MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#76 2017-02-21 11:21:08

 Mikołaj

Wsparcie

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 192
Punktów :   

Re: Mordheim

Petrodon napisał:

Mikołaj,
Można szarżować tylko przeciwnika, do którego można poprowadzić linię prosta bez przeszkód.

Co do tego to żadnych zastrzeżeń nie mam.

Petrodon napisał:

Podany przykład z budynkiem jest ekstremalny ale może się zdarzyć szarża na wielu przeciwników. Natomiast nic mnie nie przekona, ze powinno się używać Us do walki łańcuchem.

Przy szarży możesz maksymalnie objąć dwóch przeciwników (no może trzech jak masz Ogra na 40mm podstawce a przeciwnik stoi ramię w ramię w jednym rządku).
Załóżmy, że w pomieszczeniu znajdują się 4 figurki rozłożone tak, że widać tylko jedną (reszta chowa się po kątach w zasięgu <4" od tej widocznej). Gladiator szarżuje widocznego przeciwnika (zgodnie z forsowanym założeniem nawet nie musi zetknąć się z nim podstawką żeby nie wystawiać się na ripostę), powala go pierwszym atakiem, później korzysta z kolejnego ataku "na odległość"... powala następnego... kolejny... itd Zupełnie jakby do pomieszczenia granat wrzucić...
W ten sposób jedną szarżą na jedną figurkę załatwia trzy inne, zupełnie nie związane z nią walką (ot nieopatrznie stały sobie w niewłaściwym pomieszczeniu). Wiem, że to sytuacja ekstremalna, niemniej jednak możliwa. Tak samo jak ekstremalnie możliwe było atakowanie wręcz figurki stojącej kilka cali od budynku za pomocą statystyk "walki w pomieszczeniu"...
Kolejna możliwa sytuacja - szarżuję Gladiatora, obok którego (<4") stoi/stanie moja inna figurka. Mój atak się nie udaje i Gladiator powala mnie pierwszym ciosem. Co później? Moja druga figurka też dostaje łomot, bo za blisko podeszła? A jak ta druga przetrwa atak to co z pierwszą figurką podczas fazy rekonwalescencji? Może się odczołgać o 2"? Przecież Gladiator walczy wręcz z moim drugim wojownikiem oddalonym o te kilka cali...
A co z figurką zaatakowaną na odległość? W następnej turze ma się przysunąć do Gladiatora, żeby móc walczyć wręcz (choć już przecież "formalnie" walczy). Czy to jest ruch szarży? Zgodnie z zasadami wygląda, na to że tak, ale przecież oni już walczą... Kto będzie uderzał pierwszy skoro jest to kontynuacja walki z poprzedniej tury?

Za dużo niejasności i "naginania" podstawowych zasad gry!!!

Petrodon napisał:

Strona 326 Lista ekwipunku Gladiatorów łańcuch bojowy wymieniony jest jako broń do walk wręcz. Koniec dyskusji na temat US czy WS.

Walka wręcz następuje wtedy, gdy figurki stykają się podstawkami (po przeprowadzeniu szarży, która jest jedynym ruchem prowadzącym do takiego zetknięcia) - wtedy wykorzystujemy WS i to faktycznie zamyka dyskusję

Petrodon napisał:

Jak dla mnie możemy stosować zasady z stalowego bicza.

Tylko dlaczego zasady dotyczące bicza zostały zmodyfikowane poprzez usunięcie zapisu o zasięgu 4"?


Sickness, disease, plague and pox, suffering and the slow, living rot. Such wondrous gifts does Nurgle seek to bestow upon the unworthy human cattle of the Imperium. We are merely the vectors by which his virulent beneficence may be spread to the undeserving masses.
- Urgloth Rotheart, Plague Champion of the Death Guard

Offline

#77 2017-02-21 11:54:30

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Mordheim

Heh, faktycznie rzecz wymaga głębszego przemyślenia sprawy. W podstawowej wersji gladiatorów z TownCryer'a gladiatorzy w ogóle nie mieli wojennych łańcuchów. Jest to późniejszy dodatek, ale skoro jest zapisany w zasadach z których korzystamy to go uznajemy.

Co do tego czy to broń ręczna czy dystansowa. Teoretycznie pistoletów tez można używać w walce wręcz ze specjalnymi regułami

Z ostatniej chwili: trafiłem własnie na oficjalny artykuł na temat bicza Sióstr Sigmara, gdzie z tego co widzę mają podobna rozkminę. Dlatego też proszę, nie kruszcie kopii w tym temacie. Jak doczytam do końca to powiem jakie jest oficjalne stanowisko w sprawie walki tego typu broniami.


