tych nie trzeba wypisywać ;)
Orris, fajnie jakbyś też poprawił swoją rozpiskę.

Knykieć - 2018-02-28 20:33:18

Uwagi:

Jakubus
w heavy support2 ci twoi marini to devastatorzy?

Petrodon
Nie mogę znaleźć "Wolf Lorda with Jump Pack"
W fractionkey dopisz: OFFICO ASSASSINORUM

Jabodziek - 2018-02-28 20:49:06

Nie w chapter approved 2017 punkty do mojej armii się zmniejszyły :) i moje wojsko zajmuje trochę mniej

Knykieć - 2018-02-28 20:59:49

Faktycznie.... jakoś przeoczyłem, sprawdzę jeszcze resztę 😊

Jabodziek - 2018-02-28 21:00:52

@Logan:
Blightlord Terminators nie mają dostępu do Power fista i Chain fista



  DEATH GUARD WARGEAR LISTS
Many of the units you will find on the following pages reference one or more of the wargear lists below (e.g. Melee
Weapons). When this is the case, the unit may take any item from the appropriate list. The profiles for the weapons in
these lists can be found in the Gifts of the Plague God section (pg 90-92).
COMBI-WEAPONS
Combi-bolter
Combi-flamer
Combi-melta
Combi-plasma
MELEE WEAPONS
Balesword
Chainaxe
Lightning claw
Power axe Power fist
Power maul
Power sword
TERMINATOR
MELEE WEAPONS
Balesword
Chainfist
Lightning claw
Power axe Power fist
Power maul
Power sword

mój codex str 69 terminatory mogą wziąć chainfist i power fist    str 90, 91, 92 gifts of the plague gods

Petrodon - 2018-02-28 21:02:32

Knykieć napisał:

Uwagi:

......

Petrodon
Nie mogę znaleźć "Wolf Lorda with Jump Pack"
5x Grey Hunter kosztują 70, nie 65
W fractionkey dopisz: OFFICO ASSASSINORUM

Knykieć. Wolf Lord jest na stronie 12 indexu. Poniewaz ma staty takie same jak Captain with jum pack. Dali tylko jedno zdanie na bodajze 3 stronie o Space Wolves, że ma uzywć profilu Capitana ze strony 12. Cene też ma aką samą.
Cena Grey Hunters jest z Chapter Approved. 13 za łba. 5x13=65
Jak Modron znajdzie czas to prosze niech dopisze ja mu nie będę postów edytował.

Jabodziek - 2018-02-28 21:15:49

Jeszcze jedno co do mojej rozpiski wszyscy plague marines uzbrojeni są  jeszcze w krak grenades i blight grenades oczywiście obie te bronie są za 0 pts

Knykieć - 2018-02-28 21:22:27

Wiem, zapomniałem o CA, już nie mam więcej pytań na razie :P

Modron - 2018-02-28 22:04:22

Logan napisał:

@Logan:
Blightlord Terminators nie mają dostępu do Power fista i Chain fista



  DEATH GUARD WARGEAR LISTS
Many of the units you will find on the following pages reference one or more of the wargear lists below (e.g. Melee
Weapons). When this is the case, the unit may take any item from the appropriate list. The profiles for the weapons in
these lists can be found in the Gifts of the Plague God section (pg 90-92).
COMBI-WEAPONS
Combi-bolter
Combi-flamer
Combi-melta
Combi-plasma
MELEE WEAPONS
Balesword
Chainaxe
Lightning claw
Power axe Power fist
Power maul
Power sword
TERMINATOR
MELEE WEAPONS
Balesword
Chainfist
Lightning claw
Power axe Power fist
Power maul
Power sword

mój codex str 69 terminatory mogą wziąć chainfist i power fist    str 90, 91, 92 gifts of the plague gods

Nie mają. Musieliby mieć na datasheetcie informację, że mogą brać bronie z listy "Terminator Melee Weapons". Takiej informacji nie ma. Mają tylko możliwość zamienić combi-bolter na dowolną broń z listy "Combi-weapons".

