MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


#1 2015-03-13 14:27:56

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Kącik grognarda

ITT wszystko związane z grami wojennymi dla hardcorów. W związku z pogarszającą się sytuacją geopolityczną Polski naszym patriotycznym obowiązkiem jest szlifowanie zdolności taktyczno-strategicznych na wypadek konfliktu zbrojnego .
A bardziej na serio jak ktoś ma jakąś cięższą grę i chciałby zagrać z kimś to niech się tu ujawni. Ja przykładowo bym zagrał w Bitwę pod Austerlitz Noviny (2-4 graczy, 1000 żetonów, mapa 67x96) w hufcu powiedzmy po bibliotece. Zainteresowany może dostać skan instrukcji. Albo Szczury pustyni Dragona (działania w Afryce Płn. II w.św. kilka scenariuszy do wyboru).

Offline

#2 2015-03-14 08:49:39

QQdyl

Członek

Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 655
Punktów :   14 

Re: Kącik grognarda

może pewnego dnia


http://www.nodiatis.com/pub/14.jpg

Offline

#3 2015-03-14 21:58:19

 Mikołaj

Wsparcie

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 192
Punktów :   

Re: Kącik grognarda

Mam znajomka, który chyba byłby zainteresowany Austerliz'em Popytam i się dowiem.


Sickness, disease, plague and pox, suffering and the slow, living rot. Such wondrous gifts does Nurgle seek to bestow upon the unworthy human cattle of the Imperium. We are merely the vectors by which his virulent beneficence may be spread to the undeserving masses.
- Urgloth Rotheart, Plague Champion of the Death Guard

Offline

#4 2015-04-30 15:43:09

 Ciasteczkowy

Członek Komisji

Skąd: Stary Świat
Zarejestrowany: 2013-02-28
Posty: 990
Punktów :   

Re: Kącik grognarda

ja mam stare Ardeny Dragona. Tez mógłbym kiedyś odświeżyć

Szczury pustyni sam kiedyś miałem i choć wydaje mi się, że autorzy zjedli kilka zasad w instrukcji, to grać się dało


http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg

Offline

#5 2015-04-30 18:42:30

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: Kącik grognarda

Oj, grało się, grało... O ile pamiętam dobrze Niemcami wystarczyło przekroczyć Mozę. Dawno temu próbowaliśmy nawet składać bitewniaka z jednostkami z Arden i samolotami z Piekła na Pacyfiku.

Zdaje się jest już nowa wersja Arden.
http://portal.strategie.net.pl/index.ph … Itemid=119

Można by któregoś razu zagrać w hufcu, akurat stare Ardeny to chyba najprostszy klasyczny bitewniak więc zasady można sobie przypomnieć na miejscu (chyba jedynie Grunwald był jeszcze prostszy, ale to raczej z racji skupienia jednostek, mało manewrowania było).

Offline

#6 2015-05-01 13:26:21

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: Kącik grognarda

Niżej co mam/grałem zagram, jak przypomnę sobie więcej to będę edytować.

