MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


  • Index
  •  » Gry Bitewne
  •  » Kill Team: Heralds of Ruins v3.1 – dyskusje o zasadach, etc.

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

PEPER
2017-04-10 06:28:41

Nie mam wyboru. Zgadzam się.

Modron
2017-04-09 22:50:36

Jak dla mnie ok
Pepciu, co ty na to?

Norbert
2017-04-09 10:21:51

Defensive Turret to zmodyfikowany Gun Emplacements o możliwość autonomicznych strzałów i o to, że wróg nie może przejąć nad nim kontroli.

czysty Gun Emplacements to Battlefield Debris czyli w sumie quasineutralny kawałek terenu. Trudno to wliczać do ilości modeli w bandzie, bo każdy może tego użyć.


Tylko Kill Team to zmodyfikował. Generalnie nie chce mi się wyszukiwać jak to powinno być rozwiązane (nie ma tego nigdzie wprost napisane) ale ja bym to widział tak:

Defensive Turret - Jest w pełni autonomiczny i nie może być przejęty przez wroga, więc nie jest neutralny. Jak nie jest neutralny to liczy się do modeli wroga i na potrzeby rozbicia i first blooda. To chyba będzie uczciwie.

Co z nim po bitwie. Generalnie jest to darmowy, nie zajmujący żadnego slotu model/Battlefield Debris wynikający z rozwinięcia bazy. Rozwinięcia baz traci się dopiero przy rozwiązaniu bandy więc DT wróci.


Chyba że ktoś ma inny pomysł?


BTW. Zauważyliście że w opisie Defensive Turret jest "... and may fire on its own at BS2.." may czyli, że może - a nie, że zawsze musi.

Modron
2017-04-08 23:01:33

Czy Defensive Turret wlicza się do liczby modeli na polu bitwy?
Mieliśmy taką sytuację podczas meczu z Peperem, że z zniszczyłem mu Defensive Turret w mojej pierwszej turze. Potem on w swojej pierwszej turze zastrzelił mojego Chosena.
Komu przypadają RP za First Blood?
No i coś się dzieje ze zniszczonym Defensive Turret po meczu?

Norbert
2017-04-06 22:35:15

Modron napisał:

Jak efekt będzie miało rzucenie `Psychic Shriek` na `Defensive Turret`?

Jak dla mnie udany Psychic Shriek niszczy Gun Emplacement.
Gun Emplacement może być obrany za cel strzałów czyli z witchfire też oberwie. W charakterystyce ma 2 W ( a nie HP) - Psychic Shriek zadaje Woundy (a nie glany) więc pasuje. Psychic Shriek zada minimum 3 Woundy więc model spada.

Tylko fluffowo to średnio pasuje

Ale to moja interpretacja, nie wiem czy zgodna z kanonem.

Modron
2017-04-06 20:26:46

Jak efekt będzie miało rzucenie `Psychic Shriek` na `Defensive Turret`?

Norbert
2017-04-06 14:54:54

http://heralds-of-ruin.blogspot.co.uk/p … rules.html

Był jakiś reupload list armijnych. Zobaczcie czy waszych armii nie zaktualizowano.

Norbert
2017-04-05 15:54:17

Petrodon napisał:

Tak obrywa najbliższy model w squadzie....

Najbliższy z perspektywy modeli strzelających konkretną bronią dla ścisłości i widoczny dla nich.

Norbert
2017-04-05 15:42:43

Spoiler:


A TEAM OF HEROES
All models in a Kill Team game act completely independently, and are classed as single model units in all respects.

+

Spoiler:

Models in a Squad do not use the A Team of Heroes rule,

=

Ciastek to cziter

Petrodon
2017-04-05 15:32:38

Tak obrywa najbliższy model w squadzie. Tak każdy model strzelającego squadu może obrać inny cel. Unit bądź squad, ale nie model w squadzie. Czyli był cheat, bo zdjęty został ostatni model ze squadu. Nie ładnie.
Pozdrawiam

Mikołaj
2017-04-05 15:18:19

Norbert napisał:

Mikołaj napisał:

Czyli wychodzi na to, że ostatnio z Albertem źle zagraliśmy - każdy model z oddziału wskazywał swój cel w oddziale przeciwnika i nie do końca był to cel najbliższy

Czyli bardzo dobrze graliście. zachowuje część zasad z wh40 ale nie wszystkie. Ciastek nie czitował. Jestem w szoku.

I proszę operujmy terminologią z kill team. Oddzaił = unit to termin z wh40k. Squad i Group to nazwy z Killteam. Każdy Squad to Group ale nie każdy Group to Squad. Generalnie Unit, Squad i Group mają inne zasady.

