MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


  • Index
  •  » Gry Bitewne
  •  » Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

#16 2017-02-26 11:37:59

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Petrodon napisał:

Modron napisał:

Czy reszta sojuszu Chaosu też nie dodaje sobie RP i Renomę za wczorajszy mecz?

PEPER napisał:

No dobra. To ja w takim razie ze względu na spore nie dopatrzenia z mojej strony zresetuje sobie rozpiskę. I dziękuję za troskę zaraz poczwiczę trochę liczenie po angielsku.  Pozdro. Chodzi chyba tylko o mnie.

Modron, Peper ja wyraziłem swoje wkurzenie. Moje wpisy w żaden sposób nie są wiążące dla kampanii. To decyzja Norberta (He's the boss here.) jak potraktować ten mecz i czy w ogóle wprowadzać jakieś dodatkowe sankcje w stosunku do wygrywającej drużyny i gracza. Czy ewentualnie jakoś spłaszczyć wynik żeby wynik nie był 20RP +2 Renown do 10 RP i - 1 Renown. Zostawiam to Norbertowi.

Peper nie myli się tylko ten kto nic nie robi. Nie obrażaj się po prostu mały hate Ci się należy.

Nie jestem bossem tutaj . Nawet nie mam moda do grajdołka.

A tak na poważnie. Peper się raczej nie obraził tylko serio mu się głupio zrobiło. Postanowił zresetować bandę i zaczyna od zera. Temat zamknięty. każdy z nas ma dostęp do kodeksów , army list i rozpisek. Każdy mógł to wcześniej wyłapać.


A co z meczem? Zapomniałem, że ustaliliśmy że kary/bonusy są drużynowe. Moja propozycja to potraktować to jak remis. 3 giwery dalekiego zasięgu mocno skontrolowały sojusz imperium który mógł to kontrować tylko jedną, plus trochę nadgięta jedna rozpiska i wynik mógł zostać mocno wypaczony. Moja propozycja to dla każdego gracza +1 Renome jak przy remisie. A RP tylko +10 dla każdego jak za udział bez osiągnięć. W końcu jednak przyszliśmy graliśmy itp każdy powinien coś tam dostać. I jak spłaszczamy wynik to nie ma strat. Peper sam się ukarał i resetuje bandę. To moja propozycja. Towarzystwo akceptuje?


Dodatkową nagrodą jest to że każdy zapamięta jak działa uzbrojenie chaosu

To jest nasza pierwsza kampania heraldów więc ja to traktuje mocno testowo, głównie właśnie na naukę zasad i doszlifowanie ich do naszypotrzeb. Nie ma co się spinać.

Ostatnio edytowany przez Norbert (2017-02-26 11:41:14)


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#17 2017-02-26 12:44:53

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

PEPER napisał:

Gdzie znalazłeś profile tych broni dla chaosu ?

Zwykły chaosowy combi - bolter chaosu jest opisany w kodeksie chaosu str 65.

Combi-flamer, combi-plasma, combi-melta podręcznik główny do WH40k str. 176.

PEPER napisał:

...Ale jest tam przy chaosowym killteamie na końcu rozpiski że może wziąść chaos space marine armoury przy chosenie...

To istotne więc też opiszę, w plikach kill team zwrot model może korzystać z armoury np "May take wargear from the Chaos Space Marine Armoury" to należy sprawdzić czy na końcu pliku nie ma tego "Chaos Space Marine Armoury". W pliku Army list CSM lista "Chaos Space Marine Armoury" jest na stronie 14. Tylko przedmioty wymienione tam są brane pod uwagę przy rozwijaniu modelu przez opcję Armoury.

Jeśli model ma coś takiego w opcjach "Melee Weapons and/or Ranged Weapons lists" to szukamy w pierwszej kolejności takiej listy w army list. Jeśli jesteśmy pewni że nie ma jej tam  -> to szukamy listy o dokładnie takiej nazwie w odpowiednim kodeksie. W kodeksie chaosu takie listy są na stronie 91.

PEPER napisał:

...A w kodeksie można mu takiego dodatkowego autocannona dokupić...

Gdy gramy w WH40k składamy modele według Army List Entry z kodesku, jak w kill team według Army List Entry kill team. To dwie różne gry.

