Norbert - 2017-02-19 15:26:08

W sobotę 19.02.2017 popołudniu ruszyła kampania "Two Steps From Hell" w fanowską wersję fanowskiego Kill Teama - Heralds of the Ruins.



Zasady
Potrzebne pliki do ściągnięcia przez dropboxa są tutaj:
http://heralds-of-ruin.blogspot.co.uk/p … rules.html
Potrzebny jest „Kill Team Rules”, „Kill Team Campaign Rules” i Army List naszej frakcji. Ewentualnie później "Transport Vehicle Rules"

Podstawowe zasady są niemal identyczne jak w 40k ale są różnice, więc znajomość oficjalnych kodeksów i oficjalnego podręcznika do 40 000 jest wymagana. Pliki Heralds of the Ruins zawierają tylko spis modyfikacji. Od jakiegoś czasu ich śledzę i co jakiś czas chłopaki odpowiedzialni za ten projekt wykonują jakiś update, więc system żyje. Jest stale rozwijany, testowany poprawiany. Co parę miesięcy warto zajrzeć na ich stronę, sprawdzić czy po publikacjach GW HotR nie dostał jakiś updatów i czy mamy aktualny Army List naszej frakcji.

PEPER - 2017-02-19 19:52:16

Heya. Grało się super, łatwo, przyjemnie i szybko. Zapraszam kolejnych ochotników do kampanii.Mam parę pytań i propozycji.

1. Kiedy możemy spodziewać się poprawionych rozpisek ?

2. Czy będziemy używać dodatkowych scenariuszy ? Te początkowe sześć szybko się znudzi np ja już zagrałem w każdy a w nie które nawet dwa :P. A z kampanii Winds of Change zostało sporo fajnych misji. Mały lifting równa się cała masa dodatkowych ciekawych starć.

3. Norbert czy rozważałeś może możliwość dodania jeszcze jednego bohatera do rozpisek bojowych ? Na późniejszych etapach przy 300 albo 400 pkt zmniejszy to ilość modeli na stole. (Bohaterowie są z reguły punkto-żerni)

// Petrodon - komentarz
Jest możliwość wykupienia dodatkowego slota na bohatera przy rozwinięciach. Tutaj nic bym już nie kombinował.


// PEPER - komentarz
Ja takowego rozwinięcia nie znalazłem. Norbert również nie. Jest tylko możliwość dokupienia następnego speciala. Czy to oto ci chodziło ?


4. Gra ktoś w ten piątek albo w sobotę po walnym ?

5. Gdzie wrzucić początkowe rozpiski ? W tym wątku, dysk google ?

Norbert - 2017-02-19 23:36:35

PEPER napisał:

Heya. Grało się super, łatwo, przyjemnie i szybko. Zapraszam kolejnych ochotników do kampanii.Mam parę pytań i propozycji.

1. Kiedy możemy spodziewać się poprawionych rozpisek ?

2. Czy będziemy używać dodatkowych scenariuszy ? Te początkowe sześć szybko się znudzi np ja już zagrałem w każdy a w nie które nawet dwa :P. A z kampanii Winds of Change zostało sporo fajnych misji. Mały lifting równa się cała masa dodatkowych ciekawych starć.

3. Norbert czy rozważałeś może możliwość dodania jeszcze jednego bohatera do rozpisek bojowych ? Na późniejszych etapach przy 300 albo 400 pkt zmniejszy to ilość modeli na stole. (Bohaterowie są z reguły punkto-żerni)

4. Gra ktoś w ten piątek albo w sobotę po walnym ?

5. Gdzie wrzucić początkowe rozpiski ? W tym wątku, dysk google ?

1. coś tam już się rodzi :D

2. Tak, generalnie jestem w trakcie pracy nad altarem 2.0 - poprawiam/wyrzucam to co było głupie i niegrywalne oraz to co stało się niegrywalne po nowych publikacjach GW. Będzie też wersja do kill team. problemem jest tu brak czasu żeby do tego przysiąść i pogrzebać w tych kodeksach aby misje były w miarę uniwersalne do wszystkich armii.

3. Na razie nie wydaje się to konieczne. w bitwie zarobisz pewnie 10 - 20 RP. A trzeba przyznać, że rzuty dla rannych były bardzo łaskawe. I nie trzeba zbyt wiele rekrutować na nowo. U mnie ostateczną śmierć poniosło paru żółnierzy z coru. jakby zaczęli ginąć ci z specjali by było gorzej, albo lider ( a to jest bardzo możliwe). W późniejszych etapach gry dojdą ewentualnie lekkie pojazdy których utrzymanie też kosztuje. Jak zginą ci żolnierze z grupy w której masz trochę sprzętu i inwestowaleś w battle honory a nie wyjdzie ci rzut na rekrutacje to aby nie stracić sprzętu będziesz musiał kupić wojaków na zapchaj dziury i jedyną ich rolą bedzie polec.
Generalnie ideą tej gry nie jest starcie 5 tytanów na 5 tytanów. Tylko pojedynek jednego Madafaki w towarzystwie cyrku małp z drugim Madafaką i jego małpami. Ciężar gry jest na jednym modelu. :D  taki dead man walking.

Ale poczekajmy i zobaczmy jak to wyjdzie w praktyce.

4. Może w sobotę po walnym, ale to się dowiem w tym tygodniu jak pracuję w ten weekend i czy się wyrobię

5.poczekaj i sprawdź maila.

Opiszesz bitwę nr 1?

Norbert - 2017-02-24 15:10:40

Kto jest chętny na Kil Team po walnym?

Norbert - 2017-02-25 12:10:44

Modron napisał:

Od razu mam pytanie do tej specjalnej zasady:

Kod:

WARP BLINK – 5 pts
Instead of moving, a model with Warp Blink may move
through the warp. Roll 2d6, the model may then move up to
this amount in any direction, ignoring all terrain and models. If
it does this it cannot assault this turn.

Czy po użyciu Warp Blink'a mogę strzelać z mojego Heavy (warp)boltera używając normalnego BS?

