MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


  • Index
  •  » Gry Bitewne
  •  » Warhammer 40,000 - 8 edycja (zasady, pytania, przemyślenia)

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Knykieć
2018-04-19 18:39:39

Odpowiedź na ostatie kłopoty przyszła w nowym FAQu:

Spoiler:


Q: If the unit arriving as reinforcements is a Character, can the firing unit shoot at it even if it is not the closest enemy unit?
A: No – unless the firing unit is using a weapon that allows them to target a Character even if it is not the closest enemy unit. This takes place ‘as if it were the Shooting phase’, so all the normal restrictions of the Shooting phase still apply.

Q: If the unit arriving as reinforcements has another unit embarked inside it which must disembark after it has been set up (such as units embarked within a Drop Pod, or a Tyrannocyte), can the firing unit shoot at the unit as it disembarks?
A: No – though the unit can shoot at the Drop Pod/Tyrannocyte before the units inside disembark.

Jeszcze odnośnie transportu i DSa:

Spoiler:


Q: The Tactical Reserves matched play rule states that at least
half the total number of units in my army must be set up on the
battlefield during Deployment. If I have units embarked in a
transport, do they count against the number of units I have to
set up during Deployment? If, for example, I have a Valkyrie
with three units embarked inside it that will arrive on the
battlefield during the game, how many other units do I need to
set up during Deployment to satisfy the Tactical Reserves rule?
A: Yes, embarked units count as units in your army,
so must be counted when referring to this rule. If you
have three units embarked inside a transport that will
arrive during the game, you need to set up at least four
other units on the battlefield during Deployment –
equivalently, if you set up three units in a transport on
the battlefield, you could set up four other units to arrive
during the game.

Ogmios
2018-03-23 23:18:01

Nie do końca w związku z wątkiem, ale tak będzie zauważalne.
Polacy 2gie miejsce w ME w 40k w 2017. Zdaje się jest jakaś kadra i sponsoring.
http://www.3city40k.pl/forum/viewtopic.php?t=2431

Knykieć
2018-03-07 23:35:49

Jednostki z rezerw wystawia się tak samo jak byś nimi poruszał, czyli nie wszystkie na raz, tylko pojedynczo, więc decydować się musisz po każdym rozstawieniu. Co do rezerw nie jestem przekonanych, gdyż np. Blood Angele mają stratagem, który pozwala na to samo, a definicja reinfortments trochę się kłóci, bo w takim razie używając takich możliwości w turach 4+ automatycznie po opuszczeniu battlefileda powinny być traktowane jako "slain", a tak nie jest...

Modron
2018-03-04 22:57:07

Zgadzam się z Kuguarem, umiejętność tą należy traktować jako reinforcement. Niestety na turnieju was oszukałem, bo myślałem że reinforcements dzieje się tylko dla jednostek, które zostały umieszczone deep strakie podczas fazy deploymentu.

Tylko nie zgodzę się Knykciu z tym co tutaj napisałeś (chyba że coś źle zrozumiałem):

Jednak należy pamiętać, że podczas umieszczania unitów robi się to jeden po drugim, więc jeżeli najpierw rozstawimy terminatorów, to przeciwnik musi zdecydować czy używa stratagemu czy nie i dopiero w tedy przechodzimy do rozstawiania kolejny jednostek, lub rezygnujemy, ale w tedy już jest za późno i nie możemy wykorzystać tego stratagema.

Stratagem mówi, że możesz go użyć natychmiast po tym jak przeciwnik wystawił jednostkę z rezerw. Nie ważne która to będzie w kolejności jednostka.

Kuguar
2018-03-04 16:17:15

Knykieć napisał:

Hej, ostatnio na turnieju problem czy wykorzystując Auspex Scan można targetować characterów jeżeli w bliżej znajduje się inna jednostka?

