Pan Tod - 2016-12-22 21:55:50

Oto nadeszła wiekopomna chwila bandy znowu ruszają na podbicie upadłego miasta!

Od 1 stycznia startujemy z nowy "kampanią" do mordka!
Gramy według oficjalnych zasad zawartych w tym oto podręczniku, przetłumaczonym na pl:http://www.najmita.net/wp-content/uploa … _ver10.pdf
Dopuszczone są nieoficjalne bandy i najemne ostrza.
Wszelki niedociągnięcia podręcznika będziemy rozwiązywać zdroworozsądkowo, z zachowaniem klimatu gry.

Figurki muszą mniej więcej przypominać członków bandy, dopuszczone odstępstwa w uzbrojeniu postać/figurka, rasa musi być zachowana żeby mi nikt nie wmawiał ze na hobbita ale takiego zielonego;)

Na bitwy umawiamy się indywidualnie.

Proszę o wrzucenie poniżej uproszczonego pierwszego składu bandy z rankingiem. Ja wrzucę swoją bandę kraski w kompletnej rozpisce wraz z ekwipunkiem dla przykładu.

Karty bandy do pobraniu tutaj: http://www.groan.republika.pl/zasoby.htm

Pan Tod - 2016-12-22 22:00:07

Szlachcic BOHATER
ekwipunek:
sztylet, 2x Krasnaludzki topór, zbroja z gormrilu

Inżynier BOHATER
ekwipunek:
sztylet, topór, kusza

Zabójca trolli  BOHATER
ekwipunek:
2x Krasnaludzki topór

Zabójca trolli  BOHATER
ekwipunek:
2x Krasnaludzki topór

Gromowładny szt.1 STRONNIK
ekwipunek:
sztylet, kusza, topór

Ranking: 71
pozostałe złoto: 0

Ciasteczkowy - 2016-12-23 18:53:21

"Drużyna Bogomira" - Kislev

BOHATEROWIE:

Bogomir - drużynowy(60)
Ekwipunek: miecz(10), pistolet pojedynkowy(13 - z cechy), sztylet

Fiodor - Poskramiacz niedźwiedzi(35)
Ekwipunek: miecz(10), sztylet

Michaił - Asauł(35)
Ekwipunek: miecz(10), sztylet

Sergiej - Młodzik(15)
Ekwipunek: miecz(10), sztylet

Sasza - Młodzik(15)
Ekwipunek: halabarda(10), sztylet

STRONNICY:

Misza - niedźwiedź (125)

Stephan - Kozak(30)
Ekwipunek: miecz(10), sztylet
Bohdan - Kozak(30)
Ekwipunek: miecz(10), sztylet

Iwan - strzelec(25)
Ekwipunek: strzelba(35), halabarda(10), sztylet

Razem: 498 sztuk złota
Ranking: 98

PEPER - 2016-12-23 19:08:17

Orki i Gobsy
(reszta rozpiski do końca tygodnia na pewno)

Petrodon - 2016-12-28 18:27:10

Cienie z Nagarythe - Wojownicy Cienia.

Bohaterowie:

Mistrz Cienia (70)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Długi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Tańczący w Cieniu (55)
ekwipunek: Długi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Stronnicy

Wojownik Cienia (35)
ekwipunek: Długi łuk (15), sztylet (2), sztylet (0)

Razem: 497 zk
Ranking: 98

Edit: u bohatera nr 3 poprawiono wartość elfiego łuku była spisana błędnie. Nie miało to wpływu na szacunki.

Mikołaj - 2017-01-02 23:21:21

Petrodon napisał:

Cienie z Nagarythe - Wojownicy Cienia.

Bohaterowie:

Mistrz Cienia (70)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Elfi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Długi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Tańczący w Cieniu (55)
ekwipunek: Długi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Stronnicy

Wojownik Cienia (35)
ekwipunek: Długi łuk (15), sztylet (2), sztylet (0)

Razem: 497 zk
Ranking: 98

To w końcu elfi czy długi łuk?

Mikołaj - 2017-01-03 00:34:30

Nieumarli powstali z grobów...

Dzieci von Schweppenburg'a

Bohaterowie:
- Monique (Wampirzyca, 110)
sztylet (0), miecz (10), łuk (10), ciężki pancerz (50)

- Arcadius (Nekromanta, 35)
sztylet (0), miecz (10), łuk (10)

- Oggy (Dreg, 20)
sztylet (0), pałka (3), topór (5)

- Harry (Dreg, 20)
sztylet (0), maczuga (3), topór (5)

- Wyllie (Dreg, 20)
sztylet (0), młot (3), topór (5)

Stronnicy:
- 2x Potworne Wilki (100)

- 2x Ghoule (80)

Wydane: 499 zk
Rating: 73

Petrodon - 2017-01-03 08:30:32

Mikołaj napisał:

Petrodon napisał:

Cienie z Nagarythe - Wojownicy Cienia.

Bohaterowie:

Mistrz Cienia (70)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Elfi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Długi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Tańczący w Cieniu (55)
ekwipunek: Długi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Stronnicy

Wojownik Cienia (35)
ekwipunek: Długi łuk (15), sztylet (2), sztylet (0)

Razem: 497 zk
Ranking: 98

To w końcu elfi czy długi łuk?

Dzięki za uwagę.

Elfi. Źle wpisałem. Myślę że można usunąć posty ten i Mikołaja dotyczące tego łuku. To już zostawiam autorowi wątku.  Czy są jakieś kary za opóźnienia w przesłaniu rozpisek? Widzę że nie wszyscy wyrobili się w terminie😁

Mikołaj - 2017-01-03 23:06:17

Jam gotów!

Jest li kto śmiały stanąć na przeciw duszom potępionym? Jest li kto śmiały dołożyć duszę umęczoną ku Wielkiemu Planu Nieśmiertelnego?

W imię Wiecznego Władcy, Hrabiego Nicolausa von Schweppenburg'a!

Wyzywam Was, Koboldy pokraczne, w pogodni za złotem pod ziemią wynaturzony żywot spędzające!
Wyzywam Was, Mordy Zielone, Sporofity pokrętne, szczycące się mianem potomków grzyba i porosta!
Wyzywam Was, Jemiolarzy Ostrouchych, miłośników kwiatków i dębów, za każdym spadłym listkiem lamentujących!
Wyzywam Was, Włodarzy i Kmieciów Wschodnich, zajedno letnim li zimowym czasem niedźwiedzie obłapiających!

Stańcie na bój śmiertelny, dnia 7-mego Ianuarius'a, Roku Pańskiego 2017; razem alibo każdy z osobna.
Napisane bowiem ostało, iże ulice grodu Mordheim'em zwanego, w roku komety, potokami krwi spłyną!!!

A czas ten właśnie nastał... I Jam krwi tej złaknion...

Pan Tod - 2017-01-07 14:32:24

Dobra kilka sprecyzowanych zasad:


Do kampanii można się dołączyć w dowolnym momencie, można również w trakcje rozwiązać bandę i zwerbować nową, według zasad z podręcznika.
Gramy w na zasadach kampanii z podręcznika, standardowe scenariusze plus scenariusze dla wielu graczy.
Stosujemy zasady "Zdarzeń losowych", gra jest dzięki temu ciekawsza.
Od czasu do czasu będą rozrywane specjalne scenariusz dla 3+ graczy z wyjątkowymi nagrodami.

Jest też propozycja aby od rankingu 300+ wprowadzić możliwość zdobyć siedziby bandy, to zaproponujemy w późniejszym terminie jak dopracujemy szczegóły.

Ciasteczkowy - 2017-01-15 20:46:45

W oczekiwaniu na kampanię...

https://www.youtube.com/watch?v=Y-yQXvXsOoc

Modron - 2017-01-16 12:33:18

Cześć,
Chciałem dołączyć do kampaii z bandą Łowców Czarownic. Ale przed złożeniem rozpiski bandy mam parę pytań do zasad:

1. Czy można rzucać czary podczas szarży tak samo jak w przypadku biegania?
2. Jak wygląda walka wręcz w przypadku bohatera uzbrojonego w dwa pistolety i np. miecz? Czy w pierwszej turze walki atakuje dwoma pistoletami, a dalej walczy mieczem? Czy może użyć kombinacji pistolet + miecz w dwóch pierwszych turach?
3. Czy moi Łowcy Czarownic będą mogli używać pistoletu pojedynkowego bez dodatkowej umiejętności, skoro mają zwykle pistolety w podstawowym wyposażeniu? Czy pistolet pojedynkowy uznawany jest za broń specjalistyczną?