Ostatnio edytowany przez Norbert (2017-02-26 12:48:59)


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#18 2017-02-26 13:10:31

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Nie obrażam się tylko. Serio. Głupio mi trochę grać dalej w kampanię po takiej krzywej akcji tą samą bandą. Szybki reset kilka meczy i się odkuję.
Cheat 1 nie wyszedł zawsze jest cheat 2 ;p


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#19 2017-02-26 14:27:20

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Petrodon napisał:

Apel do wszystkich. Proszę aktualizujcie na bieżąca rozpiski. Zweryfikujcie ich legalność!!!!
Rozpiszcie statsy broni, uzbrojenia, czarów, umiejek itd. na końcu w rozpisce to ułatwi i przyśpieszy grę.

Pozdrawiam

Ja się podpinam pod apel. Patryk, możesz oprócz imion swoich specjali i lidera dopisać kto to jest według List Army? To są czempioni, sierżanci?

Ostatnio edytowany przez Norbert (2017-02-26 14:43:09)


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#20 2017-02-26 15:02:23

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Bartek ogarnij sobie kodeks do CSM. Terminator Chempion w kill team zaczyna grę z power weapon oraz combi-bolter. Combi-bolter lub power weapon może wymienić na power fist zgodnie z "May take items from the Terminator Weapons list". W zależności co na co wymienia to ma to różną cenę. Ale nie jest to 7 pts. Terminator weapon list jest na 91 str. kodesku.

Zwykły chaos terminator może sobie wymienić power weapon na Power fist za 7 pts i to jest dobrze policzone. Na liderze jest drożej.

Rozumiem że te giwery u termosów to combi - bolter bez upgredu do combi-plasmy?


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#21 2017-02-26 15:15:05

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

@ Tomek.
pts ok.

A Glorious Death (Rule Amendment) - oddałeś niepotrzebnie wrogowi jeden VP. Lone wolf nie punktuje, nie kontroluje obiektów i przeciwnik nie zdobywa Vp za ubicie jego. Plan że stałby na markerze i wytrzyma 3 tury kontrolując go też byłby naciągany.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#22 2017-02-26 15:19:19

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Necroni prawilni i Necroni nieprawilni! Zaktualizujcie rozpiski to je przeliczę i mam nadzieję że to rozwiąże problemy z ptsami. Dla porządku niech ktoś zrobi audyt u mnie.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#23 2017-02-26 15:38:01

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

@Modron możesz zrobić porządek w rozpisce? pts ok

Special 3: Eminent Pink horror - powinien mieć: Lamprey’s Bite; Slashing Attack?

Pink horror mają jedynie Warpfire?

Nie masz też żadnych akolitów w armii

I podaj koszty upgradów. raz 10 minut uzupełniania rozpiski a ułatwi później sporo szukania.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#24 2017-02-26 22:05:17

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Norbert napisał:

Special 3: Eminent Pink horror - powinien mieć: Lamprey’s Bite; Slashing Attack?

Bład podczas copy-paste.

Norbert napisał:

Pink horror mają jedynie Warpfire?

Niestety tak

Norbert napisał:

Nie masz też żadnych akolitów w armii

Jakich akolitów?

Norbert napisał:

I podaj koszty upgradów. raz 10 minut uzupełniania rozpiski a ułatwi później sporo szukania.

Poprawione.

Jeszcze się zastanawiam czy nie zmienić sobie teama na Thousand Sonów. Tylko szkoda, że są tak drodzy w punktach.

Offline

#25 2017-02-26 22:27:51

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

@ Sebeq

2 rzeczy do poprawy, reszta ok

1)
Windridery:

Spoiler:


• For every three Windriders in your team, one model may replace its jetbike’s twin-linked shuriken catapult for a shuriken cannon for 10 pts.

Na każde trzy Windridrey tylko jeden może zdobyć shuriken cannon

Spoiler:

• For every six Windriders in your team, one Windrider with a shuriken cannon upgrade can exchange it for a scatter laser for free.

Na każde 6 Windridery w teamie 1 z wykupionym shuriken cannon może wstawić sobie zamiast tego scatter laser.

Ty masz 3 windridery i wszystkim dałeś scatter laser --> Hola, Hola! Toż to czit



2) rozpiskę dajesz na 250 pts. To jest rozpiska twoich głównych sił, i z niej dopiero do każdej bitwy wybierasz swój Kill team. Do pierwszej bitwy wystawisz kill team na 200pts, a te dodatkowe modele za 50 pts zostawisz w bazie w rezerwie. Jeśli tego nie zrobisz to te 50 pts przepada. Dopisz to co wywaliłeś, przyda się później jak rozwiniesz bazę lub coś ci poginie i będziesz musiał wystawić rezerwy. Chyba że chcesz być 50 pts w plecy na starcie.

