Ciasteczkowy - 2017-06-09 12:14:20

Wrzucam dla tych, co nie widzieli. Szczególnie powinno ucieszyć osoby, które wolą zasady w naszym ojczystym języku ;)

https://docs.google.com/document/d/1t1o … 9pd6rw6ej8

Mikołaj - 2017-06-09 22:30:57

Jakieś "dziurawe" te "polskie" zasady ;)

Modron - 2017-06-10 13:14:13

Czy można wykonać ruch Consolidate po usunięciu wszystkich modeli przeciwnika? Wg zasad można poruszyć się o 3'' o ile ruch przybliży nas do modelu przeciwnika. Czyli mogę ruszyć się tylko o te 3'' do najbliższej jednostki przeciwnika, ale nie mogę np. wykorzystać tego ruchu żeby przybliżyć się do Objective Markera?

Modron - 2017-06-10 14:12:28

Wczoraj grałem testowy meczyk z Necronami na 1000pkt. Ogólnie wrażenia pozytywne, uproszczenie zasad wyraźnie przyspiesza rozgrywkę. Mam wrażenie, że dużo szybciej modele schodzą ze stołu niż w 7 edycji, ale może to tylko kwestia tego meczu.
Ogóle spostrzeżenia:
- Mniejsze znaczenie maj rzuty obronne na pancerz, bo dużo broni dostaje jakieś przebicie AP (przynajmniej u mnie) i nie ma już zasady "wszystko albo nic". Wydaje mi się, że trochę przez to zyskuje Inv.
- Mortal Woundy rzeczywiście są śmiertelne. Mimo, że psykerzy stracili dotychczasowy wachlarz mocy, to dużo efektywniej zadają teraz obrażenia przeciwnikowi.
- Fajne są te Commnad Points/Strategemy - np. kiedy możesz przerzucić save dla Warlorda, kiedy dostaje strzał za D k6.

Chciałbym jeszcze zobaczyć jak te zmiany wpłynęły na typowo walczące wręcz armie.

Ciasteczkowy - 2017-06-10 19:57:54

Co do konsolidacji to nie wiem, muszę doczytać zasady walki. Generalnie powstało już trochę raportów bitewnych na youtube jak dobrze pamiętam. Oglądałem Orki vs SM to w walce wręcz Orkasy wymiatały. Ale gość wystawiał oddziały po 30 modeli.

Petrodon - 2017-06-12 14:23:23

Modron napisał:

...

Chciałbym jeszcze zobaczyć jak te zmiany wpłynęły na typowo walczące wręcz armie.

Ja chętnie zagrałbym w "długi weekend" czerwcowy i możemy przetestować moją armię w cc
No i jak maciek ocenisz CSM i Necronów po zmianach w 8ed.

Modron - 2017-06-12 21:17:00

Wystawiłem 10 Rubric Marinów i Ahrimana, a reszta to były demony, więc mogę wypowiedzieć się o tych frakcjach.
Thousand Sons dostali zniżkę w cenie jednostek, ale przez to stracili trochę na mocy - w szczególności Aspiring Sorcerer i Scarab Occult Sorcerer. To akurat jakoś bardzo mi nie przeszkadza. Najbardziej mi szkoda jak potraktowali ich flauffowo. Jakiś Death Guard dostał swoją tabelkę z mocami, albo nawet tacy Space Wolves, a najbardziej magiczny legion w galaktyce ma to co każdy CMS... Widocznie znowu będzie trzeba czekać na kodeksy poszczególnych frakcji. Mam nadzieję, że nie długo.

Demony dość słabo wyszły w nowej edycji. Stracili swoje główne atuty, czyli przywoływanie i Deep Strike dostając w zamian jakiś dziwny Demonic Ritual, którego nie warto nawet używać. Poszły też podwyżki w cenach jednostek (przynajmniej tych Tzeentchowych) bez jakiś większych bonusów. Myślę więc, że demony pójdą na jakiś czas w odstawkę, albo dopóki nie wymyślę jak nimi grać.