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

#78 2017-02-21 13:42:54

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Mordheim

Okej no to tak. Nie są to oficjalne zasady, ale zasady fanowskie od gości z USA, które zdecydowano się opublikować w oficjalnym Mordkowym piśmie i opatrzono podpisem "interesujące". Generalnie wychodzi na to, że problem z interpretacją tych zasięgowych ataków był powszechny, więc nie jesteśmy wyjątkiem Jest to jakaś propozycja, nie wiem czy w 100%  super (atak w fazie ruchu wroga) ale wiele kwestii nad którymi debatujemy wyjaśnia np. że jest to jednak ranged atak czyli korzysta z BS.


Postać uzbrojona w bicz i nie stykająca się podstawką z wrogim modelem, może na koniec fazy ruchu któregokolwiek z graczy zadeklarować ranged atak(i) biczem przeciwko pojedynczemu modelowi znajdującemu się w zasięgu broni. Z punktu widzenia uzbrojonej w bicz postaci, jest ona w kontakcie z wrogim modelem podstawka w podstawkę do końca tej tury. Jeśli postać użyła bicza w swojej turze ruchu, nie może strzelać w fazie strzelania. Postać nie może przekierować zasięgowych ataków bicza, jeśli wrogi model został zdjęty z placu boju.
Cel  ranged ataku bicza może zachowywać się normalnie (strzelać w swojej fazie strzelania, zdejmować ogłuszone modele w kontakcie podstawkowym itd.). Cel ranged ataku bicza nie może oddawać ciosów postaci wykonującej atak biczem podczas fazy walki wręcz (chyba, że posiada taką samą broń)

Jeśli walczą dwie bandy uzbrojone w bicze to gracz, którego tura trwa obecnie deklaruje cele dla ranged biczowych ataków jako ostatni. Wszystkie ataki są rozpatrywane zgodnie z Inicjatywą i nie otrzymują bonusów z szarży. Stalowe bicze liczą się jako bez broni w tabeli obrażeń krytycznych.


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

#79 2017-02-22 09:52:44

 Mikołaj

Wsparcie

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 192
Punktów :   

Re: Mordheim

Wygląda sensownie. Porządkuje wiele aspektów i co najważniejsze nie neguje podstawowych zasad gry.
Niemniej należałoby jeszcze doprecyzować (moje sugestie w nawiasach):
- ile ataków? (jeden za każdy bicz/łańcuch)
- czy można dzielić ataki? (nie, postać skupia się na jednym przeciwniku i stara się go powalić)
- czy wcześniejszy ruch postaci uzbrojonej w bicz/łańcuch skutkuje karą -1 do trafienia? (na koniec ruch tego gracza - tak, w przypadku użycia podczas tury innego gracza - nie)
- czy można wykonać strzał z bicza/łańcucha jeżeli postać jest uwiązana w walce wręcz z przeciwnikiem ogłuszonym/znokautowanym? (tak, skoro można odejść z takiej walki, ale w tej samej turze nie można zaatakować postaci ogłuszonej/znokautowanej)
- czy zasada oplątanie działa tylko podczas strzału z łańcucha czy ma również zastosowanie w tradycyjnej walce wręcz? (tylko podczas strzału, żeby oplątać trzeba rozwinąć łańcuch na pewną długość a w starciu wręcz przeciwnicy są w zwarciu i nie ma na to miejsca)
Inne sugestie?


Sickness, disease, plague and pox, suffering and the slow, living rot. Such wondrous gifts does Nurgle seek to bestow upon the unworthy human cattle of the Imperium. We are merely the vectors by which his virulent beneficence may be spread to the undeserving masses.
- Urgloth Rotheart, Plague Champion of the Death Guard

Offline

#80 2017-02-22 16:57:48

QQdyl

Członek

Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 655
Punktów :   14 

Re: Mordheim

zgadzam się na interpretację z crowlera
ale niby dlaczego
- ile ataków? (jeden za każdy bicz/łańcuch) "tyle co postać + bonusy +1 za drugą broń"
- czy można dzielić ataki? (nie, postać skupia się na jednym przeciwniku i stara się go powalić) "to może zostać"
- czy wcześniejszy ruch postaci uzbrojonej w bicz/łańcuch skutkuje karą -1 do trafienia? (na koniec ruch tego gracza - tak, w przypadku użycia podczas tury innego gracza - nie)
"w crowlerze pisze ze jednostkę zakatowaną atakiem dystansowym (nie strzeleckim) traktuje się jako stykającą się podstawkami więc jakie BS i jaki minus za ruch przed strzałem"

