MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


  • Index
  •  » Gry Bitewne
  •  » Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

#1 2017-02-19 15:26:08

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

W sobotę 19.02.2017 popołudniu ruszyła kampania "Two Steps From Hell" w fanowską wersję fanowskiego Kill Teama - Heralds of the Ruins.



Zasady
Potrzebne pliki do ściągnięcia przez dropboxa są tutaj:
http://heralds-of-ruin.blogspot.co.uk/p … rules.html
Potrzebny jest „Kill Team Rules”, „Kill Team Campaign Rules” i Army List naszej frakcji. Ewentualnie później "Transport Vehicle Rules"

Podstawowe zasady są niemal identyczne jak w 40k ale są różnice, więc znajomość oficjalnych kodeksów i oficjalnego podręcznika do 40 000 jest wymagana. Pliki Heralds of the Ruins zawierają tylko spis modyfikacji. Od jakiegoś czasu ich śledzę i co jakiś czas chłopaki odpowiedzialni za ten projekt wykonują jakiś update, więc system żyje. Jest stale rozwijany, testowany poprawiany. Co parę miesięcy warto zajrzeć na ich stronę, sprawdzić czy po publikacjach GW HotR nie dostał jakiś updatów i czy mamy aktualny Army List naszej frakcji.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#2 2017-02-19 19:52:16

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Heya. Grało się super, łatwo, przyjemnie i szybko. Zapraszam kolejnych ochotników do kampanii.Mam parę pytań i propozycji.

1. Kiedy możemy spodziewać się poprawionych rozpisek ?

2. Czy będziemy używać dodatkowych scenariuszy ? Te początkowe sześć szybko się znudzi np ja już zagrałem w każdy a w nie które nawet dwa . A z kampanii Winds of Change zostało sporo fajnych misji. Mały lifting równa się cała masa dodatkowych ciekawych starć.

3. Norbert czy rozważałeś może możliwość dodania jeszcze jednego bohatera do rozpisek bojowych ? Na późniejszych etapach przy 300 albo 400 pkt zmniejszy to ilość modeli na stole. (Bohaterowie są z reguły punkto-żerni)

// Petrodon - komentarz
Jest możliwość wykupienia dodatkowego slota na bohatera przy rozwinięciach. Tutaj nic bym już nie kombinował.


// PEPER - komentarz
Ja takowego rozwinięcia nie znalazłem. Norbert również nie. Jest tylko możliwość dokupienia następnego speciala. Czy to oto ci chodziło ?


4. Gra ktoś w ten piątek albo w sobotę po walnym ?

5. Gdzie wrzucić początkowe rozpiski ? W tym wątku, dysk google ?


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#3 2017-02-19 23:36:35

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

PEPER napisał:

Heya. Grało się super, łatwo, przyjemnie i szybko. Zapraszam kolejnych ochotników do kampanii.Mam parę pytań i propozycji.

1. Kiedy możemy spodziewać się poprawionych rozpisek ?

2. Czy będziemy używać dodatkowych scenariuszy ? Te początkowe sześć szybko się znudzi np ja już zagrałem w każdy a w nie które nawet dwa . A z kampanii Winds of Change zostało sporo fajnych misji. Mały lifting równa się cała masa dodatkowych ciekawych starć.

3. Norbert czy rozważałeś może możliwość dodania jeszcze jednego bohatera do rozpisek bojowych ? Na późniejszych etapach przy 300 albo 400 pkt zmniejszy to ilość modeli na stole. (Bohaterowie są z reguły punkto-żerni)

4. Gra ktoś w ten piątek albo w sobotę po walnym ?

5. Gdzie wrzucić początkowe rozpiski ? W tym wątku, dysk google ?

1. coś tam już się rodzi

2. Tak, generalnie jestem w trakcie pracy nad altarem 2.0 - poprawiam/wyrzucam to co było głupie i niegrywalne oraz to co stało się niegrywalne po nowych publikacjach GW. Będzie też wersja do kill team. problemem jest tu brak czasu żeby do tego przysiąść i pogrzebać w tych kodeksach aby misje były w miarę uniwersalne do wszystkich armii.

