MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2014-01-23 18:01:16

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

PCCS

Czyli Phoenix Command Combat System - to w co graliśmy w ostatnią sobotę. Ponieważ było za dużo osób i nawet ja obczaiłem zasady tylko z grubsza wyszło tak dobre jak przypalona hufcowa sucha bułka (no i ustawienie złych i wypadki losowe dały w wyniku, że np. drużyna Jędrka w całej potyczce zastrzeliła tylko zamek w drzwiach). W związku z tym przy najbliższym hufcu zrobię rozgrywkę testową jeszcze raz. Będzie w wersji 2 gangów mających za zadanie zdobyć paczkę z pokoju z rzepą (Patryk wie który). Max po 2 osoby na stronę i po 4-6 postaci na stronę (nie wiem czy dać gotowe czy zrobimy hurtem na miejscu). Gangi będą startować z przeciwległych stron budynku, rozgrywka w "double blind" z umpire tj. każda strona ze swoją mapą i czym widzą i ja jako MG z całością informacji. Spróbujemy też z opcją nasłuchiwania.  Mam porobione ściągawki z tabelkami na jednej kartce jak co się robi kolejno i powinno być dużo sprawniej tym razem.

Jako że jedną stroną ma być Peper to są jeszcze 1-3 wolne miejsca...
Możecie napisać, czy wolicie mieć gotowe gangi i gangsterów z uzbrojeniem, czy losowanie rodzaju gangu, statów, i wybór z ograniczonej typem gangu puli broni i ekwipunku? Z wyborami ciekawiej ale nieco szybciej (jak zrobić hurtem dla wszystkich w trybie: a teraz każdy losuje 3k6 i wpisuje sumę w rubryczkę STR...)

To jeszcze wyjaśnię koncept po co te karty były:
http://www.freeimagehosting.net/newuploads/eli6i.gif

Offline

#2 2014-01-23 20:09:02

 Patryk

Członek Komisji

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-24
Posty: 379
Punktów :   
WWW

Re: PCCS

pisze sie
jesli bede

Offline

#3 2014-01-24 15:26:51

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: PCCS

Dobra. Jak najbardziej chcę wziąć udział w testach !!


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#4 2014-01-24 15:35:14

 Jędrek

Członek

Skąd: Mmz
Zarejestrowany: 2013-03-17
Posty: 432
Punktów :   

Re: PCCS

Ja też chce zagrać


http://www.nodiatis.com/pub/13.jpg

Offline

#5 2014-01-29 16:36:22

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: PCCS

Prawdopodobnie w sobotę kolejny test PCCS - tym razem w stylu Dzikiego Zachodu. Przykładowo bandyci odbijają herszta z aresztu przed przyjazdem szeryfa federalnego. Spróbujemy z kartami stanu jak np. na linku.
Przykładowo szybkości te wykluczają się więc będą dwustronne. Będzie z losowaniem statów i wyborem skili oraz dynamitem. Dodatkowo nowa większa mapa do gry w ciemno. Potrzeba mi 1-2 chętnych.
http://www.freeimagehosting.net/newuploads/uw5t4.gif

Offline

#6 2014-01-30 14:35:30

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: PCCS

Ja się zgłaszam na testy za którymś razem musi się udać. Trochę po główkowałem i wymyśliłem sobie że może po planszy tak jak sugerował to Justin poruszać się będziemy szybciej np impulsami a w walce przejdziemy na akcje tyle że po tych kartach akcji znowu widać że z tym poruszaniem będzie kłopot. Po prostu postacie są za wolne !!


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#7 2014-01-31 14:36:33

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: PCCS

PEPER napisał:

Po prostu postacie są za wolne !!

Raczej mechanika czy skala, szybkość postaci jest rzeczywista: cecha MS (Maximum Speed) to po prostu maksymalna prędkość jaką może osiągnąć postać i w zależności od jej poziomu postać osiąga inaczej nazywaną tą prędkość: jak się skrada (1/2 m/s), idzie (1m/s), maszeruje (2m/s), truchta(do 4m/s), biegnie (4-8m/s) czy biegnie sprintem (powyżej 8m/s). Pamiętaj, że I=pół sekundowy impuls. Jak np. idziesz(1m/s) to do pokonania 2 metrowego pola zużyjesz 2 sekundy, a to są 4 impulsy. W tym czasie taki MG42 przy bodaj szybkostrzelności 1200 pocisków/min wysyła 40 pestek... O ile pamiętam z pistoletu nieautomatycznego jest to odpowiednio 40poc/min i niecałe 2 pociski.
Rozbiłem osobno Combat Actions i szybkość ruchu - będzie można być Forrest Gumpem...

