MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


#1 2013-06-03 09:44:04

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Setting D&D

Tutaj będziemy zamieszczać wszystkie wątki, informacje, aktualizacje i pomysły dotyczące rozbudowy naszego settingu.

Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-06-03 09:44:47)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#2 2013-06-05 14:23:26

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Bóstwa.
WB - większe bóstwo  ŚB - średnie bóstwo SB - słabsze bóstwo PB - pół bóstwo

Spis Bóstw:

WB
- Bartuc CZ domeny: wojna , zło , zniszczenie , demony , chaos
- Mullfarion N domeny: ogień , powietrze , burza , ziemia , woda
- Solarus PD domeny: dobro , słońce , prawo , leczenie , siła

ŚB
- Arcania PN domeny: magia , wiedza , urok , czar
- Luna ND domeny: dobro , księżyc , czas , ochrona
- Sargeras NZ domeny: śmierć , zło , nienawiść , oszustwo

- Moradin PD domeny: krasnoludy , ziemia , siła , dobro
- Corellon Larethian CD domeny: elfy , dobro , magia , wojna
- Grumsh CZ domeny: wojna , zło , chaos , orkowie
- Yondalla PD domeny: niziołki , dobro , prawo , ochrona
- Gral Świetlistozłoty ND domeny: gnomy , dobro , oszustwo , ochrona
- Lolth CZ domeny: drowy , zło , chaos , pająki

SB
- Lilith PZ domeny: tyrania , zło , prawo
- Crom CD domeny: siła , chaos , dobro
- Maska CN domeny: oszustwo , szczęście , iluzja

PB

Dobra to na razie musi starczyć , tymczasem nie mam żadnych ciekawych pomysłów dotyczących bóstw więcej. Jeśli macie jakieś sugestie to pisać. Później postaram się dodać jeszcze kosmologię oraz wyspy które ustaliliśmy na sesji. Plus napisałem kilka dodatkowych pozycji dotyczących kilku frakcji i klas prestiżowych.

Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-06-05 14:26:44)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#3 2013-06-05 20:54:27

 Jędrek

Członek

Skąd: Mmz
Zarejestrowany: 2013-03-17
Posty: 432
Punktów :   

Re: Setting D&D

Tak jak ustaliliśmy Atrybutami Solarusa powinien być Płonący miecz, Tarcza która zmienia porę dnia i Kielich z Krwią boga nocy który został zabity przez Solarusa.


http://www.nodiatis.com/pub/13.jpg

Offline

#4 2013-06-06 13:04:17

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Tarcza i Miecz się zgadzają ale nic o kielichu mi nie wiadomo , ponadto jest bogini o nazwie Luna co tak tylko troszkę kojarzy się z nocą więc pomysł z bogiem nocy odpada ale za to można by pomyśleć o przeklętym kielichu w który została zebrana krew arcy-diabła/demona którego zabił/zniszczył Solarus. Kielich poszukiwany będzie w takim razie przez demony/diabły lub jakiś kultystów ale nie będzie atrybutem samego boga.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#5 2013-06-06 17:27:20

 Jędrek

Członek

Skąd: Mmz
Zarejestrowany: 2013-03-17
Posty: 432
Punktów :   

Re: Setting D&D

Oki nazwijmy go jakoś kreatywnie jak np.Graal. Mam też pomysł na mit o powstaniu świata: Na początku było wszystko. Wszystko najpierw podzieliło się na eter i materię.Eter zmienił się w bóstwa lecz jego cząstka umknęła tworząc magię.Materia zaś uformowała wszystkie plany a potem z pomocą bóstw całe życie.


http://www.nodiatis.com/pub/13.jpg

Offline

#6 2013-06-07 09:31:35

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Pomysł fajny i całkiem konkretny na powstanie świata ale nazwanie kielicha np. gral to kiepski żart , co do lokacji które mieliśmy powołać do życia to juto w sobotę dodam w wpisach Nidię tę normalną i zniszczoną oraz tę nową wyspę i krasnoludzką twierdze z stałego kontynentu no i może jeszcze bractwo rycerskie .

Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-06-07 09:31:58)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#7 2013-06-07 22:48:28

 jony

Członek

status Emperror
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-01
Posty: 296
Punktów :   

Re: Setting D&D

Na początek świata: Na początku każdy był nieśmiertelny( oczywiście czasowa nieśmiertelność). Jednak pojawiła się grupka potężnych z każdej rasy. Wyszła ona z propozycją, żeby w zamian za oddanie im  swojej śmiertelności, zyskują wieczne dusze( tutaj właśnie ta poświęcona śmiertelność, byłaby źródłem boskiej mocy, a odnośnie dusz byłyby łatwe w kontrolowaniu i wymagałyby niewielkiej mocy ze strony bogów). Większość istot się zgodziła, ale byli tacy, którzy się nie zgodzili( tu bym wprowadził do każdej rasy jej odpowiednik nieśmiertelnych, którzy niczym by się nie różnili tylko byliby nie podatni na efekty upływu czasu, ale nie mają duszy, a po ich śmierci pozostaje pustka).
Jak wiadomo każdy z tych potężnych osobników dążył do jak największej potęgi. Więc po pewnym czasie wybuchła wojna pomiędzy nimi o  siłę oraz potęgę  i bogowie zeszli na ziemie. Po pewnym czasie wyklarowała się grupa osobników rządzących dzisiaj.

Do atrybutów bogów:

Luna( dobro , księżyc , czas , ochrona)- może mieć np. tarczę która zmienia swoje barwy i ukształtowanie w zależności od kwadry księżyca i może je zmieniać dzięki niej

Sargeras(śmierć , zło , nienawiść , oszustwo)-  tu można walnąć tradycyjną kosę zagłady i coś z nieumarłymi ewentualnie

Arcania( magia , wiedza , urok , czar)- tutaj  można wagę jako symbol mądrości

Mullfarion( ogień , powietrze , burza , ziemia , woda)- następnie tu można wielki trójząb dzięki któremu kontroluje każdy z żywiołów( trójząb zmieniał by swój kolor jeśli koncentrował by się na 1 żywiole, a tak by zmieniał cały czas barwy)

Bartuc(wojna , zło , zniszczenie , demony , chaos)- tu wrzuciłbym wielki miecz lub topór lub młot lub włócznia z którego siałby chaos, zniszczenie i mógł przyzwać oddziały demonów

Lilith(tyrania , zło , prawo)- tutaj można walnąć jakieś symbole władzy: berło czy jabłko( a jako poszukiwany artefakt zrobić ich słabsze wersje jako insygnia zła np)

Crom( siła , chaos , dobro)- jego atrybutem może być wielki miecz czy topór

Maska( oszustwo , szczęście , iluzja)- tu atrybutem może być lustro które jako jeden z potężniejszych artefaktów ułatwia/ potęguje iluzje

Ostatnio edytowany przez jonyenglish (2013-06-07 22:50:35)

Offline

#8 2013-06-08 00:28:10

 Knykieć

Członek

Call me!
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-02
Posty: 608
Punktów :   

Re: Setting D&D

Zjednoczone Królestwa Południowego Gryfu
Gryf niegdyś był potężnym królestwem, nie tylko pod względem militarnym, ale tak że ekonomicznym. Każde mocarstwo ma swój kres, tak jak i te. Po śmierci króla Egberta izba baronów podzieliła się na 3 obozy: Północny, Południowy i Wschodni. Pomiędzy nimi wybuchła wojna. Regularne bitwy doprowadziły po wielu latach do dominacji Północy, ale to było tylko złudne. Przegrywające obozy Południa i Wschodu zjednoczyły się pod sztandarem księcia Henryka i wspólnie oddały większość swojego dobytku, aby wynająć 5 najpotężniejszych czarnoksiężników szkoły Silvermoon. Celem tego posunięcia było częściowe zatopienie Północnej części wyspy i zdziesiątkowanie sił Północy. Podczas rytuału jeden z magów pomylił inkantację i przez to została zatopiona cała północna część wyspy i niewielka część południowej wraz z dużą częścią stolicy- Bell. Wściekły książę, zasięgną rady ludu, który jednogłośnie zdecydował aby uśmiercić całą piątkę. Niestety niektórzy wzięli to zbyt poważnie i wszczęli bunt wybijając wszystkich magów na wyspie. Po paru latach sytuacja się ustabilizowała, ale doktryny Henryka I rygorystycznie traktują osoby rzucające czary, każąc im płacić horrendalną cenę za ich umiejętności, uwzględnia jednak kapłanów, ze względu na głęboką wiarę ludu. Wszyscy, którzy nie mają pozwolenia, od samego króla, lub jednego z 6 baronów, muszą płacić 200sz co 2 tygodnie, inaczej mogą zostać stracone przez każdego stróża, bez jakiegokolwiek ostrzeżenia. Po za tym państwo przyjęło nazwę Zjednoczonego Królestwa Południowego Gryfu i nękane jest przez widmo wcześniejszych wojen.
http://imageshack.us/a/img832/8373/zjednoczonekrlestwopoud.jpg http://imageshack.us/a/img32/3731/abcos.jpg