Co mam:
- Bitwa pod Austerlitz (Napoleon! różne rodzaje oddziałów! droga dowodzenia! minus za małe żetony)
- Wiedeń (Husaria! armaty, oblężenie, poziomy morale różnych wojsk, wolno zaczyna się)
- Szczury pustyni (maskowanie! ciekawe zasady, oddziały mają  hpeki)
- Tannenberg/niekompletny (ciekawa mapa, ciekawa bitwa, dość złożona jednak)
- Bzura (fajny temat, ale chyba trochę skala za mała i stąd za dużo żetonów na planszy; wydaje się też trudniejsza od Arden)
- Wojna o Pierścień (niby nie wargame, ale żetony podobne ma; trochę kiedyś dłubałem żeby dało się bitwy w Warhammerze battlu rozgrywać, bo system walki nie do końca satysfakcjonuje [aczkolwiek jest lepszy niż np w Ardenach])
- Książe (dyplomatyczna na Półwyspie Apenińskim i okolicach; walka znikoma - dwie+ armie wypychają jedną; ciekawa na więcej osób, na 2-3 zaledwie meh; smaczku dodają akcje specjalne [assassination!])
- Kryptonim Lew morski (Bitwa o Anglię, prosty model samolotów, szybka gra)
- Piekło na Pacyfiku (upgrade Lwa, rozbudowany model samolotów [min. hpeki! bombowce nurkujące, torpedowe], dodane okręty, fajne scenariusze, dłubaliśmy nad kampanijnym graniem, a nawet złączeniem z jednostkami jak w Ardenach)
- Ardeny (prosta, ma parę smaczków, trochę nie podoba mi się, że przeciwnik móże się wycofać zamiast strat, ale z drugiej strony jak go okrążysz...), trochę zgrany egzemplarz.
- Celtyckie Miecze (taka trochę ekonomiczna w starej Irlandii, zaciąga się wojsko, robi obozy/statki i atak! dość ciekawy system strat, ale widać, że zabrakło czegoś [może bardziej pójścia w fantasy i dodania nadnaturalnych jednostek?]).
- Cuba Libre (CDG w systemie Coin, czyli 4 asymetryczne frakcje, na pierwszy rzut oka trudnawe).
- Bzura TiSowska
- 1939 Gloria Victis (niszowe wydawnictwo Kordyt; kampania wrześniowa z podziałem na mapę strategiczną z armiami, GO itp, i mapą taktyczną z walką dywizji i batalionów. Co intrygujące są karty wydarzeń, dowódców, pogody, rozbudowany OdB; minusem trochę dziwna mechanika). Podobno da się rozegrać w 6-8h...
- Piastowie Narodziny Orła (bardzo lajtowe jak na grę wojenną, 4 frakcje pogańskie walczą o tereny polskie; są zróżnicowane wojska, karty wydarzeń, rozbudowa)

W co grałem
- Grunwald (prostszy wargame, wilcze doły! ciury obozowe!)
- Virgin Queen (Card Driven Game w czasach angielskiej królowej Elżbiety, czyli karty jak w Zimnej wojnie, ale uwaga! na 6 osób... Bitwy trochę jak w Chaos w Starym Świecie, bez figurek i wybuchających kości. Frakcje są ciekawe, mają inne możliwości, a nawet opcje do wygranej).

PS. Jak ktoś ma chętnie zagram w coś w stylu Pól chwały (Field of Glory)

Ostatnio edytowany przez Ogmios (2018-03-23 23:52:49)

Offline

#7 2015-12-18 16:47:14

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: Kącik grognarda

Jutro u Mikołaja prawdopodobnie będziemy grać w Bitwy 2 wojny światowej; jakoś na 11tą się przywlokę do sklepu. Po przejrzeniu zasad już czuję ten hardkor... Jak zdążę to porobię ściągawki, bo inaczej ciężko będzie.

Offline

#8 2016-01-03 12:37:39

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: Kącik grognarda

Krótki raport:
- pierwszy scenariusz, ja Aliantami, Mikołaj Niemcami
- w ograniczonych ramach czasowych (a też klienci trochę nam przerywali) daliśmy radę zapoznać się pokrótce z zasadami, rozstawić, poruszyć zgodnie z scenariuszem i zrobić pół tury normalnej gry gry (z bodaj 18)
- wbrew pozorom i tak się sporo wydarzyło na planszy: nawała artyleryjska, forsowanie rzek, natarcia, kontratak, wycofania, utrzymania obrony...
- może dlatego, że graliśmy tylko na jednej planszy zamiast dwóch; na pełnej mapie z turę by minęło do kontaktu wojsk; ogólnie takie wrażenie, że nie da się stworzyć jednolitego frontu jak w Ardenach, bo za mało żetonów; szybkie jednostki dają dynamiczność ruchów
- po jednej półturze walki straty były bodaj 9-5 na korzyść atakujących Niemców; prawdopodobnie gorzej by im poszło jakbyśmy grali z ostrzałem czołgowym

W skrócie: gry są grywalne, dość powolne przy nieznajomości zasad; raczej dla hardkorów lubiących takie gry, aczkolwiek do ogarnięcia i dla noobów-strategów.

