Skrótowy opis systemu http://pl.wikipedia.org/wiki/Kryszta%C5%82y_Czasu
Fajne wspomnienia fana: http://smartfox.wordpress.com/2013/10/3 … ami-czasu/
Faktycznie, jak sam pamiętam system jest jajcarsko nieprzewidywalny: w mojej pierwszej walce po długim tworzeniu postaci drużyna została rozbita przez 4 gobliny z maczetami; jak graliśmy przygodę z MiMa to pierwsza zaraz konna szarża na wrogów zakończyła się dla drużynowego krasnoluda pechowym rzutem, trafieniem w siebie i odcięciem głowy (bo to zły kuc był...).
Jak QQdyl może poświadczyć również przy tworzeniu postaci może być śmiesznie: pryszczaty jaszczur astrolog (Prezencja=2 gdy elfki mają i po 140) o Szybkości i Zręczności żółwia z Galapagos (to tak chyba nazwiemy tą wyspę z której wylosował pochodzenie; po przeliczeniu wzrostu i wagi wyszło, że jest o parę punktów jeszcze wolniejszy...). Przy słabych rzutach na staty (w sumie 569 przy możliwej średniej 750) będzie miał przelicznik expa x1.32. Żeby było śmieszniej, z losowanych zawodów/umiejętności wyszło, że jest wędrownym poborcą podatkowym, który torturuje i ścina jako kat tych, którzy nie płacą, w formie przedstawienia jako aktor, po czym robi dla nich trumny jako stolarz i jako skryba wystawia akt zgonu i rachunek...
Tak więc, jak będzie z 2-4 chętnych to gdzieś po evencie i kampanii u Pepera (czyli najwcześniej za 3 tyg) prawdopodobnie mógłbym poprowadzić Kryształki; parę postaci bym zrobił losową metodą QQdyla, bo się schodzi przy tworzeniu bohatera jak nie znasz systemu...
Offline
Członek
Łukaszu ja się piszę od razu. Może i skomplikowana oraz przelicznikowo przeliczeniowa, ale spróbować kiedyś trza!
Offline
Postać QQdyla (metoda jak leci)
Alcca-SSelser Mężczyzna Reptilion Klasa:Astrolog Wzrost 163 Waga 88 Mod EXP x1.32 przerzuty *****
Pochodzenie: Średnia Klasa Średnia (średnio zamożne mieszczaństwo) z wyspy Galapago przy Orkusie
majątek + 18$
Cecha Rasowe Wzr/Waga Dorzut Klasa Zawody Inne Suma
Żywotność 180 -> 197 + 27 = 224
Siła Fiz. 100 -> 109 + 36 = 145
Zręczność 20 -> 16 + 9 = 25
Szybkość 35 -> 28 + 8 = 36
Inteligencja 35 + 8 + 18 = 61
Mądrość 50 + 48 + 23 = 121
Umiej. Mag. 30 + 44 + 14 = 88
Charyzma 15 + 47 + 19 + 15 = 96
Prezencja 10 + 10 + 4 - 22 = 2
Wiara 0 + 7 + 25 = 32
Zauważenie 0 + 10 = 10
Energia Życiowa = 83
pryszczaty; aktor, kat, poborca**, skryba, stolarz.
Odporności:
Bazowa Psychiczna: 30 1(iluzje):57 2(sugestia/strach):55 3(zaklęcia):56 4(szok):40 5(energia):39
Bazowa Fizyczna : 43 6(truc/choroby):64 7(gaz):55 8(temperat):46 9(elektr):47 10(petryfik):54
Dorzuty do biegłości klasowej 20: +7 i +11
przykładowo biegłość w sumie 31 daje 31% obrażeń maksymalnych broni i podstawowej szansy na trafienie (tu doliczy się nieco ze ZR i SZ). Bonus do biegłości daje wzięcie broni rasowej lub/i profesyjnej w sumie nawet +20. Proponowałbym dlatego kuszę naręczną i pazury bojowe (będę musiał wymyślić staty) lub kuszę konną plus krótki miecz. Ze zbroi jakieś ubranie z kapturem...