http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/117/619/eb2.gif

Offline

#9 2013-06-10 12:54:40

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Trochę jak HoMM 3 ale pomysł bardzo fajny dobrze opisany , mam tylko jeszcze jedno zastrzeżenie czemu kurde taka kiepska jakość czcionki w opisie mechanicznym czyżbyś próbował przemycić jakiegoś hardcorowego BN-a ??. No dobra nie tylko jeszcze jedno zastrzeżenie bo mam trochę jednak uwag co do tych wielkich rygorów wobec magów , 200 sz to jakoś mało wobec magów , skoro żądzą kapłani to oprócz podatku jeszcze jakiś dozór kapłanów/paladynów w postaci przesłuchań ewentualnie testu/rytuału prawdy/lojalności , co ty na to ??

Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-06-10 13:00:58)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#10 2013-06-10 16:51:47

 Knykieć

Członek

Call me!
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-02
Posty: 608
Punktów :   

Re: Setting D&D

Kapłani nie rządzą, tylko baroni i książę, a wszyscy muszą mieć pozwolenie na rzucanie czarów, ale tylko czarodzieje, zaklinacze i droidzi płacą 200sz. Kapłani są wybieranie przez pozostałych wiernych sług danej religii, którzy są podlegli władzom miasta.


http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/117/619/eb2.gif

Offline

#11 2013-06-10 18:09:49

 Jędrek

Członek

Skąd: Mmz
Zarejestrowany: 2013-03-17
Posty: 432
Punktów :   

Re: Setting D&D

Mógłbyś tą tabelkę mi wysłać przydałby się do mojej wyspy.


http://www.nodiatis.com/pub/13.jpg

Offline

#12 2013-06-11 10:07:44

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Knykieć skoro tak uważasz to OK ale ja nadal uważam że za lekko tych magów tam gnębisz. A teraz Jonny do Lilith chciałem dać jakiś batog czy coś a Bartucowi wielki topór albo morgenszterna i jakiś rogaty łeb co do Arcani to może raczej jakieś pawie oko na czarnym czy tam kolorowym tel ( kolorów 8 tyle ile wiatrów magi) .

Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-06-11 10:17:46)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#13 2013-06-11 11:41:40

 jony

Członek

status Emperror
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-01
Posty: 296
Punktów :   

Re: Setting D&D

Dla m nie spoko. Wrzuciłem tylko wstępne proposy, które mi pierwsze przyszły do głowy. Rumun tabelka jest z Excela. Niedługa i ja wrzuca tylko muszę przepisać wszystko.

Offline

#14 2013-06-11 16:40:03

 Knykieć

Członek

Call me!
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-02
Posty: 608
Punktów :   

Re: Setting D&D

Tabele możesz zrobić w Exelu, tylko formatuj komórki->obramowanie i masz gotową tabelę.
Co do gnębienia czarodziei mogę zmienić na 200sz dziennie, a i tak ludzie będą to respektować w tylko w Tetrafall i Elder, a w reszcie będzie po prostu rzeź.


http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/117/619/eb2.gif

Offline

#15 2013-06-12 10:11:07

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Setting D&D

Bez przesady myślałem raczej o czymś w rodzaju specjalnej grupy kapłanów lub naprawdę zaufanych magów zajmujących się kontrolą nad całą resztą , można to jeszcze załatwić poprzez ustanowienia czegoś w rodzaju bractwa lub gildi magów na zasadzie działania albo wstąpisz do gildi i lojalnie będziesz wspierał i respektował władzę naszego władcy albo banicja lub kosa w żebro.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kino.pun.pl www.witch.pun.pl www.shinigamilegends.pun.pl www.pokemoon.pun.pl www.ekipa-amarena.pun.pl