Necrony - mam wrażenie, że zostały trochę znerfione. Co ich najbardziej boli - już nie mają Reanimation Protocol dla całej armii, tylko dla części jednostek (chyba tylko Infantry). Widać to szczególnie po Wraithach, które do tej pory były dla mnie nie do ruszenia, a w ostatnim meczu rozwaliłem je w drugiej turze. Za to Warriory w dużych grupach są bardzo żywotne.

Na meczyk chętnie się umówię. Będę miał wolny długi weekend.

Petrodon - 2017-06-20 14:52:24

Ostatnio kupowałem trochę figurek od jednego gościa poniżej lista co jeszcze ma:

Eldarzy

Warp Spiders                             125        75
Hornet
Plastykowe - Harlequiny  - nowe boxy 12 szt
Lastacze - jetbiki nowe boxy - 6 sztuk
Vipery 3 nowe boxy
-----------
troche uzywanych plastykow , guardiane, i czolgi 2-3 malowane.
---------------------------------------------------------------------------------
Orki:

Ork Squadron Commander           125
Ghazgul Traka                   125
Capitan Badruk                   75
Ork Warboss with Attack Squig   75
WeirdBoy                   75
ORK WARBOSS ON WARBIKE           240
ORK GARGANTUAN SQUIGGOTH  1300
ORK BIG TRAKK                   320
ORK SUPA KANNON                   125
Big Zzappa                    99
ORK KOMMANDO CONVERSION SET    99
Tankbustas                   125
Grot tanki
Mega grot tank
----------------------------------------------------------------------

GK

Inquisitor with Inferno Pistol   50   35
Inquisitor Cortez           60   36
Castellan Crowe                   60   36
Lord Kaldor Draigo           75   45
Inqisitor Rex & Retinue          200  120
Brother Captain Stern           75   45
Inquisitor Karamazov          175  105
Vindicare Assassin Exitus Pistol   60   36
GK DREADNOUGHT BODY           85   51
MK IV GK DREADNOUGHT          180  108
DREADNOUGHT PSYCANNON           57   35
Rhino Doors                   78   45
RHINO Back DOOR                   48   28
LAND RAIDER DOOR SET 2           78   45

Plus jakies odzialy plastykowe.
-------------------------------------------------------------------
Tyranidzi:

Tyrant Guard           75  45
Broodlord           75  45
Zoanthrope           75  45
Lictor             75  45
Venomthrope                75     45
Warriors Wings            100     60
Dimacheron                520    315


Kupa plastykow- mwalock, warriorzy,carnifexy 2 sztuki, gargoyle nowy box, genki, hormoghoanty .

Imperial fisty:

ALEXIS POLUX 405TH CAPTAIN               175   105
Capitan Darnath Lisander          65 39
LEGION TEMPLAR BRETHREN UPGRADE SET 110 65
LEGION PHALANX WARDER SQUAD UPGRADE SET 110    65
Rhino Doors and Front Plates              70    40
Land Rider Doors                          70    40
Tactical Squad Upgrade Pack          45 27
Shoulder Pads (40k)                  30 18
Tank Pack                          25 15
Command Squad Upgrade Pack          40 24
BLACK TEMPLARS TERMINATOR STORM SHIELDS   60    35
--------------------
Do tego black templarzy - Bretreni, Chaplain Grimaldi, Drednought.
-----------------------------------------------------------

World eaterzy:

ANGRON PRIMARCH                      345 207
KHARN THE BLOODY             185 111
WE TERMINATORS  CONVERSION SET     110 66
WE  CONVERSION SET             135 81
Red Butchers                     285 171
RAMPAGER SQUAD                     197 118,2

Decimator


Generalnie mam mnostwo do chaosu rzeczy nieskotologowanych.
Z pojazdow mam spratana, sicarana, rhino z upgrade kitami, plastyki ze starej podstawki,
Bohaterow takich jak Kharn, Huron black heart, Warpsmith, i td...

Do 1000 synow mam Contepmtora, Bohatera Amona, Achrimana nowego, i starego, czolgi z drzwiczkami.

Ewentualnie demon prince, Soulgrinder.