Spoiler:

Use this Stratagem immediately after your opponent sets up
a unit that is arriving on the battlefield as reinforcements
within 12" of one of your DARK ANGELS INFANTRY units.
Your unit can immediately shoot at that enemy unit as if it
were your Shooting phase, but you must subtract 1 from all
the resulting hit rolls.

Po przekopaniu się przez internet, odnalazłem wpis, który w zasadzie wyjaśnił moją sprawę. To znaczy: w shooting phase nie można targetować bohaterów, chyba, że są najbliższą jednostką, lub mają więcej niż 10W, co więcej w sekwencji strzelania mamy:
a) Choose unit to shoot with
b) Choose targets
c) Choose Range weapon
itd.

Ze względu na to, co jest napisane w tym stratagemie, punkt a i b mamy już zdefiniowany, więc nawet jeżeli w shooting phase nie możemy wybrać na cel charactera, to w takiej możemy spokojnie wystrzelić serię w bohatera, który właśnie pojawił się na polu bitwy. Jednak należy pamiętać, że podczas umieszczania unitów robi się to jeden po drugim, więc jeżeli najpierw rozstawimy terminatorów, to przeciwnik musi zdecydować czy używa stratagemu czy nie i dopiero w tedy przechodzimy do rozstawiania kolejny jednostek, lub rezygnujemy, ale w tedy już jest za późno i nie możemy wykorzystać tego stratagema.

Co więcej było jeszcze problem czy jeżeli przeciwnik użyje zdolności typu The Veil of Darkness, czy można strzelać w takie jednostki:

Spoiler:

Once per battle, at the end of any of your Movement
phases, the bearer can use the Veil of Darkness.
When they do, the bearer, and up to one friendly
<DYNASTY> INFANTRY unit within 3" of the bearer,
are removed from the battlefield. Then, set up the bearer
(and the second unit you chose, if any) anywhere on the
battlefield that is more than 9" from any enemy models
(the second unit must be set up wholly within 6" of
the bearer

W necie nie znalazłem na to odpowiedzi, która odwoływałaby się do zasad, więc postanowiłem przejrzeć jak są zdefiniowane inne możliwości pozwalające na wykonanie strzelania w jednostkę, która została usunięta z battlefielda i rozstawiona, inaczej niż przez "reinforcements".

Spoiler:

REINFORCEMENTS
Many units have the ability to be set up on the battlefield mid-turn, sometimes by using teleporters, grav chutes or other, more esoteric means. Typically, this happens at the end of the Movement phase, but it can also happen during other phases. Units that are set up in this manner cannot move or Advance further during the turn they arrive – their entire Movement phase is used in deploying to the battlefield – but they can otherwise act normally (shoot, charge, etc.) for the rest of their turn. Units that arrive as reinforcements count as having moved in their Movement phase for all rules purposes, such as shooting Heavy
weapons (pg 180). Any unit that has not arrived on the battlefield by the end of the battle counts as having been destroyed.

Spoiler:

Early warning override - Tau (index xenos 2)
If an enemy unit is set up within 12" of a model equipped with an early warning override as the result of an ability that
allows them to arrive mid-battle (i.e. teleporting to the battlefield), the model may immediately shoot at that unit as if it
were your Shooting phase.

I tylko to udało mi się odszukać, czy ktoś coś może więcej na to powiedzieć?

Moim zdaniem namważniwjsze jest "removed from the battlefield" z zasad The Veil of Darkness. Skoro opuszczają pole gry to potem na nie wracają i podchodzi to pod definicję REINFORCEMENTS.

Knykieć
2018-03-04 12:06:51

Hej, ostatnio na turnieju problem czy wykorzystując Auspex Scan można targetować characterów jeżeli w bliżej znajduje się inna jednostka?

Spoiler:

Use this Stratagem immediately after your opponent sets up
a unit that is arriving on the battlefield as reinforcements
within 12" of one of your DARK ANGELS INFANTRY units.
Your unit can immediately shoot at that enemy unit as if it
were your Shooting phase, but you must subtract 1 from all
the resulting hit rolls.