3. Na razie nie wydaje się to konieczne. w bitwie zarobisz pewnie 10 - 20 RP. A trzeba przyznać, że rzuty dla rannych były bardzo łaskawe. I nie trzeba zbyt wiele rekrutować na nowo. U mnie ostateczną śmierć poniosło paru żółnierzy z coru. jakby zaczęli ginąć ci z specjali by było gorzej, albo lider ( a to jest bardzo możliwe). W późniejszych etapach gry dojdą ewentualnie lekkie pojazdy których utrzymanie też kosztuje. Jak zginą ci żolnierze z grupy w której masz trochę sprzętu i inwestowaleś w battle honory a nie wyjdzie ci rzut na rekrutacje to aby nie stracić sprzętu będziesz musiał kupić wojaków na zapchaj dziury i jedyną ich rolą bedzie polec.
Generalnie ideą tej gry nie jest starcie 5 tytanów na 5 tytanów. Tylko pojedynek jednego Madafaki w towarzystwie cyrku małp z drugim Madafaką i jego małpami. Ciężar gry jest na jednym modelu.   taki dead man walking.

Ale poczekajmy i zobaczmy jak to wyjdzie w praktyce.

4. Może w sobotę po walnym, ale to się dowiem w tym tygodniu jak pracuję w ten weekend i czy się wyrobię

5.poczekaj i sprawdź maila.

Opiszesz bitwę nr 1?


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#4 2017-02-24 15:10:40

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Kto jest chętny na Kil Team po walnym?


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#5 2017-02-25 12:10:44

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Modron napisał:

Od razu mam pytanie do tej specjalnej zasady:

Kod:

WARP BLINK – 5 pts
Instead of moving, a model with Warp Blink may move
through the warp. Roll 2d6, the model may then move up to
this amount in any direction, ignoring all terrain and models. If
it does this it cannot assault this turn.

Czy po użyciu Warp Blink'a mogę strzelać z mojego Heavy (warp)boltera używając normalnego BS?

Przy wszystkich niestandardowych przemieszczeniach modeli  zawsze traktowało się je jakby wykonały ruch dla zasad strzelania. Z resztą w zasadzie masz, że zamiast ruchu (standardowy na 6 cali z uwzględnieniem terenu) wykonujesz ruch na 2k6 cali ignorując teren. Zmienia się jedynie zasięg, wpływ terenu i brak możliwości szarżowania. Absolutnie nic o zmianie zasad strzelania nie ma, więc nie ma co kombinować.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#6 2017-02-25 12:34:49

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

BTW. wczoraj kilka updatów wyszło. Necroni i chaos między innymi.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#7 2017-02-25 16:14:49

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Norbert napisał:

Przy wszystkich niestandardowych przemieszczeniach modeli  zawsze traktowało się je jakby wykonały ruch dla zasad strzelania. Z resztą w zasadzie masz, że zamiast ruchu (standardowy na 6 cali z uwzględnieniem terenu) wykonujesz ruch na 2k6 cali ignorując teren. Zmienia się jedynie zasięg, wpływ terenu i brak możliwości szarżowania. Absolutnie nic o zmianie zasad strzelania nie ma, więc nie ma co kombinować.

Ok, też tak myślałem, ale miałem cichą nadzieję, że może będzie tutaj jakiś wyjątek 😉

Offline

#8 2017-02-25 16:58:19

 Knykieć

Członek

Call me!
Skąd: Targówka
Zarejestrowany: 2013-03-02
Posty: 608
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Norbert napisał:

BTW. wczoraj kilka updatów wyszło. Necroni i chaos między innymi.