Mikołaj - 2017-01-16 13:40:55

Modron napisał:

Cześć,
Chciałem dołączyć do kampaii z bandą Łowców Czarownic. Ale przed złożeniem rozpiski bandy mam parę pytań do zasad:

1. Czy można rzucać czary podczas szarży tak samo jak w przypadku biegania?
2. Jak wygląda walka wręcz w przypadku bohatera uzbrojonego w dwa pistolety i np. miecz? Czy w pierwszej turze walki atakuje dwoma pistoletami, a dalej walczy mieczem? Czy może użyć kombinacji pistolet + miecz w dwóch pierwszych turach?
3. Czy moi Łowcy Czarownic będą mogli używać pistoletu pojedynkowego bez dodatkowej umiejętności, skoro mają zwykle pistolety w podstawowym wyposażeniu? Czy pistolet pojedynkowy uznawany jest za broń specjalistyczną?

Na szybko...
Ad.1. Czary rzucasz w fazie Strzelania - dzieje się to po ruchu (a szarża jest jednym z typów ruchu). Jeżeli dany czar nie ma indywidualnego ograniczenia na walkę wręcz to jak najbardziej można go rzucić (wydaje mi się, że żaden z czarów nie ma takiego ograniczenia ale nie znam do końca wszystkich typów magii).
Ad.2. Pistolet "działa" tylko raz na walkę. Jeżeli masz 2 pistolety + miecz to możesz:
- w pierwszej/kolejnej turze walki wręcz "strzelić" z dwóch jednocześnie (wtedy masz tylko dwa ataki)
- "strzelić" z jednego w pierwszej, z drugiego w drugiej/kolejnej (masz +1A do wartości cechy bohatera)
Pamiętaj, że "strzelasz" korzystając z UW a nie US i można te "strzały" wybronić parowaniem.
Ad.3. Nie, dopóki nie będziesz miał Umiejętności Strzeleckie/Znajomość Uzbrojenia (np. Kapłan Wojownik nigdy nie będzie miał tej zdolności)

Modron - 2017-01-16 13:44:59

Dzięki za wyjaśnienie.

Modron - 2017-01-16 17:46:46

Jeszcze parę pytań:

1. Czy można strzelać do przeciwników, którzy są zajęci walką wręcz? Nie znalazłem nigdzie, że nie można, ale spodziewam się że jeśli można to z karą jakby był za zasłoną.
2. Czy pies bojowy atakuje pięścią? Tzn. używa charakterystyki broni Pięść z podręcznika?
3. Czy Młot na wiedźmy z ekwipunku dla bohaterów należy traktować jak broń czy jak np. amulet?
4. Umiejętność Mistrz Walki: na końcu powinno być Sam w walce, zamiast Osamotniony?

Mikołaj - 2017-01-17 00:20:33

Modron napisał:

Jeszcze parę pytań:

1. Czy można strzelać do przeciwników, którzy są zajęci walką wręcz? Nie znalazłem nigdzie, że nie można, ale spodziewam się że jeśli można to z karą jakby był za zasłoną.
2. Czy pies bojowy atakuje pięścią? Tzn. używa charakterystyki broni Pięść z podręcznika?
3. Czy Młot na wiedźmy z ekwipunku dla bohaterów należy traktować jak broń czy jak np. amulet?
4. Umiejętność Mistrz Walki: na końcu powinno być Sam w walce, zamiast Osamotniony?

Ad.1. Do walczących wręcz nigdy nie strzelaliśmy. Jeżeli nie ma tego w zasadach Mordka to pewnie było pokłosie zasad WFB. Z drugiej strony właściwym sposobem byłoby raczej podejście jak w LotR: strzelasz - nie trafiłeś - dostał drugi z walczących (dobre podczas walk wieloosobowych...)
Ad.2. Psy, zombie, ghoule ignorują zasadę pięści (jest to podane w tej zasadzie). Ataki przeprowadzane są z siłą danego "zwierzaka" bez modyfikacji.
Ad.3. Z zasad wygląda, że jest to księga. Masz książkę - nienawidzisz wymienionych nacji (ciekawe, że nie podali tam Nieumarłych) ;)
Ad.4. Wychodzi na to samo...

Ciasteczkowy - 2017-01-17 20:33:47

Ad.1) Jeśli to bitwa na 2 graczy to nie można strzelać do walczących, jeśli walczą twoi. Natomiast w przypadku gier wieloosobowych możesz strzelać jeśli walczą członkowie innych band.

Ad.4) Dobrze jest czasem konsultować różne umiejki i cechy, bo w różnych wydaniach niektóre były różnie tłumaczone

Modron - 2017-01-17 20:52:53

Łowcy Czarownic

Bohaterowie:

Kaiptan Łowców Czarownic(60) miecz(10) młot(3) sztylet(0) pistolet strzałkowy(35) (108)
Kapłan Wojownik(40) młot x2(6) (46)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) pistolet x2(30) (65)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) topór(3) kusza(25) (63)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) pałka(3) kusza(25) (63)

Stronnicy:

3x Pies bojowy (45)
Flagelant (40) Cep(15) (55)
Flagelant (40) Cep(15) (55)

Razem: 500 zk
Ranking: 106

(teraz jeszcze tylko muszę uzbierać modele na tą bandę)

Mikołaj - 2017-01-19 10:16:57

Modron napisał:

Łowcy Czarownic

Bohaterowie:

Kaiptan Łowców Czarownic(60) miecz(10) młot(3) sztylet(0) pistolet strzałkowy(35) (108)
Kapłan Wojownik(40) młot x2(6) (46)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) pistolet x2(30) (65)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) topór(3) kusza(25) (63)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) pałka(3) kusza(25) (63)

Stronnicy:

3x Pies bojowy (45)
Flagelant (40) Cep(15) (55)
Flagelant (40) Cep(15) (55)

Razem: 500 zk
Ranking: 106

(teraz jeszcze tylko muszę uzbierać modele na tą bandę)

Najtrudniej będzie z psami ;)

Flagelanci są stronnikami i nie ma potrzeby rozpisywać każdego z osobna (w ramach grupy każdy musi mieć to samo uzbrojenie) - no, chyba że są to dwie osobne grupy (ale wtedy i tak nie możesz ich mieć więcej niż 5ciu)

Modron - 2017-01-19 22:14:23

Psy akurat już zamówiłem - 4 dobermany ;)

Petrodon - 2017-01-25 09:48:31

Hej, czy ktoś jest chętny na uporządkowanie tego tematu? Czy mam to zrobić? Proponuję jeden temat w którym byłyby same bandy i raporty, a drugi na komentarze.

Ponadto 2 raporty:

Raport 1.
Scenariusz wieloosobowy pt. Zagubiony Książe.
Gracze:
Albert - Kislevczycy
Karol - Krasnoludzcy poszukiwacze skarbów
Tomek - Wojownicy Cienia

Na środku stołu wałęsa się syn bogatego kupca, pobiegnie za graczem, który doprowadzi swojego wojownika do kontaktu z podstawką. Wygrywa gracz, który doprowadzi NPC do swojej krawędzi stołu.

1 tura. Kupiec losowo biegnie akurat między krasnoludy a elfy. Wszyscy ruszają w stronę kupca. Trochę strzelania nic się nie dzieje.
2 tura. Kupiec losowo biegnie w moją stronę i dodatkowo pełen zasięg biegu. Akurat w drzewach czai się mój wojownik. Jestem blisko i dobiegam do kupca już w 2 turze. Fart. Trochę strzelania. Nic się nie dzieje.
3 tura. Uciekam z kupcem, wszyscy strzelają do mnie, kislevczycy puszczają niedźwiedzia w pogoń za mną. Orientuje się, że figurka która przechwyciła kupca to mój dowódca, pomyliłem figurki, jeszcze nie mm ich pomalowanych. Jak mnie ustrzelą lub dogonią może być kiepsko. Emocje rosną. Na szczęście nikt nie trafia. Niedźwiedź jeszcze daleko, ale może dobiec. akurat jak będę przy krawędzi.
4 tura. Uciekam dalej, chowam się za skałki, cześć strzelców krasnoludzkich ostrzeliwuje kupca, nie trafiają. Ja trafiam niedźwiedzia i zabieram mu 2W. Losujemy i miś znokautowany nie ruszy się w następnej turze. Już wiadomo że się uda.
5 tura uciekam poza planszę.

Nikt nie został zdjęty z planszy. Każdy dostał sporo wyrdstona. Ja obłowiłem się w sprzęcie i pieniądzach za uratowanie kupca. Z mojej perspektywy jest rewelacyjnie. Dokupuję i uzbrajam jednego wojownika, znajduję chowańca. Albert wynajmuje najemnika - krasnoludzkiego zabójcę troli. Karol dokupuje gromowładnego z kuszą i rozwija szybki strzał u swojego inżyniera. 

Gra trwała 30 minut z rozstawianiem wszystkiego. Szykujemy się do drugiego scenariusza.

Raport 2.