Częściowym rozwiązaniem mogłoby być zmniejszenie skali: w dodatku do walki wręcz pola są trzykrotnie mniejsze, czyli "wizualnie" ruszasz się trzykrotnie szybciej. Niestety wiąże się to z trzykrotnym powiększeniem planszy albo jakimiś trikami z zoomowaniem w miejscach akcji (na dalsze odległości walka na małej mapie całego terenu, a jak ktoś się zbliży to przejście do mapki szczegółowej).

Innym rozwiązaniem: granie całymi turami po 2sek (w marszu zrobisz 1 pole, sprintem 8-12). Konieczny by był jakiś system interruptów jak w Jagged Alliance (zaczątek już będzie w sobotnich kartach). W jakimś pdf widziałem, że dzielono akcje na to co robią i na reakcję.

Offline

#8 2014-01-31 14:42:55

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: PCCS

Ogmios, hexy na planszy mogą pozostać takie same ale umownie można zmienić szybkość postaci aby gracz nie zanudził się bo od 30min czeka na jakąkolwiek akcje, a tu okazuje się że na planszy ten jego ludzik pokonał zaledwie kilka pól w dodatku w świece gry minęło dopiero zaledwie 4s. To trochę frustrujące i na dodatek zabija frajdę z gry.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#9 2014-01-31 21:28:46

 Jędrek

Członek

Skąd: Mmz
Zarejestrowany: 2013-03-17
Posty: 432
Punktów :   

Re: PCCS

Jam chętny na testy


http://www.nodiatis.com/pub/13.jpg

Offline

#10 2015-02-07 17:20:57

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: PCCS

Druga iteracja PC - Hand to hand combat. Testy w formie prowadzonej szkoły gladiatorów. Walka będzie szybciej bo od razu postacie są na arenie i nie ma się gdzie ukrywać, a i sama płynność gry jak pokazały testy jest zwiększona.

Na razie rozbudowuję opcje dla ludus-ów
Docelowo ma być m.in.:
- aukcje niewolników z losowymi statami, perksami  i skillami, narodowością i profesją
- możliwość trenowania gladiatorów
- rozbudowa szkoły gladiatorów i najem np. lekarza/masażysty/lanisty
- expienie gladiatorów i ich trenowanie
- ulepszanie zasobów broni, pewnie w formie aukcji
- być może globalne wydarzenia (np. Cezar podbija Galię - więcej Galów na targu niewolników) i sub-questy; może nawet elementy rpgowe
- świątynie - można przed walką złożyć ofiarę by dostać boosta; potencjał jest tu spory:  http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Roman_deities
- alchemik/wiedźma

Chętnie widzę sugestie (np. gdzie można znaleźć ciekawe perksy/skille/broń czy inny fluff) i 2-4 chętnych do dalszych testów, cyklicznie od następnego tygodnia.

Na początek opis statystyk postaci v2.0:
Cechy główne         Na co wpływają (dużymi ważne cechy)
STR: siła fizyczna    ENC; BS; MS; CA; SSF; DB 
AGI: zwinność         MS; ASF; CA;
HLT: zdrowie           KV; leczenie; rany
WIL: wola               KV; wola walki; motywacja treningu
INT: inteligencja      ISF; SP; trening; inicjatywa
CHR: charyzma       bonus do wygranej; szansa na łaskę przy przegranej

ASF:agility skil factor; współczynnik pomocniczy dla zwinności; im więcej tym więcej CA
BS:basic speed; jakie szybkości osiąga postać                                                       
CA:combat actions; ile ma się punktów akcji                                                         
CE:combat efficiency; coś jak atak w dedekach                                     
CTP: critical time period; po jakim czasie jest RR; lepsza pomoc=dłuższy CTP i lepszy RR       
DB:damage bonus; mnożnik obrażeń                                                                     
DT: damage total; suma obrażeń dzielona przez HLT; określa RR, CTP i HT
ENC: encumbrance; obciążenie postaci; zmniejsza ilość CA zależnie od STR
FOA:field of attack; określa które heksy można atakować/bronić się przed atakiem z nich             
HT: healing time; jak długo trwa powrót do zdrowia
HtHSL:hand to hand skill level; im więcej tym większym wymiataczem jest postać     
ISF:intelligence skil factor; współczynnik pomocniczy dla inteligencja; inicjatywa       
KV:knockout value; próg przytomności; takie niby hpeki                                         
MS: maksimum speed; maksymalna szybkość w m/s
RR:recovering roll; rzut na przeżycie odniesionych ran
SP:skill points; ilość wolnych punktów na skille, perksy, cechy                                 
SSF:strength skill factor; współczynnik pomocniczy dla siły; im więcej tym lepszy DB