****Lepsze Odporności według wskazówek z nowej edycji KC
Ostatnio edytowany przez Ogmios (2014-04-02 15:46:47)
Offline
Postać Knykcia (metoda jak leci) [udało ci się stworzyć wolniejszą postać niż Alcca-SSelser i stworzyć gnoma mającego w obwodzie więcej niż wzrostu o budowie fizycznej goblina]
??? Mężczyzna Gnom Klasa:Półbóg Wzrost 122 Waga 84 Mod EXP x0.95 przerzuty *****
Pochodzenie: Wyższa Klasa Średnia (zamożne mieszczaństwo) z ??? majątek+51$
Cecha Rasowe Wzr/Waga Dorzut Klasa Zawody Inne Suma
Żywotność 100 -> 109 + 48 +14 = 171
Siła Fiz. 100 -> 109 + 40 = 149
Zręczność 40 -> 35 + 30 +5 = 70
Szybkość 15 -> 13 + 21 = 34
Inteligencja 80 + 34 + 14 = 128
Mądrość 80 + 44 + 25 = 149
Umiej. Mag. 40 + 34 + 14 = 88
Charyzma 15 + 22 + 26 = 63
Prezencja 25 + 13 + 3 = 41
Wiara 0 + 47 + 21 = 68
Zauważenie 0 + 6 = 6
Energia Życiowa = 96
pechowiec,zachłanny; gracz-szuler**,piekarz, rzeźbiarz**, treser, zbrojmistrz, zielarz.
Odporności:
Bazowa Psychiczna: 38 1(iluzje):77 2(sugestia/strach):50 3(zaklęcia):42 4(szok):50 5(energia):49
Bazowa Fizyczna : 33 6(truc/choroby):55 7(gaz):45 8(temperat):40 9(elektr):36 10(petryfik):60
Dorzuty do biegłości klasowej 30: +26, +24 i +20
Proponowana broń według bonusu biegł młoty +20 (półbóg rzemiosła??? bo i rzeźbiarz i zbrojmistrz)->topory. broń zgodna z etosem półboga (nie bojowego to kij, proca) +10-> kusze, miecze krótkie +5
Ostatnio edytowany przez Ogmios (2014-04-02 15:48:36)
Offline
Postać Mudkipa (metoda jak leci) [w miarę normalna]
Falmerr Mężczyzna Elf Klasa:Rycerz Wzrost 186 Waga 57 Mod EXP x1.01 przerzuty *
Pochodzenie: Śednia Klasa Wyższa (średnia szlachta) z ??? tylko gotówka 940$
Cecha Rasowe Wzr/Waga Dorzut Klasa Zawody Inne Suma
Żywotność 90 -> 76 + 27 +27 = 130
Siła Fiz. 90 -> 76 + 44 +23 = 143
Zręczność 50 -> 53 + 19 +18 = 90
Szybkość 40 -> 42 + 26 +6 = 74
Inteligencja 80 + 43 = 123
Mądrość 50 + 24 +4 = 78
Umiej. Mag. 60 + 14 = 74
Charyzma 40 + 43 +24 = 107
Prezencja 50 + 30 +44 = 124
Wiara 0 + 26 +13 = 39
Zauważenie 0 + 1 = 1
Energia Życiowa = 98
służący, skryba, szkutnik
Odporności:
Bazowa Psychiczna: 29 1(iluzje):51 2(sugestia/strach):55 3(zaklęcia):33 4(szok):56 5(energia):43
Bazowa Fizyczna : 44 6(truc/choroby):69 7(gaz):58 8(temperat):65 9(elektr):51 10(petryfik):61
Dorzuty do biegłości 27 i 22 (biegłości będą później, bo obczajam z innych edycji jak tam jest; prawdopodobnie około 100 w mieczach będzie mieć)
Ostatnio edytowany przez Ogmios (2014-04-02 15:51:17)
Offline
Fluff do postaci Mudkipa:
Falmerr nie zna swego pochodzenia. Został uratowany z niewoli z galery łowców niewolników z Wysp Białych Piratów przez okręt Jaśnie Panującego Katana "Pięść Katana" pod dowództwem tana Grodbaga, orkowego kapitana floty ekspedycyjnej w Królestwie Żółwim stacjonującej na wyspie Galapago podczas wspólnej akcji przeciwpirackiej floty katana i flot królestw Wysp Kupieckich. Dzięki faktowi, że nie było tak małych kajdan na jego nogi jako jedyny nie utonął z PIRACKĄ galerą z przykutymi do wioseł jeńcami. Ciężka niewola wycisnęła swoje piętno na psychice elfiego dziecka, jednocześnie hartując jego ciało.