Scenariusz wieloosobowy pt. Sadzawka.
Gracze:
Albert - Kislevczycy
Karol - Krasnoludzcy poszukiwacze skarbów
Tomek - Wojownicy Cienia

Na środku stołu jest sadzawka w której znajduje się kawałki wyrdstona. Gracze mogę ten kawałki wyciągnąć i odnieść do swojej krawędzi stołu. Gramy do póki na stole zostanie tylko jedna banda. Żeby wyciągnąć kawałek bohater musi spędzić turę przy sadzawce nie wykonując żadnych innych akcji. W następnej turze może uciekać lub wyciągać następne.

Rozstawiamy się, ja zajmuję jeden narożnik. Albert po przekątnej, Karol obok mnie na przeciwko Alberta.

Nie wiem do końca jaki plan mieli Albert i Karol. Ja zamierzałem się okopać i ostrzeliwać do końca gry i nawet nie podchodzić do sadzawki, nie liczyłem na wyrdstona z sadzawki tylko na wygraną w grze. U Karola wyglądało to tak, że wysłał odział pancerny do sadzawki - dowódcę w zbroi z gromliru i dwóch zabójców troli, jego kusznicy pilnują tyłów. Albert, poza strzelcem, chciał biec wszystkim co ma. Albert zaczynał. Rzut Alberta na zdarzenie losowe. Bach jest. Kula. I w tym momencie bóg kostek wskazuje że pojawia się pożeracz, czyli ożywione i przemienione przez chaos drzewo o obłędnych, jak na początek statystykach. Drzewo atakuje losowego wojownika z bandy Alberta. Przestawiamy choinkę, która symbolizuje pożeracza i Albi może zaczynać swoją turę. Albi nie zostawia nikogo z tyłu i część jego kozaków atakuje drzewo w tym przywódca i zakupiony zabójca troli, żeby pomóc wplątanemu w walkę bohaterowi. Reszta z niedźwiedziem biegnie do sadzawki. Karol się rusza i ostrzeliwuje ze mną. Ja się przemieszczam z dala od sadzawki i ostrzeliwuję z Karolem.

Jakoś tak w 3 turze Albert z Karolem są przy sadzawce. W międzyczasie drzewo eliminuje kolejnych wojowników, a zamiar zrobienia z niego wykałaczek kozakom się nie udaje. W końcu chyba w 6 turze drzewo pada. Ale zdejmuje z placu boju bohatera i przywódcę kislewczyków. Do tego czasu przy sadzawce rozgorzała jatka. Ja przegrywam pojedynek strzelecki z krasnoludami. Karol zdejmuje mi dwóch wojowników i w dodatku bohaterów ja mu ani jednego wojownika. Z mojej perspektywy robi się kiepsko bo będę musiał rzucać na rozbicie. Obchodzę budynek przywódcą i magiem chyba szybciej mi pójdzie w walce wręcz z przeklętymi brodaczami, po szarży Karola, bronię się i wyjmuje jednego krasia. O dziwo przy sadzawce kozacy pokonują krasnoludy, zostaje jeden zabójca troli. Niedźwiedź robi swoją robotę. Wszyscy są wykrwawieni i każdy rzuca na rozbicie. Ja się bronię. Potem Albert tez OK i będzie podnosił wyrdstone. Karolowi się nie udaje i ucieka. Mi znowu wychodzi test rozbicia. Strzelam do gościa przy sadzawce z wyrdstonem i jest trafiam, ranię i zdjęty z placu. Pierwszy sukces strzelecki. Albert zostaje bez bohaterów. Decyduje o tym, że ucieka z placu boju, żeby nie wykrwawiać własnej bandy.

Doświadczenie, dochody i reszta.
Zarabiam słabo ale zdobywam doświadczenie, które pozwoli mi na 1 rozwinięcie na każdym bohaterze i stronniku. Moi zdjęci z placu boju bohaterowie wychodzą bez szwanku. Jest dobrze.

Albert ma większego pecha kilku jego bohaterów kończy z ranami. Cześć dostała rozwinięcie.

Karol ma niesamowitego pecha jego dowódca zginął w walce. Za dużo nie zarobił. Krasnoludy w opałach.

Petrodon - 2017-01-26 15:29:41

Cześć,

Pewnie znacie. Ale co powiecie na temat Warheim FS:
http://quidamcorvus.blogspot.com/p/download.html

Ciasteczkowy - 2017-01-26 22:25:41

Jeszcze więcej zasad, ale ponoć grają i nawet turnieje robią. Trzeba będzie w przyszłości obczaić ;)

QQdyl - 2017-01-27 09:40:37

chciałbym złożyć bandę gladiatorów jakich figurek potrzebuje i gdzie je znajdę bo nie widzę na alegro odpowiadających fasonem

Modron - 2017-01-27 10:44:52

Jeśli chcesz się bawić w kitbashing i konwersje, to może coś takiego?

Głowy:
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6692663687

Chaos Maruders - tylko usunąć te wszystkie znaki chaosu.
https://www.games-workshop.com/en-PL/Ch … uders-2016

Włócznie i halabardy można wziąć z bitsów:
https://www.games-workshop.com/en-PL/Em … ate-Troops
Np. Na mrocznyraj.pl

Petrodon - 2017-01-27 11:01:57

QQDyl

Krasnolud zabójca troli
- pogadaj z Karolem lub Albertem może mają 1 wolnego.

Ogr gladiator
szukaj na allegro albo moje pomysły:
https://hexy-shop.com/?s=merce&post_type=product
http://sciborminiatures.com/en_,shop.php?group=142

Gladiatorzy ludzcy, może tutaj kilku będzie pasowało:
http://sciborminiatures.com/en_,shop.php?group=143

tutaj masz dużo:
http://battle-models.com/category/?q=gladia#top


Ogólnie fajna strona pozbierane są wszystkie figurki różnych firm poza GW więc można coś sobie wyszukać.
http://battle-models.com/FIGURKI-28-MM,c,69

Ważne żeby były to figurki w skali 28mm.

Petrodon - 2017-01-27 11:14:15

Ciasteczkowy napisał:

Jeszcze więcej zasad, ale ponoć grają i nawet turnieje robią. Trzeba będzie w przyszłości obczaić ;)

Poczytałem:

Rekomenduję żebyśmy na to po tej kampanii przeszli.

Plusy
Lekko rozszerzony mordheim, więc nie trzeba będzie wkuwać zupełnie nowych zasad.
Lepiej dopracowane zasady
więcej band
Lepszy balans
Więcej możliwości czarowania
Ciekawe zasady opcjonalne
Są turnieje

Minusy
Różnice w składach band w stosunku do Mordheim. Trzeba będzie dokupić parę figurek. Ale to chyba nie będzie jakiś wielki problem.  (bandy można składać na wiele więcej sposobów, jest więcej typów stronników dostępnych dla każdej bandy)
Są machiny - nie wszystkim się to może podobać.

Pozdrawiam

Ogmios - 2017-01-27 16:50:42

QQdyl napisał:

chciałbym złożyć bandę gladiatorów jakich figurek potrzebuje i gdzie je znajdę bo nie widzę na alegro odpowiadających fasonem

Czasem jakiś pojedynczy gladiator pojawiał się do Mordheima na allegro, na ile pamiętam.
Jak chcesz na szybko to bierz tych
http://allegro.pl/barbarian-norse-warba … 56446.html
potem głowy poodcinaj i dolep to
http://allegro.pl/maxmini-gladiator-hel … 63687.html
tu trzeba sprawdzic jeszcze skalę u sprzedawcy,
ale chyba się zgadza 28mm (chociaż 1kg paczka :/ )
http://maxmini.eu/conversion-bits/head- … lmets-bits
A potem bronie wg koncepcji.

QQdyl - 2017-01-27 20:22:49

Dzięki juz chlopaki juz znalazlem czego szukam na allegro jeszcze kapitana muszę sklecic bo takiego nie znajdę

Norbert - 2017-01-29 15:15:11

Petrodon napisał:

Cześć,

Pewnie znacie. Ale co powiecie na temat Warheim FS:
http://quidamcorvus.blogspot.com/p/download.html

Ten Warheim wydaje się sensowniejszy. Widać jak z Killteamem do 40k, wersja fanowska jest kilka razy bardziej ogarnięta niż oficjalna.

Czy nie macie wrażenia, że w rozgrywaniu kampanii nie będzie efektu kuli śnieżnej? Gracz który wygra kilka bitew zrobi się nie do pokonania?

Czy koniecznie są kwadraty w podstawkach? Czy będziecie się foszyć na widok kółeczek?

QQdyl - 2017-01-29 17:36:20

Wydaje mi się ze wtedy wchodzą w gre bitwy trzy osobowe i sojusze które zapunktują wyższym bonusem doświadczenia wynikającym z przewagi raitingu

Modron - 2017-01-29 22:25:03

Norbert, mi nie kółeczka nie będą przeszkadzać, ale mam trochę zbędnych kwadratowych podstawek. Mogę Ci je odstąpić jak chcesz. Nie wiem tylko czy starczy na całą bandę.