Norbert - 2017-06-28 22:02:16

Tak sobie przeglądam podręcznik i coś albo przeoczyłem albo zrobili coś dziwnego.
Teraz żaden vehicle nie ma określonego arc dla swoich broni? Wystarczy że wyjadę na kilka mm zza jakiejś ruiny moim land raiderem i jeśli landek będzie widział cel to może wypalić z obu bocznych podwójnych lascanonów? Będzie strzelał z gąsienicy. :D Śmiechowo. A myśliwce mogą strzelać każdą bronią do tyłu?

I druga mniej śmieszna sprawa. W matched play każdy psychic power może być użyty tylko raz na turę, z wyłączeniem "Smite". Dziwne, GK - armia psykerów a musi napieprzać Smitami na prawo i lewo.

Modron - 2017-07-04 10:35:11

Pojawiły się już erraty do 8 edycji.
http://natfka.blogspot.com/2017/07/new- … s.html?m=1

Czytałem też plotki, że niedługo zaczną wychodzić kodeksy poszczególnych frakcji, średnio dwa na miesiąc.

Ciasteczkowy - 2017-07-04 15:04:53

O, dobrze wiedzieć :) Nie wiem czy ktoś z Was już na to trafił, ale na stronie GW jest do ściągnięcia 15 stronicowy podręcznik do 8 edycji po polsku.

https://www.games-workshop.com/resource … 000_pl.pdf

Norbert - 2017-07-05 18:10:23

Idą kodeksy:
https://www.warhammer-community.com/201 … ge-post-1/

Norbert - 2017-07-15 15:45:22

Fajny Video tutorial do VIII edycji, jak się komuś nie chce czytać zasad. In inglisz.

      https://www.youtube.com/watch?v=QQjJhsa … 4jktbdViGu

Norbert - 2017-07-24 10:59:10

Nowy FAQ do 8 ed.

https://www.warhammer-community.com/201 … ge-post-2/

PEPER - 2017-08-09 16:33:04

12 sierpnia Codexy do CSM i GK. Norbert zamawiasz razem zemną ?

Norbert - 2017-08-10 15:48:42

Ja poczekam jeszcze z zakupem. Za dużo ostatnio wydałem. :D

Ogmios - 2017-09-10 17:20:19

Wczoraj graliśmy ćwiczebną bitwę niby w 8ed i mam pytania (tłumaczenie PEPERA po przejrzeniu zasad trochę mi wygląda na zaleciałości z 7ed):
1. Załóżmy, że trafiam gwardzistę o W=1 z lascannona, ranię i zadaję k6=6 Damage. Czy pozostałe 5 Dmg przechodzi na innych?
2. Odnośnie szarżowania : mogę, ale nie muszę zrobić Pile in (dostawienie bliżej modeli o 3 cale po szarży w fazie Fight, po wybraniu mojej jednostki do ataku) oraz mogę, ale nie muszę zrobić Consolidation (ruch o 3 cale moimi modelami z jednostki, której ataki rozpatrzyłem bliżej modeli wroga)?
2a. Jeśli wyciąłem wroga, czy mogę zrobić Consolidation?
2b. Czy mogę wtedy zetknąć się z inną wrogą jednostką; czy liczy się to jako szarża/rozpatruje się ataki w tej samej turze (np. obrońcy)/jednostki są związane walką od następnej tury(obrońca w swoim ruchu może tylko Fall Back lub stać); czy jest Overwatch.
3. Jak działają Pistolety w walce wręcz?

I odnośnie ustawiania bitwy (tu to w ogóle był improwizowany multiplayer na 4, to nie będę się czepiał):
3. Na początek losuje/wybiera się traita Warlordowi? (i raczej wybiera, bo czasem dochodzą specyficzne dla frakcji)?
4. Czy jak armie mamy ustawione punktowo (np. 1000), to czy liczy się różnicę w Power (gdzieś mi przemknęło, że są dodatkowe Command Pointy dla słabszego)?
5. Objectives - aby kontrolować nie trzeba stykać się podstawką, a mieć najwięcej modeli w 3 calach odległości?