Ostatnio edytowany przez Ogmios (2015-02-07 21:56:04)

Offline

#11 2015-02-07 18:05:36

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: PCCS

Przykładowe nacje do PC:Gladiatorzy
*=best 3 z 4k6; +/-%=50% szans na +/-1; |1|= 1 w stronę '7'
k100    Nation       STR    AGI    HLT    WIL    INT    CHR    SIZE  AGE  Uwagi
1-30     Roman                                             *       *        -%    +2   1/3 glad
31-36   Greek                   *                         *                  -%    +1
37-42   Iberian        *                         *
43-54   Gaul                     *       *                                    +%  |1|
55-66   German       *                *                                    +1   |1|
67-75   African                 *                                   *
76-82   Persian                                   *       *                         |1|
83-89   Dacian                           *       *                          +%  |1|
90-96   Thracian      *                         *                           +%  |1|
97-100 Egyptian              *                                    *        -%   +1 

Można później dorobić jakieś skille czy szanse % na nie jak w warhammerze

Age    2k6               Efekt
2        Child                +2AGI -2STR -HLT -2SIZE   +2 learning roll
3-4     Young              +AGI -STR -SIZE +%CHR    +1 learning roll
5-9     Prime              +%CHR
10-11 Old                  -STR/AGI/HLT +WIL             -1 learning roll
12      Very old          -STR -AGI -HLT +2WIL -SIZE -2 learning roll

Size   2k6                 Efekt
2       Dwarf               +2CHR -2STR -2HLT -%CA -%AGI
3-4    Small               +AGI -STR -HLT +CHR
5-9    Medium            -
10-11 Large               -AGI +STR +HLT +CHR
12      Half-giant        -2AGI +2STR +2HLT +2CHR -%CA

Ostatnio edytowany przez Ogmios (2015-02-08 03:10:57)

Offline

#12 2015-02-07 18:26:43

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: PCCS

Przykładowe profesje do PC:Gladiatorzy

CRIMINAL: +K6 skill pts ale +1 do cech tylko
Profesja        STR    AGI    HLT    WIL    INT    CHR      Uwagi
- Thief                      +
- Thug             +
- Burglar                                               +
- Murderer                                   +

SLAVE: +K4 skill pts  +2 do cech
Profesja        STR    AGI    HLT    WIL    INT    CHR      Uwagi
- Servant                                              +       +
- Bodyguard    +        +         
- Craftsman               +                         +                                         
- Agrarian        +                +           

SOLDIER: +K3 skill pts  +3 do cech
Profesja        STR    AGI    HLT    WIL    INT    CHR      Uwagi
- Skirmisher             +       +                                     +1 dowolnie
- Infantry        +                +                                     +1 dowolnie
- Leader                                      +                +         +1 dowolnie
- Auxilliary                                   +      +                  +1 dowolnie

FREEMAN: +K2 skill pts  +4 do cech
Profesja        STR    AGI    HLT    WIL    INT    CHR      Uwagi
- Ex-soldier                        +                         +        +2 dowolne
- Ex-gladiator   +                                           +        +2 dowolne
- Citizen                                      +                +        +2 dowolne
- Noble                                                 +       +        +2 dowolne

Pewnie się doda też jakieś szanse na perksy/skille jak w warhammerze

Offline

#13 2015-02-07 19:06:18

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: PCCS

Przykładowe efekty bóstw do PC:Gladiatorzy
By uzyskać wybierz ofiarę i rzuć wymaganą ilość na k10
Ofiara      koszt/k10
modlitwa         0
gołąb              1
kura/kogut      2
koza/kozioł     3
owca/baran     4
prosiak           5
krowa             6
wół                 7
byk                8
koń                9