Ciasteczkowy - 2017-01-29 22:45:24

Kwadraty są klimatyczne, ale za okrąglaki nikt Ci głowy nie urwie ;)

Co do kuli śnieżnej i efektu Wow powiem tak. Żadna banda nie jest nie do pokonania. Miałem kiedyś bohatera, który miał 3 życia i 4 Wt i zginął. Miałem rozwiniętego chyba na maxa ogra z 5 atakami i zginął. Bandy się rozwijają, bohaterowie się rozwijają, ale często obrywają też rany, po których się zastanawiasz czy warto ich dalej trzymać w bandzie. Tomek miał szczęście przy rzutach na obrażenia. U mnie przeżyli wszyscy, ale 2 bohaterów ma na stałe - 1 do WW, a trzeci stracił oko i ma - 1 do US. Niby ci sami bohaterowie, a już słabsi. Jasne, mając bandę z ratingiem 60 przeciwko bandzie z ratingiem 150 raczej ciężko będzie Ci wygrać, ale możesz rozegrać to tak przegrać minimalnym kosztem, a zdobyte dzięki temu PeDeki wynagrodzą Ci tę przegraną z nawiązką.

Mikołaj - 2017-01-31 13:24:01

Ciasteczkowy napisał:

Miałem kiedyś bohatera, który miał 3 życia i 4 Wt i zginął. Miałem rozwiniętego chyba na maxa ogra z 5 atakami i zginął.

Ja kojarzę jakiegoś "głupiego" młodzika, który sztyletem nieźle wymiatał ;)

quidamcorvus - 2017-02-01 22:54:01

Dzień dobry!

Na blogu DansE MacabrE szanowne państwo-draństwo znajdzie relację z trzeciego ogólnopolskiego turnieju Warheim FS - Ucieczka z Gór Środkowych!.

Zapraszam do lektury, obejrzenia obszernej galerii zdjęć i udziału w kolejnych wydarzeniach!

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/34WN2f.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/T09jX5.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/vf7OXy.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/HHn2aJ.jpg

Pzdr,
qc

Petrodon - 2017-02-02 16:17:29

quidamcorvus napisał:

Dzień dobry!

Na blogu DansE MacabrE szanowne państwo-draństwo znajdzie relację z trzeciego ogólnopolskiego turnieju Warheim FS - Ucieczka z Gór Środkowych!.
...
Pzdr,
qc

Dzięki za zaproszenie. Ziemia śląska odległa jest. Może kiedyś uda się spotkać na partyjkę. My w większości dopiero zaczynamy przygodę z Mordhiem / Warheim.

Pozdrawiam

QQdyl - 2017-02-03 13:52:10

quidamcorvus napisał:

Dzień dobry!

Na blogu DansE MacabrE szanowne państwo-draństwo znajdzie relację z trzeciego ogólnopolskiego turnieju Warheim FS - Ucieczka z Gór Środkowych!.

Zapraszam do lektury, obejrzenia obszernej galerii zdjęć i udziału w kolejnych wydarzeniach!

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/34WN2f.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/T09jX5.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/vf7OXy.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/HHn2aJ.jpg

Pzdr,
qc

Fajnie będę śledził wątek akurat tydzień się spóźniłem żeby zajrzeć ale jak mi się termin zgra na pewno zajrzę.

Petrodon - 2017-02-06 15:33:02

Ktoś coś w weekend?

QQdyl - 2017-02-07 09:32:38

może ja jak dotrą figurynki

Ciasteczkowy - 2017-02-07 14:09:57

Karol proponował w piątek, w Pzełomie

Petrodon - 2017-02-07 14:46:36

Ja dopiero około 19 mógłbym się pojawić w piątek.

Pan Tod - 2017-02-07 16:13:48

Propozycja aktualna  !
Albi przycykorzył,  może ktoś inny?

QQdyl - 2017-02-08 08:24:05

kiedy przydzielać rozwinięcia wynikające ze startowego doświadczania ?

Petrodon - 2017-02-08 08:50:20

Nie przydzielamy dla startowego. Rozwinięcia przydzielamy po zdobyciu nowego expa. Jest napisane w podręczniku.

Petrodon - 2017-02-08 10:08:10

Pan Tod napisał:

Propozycja aktualna  !
Albi przycykorzył,  może ktoś inny?

A może być u mnie w piątek po 20?

Mikołaj - 2017-02-09 10:00:25

Petrodon napisał:

Pan Tod napisał:

Propozycja aktualna  !
Albi przycykorzył,  może ktoś inny?

A może być u mnie w piątek po 20?

Dopisałbym się ale tak na 75%...

Petrodon - 2017-02-09 11:14:22

Mikołaj napisał:

Petrodon napisał:

Pan Tod napisał:

Propozycja aktualna  !
Albi przycykorzył,  może ktoś inny?

A może być u mnie w piątek po 20?

Dopisałbym się ale tak na 75%...

Może być obsuwa, bo spotkanie zarządu mamy w przełomie. Daj znać jutro, czy dalej jesteś chętny, to dogadamy szczegóły.

Pan Tod - 2017-02-09 22:30:41

Ja jak najbardziej:D

Mikołaj - 2017-02-09 22:49:17

Niestety ale żonka mnie na jakieś dwa tygodnie definitywnie wyłączyła ze spotkań towarzyskich - skręciła kostkę i wieczorkami mam dwójkę dzieciaków na głowie :(

QQdyl - 2017-02-10 10:40:35

https://drive.google.com/drive/folders/ … y10VjJMeTg

sporo zasad do ang ostatniej wersji

i chciałbym uregulować zasady łańcucha bojowego bo jest okropnie niedomówiony a puki nie mogę korzystać z 2 korbaczy będę korzystał z dwóch łańcuchów.

Jest bronią do walki wręcz czyli atak następuje w oparciu o uw bo znajduje się w tabeli broń do walki wręcz czy się zgadza?

Ma zasięg 4 cali czy modyfikator maksymalnego zasięgu się do niego stosuje jak do broni strzeleckiej?

QQdyl - 2017-02-13 16:38:53

Arena to za mało

Król areny Marcus Attilius  - 80
łańcuch bojowy x2 - 40
sztylet - 0
120

Zabójca trolli Tymin Hammeraxe - 50
topór x2 -10
sztylet - 0
60

Weteran Grakkus- 35
tarcza - 5
włócznia -10
sztylet - 0
50

Weteran Karadus - 35
miecz x2 - 20
sztylet - 0
55

Uczeń Cellus - 15
tarcza - 5
włócznia -10
sztylet - 0
30

Stronnicy

Ogr Flamma - 165
miecz dwuręczny - 15
tarcza -5
sztylet -0
185

500

notowanie 94

modele dotarły więc mogę wam łoić dupki

Ciasteczkowy - 2017-02-14 10:38:21

Brawo! No ja w tym tygodniu jedynie piątek mam wolny, ale jak coś to chętnie :) Karol, Tomek?

Petrodon - 2017-02-14 10:40:51

Standardowo po 20 w piątek mogę. Albi rzuć 2k6 5 razy. chcę kupić strzały myśliwego i trzeba sprawdzić dostępność.
Pozdrawiam

Ciasteczkowy - 2017-02-14 10:46:54

To ja mam rzucać? Nie wyrzucę i potem będziesz marudził. Zaczekaj z tym do piątku :) Ja się jeszcze zastanawiam jak wydać golda z ostatniej bitwy. Strata 2 typów boli, ale korci mnie ogr :D

Petrodon - 2017-02-14 11:14:19

OK. Ja większość rozdysponowałem. Może zgłoszą się osoby, które jeszcze nie grały wtedy można by utworzyć drużyny w których byłby jeden gracz z doświadczeniem i jeden nowy gracz. Żeby wyrównać nieco poziom dla nowych graczy. Obecnie jesteśmy po 3 grach, w których w sumie każdy się nieźle wzbogacił. Jedni lepiej drudzy gorzej, ale raczej wszyscy na plus.

Pozdrawiam

QQdyl - 2017-02-15 11:03:28

piątkowe i niedzielne popołudnie z ochotą pogram

Petrodon - 2017-02-15 12:19:06

QQdyl napisał:

piątkowe i niedzielne popołudnie z ochotą pogram

Fajnie. Przy grupowych zaciera się różnica doświadczenia, ostatnio Karol dobrze sobie poradził nową bandą. Zobaczymy kto się zgłosi jeszcze. Coś wykombinujemy, żeby jakoś z głową się podzielić.
Ktoś jeszcze chętny?