A propos ostatniego to gracie z Erratami?
***********
Aha, jeszcze czy można strzelać przez swoje jednostki? Bo rozumiem, że inne modele z aktualnie strzelającego squadu nie przeszkadzają, ale jak na linii strzału np. twoich Space marinów jest twój oddział Gwardzistów? Podobnie wrogie jednostki zasłaniają? A jak jest z dużymi modelami np. te mega czołgi Gwardzistów zasłaniają?

Norbert - 2017-09-10 19:31:29

1. Załóżmy, że trafiam gwardzistę o W=1 z lascannona, ranię i zadaję k6=6 Damage. Czy pozostałe 5 Dmg przechodzi na innych?

nie. damage z jednego hita idzie w jeden model, nadwyżka przepada. Wyjątek to mortal woundy, one rozchodzą się po oddziale


2. Odnośnie szarżowania : mogę, ale nie muszę zrobić Pile in (dostawienie bliżej modeli o 3 cale po szarży w fazie Fight, po wybraniu mojej jednostki do ataku) oraz mogę, ale nie muszę zrobić Consolidation (ruch o 3 cale moimi modelami z jednostki, której ataki rozpatrzyłem bliżej modeli wroga)?

Nie jest to obowiązkowe

2a. Jeśli wyciąłem wroga, czy mogę zrobić Consolidation?
Tak, możesz.

2b. Czy mogę wtedy zetknąć się z inną wrogą jednostką; czy liczy się to jako szarża/rozpatruje się ataki w tej samej turze (np. obrońcy)/jednostki są związane walką od następnej tury(obrońca w swoim ruchu może tylko Fall Back lub stać); czy jest Overwatch.

Tak. Możesz związać kogoś tak w walce. Nawet modele które nie były związane w tej turze. Nie jest to liczone jako szarża i nie wywołuje efektów szarży, np overwatha.

I ważne model który wykonuje Pile in/ consolidacje jeśli się przemieszcza to ruch musi zakończyć bliżej najbliższego modelu wroga a nie dowolnego. Nawet jeśli wyciął przeciwnika w pień to w consolodacji może podunąć się do 3 cali i ruch musi zakończyć bliżej najbliższego modelu wroga. Ruch ten nie musi być w linni prostej do modelu wroga. Wystarczy że model zakończy ruch o przynajmniej 1 mm bliżej. Można przesunąć się nawet o 3 cale a zbliżyć się tylko 1 mm i jest to legalne. Można nawet minąć model wroga i zajść go z "z drugiej strony" ale stanąć bliżej  i jest to legalne.

3. Jak działają Pistolety w walce wręcz?


A model can fire a Pistol even if there are
enemy units within 1" of its own unit, but
it must target the closest enemy unit. In
such circumstances, the model can shoot
its Pistol even if other friendly units are
within 1" of the same enemy unit.
Each time a model equipped with both a
Pistol and another type of ranged weapon
(e.g. a Pistol and a Rapid Fire weapon)
shoots, it can either shoot with its
Pistol(s) or with all of its other weapons.
Choose which it will fire (Pistols or non-
Pistols) before making hit rolls.

normalnie nie możesz w ogóle strzelać jeśli jesteś na cal od wroga.



3. Na początek losuje/wybiera się traita Warlordowi?

If your Warlord is a CHARACTER, it can use a Warlord Trait – a
preferred tactic or personal ability that marks them out amongst
their peers. Immediately before either player starts to deploy their
army, you can roll on the Warlord Trait table here to determine what
Warlord Trait your Warlord has. Alternatively, choose the trait that
most suits your Warlord’s temperament or style of war.

tak, przed deploymentem losujesz/wybierasz traita.

4. Czy jak armie mamy ustawione punktowo (np. 1000), to czy liczy się różnicę w Power (gdzieś mi przemknęło, że są dodatkowe Command Pointy dla słabszego)?

w matched play (na klasyczne punkty) nie porównujesz Power level. W któryms innym trybie jest jakieś porównanie ale kogo inne tryby obchodzą... :D

5. Objectives - aby kontrolować nie trzeba stykać się podstawką, a mieć najwięcej modeli w 3 calach odległości?

Póki co tak.