Przy wszystkich niestandardowych przemieszczeniach modeli  zawsze traktowało się je jakby wykonały ruch dla zasad strzelania. Z resztą w zasadzie masz, że zamiast ruchu (standardowy na 6 cali z uwzględnieniem terenu) wykonujesz ruch na 2k6 cali ignorując teren. Zmienia się jedynie zasięg, wpływ terenu i brak możliwości szarżowania. Absolutnie nic o zmianie zasad strzelania nie ma, więc nie ma co kombinować.

Norbert - 2017-02-25 12:34:49

BTW. wczoraj kilka updatów wyszło. Necroni i chaos między innymi.

Modron - 2017-02-25 16:14:49

Norbert napisał:

Przy wszystkich niestandardowych przemieszczeniach modeli  zawsze traktowało się je jakby wykonały ruch dla zasad strzelania. Z resztą w zasadzie masz, że zamiast ruchu (standardowy na 6 cali z uwzględnieniem terenu) wykonujesz ruch na 2k6 cali ignorując teren. Zmienia się jedynie zasięg, wpływ terenu i brak możliwości szarżowania. Absolutnie nic o zmianie zasad strzelania nie ma, więc nie ma co kombinować.

Ok, też tak myślałem, ale miałem cichą nadzieję, że może będzie tutaj jakiś wyjątek 😉

Knykieć - 2017-02-25 16:58:19

Norbert napisał:

BTW. wczoraj kilka updatów wyszło. Necroni i chaos między innymi.

Prawie wszystkich edytowali, a Necronów strasznie na minus, głównie wszystko podrożało, a to co lord/nobel miał w standardowym pakiecie (nawet w zwykłym wh40k), teraz za to musi płacić. Jak wcześniej był Staff of Light za darmo w pakiecie, teraz muszę bulić za niego 5punktów-czyli 1RP (niby mało, ale przy 250pkt to każdy 1 się liczy), a w standardzie jest tylko średnia broń wręcz.

Norbert - 2017-02-26 02:24:44

Peper :D coś ta twoja rozpiska wydawała mi się bardzo mocna i powiedz jakim cudem Twoi obaj Choseni noszą specjalne giwery skora w Army list stoi że

Spoiler:



May take items from the Melee Weapons and/or Ranged Weapons lists. Plasma Pistols are reduced to 10 pts.

One Chosen in your team may replace its
Boltgun with:
- Flamer 5 pts
- Meltagun 10 pts
- Heavy Bolter 10 pts
- Autocannon 10 pts
- Plasma Gun 15 pts
- Missile Launcher 15 pts
- Lascannon 20 pts

Melee Weapons:
  chainaxe,
  lightning claw,
  power weapon,
  power fist.
Ranged to:
Combi-bolter,
Combi -flamer, - melta -plasma
plasma pistol

Tylko jeden chosen bierze mocniejszą giwerę. Missile Launcher i Autocannon nie mieszczą się w jednym Teamie możesz ich mieć obu w Force ale nie w team.

Druga sprawa
Combi-bolter to range 24" S4 Ap5 Rapid Twin linked.
Combi -flamer, - melta -plasma to range 24" S4 Ap5 Rapid + jeden strzał z parametrami melty, plasmy i flamera. te trzy gnaty nie mają twin linked.

PEPER - 2017-02-26 09:59:22

Ale jest tam przy chaosowym killteamie na końcu rozpiski że może wziąść chaos space marine armoury przy chosenie . To nie jest tak że on morze skorzystać z codexu csm ? A w kodeksie można mu takiego dodatkowego autocannona do kupić. Jeśli to nie to to poddam jeden mecz walkowerem. Albo coś. Co do bolterów to w takim razie ok. Gdzie znalazłeś profile tych broni dla chaosu ?

Albo coś = Zresetuje swoją bandę.

Petrodon - 2017-02-26 10:11:14

Norbert napisał:

Peper :D coś ta twoja rozpiska wydawała mi się bardzo mocna i powiedz jakim cudem Twoi obaj Choseni noszą specjalne giwery skora w Army list stoi że

Spoiler:



May take items from the Melee Weapons and/or Ranged Weapons lists. Plasma Pistols are reduced to 10 pts.

One Chosen in your team may replace its
Boltgun with:
- Flamer 5 pts
- Meltagun 10 pts
- Heavy Bolter 10 pts
- Autocannon 10 pts
- Plasma Gun 15 pts
- Missile Launcher 15 pts
- Lascannon 20 pts

Melee Weapons:
  chainaxe,
  lightning claw,
  power weapon,
  power fist.
Ranged to:
Combi-bolter,
Combi -flamer, - melta -plasma
plasma pistol

Tylko jeden chosen bierze mocniejszą giwerę. Missile Launcher i Autocannon nie mieszczą się w jednym Teamie możesz ich mieć obu w Force ale nie w team.

Druga sprawa
Combi-bolter to range 24" S4 Ap5 Rapid Twin linked.
Combi -flamer, - melta -plasma to range 24" S4 Ap5 Rapid + jeden strzał z parametrami melty, plasmy i flamera. te trzy gnaty nie mają twin linked.

Taka, krótka rozkminia na ten temat.
Wobec powyższego, proponuję potraktować wczorajszą grę jakby się w ogóle nie wydarzyła. Po prostu te punkty nie należą się zwycięzcą. Cheat był za gruby, żeby na coś takiego machnąć ręką. Obaj choseni ustawili grę. W każdej innej grze Pepera działo się podobnie. Dlatego największa kara nie powinna ominąć Pepera. Proponuję reset do 0 rozpisk CSM Peperai. Ofc Norbert decyduje o wszystkim więc czekamy na decyzję i sankcję.

Żartobliwie dla Pepera
https://www.superkid.pl/liczby-po-angie … mbers-1-12

Apel do wszystkich. Proszę aktualizujcie na bieżąca rozpiski. Zweryfikujcie ich legalność!!!!
Rozpiszcie statsy broni, uzbrojenia, czarów, umiejek itd. na końcu w rozpisce to ułatwi i przyśpieszy grę.