- czy można wykonać strzał z bicza/łańcucha jeżeli postać jest uwiązana w walce wręcz z przeciwnikiem ogłuszonym/znokautowanym? (tak, skoro można odejść z takiej walki, ale w tej samej turze nie można zaatakować postaci ogłuszonej/znokautowanej)
"skoro walka w zwarciu podstawka w podstawkę to sprawa się wyjaśnia zresztą i tak będę was dobijał"

- czy zasada oplątanie działa tylko podczas strzału z łańcucha czy ma również zastosowanie w tradycyjnej walce wręcz? (tylko podczas strzału, żeby oplątać trzeba rozwinąć łańcuch na pewną długość a w starciu wręcz przeciwnicy są w zwarciu i nie ma na to miejsca)

"Oplątanie jest zasadą specjalną broni ręcznej (do walki w ręcz) jak parowanie, strzał z bata, ostra krawędź, ogłuszenie nie widzę powodu by z niego rezygnować */zwłaszcza że jest ona w kontakcie z wrogim modelem podstawka w podstawkę do końca tury/*cytując równie dobrze można powiedzieć że w pomieszczeniach gorzej się walczy bronią dwuręczną, pikami itd łańcuch do walki wręcz łańcuch się skraca na długość dostosowaną do warunków walki"

niech co najmniej 3 graczy potwierdzi wersję do stosowania a ja ją zaakceptuje

Ostatnio edytowany przez QQdyl (2017-02-22 17:05:52)


http://www.nodiatis.com/pub/14.jpg

Offline

#81 2017-02-22 18:09:16

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Mordheim

Greenskin Warband: 499 zk

Bohaterowie:
Szef Orków 80zk
Ekwipunek: miecz 10zk, topór 5zk, sztylet

Szaman 40zk
Ekwipunke: sztylet

Big'Un 40zk x2
Ekwipunek: topór 5zk, pałka 3zk, sztylet

Stronnicy:
Ork 25zk
Ekwipunek: pałka 3zk, sztylet

Goblin 15zk x2
Ekwipunek: krótki łuk 5zk, sztylet

Troll 200zk


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#82 2017-02-28 18:49:10

QQdyl

Członek

Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 655
Punktów :   14 

Re: Mordheim

Czy jest jakis odwazniak na meczyk wieczorem w tygoniu?

Ostatnio edytowany przez QQdyl (2017-02-28 18:49:51)


http://www.nodiatis.com/pub/14.jpg

Offline

#83 2017-03-04 10:23:45

 Pan Tod

Niszczyciel Światów

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 252
Punktów :   

Re: Mordheim

Bartku a może dzisiaj Ci pasuje? Ewentualnie ktoś inny ma dziś czas na bitwę.


Mam plan tak szczwany, że można mu doczepić ogon i powiedzieć, że to lis.
=
=
Pokoju, wolności i mniej tych grubych sukinsynów zbierających całą śmietankę

Offline

#84 2017-03-04 17:52:51

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Mordheim

Cienie z Nagarythe - Wojownicy Cienia - banda po restarcie.

Bohaterowie:

Mistrz Cienia (70)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Długi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Tańczący w Cieniu (55)
ekwipunek: Długi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Stronnicy

Wojownik Cienia (35)
ekwipunek: Długi łuk (15), sztylet (2), sztylet (0)

Razem: 497 zk
Ranking: 98


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

#85 2017-03-05 22:31:54

 Pan Tod

Niszczyciel Światów

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 252
Punktów :   

Re: Mordheim

Trochę późno ale co tam, podoba mi się wasza interpretacja łańcuchów.

Kolejna sprawa umiejętność siłowa „Żywotny”

W podręczniku który używamy jest :

Żywotny. Ciało wojownika pokrywają blizny. Odejmij -1 od Siły wszystkich uderzeń które go trafiły. „

Zastanawiałem się czy modyfikator dotyczy to zarówno walki wręcz jak i ataków strzeleckich jednak w angielskim oryginale jest:

Resilient: The warrior is covered in battle scars. Deduct -1 Strength from all hits against him in close combat. „

Sprawa jasna, modyfikator dotyczy jedynie WW.


Kolejne małe nie dopatrzenie podręcznika to str. 199, górny akapit, kontynuacja Nowi rekruci i istniejące grupy Stronników

Dla wszystkich stronników musisz kupić broń i ekwipunek oraz dodać do jego kosztów za każde 2 punkty posiadanego Doświadczenia.

powinno być :

Dla wszystkich stronników musisz kupić broń i ekwipunek oraz dodać do jego kosztów 1zk za każde 2 punkty posiadanego Doświadczenia.