A propos ostatniego to gracie z Erratami?
ja staram się tak.


Aha, jeszcze czy można strzelać przez swoje jednostki? Bo rozumiem, że inne modele z aktualnie strzelającego squadu nie przeszkadzają, ale jak na linii strzału np. twoich Space marinów jest twój oddział Gwardzistów? Podobnie wrogie jednostki zasłaniają? A jak jest z dużymi modelami np. te mega czołgi Gwardzistów zasłaniają?


Jak model widzi wroga "dowolną częścią" i ma go w zasięgu to strzelać może. Ozdobników w postaci sztandarów, włosów i samych karabinów nie uznajemy za część modelu. W 8 edycji rzadko dostajesz cover. Czołg zazwyczaj musi być cały w ruinie aby otrzymać cover.

Norbert - 2017-09-10 19:45:11

I druga ważna uwaga Pile in/cosolidacja.


czasami gdy na środku pola bitwy zebrało się kilka jednostek z dużą liczebnością może dojść do sytuacji że dany enty model z Twojego blooba ma za najbliższy model z oddziału z którym nie jest związany walką. Jeśli w takiej sytuacji decydujesz się na pile in to ruch musisz zakończyć właśnie bliżej tego modelu z innego odziału. Tak, można kogoś tak związać dodatkowo walką.

Tylko trzeba pamiętać, że nie jest to szarża. Ważne jest to dla oddziałów które w tej turze szarżowały, ponieważ wszystkie hity muszą wyprowadzić w oddziały które deklarowały za cel swojej szarży. Nie mogą bić kogoś kogo nie deklarowali a złapali w walkę przypadkiem.

W tej edycjii najwięcej taktycznego kombinowania jest w własnie w walce wręcz. kto pierwszy szarżuje, deklaracji szarż, pile inach i consolidacjach.  Warto też pamiętać, że w tej edecji możesz deklarować za cel szarży kilka oddziałów. Czasami warto może być zadeklarować dodatkowy oddział którego nawet nie planujemy bić, bo nawet w trakcie ruchu szarży musisz trzymać się na ponad cal od modeli wroga których nie deklarowałeś za cel. Co przy większym zagęszczeniu oddziałów może zmuszać do szarżowania po łuku aby cały czas trzymać się na cal od wroga. Wydłuża to trasę szarży i liczbę oczek które trzeba wyturlać.

Norbert - 2017-09-10 19:53:34

Ogmios napisał:

2b. ...rozpatruje się ataki w tej samej turze (np. obrońcy)/jednostki są związane walką od następnej tury(obrońca w swoim ruchu może tylko Fall Back lub stać); czy jest Overwatch.

Nie dopisałem.


Wróg jest związany walką od tego momentu gdy się zbliżyłeś na cal. Więc już w tej samej turze jeśli ten oddział nic jeszcze nie zrobił w obecnym Fight phase to może się jeszcze bić.

Modron - 2017-09-11 22:08:05

Czy overwatch można wykonać przeciwko charakterowi jeśli inna wroga jednostka jest w bliższej odległości?
W zasadach jest napisane, że nie można strzelać w charakter jeśli bliżej są inne jednostki wroga w fazie strzelania, ale nie jestem pewien czy ta zasada przenosi się na overwatch.

Norbert - 2017-09-11 23:11:26

Modron napisał:

Czy overwatch można wykonać przeciwko charakterowi jeśli inna wroga jednostka jest w bliższej odległości?
W zasadach jest napisane, że nie można strzelać w charakter jeśli bliżej są inne jednostki wroga w fazie strzelania, ale nie jestem pewien czy ta zasada przenosi się na overwatch.

FAQ 1.1

Q: Can a unit fire Overwatch at a Character if, when it
declares its charge at them, there are other visible enemy models
that are closer?
A: Yes.

Norbert - 2017-09-11 23:14:02

BTW nie wiem czy dobrze pamiętam ale ktoś chyba o to pytał na turnieju.