Pozdrawiam

Norbert - 2017-02-26 10:19:43

PEPER napisał:

Ok. Myślałem że w Ranged Wapon mam autocannona.

Dobra to aby uniknąć takich sytuacji. Jeśli Army list odwołuje się do jakiejś listy broni np. "ranged weapon" i nie ma takiej listy w pliku list to trzeba szukać danej listy w odpowiednim oficjalnym kodeksie. Tam jest jaka broń jest dostępna i w jakiej cenie.


PEPER napisał:

Za karę poddam jakiś mecz.

Poddawanie meczu i pozwolić komuś farmić? :D. Nie wpisuj sobie RP i Renome za ostatni mecz i tyle. wystarczy, że nagrabiłeś na poprzednich tym autocanonem i raptorem. A do następnych meczy wystawiasz tylko jednego chosena lub na obu redukujesz na nich uzbrojenie zgodnie z zasadami.

PEPER napisał:

Ale z tymi bolterami to do strzałów z plazmą twinlinked nie używałem jak by co Senior również.

Wydawało mi się że przerzucaliście, jeśli nie plazmę to strzał z boltera. Combi-plazma nie ma w żadnym z profili twin linked. Tylko goły Combi-bolter ma przerzut.

Modron - 2017-02-26 10:38:44

Czy reszta sojuszu Chaosu też nie dodaje sobie RP i Renomę za wczorajszy mecz?

PEPER - 2017-02-26 10:38:58

No dobra. To ja w takim razie ze względu na spore nie dopatrzenia z mojej strony zresetuje sobie rozpiskę. I dziękuję za troskę zaraz poczwiczę trochę liczenie po angielsku.  Pozdro. Chodzi chyba tylko o mnie.

Petrodon - 2017-02-26 10:59:40

Modron napisał:

Czy reszta sojuszu Chaosu też nie dodaje sobie RP i Renomę za wczorajszy mecz?

PEPER napisał:

No dobra. To ja w takim razie ze względu na spore nie dopatrzenia z mojej strony zresetuje sobie rozpiskę. I dziękuję za troskę zaraz poczwiczę trochę liczenie po angielsku.  Pozdro. Chodzi chyba tylko o mnie.

Modron, Peper ja wyraziłem swoje wkurzenie. Moje wpisy w żaden sposób nie są wiążące dla kampanii. To decyzja Norberta (He's the boss here.) jak potraktować ten mecz i czy w ogóle wprowadzać jakieś dodatkowe sankcje w stosunku do wygrywającej drużyny i gracza. Czy ewentualnie jakoś spłaszczyć wynik żeby wynik nie był 20RP +2 Renown do 10 RP i - 1 Renown. Zostawiam to Norbertowi.

Peper nie myli się tylko ten kto nic nie robi. Nie obrażaj się po prostu mały hate Ci się należy.:)

Norbert - 2017-02-26 11:37:59

Petrodon napisał:

Modron napisał:

Czy reszta sojuszu Chaosu też nie dodaje sobie RP i Renomę za wczorajszy mecz?

PEPER napisał:

No dobra. To ja w takim razie ze względu na spore nie dopatrzenia z mojej strony zresetuje sobie rozpiskę. I dziękuję za troskę zaraz poczwiczę trochę liczenie po angielsku.  Pozdro. Chodzi chyba tylko o mnie.

Modron, Peper ja wyraziłem swoje wkurzenie. Moje wpisy w żaden sposób nie są wiążące dla kampanii. To decyzja Norberta (He's the boss here.) jak potraktować ten mecz i czy w ogóle wprowadzać jakieś dodatkowe sankcje w stosunku do wygrywającej drużyny i gracza. Czy ewentualnie jakoś spłaszczyć wynik żeby wynik nie był 20RP +2 Renown do 10 RP i - 1 Renown. Zostawiam to Norbertowi.

Peper nie myli się tylko ten kto nic nie robi. Nie obrażaj się po prostu mały hate Ci się należy.:)

Nie jestem bossem tutaj :D. Nawet nie mam moda do grajdołka.

A tak na poważnie. Peper się raczej nie obraził tylko serio mu się głupio zrobiło. Postanowił zresetować bandę i zaczyna od zera. Temat zamknięty. każdy z nas ma dostęp do kodeksów , army list i rozpisek. Każdy mógł to wcześniej wyłapać.


A co z meczem? Zapomniałem, że ustaliliśmy że kary/bonusy są drużynowe. Moja propozycja to potraktować to jak remis. 3 giwery dalekiego zasięgu mocno skontrolowały sojusz imperium który mógł to kontrować tylko jedną, plus trochę nadgięta jedna rozpiska i wynik mógł zostać mocno wypaczony. Moja propozycja to dla każdego gracza +1 Renome jak przy remisie. A RP tylko +10 dla każdego jak za udział bez osiągnięć. W końcu jednak przyszliśmy graliśmy itp każdy powinien coś tam dostać. I jak spłaszczamy wynik to nie ma strat. Peper sam się ukarał i resetuje bandę. To moja propozycja. Towarzystwo akceptuje?


Dodatkową nagrodą jest to że każdy zapamięta jak działa uzbrojenie chaosu :D

To jest nasza pierwsza kampania heraldów więc ja to traktuje mocno testowo, głównie właśnie na naukę zasad i doszlifowanie ich do naszypotrzeb. Nie ma co się spinać.

Norbert - 2017-02-26 12:44:53

PEPER napisał:

Gdzie znalazłeś profile tych broni dla chaosu ?

Zwykły chaosowy combi - bolter chaosu jest opisany w kodeksie chaosu str 65.

Combi-flamer, combi-plasma, combi-melta podręcznik główny do WH40k str. 176.

PEPER napisał:

...Ale jest tam przy chaosowym killteamie na końcu rozpiski że może wziąść chaos space marine armoury przy chosenie...

To istotne więc też opiszę, w plikach kill team zwrot model może korzystać z armoury np "May take wargear from the Chaos Space Marine Armoury" to należy sprawdzić czy na końcu pliku nie ma tego "Chaos Space Marine Armoury". W pliku Army list CSM lista "Chaos Space Marine Armoury" jest na stronie 14. Tylko przedmioty wymienione tam są brane pod uwagę przy rozwijaniu modelu przez opcję Armoury.