1 Ciastek
2 Petrodon
3 Qqdyll
4 Modron

Pan Tod - 2017-02-15 21:32:30

Chętny jestem i ja, co do pt przypominam że Przełom nieczynny (Ferie)

Mikołaj - 2017-02-15 22:48:07

Do trzech razy sztuka - zgoda w trzech egzemplarzach podpisana... Przybywam... Piątek 20ta? U Tomka na chacie?

Petrodon - 2017-02-16 09:12:30

Jest inny ochotnik, żeby przyjąć 5 graczy? Patrzę na Ciebie Albert. Fajnie że jest nast 6 (chyba że Modron nie dojedzie), więc chyba zagramy drużynowo łącząc się w pary gracz z doświadczeniem i gracz bez rozegranych potyczek. Gracze bardziej doświadczeni wypowiedzcie się jak najsensowniej się podzielić. Bo chyba granie każdy na każdego może być nie najlepszym rozwiązaniem.

Lista osób zamknięta.

1 Ciastek
2 Petrodon
3 Qqdyll
4 Modron
5 Pan Tod
6 Mikołaj

Ciasteczkowy - 2017-02-17 16:04:20

Teoretycznie jest to maksimum jakie można wydzielić na stół o wymiarach 42x72 cale. Co do grania parami  hmm to nie mam przekonania. Podejrzewam, że przy tej ilości graczy (Łał!) sojusze na planszy będą zmieniały się z rundy na rundę, w zależności kogo łatwiej/korzystnniej będzie się atakować w danym momencie

Ciasteczkowy - 2017-02-17 16:09:51

Okej Drużyna, spotykamy się dzisiaj o 20-tej u Tomka

Pan Tod - 2017-02-18 20:18:19

Panowie mam pytanko, czy Zabójca trolli może nosić hełm??
W opisie jest napisane że nie może używać broni strzeleckiej i zbroi.

Mikołaj - 2017-02-19 15:43:49

Pan Tod napisał:

Panowie mam pytanko, czy Zabójca trolli może nosić hełm??
W opisie jest napisane że nie może używać broni strzeleckiej i zbroi.

Że co? Krasnolud honorowo szukający śmierci będzie hełm nosił?!?
A tak bardziej na poważnie to wydaje mi się, że w opisie chodzi o całą sekcję PANCERZ a nie stricte ZBROJA, tak więc raczej nie da rady. Ale to moja funowska interpretacja zapisów uwzględniająca fluf... A poza tym to jest sens wydawać 10zk tylko po to, żeby mieć wątpliwą ochronę przed ogłuszeniem?!?

Chciałem jeszcze nawiązać do ostatniej rozgrywki w zacnym, dość sporym gronie... W trakcie niniejszej "starłem się" z Królem Areny (Gladiatorzy) wyposażonym w dwa łańcuchy bojowe. Walka wręcz była przeprowadzona "na odległość", bez kontaktu pomiędzy podstawkami przeciwników. W tym momencie wynika pewna niejasność co do użycia tego uzbrojenia, która nie dawała mi spokoju.
W tabeli łańcuch jest opisany jako broń do walki wręcz, jednak w swoich statystykach posiada on zasięg maksymalny, co charakteryzuje broń strzelecką ("Każdy typ broni strzeleckiej ma zasięg maksymalny[...]").
Uważam, że w takim przypadku statystyk dotyczących zasięgu należy używać tej broni w trakcie strzelania z zastąpieniem trafień krytycznych przez zasadę OPLĄTANIE (jeden "strzał" z łańcucha z wykorzystaniem zdolności strzeleckich i wszystkich modyfikatorów); natomiast walkę wręcz należy przeprowadzić zgodnie ze standardową procedurą (szarża -> walka wręcz), zwłaszcza, że w samej definicji jest napisane: "Modele, których podstawki DOTYKAJĄ SIĘ, są związane walką. Do takiej sytuacji może dojść jedynie, kiedy wojownik zaszarżował swojego wroga[...]" (dwa ataki ze statystyk + jeden za walkę dwoma łańcuchami, zdolności walki wręcz + wszystkie modyfikatory).
Uprzejmie proszę o rozważenie i podanie własnych przemyśleń

QQdyl - 2017-02-19 16:15:54

Pytane o interpertace zasad padło juz wczesniej ponadto tuż przed rozgrywką rownież i są tu kwestje do roztrzygnięcia jak kara za zasieg maksymalny czy siła broni dystansowej z ochota ustalił bym wersję ostateczna przed kolejnym meczem

Modron - 2017-02-19 20:29:03

Jak skończyła się bitwa po mojej kapitulacji?
Kiedy kolejny mecz?

Ciasteczkowy - 2017-02-20 04:22:55

QQdyl napisał:

Pytane o interpertace zasad padło juz wczesniej ponadto tuż przed rozgrywką rownież i są tu kwestje do roztrzygnięcia jak kara za zasieg maksymalny czy siła broni dystansowej z ochota ustalił bym wersję ostateczna przed kolejnym meczem

Bartek, a o co chodzi z tą karą za zasięg maksymalny i siłą broni bo chyba nie jestem w temacie?

Maciek - wygrał sojusz krasi z nieumarłymi ;)

Petrodon - 2017-02-20 09:42:12

Modron napisał:

Jak skończyła się bitwa po mojej kapitulacji?
Kiedy kolejny mecz?

Drużynowo zajęliśmy drugie miejsce. Kislev i gladiatorzy uciekli. Niemniej przy tym wątpliwym sukcesie miałem mnóstwo pecha. Dwóch bohaterów zginęło na śmierć i odrodziło się jako zombiaki w armii nieumarłych.

Pozdrawiam

Ciasteczkowy - 2017-02-20 10:25:12

Aż dwóch? Nie gadaj, że ten którego usiekłem też :o

Petrodon - 2017-02-20 13:47:46

Ciasteczkowy napisał:

Aż dwóch? Nie gadaj, że ten którego usiekłem też :o

Chyba ten od Karola.

Pan Tod napisał:

Panowie mam pytanko, czy Zabójca trolli może nosić hełm??
W opisie jest napisane że nie może używać broni strzeleckiej i zbroi.

W podręczniku jest rozdział zbroja. W ramach tego rozdziału są lekkie pancerze, ciężkie pancerze tarcze i hełmy i jeszcze kilka innych.
Wg mnie jest to jasne hełm jest zbroją w rozumieniu podręcznika. Magowie też nie mogą używać zbroi.

Mikołaj napisał:

Chciałem jeszcze nawiązać do ostatniej rozgrywki w zacnym, dość sporym gronie... W trakcie niniejszej "starłem się" z Królem Areny (Gladiatorzy) wyposażonym w dwa łańcuchy bojowe.....

W rozdziale dotyczącym strzelania w opisie zatytułowanym Zasięg jest napisane: "każdy typ broni strzeleckiej ma zasięg maksymalny" No i ten zasięg maksymalny jest podany przy każdej broni strzeleckiej. Broń strzelecka korzysta z US.

Bronie do walki wręcz mają zasięg. Praktycznie wszystkie mają wpisane Zasięg: walka wręcz. Rzeczone łańcuchy mają Zasięg: 4". Zasięg nie zasięg maksymalny. Nie widzę podstaw dla których gladiator z łańcuchami miałby atakować używając US. Walcząc jakby nie było bronią do walki wręcz i tak opisaną w podręczniku.

Oszczepy mają podobnie 8" zasięg *". Dodatkowo mają zasadę broń rzucana. Ale patrząc po innych broniach z zasadą broń rzucana są one wymienione wśród broni z zasięgiem maksymalnym. Co prowadzi do wniosku, że oszczepami się trafia używając WS. Co jest dość bzdurne.

Dlatego proponuję przyjąć, że jak coś ma w opisie Zasięg i broń rzucana to używamy US. Jak jest tylko Zasięg to używamy WS.

Reszta jest prosta.
Rzut na trafienie 6 = oplątanie i traktowany jako ogłuszony w tej fazie (czyli dopiero po rzutach na zranienie). W ospie łańcucha jest napisane, ze można wykonać test na zranienie po oplątaniu.
Rzut na zranienie 6 = krytyk niezależne od oplątania.
Oplątanie jest powiązane z rzutem na trafienie nie na zranienie.

Jak został oplątany przez 6 na trafieniu to może wykonać test inicjatywy aby się rozplatać i przestać być traktowany jako ogłuszony. Uważam że ogłuszone w normalny sposób postacie nie magą się rozplątać, dopiero znokautowany może spróbować.


Moja propozycja zebrania tego do kupy.