Bóstwo                 STR    AGI    HLT    WIL    INT   CHR    inne efekty na czas walki
Jowisz/Zeus                  2 dowolnie                                 Hero:+1 poziom                                 
Apollo                              +                                  +      przerzuty charyzmy; +1 celność           
Junona/Hera                                        +       +              Luck:3 przerzuty, też wrogie Ceres/Demeter                          +        +                       Resilent: +50% KV              Wenus/Afrodyta                         +                         +      Sexy: przerzut charyzmy+extra $ Wulkan/Hefajstos              +                 +                       ?bonus walcząc obuchową bronią           
Merkury/Hermes               +                          +              Winged Sandals: +1 CA                   
Mars/Ares               +        +                                          Spear of Mars: ciosy penetrują w pełni 
Diana/Artemida                 +                +                        ?bonus do celności                   
Minerwa/Atena        +                                    +              ?bonus do inicjatywy                 
Eris                                                              +      +      zwiększona szansa na niesnaski u wrogów
Bachus/Dionizos                        +                          +      Drunkard's Luck: rany są minimalne   
Asklepios                                  +                  +              przerzut leczenia       
Neptun/Posejdon     +                           +                       ?bonus dla retariusów               
Pluton/Hades                     +      +                                  ?Punkt Przeznaczenia             

Saturn Genius Sol Orcus Liber Tellus Luna Westa Fortuna
Fluffowo można też składać ofiary parze wg Lectisternium:
Jowisz+Junona;Neptun+Minerwa;Mars+Wenus;Apollo+Diana;Wulkan+Westa;Merkury+Ceres.
Rzut 2k10 przeciw sumie wartości ofiary i można wybrać efekty wg ilości sukcesów; bonusowe staty oba.
                                                                           
Można dodać też aspekty np: http://en.wikipedia.org/wiki/Mars_%28mythology%29
I dodatkowe efekty zależne od stopnia sukcesu ofiary (0-2-4-6-8 pkt różnicy to 1-2-3-4-5 efektów)

Ostatnio edytowany przez Ogmios (2015-02-08 00:32:10)

Offline

#14 2015-02-07 20:39:05

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: PCCS

Przykładowe skille/perksy/bonusy do PC:Gladiatorzy

P:Perk, tylko przy generowaniu postaci;
koszt 2+1 ozn. za 1st 2sp; za 2nd 3sp; za 3rd 4sp

Skill                 efekt                                                                        limit    koszt+kumul
OFENSYWNE
Square hit         +1 glancing roll (mniejszy efekt pancerza)                      3         2+1
Weapon skill       +1CE walcząc klasą broni; wymagany 0 albo -1 CE        -          1+2
Born killer          1 przerzut obrażeń/walkę                                            P3         4+2
DEFENSYWNE
Skilled parrying -1 enemy glancing roll                                                   3         2+1 
Thick skinned      -1 ID z ran                                                                P3        1+2
Toughness        +10% do KV                                                                 -         2+0 
Adrenaline Rush  po pierwszej ranie rzuty na KV ignorują przeszłe rany    1         P5/3
LEPSZE STATY
Very (...)          +1 do głównej cechy                                                     1         (5+cecha/5)+2 
Light-footed      +1 ASL                                                                        3         (3+AGI/5)+2
Fast Thinker      +1 ISL                                                                         3         (1+INT/5)+2       
Very Muscled     +1 SSL                                                                        3         (2+STR/5)+2
Weightlifter        -5lbs ENC                                                                    3          4+1
Sprinter             +0.5BS                                                                       3          3+1
Nimble              +1 CA                                                                         3          7+3
Vigilance           +1 FOA                                                                        3          4+1
PRZEŻYCIE
Fast recovery      -1 do rzutu na czas nieprzytomności                              3         1+1
Heals like a dog  +1% RR                                                                     P-         1+1
Horse health       +1 to HLT przy liczeniu DT                                           P-         1+1
Lucky                1 przerzut swój/ walkę                                                 P-          3+1
RÓŻNE
God-fearing      +1 do wartości ofiary                                                     3          1+1 
Good student    +1 do WIL&INT przy treningu                                          P3          1+1

Do wymyślenia
Offensive stance   
Defensive stance
Powerful Attack
Savage Attack
Bravado
Berserk

skille nie bojowe
ciosy bronią
plus negatywne startowe do wymyślenia
Veteran Scars    +CHR% do KV, -1 CHR                                                  CHR    0

Ostatnio edytowany przez Ogmios (2015-02-08 01:46:56)

Offline

#15 2015-02-10 17:13:01

 Patryk

Członek Komisji

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-24
Posty: 379
Punktów :   
WWW

Re: PCCS

bosze

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemoon.pun.pl www.kino.pun.pl www.shinigamilegends.pun.pl www.ekipa-amarena.pun.pl www.witch.pun.pl