Jeśli model ma coś takiego w opcjach "Melee Weapons and/or Ranged Weapons lists" to szukamy w pierwszej kolejności takiej listy w army list. Jeśli jesteśmy pewni że nie ma jej tam  -> to szukamy listy o dokładnie takiej nazwie w odpowiednim kodeksie. W kodeksie chaosu takie listy są na stronie 91.

PEPER napisał:

...A w kodeksie można mu takiego dodatkowego autocannona dokupić...

Gdy gramy w WH40k składamy modele według Army List Entry z kodesku, jak w kill team według Army List Entry kill team. To dwie różne gry.

PEPER - 2017-02-26 13:10:31

Nie obrażam się tylko. Serio. Głupio mi trochę grać dalej w kampanię po takiej krzywej akcji tą samą bandą. Szybki reset kilka meczy i się odkuję.
Cheat 1 nie wyszedł zawsze jest cheat 2 ;p

Norbert - 2017-02-26 14:27:20

Petrodon napisał:

Apel do wszystkich. Proszę aktualizujcie na bieżąca rozpiski. Zweryfikujcie ich legalność!!!!
Rozpiszcie statsy broni, uzbrojenia, czarów, umiejek itd. na końcu w rozpisce to ułatwi i przyśpieszy grę.

Pozdrawiam

Ja się podpinam pod apel. Patryk, możesz oprócz imion swoich specjali i lidera dopisać kto to jest według List Army? To są czempioni, sierżanci?

Norbert - 2017-02-26 15:02:23

Bartek ogarnij sobie kodeks do CSM. Terminator Chempion w kill team zaczyna grę z power weapon oraz combi-bolter. Combi-bolter lub power weapon może wymienić na power fist zgodnie z "May take items from the Terminator Weapons list". W zależności co na co wymienia to ma to różną cenę. Ale nie jest to 7 pts. Terminator weapon list jest na 91 str. kodesku.

Zwykły chaos terminator może sobie wymienić power weapon na Power fist za 7 pts i to jest dobrze policzone. Na liderze jest drożej.

Rozumiem że te giwery u termosów to combi - bolter bez upgredu do combi-plasmy?

Norbert - 2017-02-26 15:15:05

@ Tomek.
pts ok.

A Glorious Death (Rule Amendment) - oddałeś niepotrzebnie wrogowi jeden VP. Lone wolf nie punktuje, nie kontroluje obiektów i przeciwnik nie zdobywa Vp za ubicie jego. Plan że stałby na markerze i wytrzyma 3 tury kontrolując go też byłby naciągany.

Norbert - 2017-02-26 15:19:19

Necroni prawilni i Necroni nieprawilni! Zaktualizujcie rozpiski to je przeliczę i mam nadzieję że to rozwiąże problemy z ptsami. Dla porządku niech ktoś zrobi audyt u mnie.

Norbert - 2017-02-26 15:38:01

@Modron możesz zrobić porządek w rozpisce? :D pts ok

Special 3: Eminent Pink horror - powinien mieć: Lamprey’s Bite; Slashing Attack?

Pink horror mają jedynie Warpfire?

Nie masz też żadnych akolitów w armii :D

I podaj koszty upgradów. raz 10 minut uzupełniania rozpiski a ułatwi później sporo szukania.

Modron - 2017-02-26 22:05:17

Norbert napisał:

Special 3: Eminent Pink horror - powinien mieć: Lamprey’s Bite; Slashing Attack?

Bład podczas copy-paste.

Norbert napisał:

Pink horror mają jedynie Warpfire?

Niestety tak :(

Norbert napisał:

Nie masz też żadnych akolitów w armii :D

Jakich akolitów?

Norbert napisał:

I podaj koszty upgradów. raz 10 minut uzupełniania rozpiski a ułatwi później sporo szukania.

Poprawione.

Jeszcze się zastanawiam czy nie zmienić sobie teama na Thousand Sonów. Tylko szkoda, że są tak drodzy w punktach.

Norbert - 2017-02-26 22:27:51

@ Sebeq

2 rzeczy do poprawy, reszta ok

1)
Windridery:

Spoiler:


• For every three Windriders in your team, one model may replace its jetbike’s twin-linked shuriken catapult for a shuriken cannon for 10 pts.

Na każde trzy Windridrey tylko jeden może zdobyć shuriken cannon

Spoiler:

• For every six Windriders in your team, one Windrider with a shuriken cannon upgrade can exchange it for a scatter laser for free.

Na każde 6 Windridery w teamie 1 z wykupionym shuriken cannon może wstawić sobie zamiast tego scatter laser.

Ty masz 3 windridery i wszystkim dałeś scatter laser --> Hola, Hola! Toż to czit :)



2) rozpiskę dajesz na 250 pts. To jest rozpiska twoich głównych sił, i z niej dopiero do każdej bitwy wybierasz swój Kill team. Do pierwszej bitwy wystawisz kill team na 200pts, a te dodatkowe modele za 50 pts zostawisz w bazie w rezerwie. Jeśli tego nie zrobisz to te 50 pts przepada. Dopisz to co wywaliłeś, przyda się później jak rozwiniesz bazę lub coś ci poginie i będziesz musiał wystawić rezerwy. Chyba że chcesz być 50 pts w plecy na starcie.

...I wykastruj te jetbiki.

Norbert - 2017-02-26 22:32:04

Modron napisał:

Norbert napisał:

Nie masz też żadnych akolitów w armii :D

Jakich akolitów?

W core group 2 masz jeszcze widma akolitów inkwizycji :)
Ale to nie istotne.

Dzięki za resztę.

PEPER - 2017-02-27 11:58:46

Senior twój boss w termorce może wymienić power wepona na power fista za 10 pkt (CSM Codex str 91)

Norbert - 2017-02-28 10:35:35

Kolejna sprawa  z rozpiskami


Spoiler:

BUILDING YOUR STARTING FORCE
At the start of the campaign, all players must build
a starting force using the standard Kill Team rules.
Every player gets 250 points to spend and must
follow the Model Availability rules. Note any
points left unspent are not carried over in any way

Na początku kampanii budujesz Force na 250 pts.