Offline

#9 2016-02-15 10:52:04

Pietia

Przechodzień

Zarejestrowany: 2016-02-15
Posty: 1
Punktów :   

Re: Kącik grognarda

Witam wszystkich forumowiczów, jako że to mój pierwszy post.

Chętnie zagram w gry wojenne na jakimś neutralnym polu bitwy

Mogę przynieść:

1. Combat Commander Europe i Mediterranean (CCE)
2. Fighting Formations Grossdeutschland Motorised Division (FFGD)
3. Waterloo 1815: Fallen Eagles
4. Comand & Colors Napoleonics
5. Empire of The Sun
6. Triumph & Tragedy
7. Virgin Queen
8. Wing Leader
9. Fire in the Lake
10. 1812 Invasion of Canada
11. Strike of the Eagle
12. Zimna Wojna

Z tych na początek najlepszy będzie T&T - grand strategy z lat 1936-1945

Offline

#10 2016-02-15 17:27:52

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Kącik grognarda

WoW. Imponująca kolekcja !! Zapraszam w takim razie za dwa tygodnie do hufca w sobotę albo niedzielę. Chętni na pewno się znajdą.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#11 2016-02-16 01:52:56

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: Kącik grognarda

Ha, drugi prawdziwy grognard!
Warto by dać jakiś opis gier, aby rzut oka wystarczył do wyboru czy i w co zagrać np.:
1. CCE: taktyczne (i to bardzo - 1 heks to 30m) walki piechoty IIWŚ, wygląda jak odświeżony klon Squad Leadera, aczkolwiek są dodane karty z akcjami, które mieszają mocno w kolejności gry.
2. FFGD: 2 graczy 180min; walki dywizji zmechanizowanej Grossdeutschland w formie scenariuszy walk w małej skali - drużyny, pojedyńcze czołgi i działa, heksy po 75m tury po 5min. Ciekawostka: rzuca się k6, k8, k10, k12 i k20. Sprzętowo-żetonowe porno. Trochę jak (Advanced?) Squad Leader wygląda, ale ładniej i chyba grywalniej.
3. Waterloo 1815: Fallen Eagles: 1-3 graczy 60-720 min; finał zmagań Napoleona, żetony i heksy, ponoć niezła, zwłaszcza mechanizm rozkazów. Raczej dla hardkorów, bo przy nieznajomości zasad tury gry mające odzwierciedlać 1h czasu bitwy rozgrywa się np. przez 2h gry...
4. Comand & Colors Napoleonics : 2 graczy 90min: w skrócie klon Memoir'a w klimacie napoleońskim, po ułożonej z heksów mapie łażą jednostki grupkami i próbują się wykosić (jednoska schodzi jak spadną jej wszystkie figurki - tu akurat bloczki są). Rzuca się specjalnymi kośćmi. Karty do rozkazów jednostkom. Proste, szybkie, pewnie trochę popsute jak Memoir.
5. Empire of The Sun: 2 graczy 360min; strategiczne zmagania USA z Japonią 1941+, 12 tur po 4 miesiące, 150 milowe heksy, jednoski w dużej skali żetonowe. Historyczna mechanika karciana i to mocno. Może przytłaczać rozmiarem na początku, zwłaszcza gracza japońskiego, który siłą rzeczy musi min-maksić na początku gry. Te 360 min to NIE na kampanię, bo ona trwa ponoć nawet dłużej...
6. Triumph & Tragedy: 2-3 graczy 240min; geopolityczne zmagania 1936-45 między Kapitalizmem, Faszyzmem i Komunizmem, można wygrać ekonomicznie, militarnie lub technologicznie, skalowo duże jednostki są blokami, czyli nie widać ich wartości, na mapie pola-regiony (IIRP to np. 3 regiony), są też karty w mechanice.
7. Virgin Queen : 2-6 graczy 420min; wojny religijne 1559-1598, kolonizacja Nowego Świata, dyplomacja i małżeństwa dynastyczne, szpiegostwo, patronat nad nauką i kulturą, bitwy lądowe i morskie. Mechanika na kartach podobnie nieco jak w Zimnej wojnie. Mnie ciekawi dlaczego ponoć pełna rozgrywka na 6 graczy raptem 7 tur może trwać 8h oraz czy faktycznie w pełnym składzie graczy najfajniej się gra?
8. Wing Leader: 2+graczy do 2h; walki lotnicze II WŚ małej skali (po kilka-kilkanaście samolotów na stronę); szybka akcja, w sumie takie rozbudowane (48 stron instrukcji) i ładniejsze Piekło na Pacyfiku. Trochę sprzętowego porno.
9. Fire in the Lake: do 4 graczy 180min; zmagania USA w Wietnamie z pomocą (albo i nie!) Południowego Wietnamu z siłami Północnego Wietnamu wspieranego (albo i nie!) przez Vietcong. Próba oddania asymetryczności konfliktu i złożoności problemów poprzez obszary, wpływy-klocki, rozbieżne warunki zwycięstwa u sojuszników i talię z historycznymi wydarzeniami z okresu. Może być ciekawe.
10. 1812 Invasion of Canada: 2-5 graczy 90min; amerykańska Armia i Milicja przeprowadza inwazję na Kanadę w czasie wojny z Wielką Brytanią (dwie ostatnie wspierane są także przez Indian jako piątą stronę), a powodem pośrednim jest... Napoleon. Bloki-jednostki, regiony, mechanika na kartach. Raczej prosta i szybka.
11. Strike of the Eagle: 2-4 graczy 150min; wojna polsko-bolszewicka 1920, blef przy rozkazach, ukryte jednoski-bloki, mechanika karciana trochę podobnie jak w Zimnej Wojnie, na mapie nie heksy, a sieć pól.
12. Zimna Wojna - 2 graczy 180 minut; zmagania USA i ZSRR 1945+ w aspekcie geopolityki, mechanika karciana, mocno abstrakcyjna. Zresztą kto grał, to wie.

