MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


#1 2016-11-13 02:56:35

 Ogmios

Przechodzień

Skąd: Mińsk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-18
Posty: 1150
Punktów :   

Tradycyjne gry karciane

Żeby nie było, że jakaś prosta wojna na początek to przedstawiam adaptację handlowej gry The Pit (w wolnym tłumaczeniu Giełda).
Graczy: 3-6 Złożoność: Prosta Potrzeba: 1 talia, kartka na punktację, pisak

W talii są następujące towary (po 9 szt):
- 2-10 (blotki) wina = 40pkt
- 2-10 (blotki) żołędzie = 60pkt
- 2-10 (blotki) dzwonki = 80pkt
- 2-10 (blotki) czerwa = 100pkt
- W,Q,K,A winne i żołędne + czarny joker (figury czarne) = 120pkt
- W,Q,K,A winne i żołędne + czerwony joker (figury czerwone) = 120pkt

Do gry dobiera się po jednym towarze na gracza, tasuje i rozdaje po 9 kart. Grę rozpoczyna rozdający po chwili dla obejrzenia kart (ok. 30sek), mówiąc "Otwieram sesję (giełdową)!". W wersji podstawowej gra polega na uzbieraniu na ręku pełnej puli któregoś towaru poprzez wymianę z innymi graczami. Można wymieniać się 1-4 kartami, ale tylko na taką samą ilość (na ręku musi pozostać 9 kart). Chęć do wymiany sygnalizujemy mówiąc ile kart chcemy wymienić (np. Dwa! Dwa! Dwa!), jeśli ktoś też będzie mówił tą liczbę można się wymienić. Nie wolno mówić co zbieracie, co chcecie dostać, co wymieniacie itp.; wymiana poza zadeklarowaną ilością kart jest całkiem w ciemno. Nie ma określonej kolejności, wszyscy działają naraz. Efektywnie gra polega na przekrzykiwaniu się i zasadzie kto pierwszy ten lepszy. Gdy ktoś osiągnie pełne 9 kart jednego towaru mówi "Zamykam sesję (giełdową)!". Następuje sprawdzenie, czy faktycznie uzyskał cały towar - jeśli tak to punktuje wg. wartości towaru; gra się do 500pkt. Nieudane zebranie to -20pkt.

Wariant zaawansowany 1: Jokery zastępują dowolną sztukę towaru; dodatkowo czarny oznacza bessę i daje -20pkt (chyba, że jest w zestawie czarnych figur!), a czerwony jako hossa +20pkt (chyba, że jest w zestawie czerwonych figur!). Jeśli komuś po zamknięciu sesji przez innego gracza zostaje którys joker na ręku to dostaje karę - 20pkt za każdego.
Wariant zaawansowany 2: (do przetestowania, bo może być za szybkie) - ponieważ zebranie towaru ma oznaczać dominację rynku, można zamknąć sesję przed pełną ręką (z brakującą jedną kartą, moooże dwiema), z karą do punktacji równą wartości brakujących kart (figury po 10); wypada wtedy, by inni gracze z tymi kartami dostali za nie punkty.
Wariant zaawansowany 3: generalnie powinno się wymieniać 1-4 kart takiego samego towaru; przeciwny gracz może zasygnalizować skuchę (-10pkt dla czitera).

Ostatnio edytowany przez Ogmios (2016-11-13 03:01:53)

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.angell.pun.pl www.darkbleach.pun.pl www.ts.pun.pl www.krwawi.pun.pl www.undeadshadows.pun.pl