DESIGNERS’ COMMENTARY:

Q: If a model cannot shoot at the closest visible enemy
unit for some reason (e.g. it is within 1" of one of
your units) but the next closest visible enemy unit is a
Character, can that model then target the character?
A: No.

Modron - 2017-12-02 16:52:53

Czy żeby zaliczyć objective 56 'Master the Warp' wystarczy tylko przejść psychic test?
Objective 56 wymaga żeby ileś czarów było 'manifested'. Tekst wszystkich czarów zaczyna się od: If manifested... dopiero potem jest wybraniu celu, obrażeń, itd.
Czyli można np. rzucić Smite, w powietrze, jeśli nie ma przeciwników w 18'' żeby zaliczyć ten objective?

Ciasteczkowy - 2017-12-02 20:13:08

A w opisie czaru jest, że możesz go rzucać w powietrze czy są podane konkretne warunki do spełnienia by mógł zostać rzucony? ;>

Modron - 2017-12-02 21:25:08

Pełen tekst jest taki:

Smite has a warpcharge value of 5. If manifested, the closest visible enemy unit within 18" of the psykr suffers D3 mortal wounds (pg181). If the result of the Psychic test was more than 10, the target suffers D6 mortal wounds instead.

Czyli jedynym warunkiem wydaje się być przejście psychic testu.

Knykieć - 2017-12-04 21:55:40

Nie widzę przeszkód, żebyś mógł rzucić w powietrze

Knykieć - 2018-03-04 12:06:51

Hej, ostatnio na turnieju problem czy wykorzystując Auspex Scan można targetować characterów jeżeli w bliżej znajduje się inna jednostka?

Spoiler:

Use this Stratagem immediately after your opponent sets up
a unit that is arriving on the battlefield as reinforcements
within 12" of one of your DARK ANGELS INFANTRY units.
Your unit can immediately shoot at that enemy unit as if it
were your Shooting phase, but you must subtract 1 from all
the resulting hit rolls.

Po przekopaniu się przez internet, odnalazłem wpis, który w zasadzie wyjaśnił moją sprawę. To znaczy: w shooting phase nie można targetować bohaterów, chyba, że są najbliższą jednostką, lub mają więcej niż 10W, co więcej w sekwencji strzelania mamy:
a) Choose unit to shoot with
b) Choose targets
c) Choose Range weapon
itd.

Ze względu na to, co jest napisane w tym stratagemie, punkt a i b mamy już zdefiniowany, więc nawet jeżeli w shooting phase nie możemy wybrać na cel charactera, to w takiej możemy spokojnie wystrzelić serię w bohatera, który właśnie pojawił się na polu bitwy. Jednak należy pamiętać, że podczas umieszczania unitów robi się to jeden po drugim, więc jeżeli najpierw rozstawimy terminatorów, to przeciwnik musi zdecydować czy używa stratagemu czy nie i dopiero w tedy przechodzimy do rozstawiania kolejny jednostek, lub rezygnujemy, ale w tedy już jest za późno i nie możemy wykorzystać tego stratagema.

Co więcej było jeszcze problem czy jeżeli przeciwnik użyje zdolności typu The Veil of Darkness, czy można strzelać w takie jednostki:

Spoiler:

Once per battle, at the end of any of your Movement
phases, the bearer can use the Veil of Darkness.
When they do, the bearer, and up to one friendly
<DYNASTY> INFANTRY unit within 3" of the bearer,
are removed from the battlefield. Then, set up the bearer
(and the second unit you chose, if any) anywhere on the
battlefield that is more than 9" from any enemy models
(the second unit must be set up wholly within 6" of
the bearer

W necie nie znalazłem na to odpowiedzi, która odwoływałaby się do zasad, więc postanowiłem przejrzeć jak są zdefiniowane inne możliwości pozwalające na wykonanie strzelania w jednostkę, która została usunięta z battlefielda i rozstawiona, inaczej niż przez "reinforcements".

