MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


#31 2013-11-06 10:42:04

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Jako że wciąż nie mam pomysłu na rozwinięcie Czarownika to na piszę o częściowym sknoceniu bestiariusza do D&D. Gdzie obok naprawdę fajnych i klimatycznych potworków np beholderów, ilthidów, smoków, ballorów, liczów itp itd są też pokraki przy których zastanawiasz się co oni czyli autorzy podręcznika ćpali kiedy to coś powstawało w ich głowach np !! WTF is mrocznowłok, płaszczowiec, przetrawiacz, xorn . Do tego są jeszcze fajne stworki które zostały przedstawione strasznie nieciekawie np wywerny, gryfy, minotaury . Na szczęście podręcznik oferuje łatwą do opanowania mechanikę zmiany lub tworzenia potworów od początku, dzięki czemu będziemy mogli bez problemu wprowadzić taką wersje bestiariusza jaka nam najbardziej będzie odpowiadała. Poniżej dwa przykłady : odpicowana wywerna

Wielki Wywern ( rozwinięta wywerna ) sw 11
kw: 14k12+48 (140pw)
ini: +5
szyb: 9m lądowa/18m w locie
KP: 20
ataki i obrażenia: +22 żądło (2k8+8 + zatrucie) +19 ugryzienie (3k8 + 4) +19 skrzydła x2  (1k10+4 jeśli bestia jest na ziemi) albo +19 pazury (3k6+4 jeśli bestia jest w powietrzu)
SC: jad (st 19 wyt 2k6/2k6 bd) doskonalsze łapanie, widzenie w słabym świetle 36m, widzenie w ciemnościach 18m, niepodatność na uśpienie i paraliż, węch
MRO: wyt+13 ref +10 wol+10
ATR: s 27, zr 12, bd 19, int 9, rzt 12, cha 9
umiejętności: ciche poruszanie + 11, ukrywanie się +11, zauważanie +24, nasłuchiwanie +21, atletyka +14, wiedza(geografia - lokalna) +9, znajomość dziczy +11
atuty: atak z powietrza, czujność, skupienie na zdolności (trucizna), wielokrotny atak, poprawiona inicjatywa, potężniejszy naturalny atak (żądło), potężny atak
CHA:CZ
reszta jak u zwykłej wywerny 

Dzaber Smok ( dwugłowa rozwinięta wywerna ) sw 17
kw: 21k12+126 (258pw)
ini: +5
szyb: 9m lądowa/18m w locie
KP: 22
ataki: +33 żądło (3k8+12 + zatrucie) +30 ugryzienie x2 (3k8+6) +30 skrzydło x2 (2k8+6 jeśli bestia jest na ziemi) albo +30 pazury x2 (3k6+6 jeśli bestia jest w powietrzu)
SC: jad (st 23 wyt 2k8/2k8 bd), doskonalsze łapanie, widzenie w słabym świetle 36m, widzenie w ciemnościach 18m, niepodatność na uśpienie i paraliż, węch, OC 22, RO 15/zimne żelazo
MRO: wyt +18, ref +13, wol +14
ATR: s 35, zr 12, bd 23, int 13, rzt 15, cha 12
umiejętności: ciche poruszanie +11, ukrywanie +11, zauważanie +32, nasłuchiwanie +28, atletyka +16, wiedza(geografia - lokalna) +11, znajomość dziczy +17, wyczucie pobudek +11
atuty: atak z powietrza, czujność, skupienie na zdoności (trucizna) x2, wielokrotny atak, poprawiona inicjatywa, potężniejszy naturalny atak (żądło), potężny atak, zwrot przez skrzydło, zmysł walki
CHA: CZ
reszta jak u zwykłej wywerny

PS - Wielka wywerna przeszła już chrzest bojowy podczas jednej z przygód . Z tego co pamiętam sprawdziła się całkiem nieźle

Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-11-06 11:03:21)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#32 2013-11-07 09:39:47

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Nie wiem czy o tym rozmawialiśmy ale mam pomysł na rozwinięcie panteonu. Chodzi o tych złych i niedobrych, może dobrze by było aby kapłan mógł wybrać arcyczarta albo jakiegoś księcia demonów na patrona/bóstwo opiekuńcze ?

Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-11-07 09:41:49)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#33 2013-11-07 20:39:48

 Jędrek

Członek

Skąd: Mmz
Zarejestrowany: 2013-03-17
Posty: 432
Punktów :   

Re: Setting D&D

PEPER napisał:

Nie wiem czy o tym rozmawialiśmy ale mam pomysł na rozwinięcie panteonu. Chodzi o tych złych i niedobrych, może dobrze by było aby kapłan mógł wybrać arcyczarta albo jakiegoś księcia demonów na patrona/bóstwo opiekuńcze ?

Ja to bym zrobił coś w stylu książe demonów boga wojny, demon specjalizuje się na przykład w szale krwi i berserkerach. Czyli że mamy bóstwo a wielki demon reprezentuje jeden z jego aspektów.Przynajmniej tak było by ciekawie ale jakoś bardzo się na DD nie znam.


http://www.nodiatis.com/pub/13.jpg

Offline

#34 2013-11-07 23:30:07

 Knykieć

Członek

Call me!
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-02
Posty: 608
Punktów :   

Re: Setting D&D

Jędrek przeczytaj "Bóstwa i Półbogowie" a potem "księge Plugawego Mroku" lub "czarci foliał" i będziesz wiedział o czym mowa.
Moim zdaniem wprowadzanie takiej możliwości do panteonu jest i dobrym i złym pomysłem. Tak sobie pomyślałem, że jeżeli ktoś weźmie Kapłana jako klase postaci to nie sądzę że opłaca się w to bawić, bo panteon jest na tyle dobrze zrobiony żeby zrównoważyć kapłanów w bonusach, które dostają z racji wybranych domen. Dodatkowo jeżeli zostawimy tą kwestię tylko do bohaterów BN doda to smaczku kultystom Asmodeusza czy Hegemona oraz może dać pretekst kapłanom aby wysłać Paladyna choćby Solarusa aby pozbył się kultystów w burym lesie na północnym-wschodzie od chatki guślarki...
Może na razie zostawić tą kwestię na razie bez wyjaśnienia do momentu testowania systemu.
Jeżeli PEPER trzeba ci w czymś pomóc to pisz, bo nie wiem na jakim etapie jesteś.


http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/117/619/eb2.gif

Offline

#35 2013-11-08 09:52:38

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Podoba mi się koncepcja demonów i arcyczartów jako opcji dla kapłana BN. Jestem na etapie " mam tysiąc pomysłów nie wiem o czym pisać ". Na razie kombinuję nad historią Bartuca myślę nad czymś w rodzaju że Bartuc jako śmiertelnik wojownik/mag wzywał do pomocy demony wraz z wzrostem swojej potęgi naginając do swojej woli coraz potężniejsze bestie. W końcu zwrócił swoimi poczynaniami uwagę Orycus'a [Knykciu nie wiem czy pamiętasz ale Orycus ginie i odradza się według normalnej linii D&D, daje to mnóstwo możliwości do wykorzystania. Postanowiłem więc dzięki temu wprowadzić Bartuca jako bóstwo - a tak postanowiłem kiedyś że powinien mieć toporek czy tam morgensztern jako swoją broń ale zdecyduję się jednak chyba na dwa miecze albo topór i miecz]. Po kolejnych latach służby Orycu'sowi, Bartuc stał się jego czempionem i wybrańcem, jak to często [chyba] bywa w bardzo ważnym dla swojego patrona momencie/bitwie zdradził go, zabił i ukradł część mocy którą władał książę demonów a jego ciało strąca w jakieś zapomniane odmęty. Mijają kolejne lata/wieki Bartuc już jako demon/bóstwo pnie się w hierarchii władców otchłani. A tym czasem część świadomości Orycusa mogła brzy przetrwać w jego przeklętym berle [chyba miał w swoich atrybutach coś w ten deseń] i tak berło zostało odnalezione przez złego czarownika który oczywiście pragnął więcej i więcej mocy. Orycu's po jakimś czasie pożera duszę czarownika i odradza się w jego ciele, cały czas knując spisek na celu osłabienia lub zniszczenia swojego dawnego wybrańca. Cała jego misterna intryga udaję mu się tylko częściowo, na powrót zajmuję swoje miejsce w panteonie najpotężniejszych książąt demonów ale sam Bartuc wychodzi bez szwanku z spisku a jego potęga jak nowe bóstwo [sam Bartuc w tym czasie też kombinuję jak może w szczególność jak umocnić swoją pozycję jako młodego bóstwa równocześnie zmusić i pod podporządkować pozostałe potężne byty żyjące w otchłani] cierpi minimalnie.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#36 2013-11-09 09:34:19