Spoiler:

CAMPAIGN SEQUENCE
Step 1: Build a Team
All players build a team from models in their force,
depending on their Base’s level.
...

Dopiero z biorąc modele z Force budujesz Team, robisz to przed każdą bitwą.



Spoiler:

...
Step 5: Spend RP
This is the time to spend your hard earned RP. Other
players do not usually have to be present during this
step, so it’s a good idea to take your time in determining
what to spend it on.

+

New Recruits
You can recruit new models to your force using
your converted points in the same way as when
you first built your team. You must still abide by
any wargear restrictions placed upon you when
buying new models but do not have to follow any
Model Availability rules at this time.

po bitwie możesz kupować nowe modele do force


A z zasad groupy wynika że:


Spoiler:

Team Leaders and Special models each act as
individuals in all respects during a campaign. Core
models, however, can be assigned into ‘Groups’.
When building your starting force you may group
your Core models into as many Groups as you
want, as long as no group is larger than 5 models.
A Group’s models must all come from the same
team list entry (e.g. all Tactical Marines in the
same Group); you may not mix different types of
models.
Any new models you buy later in the campaign
may either form new groups or join existing ones
in your force.

Tylko Core można na potrzeny kampanii grupować w group. Przy rekrutacji modeli do naszego Force musimy zdecydować czy model Core idzie do jakieś nowej grupy czy starej. to jedyny moment kiedy o tym decydujemy.



I teraz zasady niektórych armii. Na przykładzie Eldarów.


Lider Spider Exarch ma poniższą umiejkę

Spoiler:

Exarch:
In a team led by a Warp Spider Exarch, Warp Spiders may be
taken as Core

W trakcie budowania Teamu gracz może potraktować Warp Spiders jako Core. Normalnie to speciale. Jest to akcja w step 1. Modele już są zakupione do Force i przydzielone do odpowiednich grup a zasada dotyczy tylko Teamu

Wniosek -> nie można ich nagle wrzucić w jedną grupę. W rozpisce Force oni nadal są jako oddzielne model Special którym osobno zakupuje się Battle Honour.

Bonus jedyny jest taki że nie zajmują slotu dla speciali i w trakcie samej bitwy liczone są jako Core. Eldarski lider może dzięki temu zrekrutować do Teamu 5 innych speciali. W razie śmierci Warp spiedrów dowodzonych przez Spider Exarch nie są liczone jako speciele - czasami jest to istotne przy warunkach zwycięstwa.

Na rozpisce Force te modele nadal są osobno w rubrykach Special.

Norbert - 2017-02-28 10:45:53

PEPER napisał:

Senior twój boss w termorce może wymienić power wepona na power fista za 10 pkt (CSM Codex str 91)

A ustaliliście już jak to jest z tymi bolterami w rozpsice.

Są to zwykłe combi - boltery które strzelają tylko z S4 AP5. i nie powinny zdjąć jednym strzałem inkwizytora z W3 T3 w terminatorze?

Czy są to jednak Combi - plasmy, czyli nie uwzględniona w kosztorysie broń przeciwpancerna?

PEPER - 2017-02-28 14:09:20

Koszt się zgadza. Więc są to Combi-plazmy S4 AP5 plus jeden strzał jako plazma gun. Bez zasady twin-linked.

Powinny zdjąć Inkwizytora ;P

Senior już widzę sobie poprawił i zmienił rozpiskę. Teraz są u niego zwykłe combi-boltery czyli S4 AP5 twin-linked.

Norbert - 2017-03-01 11:00:35

Kilka testów za nami, niejasności chyba w większości rozwiązane.

Sebeq, Ciastek możliwe że pojawią się w grze, git, liczba graczy rośnie. Może ktoś jeszcze. Może Pan Tod? Coś w odmętach fajsbukach widziałem genokult Mikołaja


Zbieram od jakiegoś czasu feedback, i powoli krystalizuje mi się co jest nie tak, co nie spełnia naszych wymagań itp. I gdzie warto wprowadzić dodatkowe mody, trochę tego sporo wyszło. Ale piszą się. Może część wrzucę dziś wieczorem lub jutro. Kolejne będą wrzucane z biegiem kampanii w formie darmowych DLC do pobrania przez forum.

Ale co potrzebujemy aby je wprowadzić? Reset całej kampanii. Tak żeby każdy miał równe szansę na starcie. Liczę że dwóch, trzech graczy jeszcze dojdzie. Może i czterech więc aby nie robić im pleców na starcie trzeba wyrównać poziom.


Prośba aby wszyscy przy restarcie wpisali w rozpiskę każdą broń, czar i umiejętność jaką mają. Nawet jak ją znają i rozegrali na swoim kodeksie już z 30 - 40 bitew. Tak aby nie okazało się że ktoś nie wie jak działa broń osobista jego bohaterów i tu cytat z pamięci: bez magicznych combi-plasma-bolterów. Przyspieszy to grę. Kartkę z umiejkami można sobie osobno druknąć i przyda się w każdym meczu kampanii, nie będzie skakania między kodeksem, Army list i podręcznikiem. System jest dosyć złożony i szanujmy czas innych.

Kilka wytycznych które się pojawią w nowej kampanii:

- Ograniczenie meczy rankingowych do maks 4 graczy na polu bitwy.
- Maksymalny poziom różnic Renome jakie dwóch graczy będzie mogło posiadać aby ich mecz był rankingowy.
- Tło fabularne - tu nie oczekujcie wodotrysków :)
- Ograniczenie ilości meczy rankingowych z tymi samymi typkami

Wszystko to wiążę się z wprowadzeniem tego:
- 2-3 sposoby na wygranie kampanii. Potrzeba trochę więcej przejrzystości niż granie na hura aby można było podejść do tego trochę jak do sportowej rywalizacji, a są sygnały że jest taka potrzeba.