Prawie wszystkich edytowali, a Necronów strasznie na minus, głównie wszystko podrożało, a to co lord/nobel miał w standardowym pakiecie (nawet w zwykłym wh40k), teraz za to musi płacić. Jak wcześniej był Staff of Light za darmo w pakiecie, teraz muszę bulić za niego 5punktów-czyli 1RP (niby mało, ale przy 250pkt to każdy 1 się liczy), a w standardzie jest tylko średnia broń wręcz.


http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/117/619/eb2.gif

Offline

#9 2017-02-26 02:24:44

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Peper coś ta twoja rozpiska wydawała mi się bardzo mocna i powiedz jakim cudem Twoi obaj Choseni noszą specjalne giwery skora w Army list stoi że

Spoiler:



May take items from the Melee Weapons and/or Ranged Weapons lists. Plasma Pistols are reduced to 10 pts.

One Chosen in your team may replace its
Boltgun with:
- Flamer 5 pts
- Meltagun 10 pts
- Heavy Bolter 10 pts
- Autocannon 10 pts
- Plasma Gun 15 pts
- Missile Launcher 15 pts
- Lascannon 20 pts

Melee Weapons:
  chainaxe,
  lightning claw,
  power weapon,
  power fist.
Ranged to:
Combi-bolter,
Combi -flamer, - melta -plasma
plasma pistol

Tylko jeden chosen bierze mocniejszą giwerę. Missile Launcher i Autocannon nie mieszczą się w jednym Teamie możesz ich mieć obu w Force ale nie w team.

Druga sprawa
Combi-bolter to range 24" S4 Ap5 Rapid Twin linked.
Combi -flamer, - melta -plasma to range 24" S4 Ap5 Rapid + jeden strzał z parametrami melty, plasmy i flamera. te trzy gnaty nie mają twin linked.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#10 2017-02-26 09:59:22

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Ale jest tam przy chaosowym killteamie na końcu rozpiski że może wziąść chaos space marine armoury przy chosenie . To nie jest tak że on morze skorzystać z codexu csm ? A w kodeksie można mu takiego dodatkowego autocannona do kupić. Jeśli to nie to to poddam jeden mecz walkowerem. Albo coś. Co do bolterów to w takim razie ok. Gdzie znalazłeś profile tych broni dla chaosu ?

Albo coś = Zresetuje swoją bandę.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#11 2017-02-26 10:11:14

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Norbert napisał:

Peper coś ta twoja rozpiska wydawała mi się bardzo mocna i powiedz jakim cudem Twoi obaj Choseni noszą specjalne giwery skora w Army list stoi że

Spoiler:



May take items from the Melee Weapons and/or Ranged Weapons lists. Plasma Pistols are reduced to 10 pts.

One Chosen in your team may replace its
Boltgun with:
- Flamer 5 pts
- Meltagun 10 pts
- Heavy Bolter 10 pts
- Autocannon 10 pts
- Plasma Gun 15 pts
- Missile Launcher 15 pts
- Lascannon 20 pts

Melee Weapons:
  chainaxe,
  lightning claw,
  power weapon,
  power fist.
Ranged to:
Combi-bolter,
Combi -flamer, - melta -plasma
plasma pistol

Tylko jeden chosen bierze mocniejszą giwerę. Missile Launcher i Autocannon nie mieszczą się w jednym Teamie możesz ich mieć obu w Force ale nie w team.

Druga sprawa
Combi-bolter to range 24" S4 Ap5 Rapid Twin linked.
Combi -flamer, - melta -plasma to range 24" S4 Ap5 Rapid + jeden strzał z parametrami melty, plasmy i flamera. te trzy gnaty nie mają twin linked.

Taka, krótka rozkminia na ten temat.
Wobec powyższego, proponuję potraktować wczorajszą grę jakby się w ogóle nie wydarzyła. Po prostu te punkty nie należą się zwycięzcą. Cheat był za gruby, żeby na coś takiego machnąć ręką. Obaj choseni ustawili grę. W każdej innej grze Pepera działo się podobnie. Dlatego największa kara nie powinna ominąć Pepera. Proponuję reset do 0 rozpisk CSM Peperai. Ofc Norbert decyduje o wszystkim więc czekamy na decyzję i sankcję.