Tan Grodbag będący lokalnym dowódcą floty wziął pod opiekę sierotę i dał mu zajęcie jako sługa na swoim dworku. Sierota będąc dzieckiem nad podziw inteligentnym i ładnym (co wskazywało na szlachetniejsze pochodzenie) powoli zdobywała serce bezdzietnego tana samotnika, który zaczął traktować ją jak swoje. Wkrótce, będąc wojskowym, rozpoczął po wojskowemu wychowywać dziecko. Tłumaczył to rosnącym zagrożeniem ze strony piratów, ale nie zaniedbywał też intelektu dziecka. Będąc młodzieńcem elf pomagał już tanowi jako jego skryba. Po kilkudziesięciu latach tan opuścił flotę, prowadził jednak nadal współpracę poprzez remonty i budowę okrętów dla Katana na Galapago, w czym aktywnie pomagał elf. Wychowanek dorastał mając kontakt z wieloma gośćmi z różnych stron, co dało możliwość dyskusji na różne tematy, a kontakt z marynarzami różnych ras zaowocowało umiejętnością soczystego klnięcia w paru językach.
Niedawno orkowy szlachcic po raz ostatni wypłynął na bój z nadciągającą flotyllą łupieżczą, która została odparta kosztem wielkich strat, w tym śmierci tana. Jak się okazało w pozostawionym testamencie tan usynowił elfiego wychowanka zapewniając mu tytuł szlachecki, ale w toku walki o schedę po nim dalsza rodzina ostro sprzeciwiła się woli przekazania majątku (w tym nieźle prosperującej stoczni) "przybłędzie". Bohater, bardziej obeznany z meczem, niż z paragrafami prawa, zdecydował się na ugodę i wzięcie gotówki. Gdy miał opuszczać majątek Grodbaga ze swoimi rzeczami, niespodziewanie nadjechał posłaniec z kancelarii prawnej z listem...
Offline
Postać Gustawa (metoda jak leci) [niezła, chociaż deczko cherlawa jak na paladyna]
??? Kobieta Półelfka Klasa:Paladyn Wzrost 185 Waga 62 Mod EXP x0.92 przerzuty *****
Pochodzenie: Średnia Klasa Średnia (średnie mieszczaństwo) z Ogragaru 100$ i majątek
Cecha Rasowe Wzr/Waga Dorzut Klasa Zawody Inne Suma
Żywotność 80 -> 86 + 24 +27 = 137
Siła Fiz. 90 -> 96 + 21 +27 = 144
Zręczność 40 -> 47 + 39 = 86
Szybkość 40 -> 47 + 50 +6 = 103
Inteligencja 75 + 31 +18 = 124
Mądrość 55 + 44 +13 = 112
Umiej. Mag. 45 + 35 +4 = 84
Charyzma 35 + 21 +22 +22 = 99
Prezencja 45 + 45 +28 = 118
Wiara 0 + 28 +19 = 47
Zauważenie 0 + 8 = 8
Energia Życiowa = 105
murarz, aktorka, poborca*, jeździec
Odporności:
Bazowa Psychiczna: 31 1(iluzje):48 2(sugestia/strach):60 3(zaklęcia):41 4(szok):53 5(energia):44
Bazowa Fizyczna : 37 6(truc/choroby):55 7(gaz):67 8(temperat):67 9(elektr):52 10(petryfik):54
Dorzuty do biegłości 31, 16, 37 i dwie do specjalizacji w mieczach miało być
Offline
Postać Maćka (metoda jak leci)
??? Mężczyzna Półolbrzym Klasa:Barbarzyńca/Druid Wzrost 223 Waga 108 Mod EXP x1.12(!bazuje na rzutach na staty, przed przerzutami) przerzuty *****
Pochodzenie: Wyższa Klasa Wyższa (arystokracja) z Ariagaru 500$ i majątek
Cecha Rasowe Wzr/Waga Dorzut Klasa Zawody Inne Suma
Żywotność 150 -> 168 + 35 +24 +68 = 295
Siła Fiz. 150 -> 168 + 34 +26 +12 = 240
Zręczność 10 -> 11 + 35 +24 = 70
Szybkość 40 -> 42 + 46 +24 = 112
Inteligencja 30 + 36 + 8 = 74
Mądrość 40 + 44 +24 = 108
Umiej. Mag. 10 + 13 +11 +25 = 59
Charyzma 20 + 5 +25 +17 = 67
Prezencja 40 + 14 = 54
Wiara 0 + 35 +45 = 80
Zauważenie 0 + 6 = 6
Energia Życiowa = 116