Spoiler:

REINFORCEMENTS
Many units have the ability to be set up on the battlefield mid-turn, sometimes by using teleporters, grav chutes or other, more esoteric means. Typically, this happens at the end of the Movement phase, but it can also happen during other phases. Units that are set up in this manner cannot move or Advance further during the turn they arrive – their entire Movement phase is used in deploying to the battlefield – but they can otherwise act normally (shoot, charge, etc.) for the rest of their turn. Units that arrive as reinforcements count as having moved in their Movement phase for all rules purposes, such as shooting Heavy
weapons (pg 180). Any unit that has not arrived on the battlefield by the end of the battle counts as having been destroyed.

Spoiler:

Early warning override - Tau (index xenos 2)
If an enemy unit is set up within 12" of a model equipped with an early warning override as the result of an ability that
allows them to arrive mid-battle (i.e. teleporting to the battlefield), the model may immediately shoot at that unit as if it
were your Shooting phase.

I tylko to udało mi się odszukać, czy ktoś coś może więcej na to powiedzieć?

Kuguar - 2018-03-04 16:17:15

Knykieć napisał:

Hej, ostatnio na turnieju problem czy wykorzystując Auspex Scan można targetować characterów jeżeli w bliżej znajduje się inna jednostka?

Spoiler:

Use this Stratagem immediately after your opponent sets up
a unit that is arriving on the battlefield as reinforcements
within 12" of one of your DARK ANGELS INFANTRY units.
Your unit can immediately shoot at that enemy unit as if it
were your Shooting phase, but you must subtract 1 from all
the resulting hit rolls.

Po przekopaniu się przez internet, odnalazłem wpis, który w zasadzie wyjaśnił moją sprawę. To znaczy: w shooting phase nie można targetować bohaterów, chyba, że są najbliższą jednostką, lub mają więcej niż 10W, co więcej w sekwencji strzelania mamy:
a) Choose unit to shoot with
b) Choose targets
c) Choose Range weapon
itd.

Ze względu na to, co jest napisane w tym stratagemie, punkt a i b mamy już zdefiniowany, więc nawet jeżeli w shooting phase nie możemy wybrać na cel charactera, to w takiej możemy spokojnie wystrzelić serię w bohatera, który właśnie pojawił się na polu bitwy. Jednak należy pamiętać, że podczas umieszczania unitów robi się to jeden po drugim, więc jeżeli najpierw rozstawimy terminatorów, to przeciwnik musi zdecydować czy używa stratagemu czy nie i dopiero w tedy przechodzimy do rozstawiania kolejny jednostek, lub rezygnujemy, ale w tedy już jest za późno i nie możemy wykorzystać tego stratagema.

Co więcej było jeszcze problem czy jeżeli przeciwnik użyje zdolności typu The Veil of Darkness, czy można strzelać w takie jednostki:

Spoiler:

Once per battle, at the end of any of your Movement
phases, the bearer can use the Veil of Darkness.
When they do, the bearer, and up to one friendly
<DYNASTY> INFANTRY unit within 3" of the bearer,
are removed from the battlefield. Then, set up the bearer
(and the second unit you chose, if any) anywhere on the
battlefield that is more than 9" from any enemy models
(the second unit must be set up wholly within 6" of
the bearer

W necie nie znalazłem na to odpowiedzi, która odwoływałaby się do zasad, więc postanowiłem przejrzeć jak są zdefiniowane inne możliwości pozwalające na wykonanie strzelania w jednostkę, która została usunięta z battlefielda i rozstawiona, inaczej niż przez "reinforcements".

Spoiler:

REINFORCEMENTS
Many units have the ability to be set up on the battlefield mid-turn, sometimes by using teleporters, grav chutes or other, more esoteric means. Typically, this happens at the end of the Movement phase, but it can also happen during other phases. Units that are set up in this manner cannot move or Advance further during the turn they arrive – their entire Movement phase is used in deploying to the battlefield – but they can otherwise act normally (shoot, charge, etc.) for the rest of their turn. Units that arrive as reinforcements count as having moved in their Movement phase for all rules purposes, such as shooting Heavy
weapons (pg 180). Any unit that has not arrived on the battlefield by the end of the battle counts as having been destroyed.