Po przekopaniu się przez internet, odnalazłem wpis, który w zasadzie wyjaśnił moją sprawę. To znaczy: w shooting phase nie można targetować bohaterów, chyba, że są najbliższą jednostką, lub mają więcej niż 10W, co więcej w sekwencji strzelania mamy:
a) Choose unit to shoot with
b) Choose targets
c) Choose Range weapon
itd.

Ze względu na to, co jest napisane w tym stratagemie, punkt a i b mamy już zdefiniowany, więc nawet jeżeli w shooting phase nie możemy wybrać na cel charactera, to w takiej możemy spokojnie wystrzelić serię w bohatera, który właśnie pojawił się na polu bitwy. Jednak należy pamiętać, że podczas umieszczania unitów robi się to jeden po drugim, więc jeżeli najpierw rozstawimy terminatorów, to przeciwnik musi zdecydować czy używa stratagemu czy nie i dopiero w tedy przechodzimy do rozstawiania kolejny jednostek, lub rezygnujemy, ale w tedy już jest za późno i nie możemy wykorzystać tego stratagema.

Co więcej było jeszcze problem czy jeżeli przeciwnik użyje zdolności typu The Veil of Darkness, czy można strzelać w takie jednostki:

Spoiler:

Once per battle, at the end of any of your Movement
phases, the bearer can use the Veil of Darkness.
When they do, the bearer, and up to one friendly
<DYNASTY> INFANTRY unit within 3" of the bearer,
are removed from the battlefield. Then, set up the bearer
(and the second unit you chose, if any) anywhere on the
battlefield that is more than 9" from any enemy models
(the second unit must be set up wholly within 6" of
the bearer

W necie nie znalazłem na to odpowiedzi, która odwoływałaby się do zasad, więc postanowiłem przejrzeć jak są zdefiniowane inne możliwości pozwalające na wykonanie strzelania w jednostkę, która została usunięta z battlefielda i rozstawiona, inaczej niż przez "reinforcements".

Spoiler:

REINFORCEMENTS
Many units have the ability to be set up on the battlefield mid-turn, sometimes by using teleporters, grav chutes or other, more esoteric means. Typically, this happens at the end of the Movement phase, but it can also happen during other phases. Units that are set up in this manner cannot move or Advance further during the turn they arrive – their entire Movement phase is used in deploying to the battlefield – but they can otherwise act normally (shoot, charge, etc.) for the rest of their turn. Units that arrive as reinforcements count as having moved in their Movement phase for all rules purposes, such as shooting Heavy
weapons (pg 180). Any unit that has not arrived on the battlefield by the end of the battle counts as having been destroyed.

Spoiler:

Early warning override - Tau (index xenos 2)
If an enemy unit is set up within 12" of a model equipped with an early warning override as the result of an ability that
allows them to arrive mid-battle (i.e. teleporting to the battlefield), the model may immediately shoot at that unit as if it
were your Shooting phase.

I tylko to udało mi się odszukać, czy ktoś coś może więcej na to powiedzieć?

Knykieć
2017-12-04 21:55:40

Nie widzę przeszkód, żebyś mógł rzucić w powietrze

Modron
2017-12-02 21:25:08

Pełen tekst jest taki:

Smite has a warpcharge value of 5. If manifested, the closest visible enemy unit within 18" of the psykr suffers D3 mortal wounds (pg181). If the result of the Psychic test was more than 10, the target suffers D6 mortal wounds instead.

Czyli jedynym warunkiem wydaje się być przejście psychic testu.

Ciasteczkowy
2017-12-02 20:13:08

A w opisie czaru jest, że możesz go rzucać w powietrze czy są podane konkretne warunki do spełnienia by mógł zostać rzucony? ;>

Modron
2017-12-02 16:52:53

Czy żeby zaliczyć objective 56 'Master the Warp' wystarczy tylko przejść psychic test?
Objective 56 wymaga żeby ileś czarów było 'manifested'. Tekst wszystkich czarów zaczyna się od: If manifested... dopiero potem jest wybraniu celu, obrażeń, itd.
Czyli można np. rzucić Smite, w powietrze, jeśli nie ma przeciwników w 18'' żeby zaliczyć ten objective?