Mam plan tak szczwany, że można mu doczepić ogon i powiedzieć, że to lis.
=
=
Pokoju, wolności i mniej tych grubych sukinsynów zbierających całą śmietankę

Offline

#86 2017-03-05 22:48:50

 Mikołaj

Wsparcie

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 192
Punktów :   

Re: Mordheim

Pan Tod napisał:

Trochę późno ale co tam, podoba mi się wasza interpretacja łańcuchów.

Tylko która wersja? Ta "strzelecka" czy "kontaktowa"?
A przy okazji wersji "kontaktowej" - jak traktujemy przeszkody stojące pomiędzy uzbrojonym w łańcuchy a jego celem? Jako niebyłe (bez wpływu) czy jako przeszkadzajki (-1 do trafienia)?
Uwaga! Pytanie podchwytliwe...


Sickness, disease, plague and pox, suffering and the slow, living rot. Such wondrous gifts does Nurgle seek to bestow upon the unworthy human cattle of the Imperium. We are merely the vectors by which his virulent beneficence may be spread to the undeserving masses.
- Urgloth Rotheart, Plague Champion of the Death Guard

Offline

#87 2017-03-06 10:25:14

 Pan Tod

Niszczyciel Światów

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 252
Punktów :   

Re: Mordheim

Ta ostatnia czyli kontaktowa, bez dzielenia ataków.
Jeśli przyjmujemy wersje kontaktową to nie możemy przyjąć minusów za przeszkody które obowiązują przy atakach strzeleckich.

Łańcuchy mają promień ataku 4", za cel można obrać jednego przeciwnika.


Mam plan tak szczwany, że można mu doczepić ogon i powiedzieć, że to lis.
=
=
Pokoju, wolności i mniej tych grubych sukinsynów zbierających całą śmietankę

Offline

#88 2017-03-06 12:49:12

 Mikołaj

Wsparcie

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 192
Punktów :   

Re: Mordheim

Reasumując, wszyscy (albo jak kto woli - większość głosujących) nie mają żadnego problemu z tym, żeby Gladiator stojący w budynku atakował 4 atakami (2 ze statów + 1 za "walkę w budynku" + 1 za walkę dwoma brońmi) z UW 5 (4 ze statów +1 za "walkę w budynku") na odległość 4" bez uwzględniania żadnych zasłon (murków, innych figsów) będących na linii celowania?!?

Spoko - zmieniam bandę na Gladiatorów...


Sickness, disease, plague and pox, suffering and the slow, living rot. Such wondrous gifts does Nurgle seek to bestow upon the unworthy human cattle of the Imperium. We are merely the vectors by which his virulent beneficence may be spread to the undeserving masses.
- Urgloth Rotheart, Plague Champion of the Death Guard

Offline

#89 2017-03-06 18:02:37

 Pan Tod

Niszczyciel Światów

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 252
Punktów :   

Re: Mordheim

Jest to sytuacja ekstremalna zgadza się ale użycie BS według mnie nie ma sensu ( a zastosowanie WS generuje tą sytuacje o której napisałeś. Dyskusja jeszcze jest otwarta ja nie mam pomysłu jak inaczej to rozwiązać przy użyciu WS. Można wprowadzić zasadę ze nie można biec i atakować łańcuchami.


Zastanawia mnie inna rzecz czy łańcuch jest jedno czy dwu ręczny;/ Też tego nigdzie nie mogę znaleźć.


Mam plan tak szczwany, że można mu doczepić ogon i powiedzieć, że to lis.
=
=
Pokoju, wolności i mniej tych grubych sukinsynów zbierających całą śmietankę

Offline

#90 2017-03-06 19:51:11

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Mordheim

Banda po resecie:

Kod:

Łowcy Czarownic

Bohaterowie:

Kaiptan Łowców Czarownic(60) miecz(10) młot(3) sztylet(0) pistolet strzałkowy(35) (108)
Kapłan Wojownik(40) młot x2(6) (46)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) pistolet (15) (50)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) młot(3) kusza(25) (63)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) młot(3) kusza(25) (63)

Stronnicy:

4x Pies bojowy(15) (60)
2x Flagelant(40) Cep(15) (110)

Razem: 500 zk
Ranking: 111

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kochamypokemony.pun.pl www.piotras359.pun.pl www.gangsterlife.pun.pl www.psychologowie-umcs.pun.pl www.lgkm380.pun.pl