Mody do zasad kampanii:

Zmienione misje, uwzględniające, bitwy na 2, 3 lub 4 graczy, być może grę w sojuszach itd

Oprócz broni legendarnych dodanie pseudoartefaktów, piszę się i dojdzie w późniejszym DLC.
Mod do postaci legendarnych, Będzie w osobnym DLC. Na razie ban na dreda dla armmii imperialnych


Jeszcze jeden DLC chodzi mi po głowie, ale póki co mi się nie skleja.

Szczegóły w nowym wątku mam nadzieje dziś w nocy.

Sebeq - 2017-03-04 18:46:21

siema jak to jest w kill teamie
Options: • May take items from the Eldar Armoury.
to chodz o to
może wziąć przedmiot pochodzący z eldarskiej zbrojowni włącznie z przedmiotami lidera oraz exarchy???
Czy jakos inaczej to się tlumaczy, moze tu chodzi o cala broń itp????

PEPER - 2017-03-05 08:54:39

Zgadza się trzech CSM padło. Na szczęście okazało się że wyrzutnie rakiet podniósł jeden z ocalałych więc jej nie straciłem. Po odkupieniu strat zostały mi 4RP.

Modron - 2017-03-05 12:16:22

Sebeq napisał:

siema jak to jest w kill teamie
Options: • May take items from the Eldar Armoury.
to chodz o to
może wziąć przedmiot pochodzący z eldarskiej zbrojowni włącznie z przedmiotami lidera oraz exarchy???
Czy jakos inaczej to się tlumaczy, moze tu chodzi o cala broń itp????

Może używać tylko tego uzbrojenia, które nie ma żadnych wykluczeń. Czyli nie może wziąć czegoś co ma oznaczenie '(Exarch  Only) albo (Leader Only).

Norbert - 2017-03-05 12:22:41

Sebeq napisał:

siema jak to jest w kill teamie
Options: • May take items from the Eldar Armoury.
to chodz o to
może wziąć przedmiot pochodzący z eldarskiej zbrojowni włącznie z przedmiotami lidera oraz exarchy???
Czy jakos inaczej to się tlumaczy, moze tu chodzi o cala broń itp????

Jest dokładnie tak jak jest napisane. Może brać sprzęt z zbrojowni z pliku kill team. Natomiast w samej zbrojowni są dodatkowe ograniczenia, np sprzęt tylko dla liderów - i taki sprzęt kupić może sobie jedynie model który w force pełni funkcję lidera.

Liderzy zazwyczaj mogą brać wszystko, specjale rożnie, cory zazwyczaj nie mają dostępu do niczego. Ale "zazwyczaj" nie znaczy "zawsze" i w różnych armiach i przy różnych modelach może być różnie, trzeba sprawdzać indywidualnie.

Modron mnie uprzedził. :D

Modron - 2017-03-30 18:57:36

Czy przy rozwinięciach mogę ewoluować mojego Chaos Acolyte na Aspiring Sorcerera?

Norbert - 2017-03-30 20:44:11

Modron napisał:

Czy przy rozwinięciach mogę ewoluować mojego Chaos Acolyte na Aspiring Sorcerera?

Możesz, między bitwami, wykupywać dowolne ewolucje z opcji do wyboru - chyba że by było wyraźnie napisane że opcja jest tylko przy kreacji modelu.

Mikołaj - 2017-04-03 14:18:12

Mam mały problem z uzupełnieniami po bitwie...
Stan wyjściowy:
Oddział "I" - 5 żołnierzy + granatnik;
Oddział "II" - 5 żołnierzy + granatnik i laser górniczy.

Straciłem 3 Neofitów (2 z oddziału "I", 1 z "II") - muszę uzupełnić te straty, czy do kolejnej rozgrywki mogę wystawić "niepełne" oddziały (odpowiednio 3 i 4 żołnierzy)?

Ewentualnie, czy można przenosić żołnierzy/ekwipunek/uzbrojenie pomiędzy oddziałami (przykład: uzupełniam oddział "II" do pełnego stanu, dokupuję Oddział "III" i przenoszę do niego granatnik z oddziału "I"; na koniec oddział "I" składa się z 2 żołnierzy, którzy będą uzupełniać przyszłe straty oddziałów "II" oraz "III")?

Norbert - 2017-04-03 16:42:22

Mikołaj napisał:

Mam mały problem z uzupełnieniami po bitwie...
...
muszę uzupełnić te straty, czy do kolejnej rozgrywki mogę wystawić "niepełne" oddziały (odpowiednio 3 i 4 żołnierzy)?

Rozumiem że chodzi o "NEOPHYTE HYBRID SQUAD"? Możesz mieć ich po tych 3-4 ludków.
Squad działa na zasadach grupy.
Nie musisz wykupywać uzupełnień do squadów, możesz mieć ich niekompletnych. Musisz tylko pamiętać, że czasami masz ograniczenia co do ilości broni w zależności od ilości danych modeli. Akurat neophyci pod tym względem są fajni bo nie mają tych ograniczeń.
Ich Squad przy werbunku kosztuje 25 pts za 5 modeli więc pojedynczy model do uzupełnień 5 pts.
Pamiętaj, też że musisz wystawić całą grupę jaką aktualnie posiadasz po rekrutacji. Nie możesz zostawiać części grupy w koszarach. Jak ci się nie mieści grupa w team ta cała grupa zostaje w bazie i ceruje skarpety.

Mikołaj napisał:

...
Ewentualnie, czy można przenosić żołnierzy...

Żołnierz może opuścić grupę ale tylko i wyłącznie nogami do przodu, więc nie przypiszesz go już do innego oddziału. Przydzielasz go do grupy w momencie werbunku do Twojego Force i wykreślasz gdy zginie.

Mikołaj napisał:

...
Ewentualnie, czy można przenosić  ...  ekwipunek/uzbrojenie pomiędzy oddziałami...