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

To tak jak ostatnio po piątkowym spotkaniu ustaliliśmy Tropiciel z ed 3.5 za to z atutem Twardość na lvl 3 i Niewrażliwością na Jad na lvl 16. Wojownik dodatkowo jako darmowe atuty ulepszona ulubiona broń, ulepszona specjalizacja w broni dalej na poziomach 8 i 12. Co do tych poprawionych krytyków to bym się jeszcze zastanowił. Co z Bardem, Barbarzyńcą, Kapłanem zostawiamy ich bez zmian ?. Łotrzyka, Druida i Paladyna proponuję zostawić z ed 3.5 jak najbardziej nadają się do naszego pomysłu na rozgrywkę.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#37 2013-11-11 10:42:58

 Knykieć

Członek

Call me!
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-02
Posty: 608
Punktów :   

Re: Setting D&D

Pod niżej podanym linkiem wstawiam to co udało się na zdziałać w sobotę. Macie udostępnioną możliwość edycji, więc jak będziecie chcieli wprowadzić jakieś zmiany czy dodać coś nowego to śmiało
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc … sp=sharing

PS:
będę powoli spisywał poprzednie pracę w formie elektronicznej

Ostatnio edytowany przez Knykieć (2013-11-11 10:44:08)


http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/117/619/eb2.gif

Offline

#38 2013-11-11 11:07:28

 Knykieć

Członek

Call me!
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-02
Posty: 608
Punktów :   

Re: Setting D&D

Mag
https://docs.google.com/document/d/1ipJ … sp=sharing

Ostatnio edytowany przez Knykieć (2013-11-11 11:08:27)


http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/117/619/eb2.gif

Offline

#39 2013-11-11 19:26:17

 Knykieć

Członek

Call me!
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-02
Posty: 608
Punktów :   

Offline

#40 2013-11-11 23:26:11

 Jędrek

Członek

Skąd: Mmz
Zarejestrowany: 2013-03-17
Posty: 432
Punktów :   

Re: Setting D&D

Co do nekromanty moim zdaniem fajny, ale brakuje mi jakiegoś atutu polepszającego statystyki wszystkich ożywieńców. A jeśli jest to zbytni przepak to dałbym jakąś prestiżówkę mogła by się  nazywać  balsamista zwłok.


http://www.nodiatis.com/pub/13.jpg

Offline

#41 2013-11-12 10:00:04

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Człowiek Rumun napisał:

Co do nekromanty moim zdaniem fajny, ale brakuje mi jakiegoś atutu polepszającego statystyki wszystkich ożywieńców. A jeśli jest to zbytni przepak to dałbym jakąś prestiżówkę mogła by się  nazywać  balsamista zwłok.

Nekromanta ma w czary polepszające statystyki nieumarłych. Nie ma czegoś takiego jak "atuty polepszające" statystyki nieumarłych. Być może dało by się zrobić jakąś zdolność specjalną dla nekromanty działającą w ten sposób ale jest to raczej zbędne. Co do klasy prestiżowej to jak najbardziej tak, zapewne nawet nie jednej.