Spoiler:

Early warning override - Tau (index xenos 2)
If an enemy unit is set up within 12" of a model equipped with an early warning override as the result of an ability that
allows them to arrive mid-battle (i.e. teleporting to the battlefield), the model may immediately shoot at that unit as if it
were your Shooting phase.

I tylko to udało mi się odszukać, czy ktoś coś może więcej na to powiedzieć?

Moim zdaniem namważniwjsze jest "removed from the battlefield" z zasad The Veil of Darkness. Skoro opuszczają pole gry to potem na nie wracają i podchodzi to pod definicję REINFORCEMENTS.

Modron - 2018-03-04 22:57:07

Zgadzam się z Kuguarem, umiejętność tą należy traktować jako reinforcement. Niestety na turnieju was oszukałem, bo myślałem że reinforcements dzieje się tylko dla jednostek, które zostały umieszczone deep strakie podczas fazy deploymentu.

Tylko nie zgodzę się Knykciu z tym co tutaj napisałeś (chyba że coś źle zrozumiałem):

Jednak należy pamiętać, że podczas umieszczania unitów robi się to jeden po drugim, więc jeżeli najpierw rozstawimy terminatorów, to przeciwnik musi zdecydować czy używa stratagemu czy nie i dopiero w tedy przechodzimy do rozstawiania kolejny jednostek, lub rezygnujemy, ale w tedy już jest za późno i nie możemy wykorzystać tego stratagema.

Stratagem mówi, że możesz go użyć natychmiast po tym jak przeciwnik wystawił jednostkę z rezerw. Nie ważne która to będzie w kolejności jednostka.

Knykieć - 2018-03-07 23:35:49

Jednostki z rezerw wystawia się tak samo jak byś nimi poruszał, czyli nie wszystkie na raz, tylko pojedynczo, więc decydować się musisz po każdym rozstawieniu. Co do rezerw nie jestem przekonanych, gdyż np. Blood Angele mają stratagem, który pozwala na to samo, a definicja reinfortments trochę się kłóci, bo w takim razie używając takich możliwości w turach 4+ automatycznie po opuszczeniu battlefileda powinny być traktowane jako "slain", a tak nie jest...

Ogmios - 2018-03-23 23:18:01

Nie do końca w związku z wątkiem, ale tak będzie zauważalne.
Polacy 2gie miejsce w ME w 40k w 2017. Zdaje się jest jakaś kadra i sponsoring.
http://www.3city40k.pl/forum/viewtopic.php?t=2431

Knykieć - 2018-04-19 18:39:39

Odpowiedź na ostatie kłopoty przyszła w nowym FAQu:

Spoiler:


Q: If the unit arriving as reinforcements is a Character, can the firing unit shoot at it even if it is not the closest enemy unit?
A: No – unless the firing unit is using a weapon that allows them to target a Character even if it is not the closest enemy unit. This takes place ‘as if it were the Shooting phase’, so all the normal restrictions of the Shooting phase still apply.

Q: If the unit arriving as reinforcements has another unit embarked inside it which must disembark after it has been set up (such as units embarked within a Drop Pod, or a Tyrannocyte), can the firing unit shoot at the unit as it disembarks?
A: No – though the unit can shoot at the Drop Pod/Tyrannocyte before the units inside disembark.

Jeszcze odnośnie transportu i DSa:

Spoiler:


Q: The Tactical Reserves matched play rule states that at least
half the total number of units in my army must be set up on the
battlefield during Deployment. If I have units embarked in a
transport, do they count against the number of units I have to
set up during Deployment? If, for example, I have a Valkyrie
with three units embarked inside it that will arrive on the
battlefield during the game, how many other units do I need to
set up during Deployment to satisfy the Tactical Reserves rule?
A: Yes, embarked units count as units in your army,
so must be counted when referring to this rule. If you
have three units embarked inside a transport that will
arrive during the game, you need to set up at least four
other units on the battlefield during Deployment –
equivalently, if you set up three units in a transport on
the battlefield, you could set up four other units to arrive
during the game.

www.grhfront.pun.pl www.budownictwowbiis.pun.pl www.tsim.pun.pl www.mythbusters-pogromcy.pun.pl www.seductionpoland.pun.pl