Żartobliwie dla Pepera
https://www.superkid.pl/liczby-po-angie … mbers-1-12

Apel do wszystkich. Proszę aktualizujcie na bieżąca rozpiski. Zweryfikujcie ich legalność!!!!
Rozpiszcie statsy broni, uzbrojenia, czarów, umiejek itd. na końcu w rozpisce to ułatwi i przyśpieszy grę.


Pozdrawiam


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

#12 2017-02-26 10:19:43

 Norbert

MOD

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-25
Posty: 698
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

PEPER napisał:

Ok. Myślałem że w Ranged Wapon mam autocannona.

Dobra to aby uniknąć takich sytuacji. Jeśli Army list odwołuje się do jakiejś listy broni np. "ranged weapon" i nie ma takiej listy w pliku list to trzeba szukać danej listy w odpowiednim oficjalnym kodeksie. Tam jest jaka broń jest dostępna i w jakiej cenie.


PEPER napisał:

Za karę poddam jakiś mecz.

Poddawanie meczu i pozwolić komuś farmić? . Nie wpisuj sobie RP i Renome za ostatni mecz i tyle. wystarczy, że nagrabiłeś na poprzednich tym autocanonem i raptorem. A do następnych meczy wystawiasz tylko jednego chosena lub na obu redukujesz na nich uzbrojenie zgodnie z zasadami.

PEPER napisał:

Ale z tymi bolterami to do strzałów z plazmą twinlinked nie używałem jak by co Senior również.

Wydawało mi się że przerzucaliście, jeśli nie plazmę to strzał z boltera. Combi-plazma nie ma w żadnym z profili twin linked. Tylko goły Combi-bolter ma przerzut.


"- No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
  Lu-tze

Offline

#13 2017-02-26 10:38:44

Modron

Członek Zarządu

Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 434
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Czy reszta sojuszu Chaosu też nie dodaje sobie RP i Renomę za wczorajszy mecz?

Offline

#14 2017-02-26 10:38:58

 PEPER

Członek Zarządu

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-02-26
Posty: 1134
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

No dobra. To ja w takim razie ze względu na spore nie dopatrzenia z mojej strony zresetuje sobie rozpiskę. I dziękuję za troskę zaraz poczwiczę trochę liczenie po angielsku.  Pozdro. Chodzi chyba tylko o mnie.


https://6inchmove.files.wordpress.com/2010/03/chaos_space_marines_motivator_by_566chris.jpg

Offline

#15 2017-02-26 10:59:40

 Petrodon

Członek

Skąd: MMz
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 619
Punktów :   

Re: Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Modron napisał:

Czy reszta sojuszu Chaosu też nie dodaje sobie RP i Renomę za wczorajszy mecz?

PEPER napisał:

No dobra. To ja w takim razie ze względu na spore nie dopatrzenia z mojej strony zresetuje sobie rozpiskę. I dziękuję za troskę zaraz poczwiczę trochę liczenie po angielsku.  Pozdro. Chodzi chyba tylko o mnie.

Modron, Peper ja wyraziłem swoje wkurzenie. Moje wpisy w żaden sposób nie są wiążące dla kampanii. To decyzja Norberta (He's the boss here.) jak potraktować ten mecz i czy w ogóle wprowadzać jakieś dodatkowe sankcje w stosunku do wygrywającej drużyny i gracza. Czy ewentualnie jakoś spłaszczyć wynik żeby wynik nie był 20RP +2 Renown do 10 RP i - 1 Renown. Zostawiam to Norbertowi.

Peper nie myli się tylko ten kto nic nie robi. Nie obrażaj się po prostu mały hate Ci się należy.


http://images77.fotosik.pl/219/bb2f81855b7f099dgen.jpg

Offline

  • Index
  •  » Gry Bitewne
  •  » Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cbmpolska.pun.pl www.enaruto.pun.pl www.dragonballrpg.pun.pl www.dezerter.pun.pl www.klanenemy.pun.pl