Nie. Ekwipunek jest na stałe przypisany do modelu! Jak chcesz coś na nim zmienić to wyrzucasz stary sprzęt i kupujesz nowy ale nie dostajesz żadnych pts za oddanie giwery na złom. Dotyczy to też wszelkich dodatkowych ekwipunków.  Jest od tego jeden wyjątek - jeśli w bitwie zginie ci żołnierz z jakąś fajną giwerą to inny model z tej samej grupy może podmienić swój sprzęt na sprzęt truposza. Ale koniecznie obaj muszą być w tej samej grupie a drugi musi zginąć.

Mikołaj - 2017-04-03 23:45:43

Norbert napisał:

Rozumiem że chodzi o "NEOPHYTE HYBRID SQUAD"?

Dokładnie o tych mi chodzi...

Norbert napisał:

Ich Squad przy werbunku kosztuje 25 pts za 5 modeli więc pojedynczy model do uzupełnień 5 pts.
Pamiętaj, też że musisz wystawić całą grupę jaką aktualnie posiadasz po rekrutacji. Nie możesz zostawiać części grupy w koszarach. Jak ci się nie mieści grupa w team ta cała grupa zostaje w bazie i ceruje skarpety.

Czyli wystawiając niepełną grupę odejmuję wartość poległych? Jak mam trzech z granatnikiem to wartość grupy wystawionej w team'ie wychodzi 20 (3 ludków po 5 + 5 za granatnik) a nie "startowe" 30. A za te "brakujące" 10 mogę wstawić coś innego (np. Akolitę za 8)?

Norbert - 2017-04-04 00:25:30

Mikołaj napisał:

Czyli wystawiając niepełną grupę odejmuję wartość poległych? Jak mam trzech z granatnikiem to wartość grupy wystawionej w team'ie wychodzi 20 (3 ludków po 5 + 5 za granatnik) a nie "startowe" 30. A za te "brakujące" 10 mogę wstawić coś innego (np. Akolitę za 8)?

Gdy wystawiasz niepełny SQUAD to tak. Wartość punktowa Teamu to modele które idą na akcję. :) Poległych nie liczysz.

Ma to swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Plus dodatni to niższe pts Squadu z zachowanym granatnikiem. Plus Ujemny jest taki, że nie masz mięsa armatniego do obrony granatnika. Squady w odróżnieniu od innych grup mają zasady częściowo zachowane z unitów z WH40k i przyjmują woundy jak oddział w wh40k, odpowiednio rozstawiając neofitów chronisz granatnik przed ostrzałem.

Mikołaj - 2017-04-05 10:02:11

Norbert napisał:

Squady w odróżnieniu od innych grup mają zasady częściowo zachowane z unitów z WH40k i przyjmują woundy jak oddział w wh40k, odpowiednio rozstawiając neofitów chronisz granatnik przed ostrzałem.

Czyli wychodzi na to, że ostatnio z Albertem źle zagraliśmy - każdy model z oddziału wskazywał swój cel w oddziale przeciwnika i nie do końca był to cel najbliższy :(

Mam jeszcze pytanko odnośnie przyrostu RP w przypadku walki z bardziej doświadczonym przeciwnikiem.
W zasadach jest napisane: "When a player fights against another player with a higher Renown, he might gain extra RP. For every three Renown higher your opponent is, you gain an extra RP at the end of the game."
Ale przykład pokazuje: "...player with a Renown of 2, fought a player with a Renown of 13 he would gain an extra 4 RP at the end of the battle."
Coś źle liczę? 13 - 2 = 11, wynik dzielimy przez 3 i chyba powinno być "...extra 3 RP..."?
Pytam, bo Ciastek miał przed grą 4 Renown a ja 0 - to ile tych dodatkowych RP powinienem doliczyć? 1 czy 2?

Norbert - 2017-04-05 14:23:56

Mikołaj napisał:

Czyli wychodzi na to, że ostatnio z Albertem źle zagraliśmy - każdy model z oddziału wskazywał swój cel w oddziale przeciwnika i nie do końca był to cel najbliższy :(

Czyli bardzo dobrze graliście. zachowuje część zasad z wh40 ale nie wszystkie. Ciastek nie czitował. Jestem w szoku.

I proszę operujmy terminologią z kill team. Oddzaił = unit to termin z wh40k. Squad i Group to nazwy z Killteam. Każdy Squad to Group ale nie każdy Group to Squad. Generalnie Unit, Squad i Group mają inne zasady.


instrukcja napisał:

SQUAD
Some models in Kill Team do not act individually, such as swarms of Tyranids. Where this is in effect ‘Squad’ will be noted in the unit’s Special Rules and will state how many models form the unit. For example, a Guardsman Squad has the Squad (5 Guardsmen) special rule so will consist of a unit of 5 Guardsmen. Simply treat the unit as normal, using the Warhammer 40,000 rules.
Models in a Squad do not use the A Team of Heroes rule, do not have to test for Nerve (but still test for Pinning and 25% casualties as normal) and may only Counter-charge if all members of the Squad are in range to do so into the same combat. Models in a Squad may only hide if every model in the Squad is eligible to do so, and if one model is ‘found’ then all models are found. You may climb and jump with a Squad, but if any model falls out of unit coherency the unit must regain its coherency as soon as possible (by using Run moves or jumping and climbing if need be).
Individual models within a Squad may each target separate units when shooting. During Overwatch count all models within a Squad as single models when determining which models are within 3". If the Squad is charged by multiple models this allows the Squad to fire on multiple targets.
If there is only one model left in a squad at any point, he immediately loses the ‘Squad’ special rule for the rest of the battle. Note that individual models will still count towards the Model Availability of a team and the team’s Run Away! limit during missions.

Mikołaj napisał:

Mam jeszcze pytanko odnośnie przyrostu RP w przypadku walki z bardziej doświadczonym przeciwnikiem.
W zasadach jest napisane: "When a player fights against another player with a higher Renown, he might gain extra RP. For every three Renown higher your opponent is, you gain an extra RP at the end of the game."
Ale przykład pokazuje: "...player with a Renown of 2, fought a player with a Renown of 13 he would gain an extra 4 RP at the end of the battle."
Coś źle liczę? 13 - 2 = 11, wynik dzielimy przez 3 i chyba powinno być "...extra 3 RP..."?
Pytam, bo Ciastek miał przed grą 4 Renown a ja 0 - to ile tych dodatkowych RP powinienem doliczyć? 1 czy 2?