...I wykastruj te jetbiki.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#26 2017-02-26 22:32:04

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Modron napisał:

Norbert napisał:

Nie masz też żadnych akolitów w armii

Jakich akolitów?

W core group 2 masz jeszcze widma akolitów inkwizycji
Ale to nie istotne.

Dzięki za resztę.

Ostatnio edytowany przez Norbert (2017-02-26 22:38:49)


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#27 2017-02-27 11:58:46

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Senior twój boss w termorce może wymienić power wepona na power fista za 10 pkt (CSM Codex str 91)


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#28 2017-02-28 10:35:35

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Kolejna sprawa  z rozpiskami


Spoiler:

BUILDING YOUR STARTING FORCE
At the start of the campaign, all players must build
a starting force using the standard Kill Team rules.
Every player gets 250 points to spend and must
follow the Model Availability rules. Note any
points left unspent are not carried over in any way

Na początku kampanii budujesz Force na 250 pts.



Spoiler:

CAMPAIGN SEQUENCE
Step 1: Build a Team
All players build a team from models in their force,
depending on their Base’s level.
...

Dopiero z biorąc modele z Force budujesz Team, robisz to przed każdą bitwą.



Spoiler:

...
Step 5: Spend RP
This is the time to spend your hard earned RP. Other
players do not usually have to be present during this
step, so it’s a good idea to take your time in determining
what to spend it on.

+

New Recruits
You can recruit new models to your force using
your converted points in the same way as when
you first built your team. You must still abide by
any wargear restrictions placed upon you when
buying new models but do not have to follow any
Model Availability rules at this time.

po bitwie możesz kupować nowe modele do force


A z zasad groupy wynika że:


Spoiler:

Team Leaders and Special models each act as
individuals in all respects during a campaign. Core
models, however, can be assigned into ‘Groups’.
When building your starting force you may group
your Core models into as many Groups as you
want, as long as no group is larger than 5 models.
A Group’s models must all come from the same
team list entry (e.g. all Tactical Marines in the
same Group); you may not mix different types of
models.
Any new models you buy later in the campaign
may either form new groups or join existing ones
in your force.

Tylko Core można na potrzeny kampanii grupować w group. Przy rekrutacji modeli do naszego Force musimy zdecydować czy model Core idzie do jakieś nowej grupy czy starej. to jedyny moment kiedy o tym decydujemy.



I teraz zasady niektórych armii. Na przykładzie Eldarów.


Lider Spider Exarch ma poniższą umiejkę

Spoiler:

Exarch:
In a team led by a Warp Spider Exarch, Warp Spiders may be
taken as Core

W trakcie budowania Teamu gracz może potraktować Warp Spiders jako Core. Normalnie to speciale. Jest to akcja w step 1. Modele już są zakupione do Force i przydzielone do odpowiednich grup a zasada dotyczy tylko Teamu

Wniosek -> nie można ich nagle wrzucić w jedną grupę. W rozpisce Force oni nadal są jako oddzielne model Special którym osobno zakupuje się Battle Honour.

Bonus jedyny jest taki że nie zajmują slotu dla speciali i w trakcie samej bitwy liczone są jako Core. Eldarski lider może dzięki temu zrekrutować do Teamu 5 innych speciali. W razie śmierci Warp spiedrów dowodzonych przez Spider Exarch nie są liczone jako speciele - czasami jest to istotne przy warunkach zwycięstwa.

Na rozpisce Force te modele nadal są osobno w rubrykach Special.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#29 2017-02-28 10:45:53

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

PEPER napisał:

Senior twój boss w termorce może wymienić power wepona na power fista za 10 pkt (CSM Codex str 91)

A ustaliliście już jak to jest z tymi bolterami w rozpsice.

Są to zwykłe combi - boltery które strzelają tylko z S4 AP5. i nie powinny zdjąć jednym strzałem inkwizytora z W3 T3 w terminatorze?

Czy są to jednak Combi - plasmy, czyli nie uwzględniona w kosztorysie broń przeciwpancerna?


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#30 2017-02-28 14:09:20

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Koszt się zgadza. Więc są to Combi-plazmy S4 AP5 plus jeden strzał jako plazma gun. Bez zasady twin-linked.

Powinny zdjąć Inkwizytora ;P

Senior już widzę sobie poprawił i zmienił rozpiskę. Teraz są u niego zwykłe combi-boltery czyli S4 AP5 twin-linked.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

  • Index
  •  » Gry Bitewne
  •  » Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.paranoidparade.pun.pl www.poprykajmy.pun.pl www.2sp.pun.pl www.forum-sebn.pun.pl www.supermetin2.pun.pl