Jakubus - 2018-03-01 00:39:05

Modron napisał:

Uwagi do rozpisek:

@Jakubus:
Według BS:
Ravenwing Sergeant może zamienić bolt pistol na chainsword. Nie może mieć obu na raz.
Space Marine Sergeant może wybrać Combi Plasma lub Power axa. Nie dwa na raz.

Tam rzeczywiście nie zmieniłem liczby, powinien być jeden mniej bolt pistol.

Co do tego drugiego to BS kłamie. Generalnie jest to sprawa kontrowersyjna bo nie ma jakiegoś FAQ do tego, ale widziałem na internecie rozpiski z takim wyborem.

Modron - 2018-03-01 08:33:58

Ja tam Jakubus nie widzę nic kontrowersjnego. Masz wprost napisane:

The Space Marine Sergeant may replace his boltgun with items from the Sergeant Equipment list.

Czyli ma możliwość zamiany tylko jednej broni na specjalną.

Petrodon - 2018-03-01 08:52:31

Ale masz items. Liczba mnoga. A co on ma poza boltgunem na starcie?

PEPER - 2018-03-01 08:52:32

Modron. Rzeczywiście havoc nie mają dostępu do reaper autocannonów. W takim razie jak można to proszę korektę. Reaperautocannony wymienić na zwykłe autocannony droższe o łącznie 10 pkt. Koszt wyrówna się z tańszym magiem na którym zaoszczędziłem 24 pkt. (zapomniałem że w CA potaniał i tak w lidze z wszystkimi grałem droższą opcją) Zostało 14 pkt. I wystarczy wymiana u jednego termosa jego combiboltera na reaper autocannona. Sprawa załatwiona zamknięty w 1000 pkt.

Jakubus - 2018-03-01 09:01:45

Dobra nie będe robił zamieszania skasujcie tego Axe i już.

Modron - 2018-03-01 09:04:41

Petrodon napisał:

Ale masz items. Liczba mnoga. A co on ma poza boltgunem na starcie?

Rzeczywiście zapis jest trochę niejasny. Moim zdaniem to trochę nie logiczne, ale wydaje się zgodne z zasadami. Mogą zostać obie bronie.

Jabodziek - 2018-03-01 13:58:04

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ PLAYER: Logan
+ ARMY FACTION: Death Guard
+ TOTAL COMMAND POINTS: 3
+ TOTAL ARMY POINTS: 983
+ ARMY FACTIONS USED: Death Guard
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: Not Applicable
+ POWER LEVEL:54
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[ Patrol DETACHMENT 1] ++ [Death Guard] ++ [ 983] ++ [CP+0]
HQ Lord of Contagion (Warlord) (100), Plaguereaper (30), [130pts]
ELITE 5xBlightlord Terminators (190), Bubotic axe (5), Balesword (6), Power fist (12), Chain fist (22),
Power axe (5), Combi-melta (19), Reaper autocannon (15), 3xCombi-bolter (6), [280pts] TROOPS
7xPlague marines (119), 4xBoltgun (0), 6xPlague knife (0), Power fist (12), Blight launcher (10),
Plaguesword (1), Plasma gun (13) [155pts]
HEAVY SUPPORT Chaos Predator (90), Predator autocannon (40), 2xHeavy bolter (20), [150pts]
FAST ATACK Foetid-bloat drone (99), 2xPlaguespitter (34), Plague probe (25), [158pts]
ELITE 5xPossessed (110), 5xHorrifying mutations (0), [110pts]

Odstępstwa
1 zamiast combi melta i chainfist będzie flail of coruption [10]
2 zamiast power fist będzie balesword [6]
3 zamieniam power axe na bubotic axe [5]

do rozpiski dodaję 3x plague marines z plague knife, boltgun, krak grenades i blight grenades [51]      co daje razem 997pts

Kuguar - 2018-03-01 19:27:44

W nowym wątku zrobiłem ankietę żeby wybrać skąd zamówimy jedzenie. Zapraszam do oddania głosu i komentarzy.