Ufff... W Zimną Wojnę już tu trochę graliśmy, bo mam i przynosiłem. Troszeńkę w Piekło na Pacyfiku podobne tematyką do Wing Leadera. Także w gry, gdzie są elemeny dyplomacji i blefu, więc będzie (czasami) szansa na komplet graczy i do Virgin Queen. Ja mogę w każdą, najchętniej te z mechaniką karcianą, napoleońskie dużo mniej chętnie. Do hufca na początek bym rekomendował Strike of the Eagle, Fire in the Lake, Triumph & Tragedy, FFGD w mniej więcej takiej kolejności; reszta zależnie od chętnych indywidualnych. A wogóle to właśnie od chętnych zacząć czy, kiedy i na jaką grę będą, bo z własnego doświadczenia wiem, że to różnie bywało.

Jako że nie ma dostępnego hufca w tym tygodniu, jeśli jesteś mocno spragniony grania to mogę zaproponować zapasową miejscówkę w Domu Naturalnego Rozwoju na Mireckiego; jest ciaśniej (w miarę wygodnie zmieści się coś około rozmiaru Zimnej Wojny), ale mogą być bardziej chętni gracze (w liczbie 1.5 do 4 plus ja). Dziś akurat mamy grać na wieczór w ZW właśnie i podpytam o weekend, bo przy okazji i mgfowe ludziki będą miały gdzie się podziać; okaże się też jacy mocni mogą być, bo generalnie to nooby planszówkowe. Jakbyś był chętny, to na PW (zakładka Wiadomości na górze forum) wysłałem mój numer.

*****
Ludzie z DNR są chętni, kwestia dogrania kiedy kto jest dostępny i w co. W ten weekend zapraszają też MGF to można będzie się telefonami wymienić i w przyszłości umawiać na granie u nich.

Ostatnio edytowany przez Ogmios (2016-02-16 20:34:23)

Offline

#12 2017-04-02 15:54:12

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Re: Kącik grognarda

Jakaś taka stronka z zasobami graficznymi (np. figurki do wydrukowania) i scenariuszami do w miarę prostych gier wojennych w fanowskim stylu.
http://www.juniorgeneral.org/

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.akwarium1lo.pun.pl www.bitwawojownikow.pun.pl www.rusycystyka2010.pun.pl www.gmb.pun.pl www.buuu.pun.pl