Gladiator walczący łańcuchami używa WS. Łańcuch ma zasięg 4". Czyli gladiator żeby zaatakować kogoś łańcuchem musi zadeklarować szarżę do której dodatkowo ma 4" bonusu z zasięgu łańcucha. Robi się pseudo zwarcie na odległość, gdyż bohater może zaszarżować 8" i staje przed wrogiem o 4", czyli może szarżować maksymalnie o 12" oddalonych od siebie. W pierwszej turze gdy gladiator zatrzyma się te 4 cale  od wroga to gladiator bije sam, przeciwnik nie oddaje chyba że też ma łańcuchy. W swojej turze przeciwnik dochodzi do gladiatora i walka odbywa się na zasadach zgodnych z inicjatywą. Jeśli nie dojdzie (krasnolud, oplątanie) to gladiator dochodzi do podstawki w swojej turze walki wręcz.

Przykład
Gladiator do wroga jest oddalony o 8" gladiator deklaruje szarżę dobiega do podstawki (walka odbywa się normalnie)
Gladiator do wroga jest oddalony o 12" gladiator deklaruje szarżę. Staje 4 cale przed wrogiem 4 cale zapewnia zasięg łańcucha. Gladiator bije sam w tej turze. Przeciwnik może się podsunąć do podstawki w następnej turze.
Gladiator do wroga jest oddalony o 13" gladiator deklaruje szarżę. Szarżą spalona

Jak ktoś zostanie oplątany łańcuchami (po 6 na trafienie) potem zraniony i zejdzie do zera, a następnie ogłuszony to najpierw musi stać się znokautowany, żeby móc się rozplątać.

Wracając do tego co się wydarzyło. To bicie wampirzycy z budynku było mocno przekombinowane. Moim zdaniem, żeby użyć WS trzeba zadeklarować szarżę. Bo tak można stać w miejscu i naparzać różne postacie. Ogłuszyć bohatera A. W następnej turze ogłuszyć bohatera B. Mając jeszcze ogłuszonego bohatera A.


Jeszcze mam pytanie. O przejęte przez nieumarłych strzały myśliwego. W myśl reguł przedstawionych przy czarze. Powstały zombi może używać uzbrojenia i pancerza. Nie może używać innego wyposażenia  lub zdolności. Strzały myśliwego są wykupione z ekwipunku bohaterów wobec czego raczej zombi elfy nie mogą ich używać.

QQdyl - 2017-02-20 19:20:18

Mi pasuje taka interpretacja

Mikołaj - 2017-02-20 22:20:24

Przykład do rozwiązania... Gladiator szarżuje na przeciwnika, za którego plecami stoi kolejny przeciwnik (obie figurki znajdują się w 12"). Zgodnie z wcześniejszą sugestią, obie figurki zostają w ten sposób uwiązane w walkę wręcz (pomimo braku kontaktu podstawek), obie nie mogą oddać ciosów (bo nie stykają się podstawkami z atakującym) i nie można do nich strzelać (bo są w walce wręcz). A jeżeli obie zostały powalone za pomocą łańcuchów, to w kolejnej turze nie mogą się odczołgać o 2" (bo są uwiązane walką wręcz)... Mogę się mylić ale wprowadzenie takich rozwiązań rozwala sporo jasno sprecyzowanych zasad...

EDIT - wpadł mi do głowy kolejny uber-hardcore: Król Areny robi wpad do pomieszczenia, w którym znajdują się 4 wrogie figsy. Jaka jest szansa, że któryś z przeciwników przeżyje pierwsze uderzenie?!? ;)

W tej dyskusji chciałbym zwrócić uwagę na słowa/sformułowania kluczowe:
- walka wręcz: modele stykają się podstawkami po ruchu szarży (żadna broń do walki wręcz nie zwalnia z tej podstawowej zasady),
- zasięg: żadna z broni do walki wręcz (nawet włócznie, halabardy czy trójzęby) nie ma w profilu określonego w calach zasięgu, niemniej jednak można niektórymi rodzajami broni strzeleckich walczyć w zwarciu (np. pistolet jako dodatkowa broń do walki wręcz),
- "Łańcuch bojowy jest często używany do oplątania przeciwnika z dystansu[...]" co ewidentnie sugeruje broń zasięgową/strzelecką.
Sądzę, że dobrym przykładem zastosowania łańcuchów bojowych "na odległość" może być użycie sieci (ekwipunek bohatera) - w fazie strzeleckiej, wykorzystanie US, co do braku modyfikatorów za ruch bym jeszcze polemizował, bo uważam, że sieć zarzuca się na jakiś obszar a łańcuchem trzeba trafić w określone miejsce...

A przekształcenie poległych bohaterów w zombiaki... Po głębszym zastanowieniu przyznaję rację - w końcu do zombie i tylko zdolności zombie go definiują. Oba elfy-zombie tracą umiejki Szybki Strzał i Snajper oraz nie mogą korzystać ze Strzał Myśliwego. Niemniej jednak wyposażenie pozostaje w bandzie i mogę je rozdysponować wedle uznania ;)

Norbert - 2017-02-20 23:45:44

Nie możecie uznać że łańcuch ma oba profile? dystans na 4 i walka podstawka w podstawkę? i to atakujący wybiera co robi? tylko przy rzucie bez względu na wynik gladiator "gubi" na czas tego starcia jeden łańcuch?

QQdyl - 2017-02-21 08:12:38

Mając na uwadze ogrom wątpliwości i dojmujący strach przed tą straszliwą bronią dystansowa o zasięgu (4 cali) proponuje zwrócić się do najprostszego z rozwiązań. Potraktować łańcuchy bojowe jak bicze tylko na starych zasadach które w podręczniku brzmią

** Stalowy Bicz (steel whip)
Cena: 10 ZK
Dostępność: Powszechna (tylko Siostry Sigmara).
Zasięg: 4".
Siła: jak użytkownik.
Zasady specjalne
Nie do sparowania: Ciosy zadane tą bronią nie mogą zostać sparowane przy użyciu mieczy lub
puklerzy.
Zasięg: Siostra uzbrojona w Stalowy bicz może w fazie walki wręcz zaatakować przeciwnika
znajdującego się w odległości do 4" od niej. Może ona wykonać wszystkie swoje ataki, według
zwykłej procedury walki wręcz, ale przeciwnik nie może na nie odpowiedzieć. Jeśli Siostra jest
zaangażowana w walkę wręcz, to nie może użyć Bicza przeciw innym przeciwnikom, niż ci, z
którymi jest w bliskim kontakcie (styka się podstawkami).

pozostawiając zasadę oplątania w fazie trafienia i normalny rzut na obrażenia i tak docelowo ma mieć dwie "halabardy" tzn daw korbacze z +1 na stałe więc długo to nie potrwa.

Petrodon - 2017-02-21 09:18:46

Mikołaj,

Można szarżować tylko przeciwnika, do którego można poprowadzić linię prosta bez przeszkód.

Podany przykład z budynkiem jest ekstremalny ale może się zdarzyć szarża na wielu przeciwników. Natomiast nic mnie nie przekona, ze powinno się używać Us do walki łańcuchem.

Strona 326 Lista ekwipunku Gladiatorów łańcuch bojowy wymieniony jest jako broń do walk wręcz. Koniec dyskusji na temat US czy WS.

Jak dla mnie możemy stosować zasady z stalowego bicza.


Pozdro

Mikołaj - 2017-02-21 11:21:08

Petrodon napisał:

Mikołaj,
Można szarżować tylko przeciwnika, do którego można poprowadzić linię prosta bez przeszkód.

Co do tego to żadnych zastrzeżeń nie mam.

Petrodon napisał:

Podany przykład z budynkiem jest ekstremalny ale może się zdarzyć szarża na wielu przeciwników. Natomiast nic mnie nie przekona, ze powinno się używać Us do walki łańcuchem.

Przy szarży możesz maksymalnie objąć dwóch przeciwników (no może trzech jak masz Ogra na 40mm podstawce a przeciwnik stoi ramię w ramię w jednym rządku).
Załóżmy, że w pomieszczeniu znajdują się 4 figurki rozłożone tak, że widać tylko jedną (reszta chowa się po kątach w zasięgu <4" od tej widocznej). Gladiator szarżuje widocznego przeciwnika (zgodnie z forsowanym założeniem nawet nie musi zetknąć się z nim podstawką żeby nie wystawiać się na ripostę), powala go pierwszym atakiem, później korzysta z kolejnego ataku "na odległość"... powala następnego... kolejny... itd Zupełnie jakby do pomieszczenia granat wrzucić...
W ten sposób jedną szarżą na jedną figurkę załatwia trzy inne, zupełnie nie związane z nią walką (ot nieopatrznie stały sobie w niewłaściwym pomieszczeniu). Wiem, że to sytuacja ekstremalna, niemniej jednak możliwa. Tak samo jak ekstremalnie możliwe było atakowanie wręcz figurki stojącej kilka cali od budynku za pomocą statystyk "walki w pomieszczeniu"...
Kolejna możliwa sytuacja - szarżuję Gladiatora, obok którego (<4") stoi/stanie moja inna figurka. Mój atak się nie udaje i Gladiator powala mnie pierwszym ciosem. Co później? Moja druga figurka też dostaje łomot, bo za blisko podeszła? A jak ta druga przetrwa atak to co z pierwszą figurką podczas fazy rekonwalescencji? Może się odczołgać o 2"? Przecież Gladiator walczy wręcz z moim drugim wojownikiem oddalonym o te kilka cali...
A co z figurką zaatakowaną na odległość? W następnej turze ma się przysunąć do Gladiatora, żeby móc walczyć wręcz (choć już przecież "formalnie" walczy). Czy to jest ruch szarży? Zgodnie z zasadami wygląda, na to że tak, ale przecież oni już walczą... Kto będzie uderzał pierwszy skoro jest to kontynuacja walki z poprzedniej tury?