Modron - 2018-03-01 21:41:10

Rozpiski poprawione:

@Logan, nie policzyłeś jednego combi-boltera na terminatorach, ale w sumie wyszło 999pts, więc jest ok.
@Peper, zostało jeszcze 14 wolnych punktów, doszedł havoc z boltgunem.

Następnym razem za każdy błąd w rozpisce będą karne punktu ;p

Petrodon - 2018-03-02 15:47:28

Wszyscy zapłacili. Dziękuję.

Knykieć - 2018-03-03 18:39:33

Turniej, super, gratuluję zwycięzcom 😊 fajnie się bawiłem . Ale mała uwaga, zmieńmy punktacje na najbliższe turnieje. Bo po wbiciu tabla mi przez Kubka, wygrałem, bo nie mógł punktowac i po przegranej z 1 na 6 miejsce spadłem to strasznie boli.

Kuguar - 2018-03-03 19:10:40

Myślę że jak zrealizowałeś więcej misji to jest to w porządku że wygrałeś pomimo table. Natomiast ja też bym się zastanowił nad większym promowaniem tabla. Można np. zamiast dogrywać grę doliczać vpunkty w zależności od pozostałych rund. Np. 2-3 za rundę.

Ciasteczkowy - 2018-03-03 20:06:39

A kto ostatecznie wygrał w turnieju? Modron?

jony - 2018-03-03 20:30:03

Modron
Kuguar
Ja i Jakubus egzekwo 3

Modron - 2018-03-03 20:43:09

Dziękuję wszystkim za udział w dzisiejszym turnieju. Mam nadzieję, że wszystkim się podobało i wszyscy dobrze się bawili.

Wyniki turnieju są następujące:
1. Modron (Tzeentch Daemons) - 48VP
2. Kuguar (Necrons) - 42VP
3. Jakubus (Dark Angeles) - 38VP
3. Jony (Necrons) - 38VP
4. Orris (Blood Angeles) - 33VP
5. Peper (CSM: Black Legion) - 31VP
6. Knykieć (Necrons) - 30VP
7. Petrodon (Space Wolves) - 27VP
8. Logan (Death Guard) - 6VP

Modron - 2018-03-04 23:36:00

Knykieć napisał:

Turniej, super, gratuluję zwycięzcom 😊 fajnie się bawiłem . Ale mała uwaga, zmieńmy punktacje na najbliższe turnieje. Bo po wbiciu tabla mi przez Kubka, wygrałem, bo nie mógł punktowac i po przegranej z 1 na 6 miejsce spadłem to strasznie boli.

Taki jest urok systemu szwajcarskiego, który wprowadziliśmy na turnieju. Myślę, że niezależnie od punktacji, takie sytuacje będą się zdarzać w tym systemie. Alternatywą jest system pucharowy, albo system kołowy, ale chyba żaden z nich nie sprawdzi się na naszych turniejach.
Można się najwyżej zastanowić, czy dodać jakiś bonus za mecz graczy będących wyżej w rankingu (w II,III rundzie), ale moim zdaniem to nie ma większego sensu.
Jedyne co ja bym poprawił w tym systemie, to zmniejszenie szansy na to, że będzie kilku graczy na tym samym miejscu. Można np. liczyć "duże" punkty za wyniki meczu (wygrana, remis, przegrana) i doliczać "małe" punkty za zdobyte VP, coś podobnego jak mamy w naszej lidze albo jak w zasadach ITC.

www.metinboty.pun.pl www.yaoi-world.pun.pl www.lksorzelwysoka.pun.pl www.wrestlemania.pun.pl www.gitarzysci.pun.pl