twardziel, magik(niewątpliwie jak ma dwie zdolności nadnaturalne); poborca*, pływak*, jubiler
Odporności:
Bazowa Psychiczna: 36 1(iluzje):62 2(sugestia/strach):47 3(zaklęcia):59 4(szok):65 5(energia):59
Bazowa Fizyczna : 61 6(truc/choroby):90 7(gaz):81 8(temperat):68 9(elektr):95 10(petryfik):76
Dorzuty do biegłości barb 30+: 28, 49, 50, 45; druid 30+ 35, 54
Ostatnio edytowany przez Ogmios (2014-04-10 21:13:58)
Offline
Postać Pepera (metoda jak leci)
??? Mężczyzna Człowiek Klasa:Barbarzyńca Wzrost 177 Waga 88 Mod EXP x0.83 przerzuty *****
Pochodzenie: Średnia Klasa Wyższa (szlachta) z wyspy w archipelagu 460$ bez majątku
Cecha Rasowe Wzr/Waga Dorzut Klasa Zawody Inne Suma
Żywotność 100 -> 119 + 28 +22 = 169
Siła Fiz. 100 -> 119 + 42 +21 = 182
Zręczność 35 -> 30 + 48 +27 +10 = 115
Szybkość 25 -> 22 + 44 +29 = 95
Inteligencja 60 + 35 + = 95
Mądrość 70 + 43 + = 113
Umiej. Mag. 43 + 43 + = 86
Charyzma 40 + 24 + +11 = 75
Prezencja 20 + 41 = 61
Wiara 10 + 38 + = 48
Zauważenie 0 + 3 = 3
Energia Życiowa = 106
skąpiec; rzeźbiarz*, poborca*, garncarz*
Odporności:
Bazowa Psychiczna: 45 1(iluzje):60 2(sugestia/strach):56 3(zaklęcia):72 4(szok):64 5(energia):69
Bazowa Fizyczna : 42 6(truc/choroby):59 7(gaz):62 8(temperat):54 9(elektr):64 10(petryfik):48
Dorzuty do biegłości barb 30+: 31, 22, 17, 42, 1, 18
Offline
Postać Ciasteczkowego (metoda jak leci)
??? Mężczyzna Niziołek Klasa:Iluzjonista/Kupiec Wzrost 136 Waga 56 Mod EXP x0.88 przerzuty *****
Pochodzenie: Wyższa Klasa Średnia (bogate mieszczaństwo) z Gasty 1720$ bez majątku
Cecha Rasowe Wzr/Waga Dorzut Klasa Zawody Inne Suma
Żywotność 70 -> 84 + 48 + = 132
Siła Fiz. 75 -> 90 + 43 + +26 = 133
Zręczność 60 -> 70 + 24 +34 +10 = 138
Szybkość 25 -> 29 + 26 +26 = 81
Inteligencja 80 + 47 +28 = 155
Mądrość 70 + 42 +26 = 138
Umiej. Mag. 35 + 34 +21 = 90
Charyzma 20 + 20 +22 = 62
Prezencja 15 + 50 +25 = 90
Wiara 0 + 30 +4 = 34
Zauważenie 0 + 2 = 3
Energia Życiowa = 105
******; kowal*, goniec, tancerz*, architekt
Odporności:
Bazowa Psychiczna: 46 1(iluzje):85 2(sugestia/strach):82 3(zaklęcia):67 4(szok):64 5(energia):60
Bazowa Fizyczna : 35 6(truc/choroby):47 7(gaz):42 8(temperat):49 9(elektr):43 10(petryfik):54
Dorzuty do biegłości złodzieja 25+: 6, 34 do kupca 20+: 29
Offline
Postać kolegi Muda (metoda jak leci)
??? Mężczyzna Elf Klasa:Złodziej/Kupiec Wzrost 189 Waga 60 Mod EXP x1.12 przerzuty *****
Pochodzenie: Niższa Klasa Średnia (ubogie mieszczaństwo) z Gasty 170$ bez majątku
Cecha Rasowe Wzr/Waga Dorzut Klasa Zawody Inne Suma
Żywotność 80 -> 75 + 42 + = 117
Siła Fiz. 80 -> 75 + 37 + 4 = 116
Zręczność 50 -> 55 + 24 +21 = 100
Szybkość 40 -> 44 + 26 +23 = 83
Inteligencja 80 + 27 +21 = 128
Mądrość 50 + 40 +24 = 114
Umiej. Mag. 60 + 35 + 6 = 101
Charyzma 40 + 23 +23 = 86
Prezencja 50 + 25 +22 = 97
Wiara 0 + 5 +19 = 24
Zauważenie 0 + 5 = 5
Energia Życiowa = 97
******; minerolog*, myśliwy*, aktor, szkutnik
Odporności:
Bazowa Psychiczna: 34 1(iluzje):74 2(sugestia/strach):70 3(zaklęcia):50 4(szok):51 5(energia):62
Bazowa Fizyczna : 33 6(truc/choroby):54 7(gaz):39 8(temperat):43 9(elektr):41 10(petryfik):48
Dorzuty do biegłości złodzieja 30+: 46, 48 do kupca 20+: 43 (dodatkowo +10 z myśliwego)
Offline