Knykieć napisał:

Pod niżej podanym linkiem wstawiam to co udało się na zdziałać w sobotę. Macie udostępnioną możliwość edycji, więc jak będziecie chcieli wprowadzić jakieś zmiany czy dodać coś nowego to śmiało

Super robota Knykciu !! 1 PUNKT PEPER

PS - do tabelki w wersji bitewnej można już zmienić następujące cechy gigant lodowy powinien mieć 7pw a gigant kamienny 6pw tak jak hydra a minotaur powinien być tańszy o 10 pkt. [ Teraz jak wszystko można przepatrzeć to łatwiej zobaczyć co gdzie jak powinno się wszystko pozmieniać aby zrównoważyć rozgrywkę]. Nie uwzględniłeś dalszych zmian w postach co do postaci wojownika[dodatkowe atuty], Tropicel, Mnich, Druid też już gotowi na ten zabieg tylko pamiętaj że tropicej z zmianami

Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-11-12 10:48:52)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#42 2013-11-12 10:09:06

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Dobra pozmieniane. Wygląda to trochę lepiej.

Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-11-12 10:51:31)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#43 2013-11-12 16:48:52

 jony

Członek

status Emperror
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-01
Posty: 296
Punktów :   

Re: Setting D&D

Do czarownika:
4 poziom-  np Dziedzic (tutaj nazwa w zależności od źródła moc)= widać jego aurę magiczną jak u kapłana (zależna od źródła mocy)/ ewentualnie jakiś bonus do rozmowy z tego typu stworzeniami
8 poziom-  np Mieszkaniec (tutaj nazwa w zależności od źródła moc)= dostaje atut(do ustalenia i zależny oczywiście od źródła mocy)
12 poziom-  np Moc (tutaj nazwa w zależności od źródła moc)= dostaję specjalny atak danego źródła/ może dodać do (3/dzień) obrażeń 3k6 obrażeń zależnej od energii źródła   
16 poziom- np Władza nad (tutaj nazwa w zależności od źródła moc)= 1/ dzień może przejąć kontrolę nad danego typu stworzeniem
20 poziom- np Furia (tutaj nazwa w zależności od źródła moc)= jest w stanie rzucić do 3 czarów w ciągu jednej tury( wykorzystana 1 albo 2 raza dziennie)

Do barbarzyńcy:
Można mu wrzucić np atut co 4 poziomy związane z szałem jakie są w "Władcy Dziczy" albo jak u wojownika( który ma te 10 pw co "x" poziomów) jemu dorzucić to samo.

Do wojownika:
Mam 1 zastrzeżenie jak go zrobiłeś brakuje mu 14 poziomu. Na 7 poziomie dałbym mu +1 do zagrożenia krytem, a na wybrakowanym poziomie 14 dałbym mu premię +2 do rzutu na potwierdzenie kryta( nie sumującej się z premią na poziomie 7)

Do kapłana:
Można by mu wrzucić np Moc od Boga czy coś w tym stylu i dać podobne bonusy jak u Czarownika z magicznego dziedzictwa

Nekromanta dobrze zrobiony, a barda bym nie zmieniał (no chyba, że koniecznie chcecie to niech ma jakieś atuty do gadania z innymi co te 3 poziomy)

Ostatnio edytowany przez jonyenglish (2013-11-12 16:49:17)

Offline

#44 2013-11-13 13:12:03

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Twoja koncepcja Czarownika zostaje jonny tylko czekam na resztę szczegółów mechanicznych, co do barba też kozacki pomysł na atuty związane z szałem. Wojownika bym już nie zmieniał, bard powinien dostać kilka zmian mam pomysł zrobię go do piątku. Jonny jak masz pomysł na kapłana wal śmiało żeby go opisać.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#45 2013-11-13 15:58:53