Norbert
2017-09-11 23:14:02

BTW nie wiem czy dobrze pamiętam ale ktoś chyba o to pytał na turnieju.


DESIGNERS’ COMMENTARY:

Q: If a model cannot shoot at the closest visible enemy
unit for some reason (e.g. it is within 1" of one of
your units) but the next closest visible enemy unit is a
Character, can that model then target the character?
A: No.

Norbert
2017-09-11 23:11:26

Modron napisał:

Czy overwatch można wykonać przeciwko charakterowi jeśli inna wroga jednostka jest w bliższej odległości?
W zasadach jest napisane, że nie można strzelać w charakter jeśli bliżej są inne jednostki wroga w fazie strzelania, ale nie jestem pewien czy ta zasada przenosi się na overwatch.

FAQ 1.1

Q: Can a unit fire Overwatch at a Character if, when it
declares its charge at them, there are other visible enemy models
that are closer?
A: Yes.

Modron
2017-09-11 22:08:05

Czy overwatch można wykonać przeciwko charakterowi jeśli inna wroga jednostka jest w bliższej odległości?
W zasadach jest napisane, że nie można strzelać w charakter jeśli bliżej są inne jednostki wroga w fazie strzelania, ale nie jestem pewien czy ta zasada przenosi się na overwatch.

Norbert
2017-09-10 19:53:34

Ogmios napisał:

2b. ...rozpatruje się ataki w tej samej turze (np. obrońcy)/jednostki są związane walką od następnej tury(obrońca w swoim ruchu może tylko Fall Back lub stać); czy jest Overwatch.

Nie dopisałem.


Wróg jest związany walką od tego momentu gdy się zbliżyłeś na cal. Więc już w tej samej turze jeśli ten oddział nic jeszcze nie zrobił w obecnym Fight phase to może się jeszcze bić.

Norbert
2017-09-10 19:45:11

I druga ważna uwaga Pile in/cosolidacja.


czasami gdy na środku pola bitwy zebrało się kilka jednostek z dużą liczebnością może dojść do sytuacji że dany enty model z Twojego blooba ma za najbliższy model z oddziału z którym nie jest związany walką. Jeśli w takiej sytuacji decydujesz się na pile in to ruch musisz zakończyć właśnie bliżej tego modelu z innego odziału. Tak, można kogoś tak związać dodatkowo walką.

Tylko trzeba pamiętać, że nie jest to szarża. Ważne jest to dla oddziałów które w tej turze szarżowały, ponieważ wszystkie hity muszą wyprowadzić w oddziały które deklarowały za cel swojej szarży. Nie mogą bić kogoś kogo nie deklarowali a złapali w walkę przypadkiem.

W tej edycjii najwięcej taktycznego kombinowania jest w własnie w walce wręcz. kto pierwszy szarżuje, deklaracji szarż, pile inach i consolidacjach.  Warto też pamiętać, że w tej edecji możesz deklarować za cel szarży kilka oddziałów. Czasami warto może być zadeklarować dodatkowy oddział którego nawet nie planujemy bić, bo nawet w trakcie ruchu szarży musisz trzymać się na ponad cal od modeli wroga których nie deklarowałeś za cel. Co przy większym zagęszczeniu oddziałów może zmuszać do szarżowania po łuku aby cały czas trzymać się na cal od wroga. Wydłuża to trasę szarży i liczbę oczek które trzeba wyturlać.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.lgkm380.pun.pl www.shinsengumi.pun.pl www.kochamypokemony.pun.pl www.piotras359.pun.pl www.psychologowie-umcs.pun.pl