Za dużo niejasności i "naginania" podstawowych zasad gry!!!

Petrodon napisał:

Strona 326 Lista ekwipunku Gladiatorów łańcuch bojowy wymieniony jest jako broń do walk wręcz. Koniec dyskusji na temat US czy WS.

Walka wręcz następuje wtedy, gdy figurki stykają się podstawkami (po przeprowadzeniu szarży, która jest jedynym ruchem prowadzącym do takiego zetknięcia) - wtedy wykorzystujemy WS i to faktycznie zamyka dyskusję ;)

Petrodon napisał:

Jak dla mnie możemy stosować zasady z stalowego bicza.

Tylko dlaczego zasady dotyczące bicza zostały zmodyfikowane poprzez usunięcie zapisu o zasięgu 4"?

Ciasteczkowy - 2017-02-21 11:54:30

Heh, faktycznie rzecz wymaga głębszego przemyślenia sprawy. W podstawowej wersji gladiatorów z TownCryer'a gladiatorzy w ogóle nie mieli wojennych łańcuchów. Jest to późniejszy dodatek, ale skoro jest zapisany w zasadach z których korzystamy to go uznajemy.

Co do tego czy to broń ręczna czy dystansowa. Teoretycznie pistoletów tez można używać w walce wręcz ze specjalnymi regułami :P

Z ostatniej chwili: trafiłem własnie na oficjalny artykuł na temat bicza Sióstr Sigmara, gdzie z tego co widzę mają podobna rozkminę. Dlatego też proszę, nie kruszcie kopii w tym temacie. Jak doczytam do końca to powiem jakie jest oficjalne stanowisko w sprawie walki tego typu broniami.

Ciasteczkowy - 2017-02-21 13:42:54

Okej no to tak. Nie są to oficjalne zasady, ale zasady fanowskie od gości z USA, które zdecydowano się opublikować w oficjalnym Mordkowym piśmie i opatrzono podpisem "interesujące". Generalnie wychodzi na to, że problem z interpretacją tych zasięgowych ataków był powszechny, więc nie jesteśmy wyjątkiem ;) Jest to jakaś propozycja, nie wiem czy w 100%  super (atak w fazie ruchu wroga) ale wiele kwestii nad którymi debatujemy wyjaśnia np. że jest to jednak ranged atak czyli korzysta z BS.


Postać uzbrojona w bicz i nie stykająca się podstawką z wrogim modelem, może na koniec fazy ruchu któregokolwiek z graczy zadeklarować ranged atak(i) biczem przeciwko pojedynczemu modelowi znajdującemu się w zasięgu broni. Z punktu widzenia uzbrojonej w bicz postaci, jest ona w kontakcie z wrogim modelem podstawka w podstawkę do końca tej tury. Jeśli postać użyła bicza w swojej turze ruchu, nie może strzelać w fazie strzelania. Postać nie może przekierować zasięgowych ataków bicza, jeśli wrogi model został zdjęty z placu boju.
Cel  ranged ataku bicza może zachowywać się normalnie (strzelać w swojej fazie strzelania, zdejmować ogłuszone modele w kontakcie podstawkowym itd.). Cel ranged ataku bicza nie może oddawać ciosów postaci wykonującej atak biczem podczas fazy walki wręcz (chyba, że posiada taką samą broń)

Jeśli walczą dwie bandy uzbrojone w bicze to gracz, którego tura trwa obecnie deklaruje cele dla ranged biczowych ataków jako ostatni. Wszystkie ataki są rozpatrywane zgodnie z Inicjatywą i nie otrzymują bonusów z szarży. Stalowe bicze liczą się jako bez broni w tabeli obrażeń krytycznych.

Mikołaj - 2017-02-22 09:52:44

Wygląda sensownie. Porządkuje wiele aspektów i co najważniejsze nie neguje podstawowych zasad gry.
Niemniej należałoby jeszcze doprecyzować (moje sugestie w nawiasach):
- ile ataków? (jeden za każdy bicz/łańcuch)
- czy można dzielić ataki? (nie, postać skupia się na jednym przeciwniku i stara się go powalić)
- czy wcześniejszy ruch postaci uzbrojonej w bicz/łańcuch skutkuje karą -1 do trafienia? (na koniec ruch tego gracza - tak, w przypadku użycia podczas tury innego gracza - nie)
- czy można wykonać strzał z bicza/łańcucha jeżeli postać jest uwiązana w walce wręcz z przeciwnikiem ogłuszonym/znokautowanym? (tak, skoro można odejść z takiej walki, ale w tej samej turze nie można zaatakować postaci ogłuszonej/znokautowanej)
- czy zasada oplątanie działa tylko podczas strzału z łańcucha czy ma również zastosowanie w tradycyjnej walce wręcz? (tylko podczas strzału, żeby oplątać trzeba rozwinąć łańcuch na pewną długość a w starciu wręcz przeciwnicy są w zwarciu i nie ma na to miejsca)
Inne sugestie?

QQdyl - 2017-02-22 16:57:48

zgadzam się na interpretację z crowlera
ale niby dlaczego
- ile ataków? (jeden za każdy bicz/łańcuch) "tyle co postać + bonusy +1 za drugą broń"
- czy można dzielić ataki? (nie, postać skupia się na jednym przeciwniku i stara się go powalić) "to może zostać"
- czy wcześniejszy ruch postaci uzbrojonej w bicz/łańcuch skutkuje karą -1 do trafienia? (na koniec ruch tego gracza - tak, w przypadku użycia podczas tury innego gracza - nie)
"w crowlerze pisze ze jednostkę zakatowaną atakiem dystansowym (nie strzeleckim) traktuje się jako stykającą się podstawkami więc jakie BS i jaki minus za ruch przed strzałem"

- czy można wykonać strzał z bicza/łańcucha jeżeli postać jest uwiązana w walce wręcz z przeciwnikiem ogłuszonym/znokautowanym? (tak, skoro można odejść z takiej walki, ale w tej samej turze nie można zaatakować postaci ogłuszonej/znokautowanej)
"skoro walka w zwarciu podstawka w podstawkę to sprawa się wyjaśnia zresztą i tak będę was dobijał"

- czy zasada oplątanie działa tylko podczas strzału z łańcucha czy ma również zastosowanie w tradycyjnej walce wręcz? (tylko podczas strzału, żeby oplątać trzeba rozwinąć łańcuch na pewną długość a w starciu wręcz przeciwnicy są w zwarciu i nie ma na to miejsca)

"Oplątanie jest zasadą specjalną broni ręcznej (do walki w ręcz) jak parowanie, strzał z bata, ostra krawędź, ogłuszenie nie widzę powodu by z niego rezygnować */zwłaszcza że jest ona w kontakcie z wrogim modelem podstawka w podstawkę do końca tury/*cytując równie dobrze można powiedzieć że w pomieszczeniach gorzej się walczy bronią dwuręczną, pikami itd łańcuch do walki wręcz łańcuch się skraca na długość dostosowaną do warunków walki"

niech co najmniej 3 graczy potwierdzi wersję do stosowania a ja ją zaakceptuje

PEPER - 2017-02-22 18:09:16

Greenskin Warband: 499 zk

Bohaterowie:
Szef Orków 80zk
Ekwipunek: miecz 10zk, topór 5zk, sztylet

Szaman 40zk
Ekwipunke: sztylet

Big'Un 40zk x2
Ekwipunek: topór 5zk, pałka 3zk, sztylet

Stronnicy:
Ork 25zk
Ekwipunek: pałka 3zk, sztylet

Goblin 15zk x2
Ekwipunek: krótki łuk 5zk, sztylet

Troll 200zk

QQdyl - 2017-02-28 18:49:10

Czy jest jakis odwazniak na meczyk wieczorem w tygoniu?

Pan Tod - 2017-03-04 10:23:45

Bartku a może dzisiaj Ci pasuje? Ewentualnie ktoś inny ma dziś czas na bitwę.

Petrodon - 2017-03-04 17:52:51

Cienie z Nagarythe - Wojownicy Cienia - banda po restarcie.