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Wlk. Księstwo Marchii Zachodu
Pierwsze z dwóch bliźniaczych państw położonych pod łańcuchem gór Czarnych czasem zwanych Czarnymi Wierchami. Księstwo było niegdyś częścią większego państwa które w wyniku wojny domowej podzieliło się na dwa zwaśnione kraje Wlk. Księstwo Marchii Zachodu i Arcy Księstwo Marchii Wschodu, pomiędzy sąsiadami często dochodziło do walk i sporów granicznych jednak żaden nigdy nie przerodził się w większy konflikt. Dopiero niedawne wydarzenia zmusiły oba narody do zawarcia sojuszu nie tylko ze sobą nawzajem ale również z pozostałymi trzema sąsiadami Mancebos, Montumą i Middenlandem. Kłótliwe księstwo cieszy się teraz latami dobrobytu po serii nieszczęść: napaści, najazdów, intryg czarnoksiężników oraz wojen z imperium Leothaniskim. Choć władza rodzinny książęcej nadal jest w państwie silna to warto zauważyć, że podczas czasów chaosu zaistniało kilka czynników które nieco zmieniło układ sił. Najbardziej wart wspomnienia jest Zakon Zielonych Rycerzy znanych również jako "Smoczy Rycerze" z siedzibą w 'Trismagon' mieście ukrytym w górskiej dolinie oraz strzeżonym przez trzy warownie "Smoczy Bastion", "Burzowa Tarcza", "Czujny Strażnik".Podobno pod którym znajduje się ponoć leże legendarnego Zielonego Smoka także odradzająca się krasnoludzka warownia Magnibor w mowie wspólnej oznaczający "Siła Skały" oraz niesławna gildia złodziej i zabójców "Garota"

Przekrój Polityczny:

Stolica - Berceet
Ważne Miasta Dziedziny Książęcej  - Bastonne, Corodonn, Essen, Adanna
Ważne Wolne Miasta - Magnibor, Trismagon
Baronie - Amoriden (ziemie nadane zakonowi Smoczych Rycerzy)
Zamki i Twierdze - Twierdza Mieczy, Trzech Koron
Populacja: 134,340 (ludzie 71%, krasnoludy 7%, niziołki 7%, orkowie 3%, elfy 2%, gnomy 2%, pół orkowie 2%, ogry 2%, pół elfy 1%, inne 3%)
Rząd - monarchia książęca
Przedstawiciel Władzy - Sylwio Sylwestro II Tureński (człowiek; mężczyzna; PN; ary4/woj1/łtr5)
Religie - Solarius, Luna, Maska, Moradin, Yondalla, Grumsh, Corellon Larethian, Arcania, Bartuc
Import - broń, pancerze, przyprawy, jedwab, konie, dzieła sztuki 
Eksport - wino, płody rolne, bydło, srebro

Organizacje:
Wysocy Magowie Marchii - oficjalna gildia magów lojalnie wspierająca radą i czarami rodzinne książęcą.
Garota - największa i najbardziej agresywna gildia złodziejska.
Zieloni Rycerze - zakon wojowników który za patrona ma tajemniczego zielonego smoka.
Szmaragdowi Czarodzieje - grupa magów również istniejąca jak oficjalna gildia która wspiera zielonych rycerzy.
Kompania Handlowa "Dwanaście Mieczy" - zrzeszenie kupców handlujących bronią i pancerzami.
Kompania Handlowa "Związek Kupców Zbożowych" - najliczniejsza gildia kupiecka.
Kompania Handlowa "Złoty Dzban" - posiadająca duże wpływy gildia kupiecka zajmująca się handlem dobrami luksusowymi.
Kompania Handlowa "Smoczy Skarb" - spora gildia kupiecka podejrzana o liczne ciemne interesy.
Bractwo Ognistego Ostrza - kult wojowników poszukujących dwanaście legendarnych mieczy. 

Ważne miejsca:
Kopalnie Srebra - łańcuch gór czarnych obfituje w liczne złoża srebra.
Handlowy Trakt - droga biegnąca od stolicy państwa aż do najdalszego sąsiada Middenlandu
Stara Studnia - zrujnowana wieża w której znajduje się zejście do podziemnego jeziora.

Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-12-19 14:18:15)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.volleyballhax.pun.pl www.miauniverse.pun.pl www.kl-5a-forum.pun.pl www.parafiagniewu.pun.pl www.methax.pun.pl