Sprawdziłem u siebie. 11 palcy podzielone na 3 daje  3 i 2/3 palca. Mi też się wydaje że powinno być 3. Może się machnęli :/

Mikołaj - 2017-04-05 15:18:19

Norbert napisał:

Mikołaj napisał:

Czyli wychodzi na to, że ostatnio z Albertem źle zagraliśmy - każdy model z oddziału wskazywał swój cel w oddziale przeciwnika i nie do końca był to cel najbliższy :(

Czyli bardzo dobrze graliście. zachowuje część zasad z wh40 ale nie wszystkie. Ciastek nie czitował. Jestem w szoku.

I proszę operujmy terminologią z kill team. Oddzaił = unit to termin z wh40k. Squad i Group to nazwy z Killteam. Każdy Squad to Group ale nie każdy Group to Squad. Generalnie Unit, Squad i Group mają inne zasady.

To się znowu trochę pogubiłem. Jak squad wali do squad'a przeciwnika to obrywa najbliższy model celu? Ale każdy model strzelającego squad'a może obrać inny cel?
Np. (sytuacja z rozgrywki) NEOPHYTE HYBRID SQUAD (3x autogun, granatnik, laser górniczy) ma w "krótkim" zasięgu squad Orkowych Chopaków i wieżyczkę... Strzelam z 3x autogun do Chopaków ale chyba nie powinienem wskazywać konkretnego Orkasa tylko rozliczać w stosunku do najbliższego modelu. Pozostałe dwa strzelają do wieżyczki...
Jeżeli to tak miało wyglądać to jednak graliśmy błędnie, bo w squadzie obranym za cel wskazałem i zdjąłem Orkasa z BigGun'em, który jak raz stał najdalej...

Ciastek nie citował... Przecież przemilczenie kilku istotnych zasad nie jest sensu stricte kłamstwem ;)

Petrodon - 2017-04-05 15:32:38

Tak obrywa najbliższy model w squadzie. Tak każdy model strzelającego squadu może obrać inny cel. Unit bądź squad, ale nie model w squadzie. Czyli był cheat, bo zdjęty został ostatni model ze squadu. Nie ładnie.
Pozdrawiam

Norbert - 2017-04-05 15:42:43

Spoiler:


A TEAM OF HEROES
All models in a Kill Team game act completely independently, and are classed as single model units in all respects.

+

Spoiler:

Models in a Squad do not use the A Team of Heroes rule,

=

Ciastek to cziter

Norbert - 2017-04-05 15:54:17

Petrodon napisał:

Tak obrywa najbliższy model w squadzie....

Najbliższy z perspektywy modeli strzelających konkretną bronią dla ścisłości i widoczny dla nich.

Norbert - 2017-04-06 14:54:54

http://heralds-of-ruin.blogspot.co.uk/p … rules.html

Był jakiś reupload list armijnych. Zobaczcie czy waszych armii nie zaktualizowano.

Modron - 2017-04-06 20:26:46

Jak efekt będzie miało rzucenie `Psychic Shriek` na `Defensive Turret`?

Norbert - 2017-04-06 22:35:15

Modron napisał:

Jak efekt będzie miało rzucenie `Psychic Shriek` na `Defensive Turret`?

Jak dla mnie udany Psychic Shriek niszczy Gun Emplacement.
Gun Emplacement może być obrany za cel strzałów czyli z witchfire też oberwie. W charakterystyce ma 2 W ( a nie HP) - Psychic Shriek zadaje Woundy (a nie glany) więc pasuje. Psychic Shriek zada minimum 3 Woundy więc model spada.

Tylko fluffowo to średnio pasuje :)

Ale to moja interpretacja, nie wiem czy zgodna z kanonem.

Modron - 2017-04-08 23:01:33

Czy Defensive Turret wlicza się do liczby modeli na polu bitwy?
Mieliśmy taką sytuację podczas meczu z Peperem, że z zniszczyłem mu Defensive Turret w mojej pierwszej turze. Potem on w swojej pierwszej turze zastrzelił mojego Chosena.
Komu przypadają RP za First Blood?
No i coś się dzieje ze zniszczonym Defensive Turret po meczu?

Norbert - 2017-04-09 10:21:51

Defensive Turret to zmodyfikowany Gun Emplacements o możliwość autonomicznych strzałów i o to, że wróg nie może przejąć nad nim kontroli.

czysty Gun Emplacements to Battlefield Debris czyli w sumie quasineutralny kawałek terenu. Trudno to wliczać do ilości modeli w bandzie, bo każdy może tego użyć. :)


Tylko Kill Team to zmodyfikował. Generalnie nie chce mi się wyszukiwać jak to powinno być rozwiązane (nie ma tego nigdzie wprost napisane) ale ja bym to widział tak:

Defensive Turret - Jest w pełni autonomiczny i nie może być przejęty przez wroga, więc nie jest neutralny. Jak nie jest neutralny to liczy się do modeli wroga i na potrzeby rozbicia i first blooda. To chyba będzie uczciwie.

Co z nim po bitwie. Generalnie jest to darmowy, nie zajmujący żadnego slotu model/Battlefield Debris wynikający z rozwinięcia bazy. Rozwinięcia baz traci się dopiero przy rozwiązaniu bandy więc DT wróci.


Chyba że ktoś ma inny pomysł?


BTW. Zauważyliście że w opisie Defensive Turret jest "... and may fire on its own at BS2.." may czyli, że może - a nie, że zawsze musi.

Modron - 2017-04-09 22:50:36

Jak dla mnie ok ;)
Pepciu, co ty na to?

PEPER - 2017-04-10 06:28:41

Nie mam wyboru. Zgadzam się.

www.pokemon-river-diamond.pun.pl www.zpsb-ekonomia.pun.pl www.fflf2klan.pun.pl www.pokimovie.pun.pl www.aplikacjakielce.pun.pl