Bohaterowie:

Mistrz Cienia (70)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Elfi łuk (35), miecz (10), sztylet (0)

Kroczący w Cieniu (45)
ekwipunek: Długi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Tańczący w Cieniu (55)
ekwipunek: Długi łuk (15), miecz (10), sztylet (0)

Stronnicy

Wojownik Cienia (35)
ekwipunek: Długi łuk (15), sztylet (2), sztylet (0)

Razem: 497 zk
Ranking: 98

Pan Tod - 2017-03-05 22:31:54

Trochę późno ale co tam, podoba mi się wasza interpretacja łańcuchów.

Kolejna sprawa umiejętność siłowa „Żywotny”

W podręczniku który używamy jest :

Żywotny. Ciało wojownika pokrywają blizny. Odejmij -1 od Siły wszystkich uderzeń które go trafiły. „

Zastanawiałem się czy modyfikator dotyczy to zarówno walki wręcz jak i ataków strzeleckich jednak w angielskim oryginale jest:

Resilient: The warrior is covered in battle scars. Deduct -1 Strength from all hits against him in close combat. „

Sprawa jasna, modyfikator dotyczy jedynie WW.


Kolejne małe nie dopatrzenie podręcznika to str. 199, górny akapit, kontynuacja Nowi rekruci i istniejące grupy Stronników

Dla wszystkich stronników musisz kupić broń i ekwipunek oraz dodać do jego kosztów za każde 2 punkty posiadanego Doświadczenia.

powinno być :

Dla wszystkich stronników musisz kupić broń i ekwipunek oraz dodać do jego kosztów 1zk za każde 2 punkty posiadanego Doświadczenia.

Mikołaj - 2017-03-05 22:48:50

Pan Tod napisał:

Trochę późno ale co tam, podoba mi się wasza interpretacja łańcuchów.

Tylko która wersja? Ta "strzelecka" czy "kontaktowa"? ;)
A przy okazji wersji "kontaktowej" - jak traktujemy przeszkody stojące pomiędzy uzbrojonym w łańcuchy a jego celem? Jako niebyłe (bez wpływu) czy jako przeszkadzajki (-1 do trafienia)?
Uwaga! Pytanie podchwytliwe... :D

Pan Tod - 2017-03-06 10:25:14

Ta ostatnia czyli kontaktowa, bez dzielenia ataków.
Jeśli przyjmujemy wersje kontaktową to nie możemy przyjąć minusów za przeszkody które obowiązują przy atakach strzeleckich.

Łańcuchy mają promień ataku 4", za cel można obrać jednego przeciwnika.

Mikołaj - 2017-03-06 12:49:12

Reasumując, wszyscy (albo jak kto woli - większość głosujących) nie mają żadnego problemu z tym, żeby Gladiator stojący w budynku atakował 4 atakami (2 ze statów + 1 za "walkę w budynku" + 1 za walkę dwoma brońmi) z UW 5 (4 ze statów +1 za "walkę w budynku") na odległość 4" bez uwzględniania żadnych zasłon (murków, innych figsów) będących na linii celowania?!?

Spoko - zmieniam bandę na Gladiatorów...

Pan Tod - 2017-03-06 18:02:37

Jest to sytuacja ekstremalna zgadza się ale użycie BS według mnie nie ma sensu ( a zastosowanie WS generuje tą sytuacje o której napisałeś. Dyskusja jeszcze jest otwarta ja nie mam pomysłu jak inaczej to rozwiązać przy użyciu WS. Można wprowadzić zasadę ze nie można biec i atakować łańcuchami.


Zastanawia mnie inna rzecz czy łańcuch jest jedno czy dwu ręczny;/ Też tego nigdzie nie mogę znaleźć.

Modron - 2017-03-06 19:51:11

Banda po resecie:

Kod:

Łowcy Czarownic

Bohaterowie:

Kaiptan Łowców Czarownic(60) miecz(10) młot(3) sztylet(0) pistolet strzałkowy(35) (108)
Kapłan Wojownik(40) młot x2(6) (46)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) pistolet (15) (50)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) młot(3) kusza(25) (63)
Łowca Czarownic(25) miecz(10) sztylet(0) młot(3) kusza(25) (63)

Stronnicy:

4x Pies bojowy(15) (60)
2x Flagelant(40) Cep(15) (110)

Razem: 500 zk
Ranking: 111
Petrodon - 2017-03-06 21:53:12

Wracając z Mikołajem rozmawialiśmy na temat rekrutacji bohatera w zamian za rannego bohatera, w przypadku gdy wolałbym, żeby zginął niż dalej ze mną się pałętał. szukałem w podręczniku i nie znalazłem takiej opcji. Jest w ogóle możliwość zdymisjonować bohatera i na jego miejsce zrekrutować nowego?

Mikołaj - 2017-03-06 22:52:06

Petrodon napisał:

Wracając z Mikołajem rozmawialiśmy na temat rekrutacji bohatera w zamian za rannego bohatera, w przypadku gdy wolałbym, żeby zginął niż dalej ze mną się pałętał. szukałem w podręczniku i nie znalazłem takiej opcji. Jest w ogóle możliwość zdymisjonować bohatera i na jego miejsce zrekrutować nowego?

Rozdział: Kampanie
Sekcja: Rozwiązywanie bandy
"Możesz również, zwolnić, kiedy chcesz, dowolnego wojownika w swojej bandzie."
Sekcja: Poważne obrażenia
"W najgorszym przypadku mogą zginąć, lub zostać tak okaleczeni, że przejdą na rentę." - wiem, nie jest to powiedziane wprost, niemniej jednak pasuje.
Rekrutację przeprowadzasz zgodnie z zasadami.

Petrodon - 2017-03-07 08:38:58

Mikołaj napisał:

Petrodon napisał:

Wracając z Mikołajem rozmawialiśmy na temat rekrutacji bohatera w zamian za rannego bohatera, w przypadku gdy wolałbym, żeby zginął niż dalej ze mną się pałętał. szukałem w podręczniku i nie znalazłem takiej opcji. Jest w ogóle możliwość zdymisjonować bohatera i na jego miejsce zrekrutować nowego?

Rozdział: Kampanie
Sekcja: Rozwiązywanie bandy
"Możesz również, zwolnić, kiedy chcesz, dowolnego wojownika w swojej bandzie."
Sekcja: Poważne obrażenia
"W najgorszym przypadku mogą zginąć, lub zostać tak okaleczeni, że przejdą na rentę." - wiem, nie jest to powiedziane wprost, niemniej jednak pasuje.
Rekrutację przeprowadzasz zgodnie z zasadami.

Ten pierwszy zapis mówi wprost. Więc jest wystarczający moim zdaniem. Czy dobrze rozumiem mój wojownik(bohater) musi mieścić się w puli wolnego doświadczenia dostępnego na rynku. Przy 12 pkt to będzie spory problem:(. Karol, Albert dobrze to rozumiem?

Pozdrawiam

Mikołaj - 2017-03-07 10:11:05

Petrodon napisał:

Czy dobrze rozumiem mój wojownik(bohater) musi mieścić się w puli wolnego doświadczenia dostępnego na rynku. Przy 12 pkt to będzie spory problem:(. Karol, Albert dobrze to rozumiem?

Pozdrawiam

Nowego bohatera kupujesz korzystając z danych wykorzystywanych przy tworzeniu bandy (np. Kroczący w Cieniu kosztuje 45zk i wchodzi z 12 pkt doświadczenia i statami z tabelki). Nie możesz jednak od razu zakupić mu unikatowego wyposażenia (cała tabelka "Ekwipunek nietypowy oraz te z gwiazdkami przy opisie) - tu trzeba rzucać na dostępność i płacić ceny Mordheim'owe. Możesz za to wyposażyć go w ekwipunek zwolnionego członka bandy (wygnałeś go w samych kalesonach i cały szpej został u Ciebie w magazynie).
Sprawdzenie ilości dostępnego doświadczenia na rynku występuje jedynie w przypadku, gdy do już istniejącej grupy stronników chcesz dokupić kolejnego.

QQdyl - 2017-03-07 19:38:23

Widzę Mikołaj że w końcu doceniłeś koncepcję i witamy kolejną bandę gladiatorów tylko pamiętaj nie masz broni dystansowej więc nie wychodzimy z budynków przed elfy z łukami elfimi i krasnale z rusznicami strzelające na 36 cali i ponad tylko walimy w łeb bronią dwuręczną z siłą 7 dwoma atakami i uw 5. A jak dobrze zrozumiałem poprzednią rozgrywkę to nie szarżuje się przez przeszkody więc nie walczy się wręcz na dystans przez przeszkody również trudno kogoś smagnąć przez okno za to strzelić już można.

www.aplikacjakielce.pun.pl www.pokemon-river-diamond.pun.pl www.pokimovie.pun.pl www.zpsb-ekonomia.pun.pl www.realserwer.pun.pl