To się znowu trochę pogubiłem. Jak squad wali do squad'a przeciwnika to obrywa najbliższy model celu? Ale każdy model strzelającego squad'a może obrać inny cel?
Np. (sytuacja z rozgrywki) NEOPHYTE HYBRID SQUAD (3x autogun, granatnik, laser górniczy) ma w "krótkim" zasięgu squad Orkowych Chopaków i wieżyczkę... Strzelam z 3x autogun do Chopaków ale chyba nie powinienem wskazywać konkretnego Orkasa tylko rozliczać w stosunku do najbliższego modelu. Pozostałe dwa strzelają do wieżyczki...
Jeżeli to tak miało wyglądać to jednak graliśmy błędnie, bo w squadzie obranym za cel wskazałem i zdjąłem Orkasa z BigGun'em, który jak raz stał najdalej...

Ciastek nie citował... Przecież przemilczenie kilku istotnych zasad nie jest sensu stricte kłamstwem

Norbert
2017-04-05 14:23:56

Mikołaj napisał:

Czyli wychodzi na to, że ostatnio z Albertem źle zagraliśmy - każdy model z oddziału wskazywał swój cel w oddziale przeciwnika i nie do końca był to cel najbliższy

Czyli bardzo dobrze graliście. zachowuje część zasad z wh40 ale nie wszystkie. Ciastek nie czitował. Jestem w szoku.

I proszę operujmy terminologią z kill team. Oddzaił = unit to termin z wh40k. Squad i Group to nazwy z Killteam. Każdy Squad to Group ale nie każdy Group to Squad. Generalnie Unit, Squad i Group mają inne zasady.


instrukcja napisał:

SQUAD
Some models in Kill Team do not act individually, such as swarms of Tyranids. Where this is in effect ‘Squad’ will be noted in the unit’s Special Rules and will state how many models form the unit. For example, a Guardsman Squad has the Squad (5 Guardsmen) special rule so will consist of a unit of 5 Guardsmen. Simply treat the unit as normal, using the Warhammer 40,000 rules.
Models in a Squad do not use the A Team of Heroes rule, do not have to test for Nerve (but still test for Pinning and 25% casualties as normal) and may only Counter-charge if all members of the Squad are in range to do so into the same combat. Models in a Squad may only hide if every model in the Squad is eligible to do so, and if one model is ‘found’ then all models are found. You may climb and jump with a Squad, but if any model falls out of unit coherency the unit must regain its coherency as soon as possible (by using Run moves or jumping and climbing if need be).
Individual models within a Squad may each target separate units when shooting. During Overwatch count all models within a Squad as single models when determining which models are within 3". If the Squad is charged by multiple models this allows the Squad to fire on multiple targets.
If there is only one model left in a squad at any point, he immediately loses the ‘Squad’ special rule for the rest of the battle. Note that individual models will still count towards the Model Availability of a team and the team’s Run Away! limit during missions.

Mikołaj napisał:

Mam jeszcze pytanko odnośnie przyrostu RP w przypadku walki z bardziej doświadczonym przeciwnikiem.
W zasadach jest napisane: "When a player fights against another player with a higher Renown, he might gain extra RP. For every three Renown higher your opponent is, you gain an extra RP at the end of the game."
Ale przykład pokazuje: "...player with a Renown of 2, fought a player with a Renown of 13 he would gain an extra 4 RP at the end of the battle."
Coś źle liczę? 13 - 2 = 11, wynik dzielimy przez 3 i chyba powinno być "...extra 3 RP..."?
Pytam, bo Ciastek miał przed grą 4 Renown a ja 0 - to ile tych dodatkowych RP powinienem doliczyć? 1 czy 2?

Sprawdziłem u siebie. 11 palcy podzielone na 3 daje  3 i 2/3 palca. Mi też się wydaje że powinno być 3. Może się machnęli

Mikołaj
2017-04-05 10:02:11

Norbert napisał:

Squady w odróżnieniu od innych grup mają zasady częściowo zachowane z unitów z WH40k i przyjmują woundy jak oddział w wh40k, odpowiednio rozstawiając neofitów chronisz granatnik przed ostrzałem.

Czyli wychodzi na to, że ostatnio z Albertem źle zagraliśmy - każdy model z oddziału wskazywał swój cel w oddziale przeciwnika i nie do końca był to cel najbliższy

Mam jeszcze pytanko odnośnie przyrostu RP w przypadku walki z bardziej doświadczonym przeciwnikiem.
W zasadach jest napisane: "When a player fights against another player with a higher Renown, he might gain extra RP. For every three Renown higher your opponent is, you gain an extra RP at the end of the game."
Ale przykład pokazuje: "...player with a Renown of 2, fought a player with a Renown of 13 he would gain an extra 4 RP at the end of the battle."
Coś źle liczę? 13 - 2 = 11, wynik dzielimy przez 3 i chyba powinno być "...extra 3 RP..."?
Pytam, bo Ciastek miał przed grą 4 Renown a ja 0 - to ile tych dodatkowych RP powinienem doliczyć? 1 czy 2?

Norbert
2017-04-04 00:25:30

Mikołaj napisał:

Czyli wystawiając niepełną grupę odejmuję wartość poległych? Jak mam trzech z granatnikiem to wartość grupy wystawionej w team'ie wychodzi 20 (3 ludków po 5 + 5 za granatnik) a nie "startowe" 30. A za te "brakujące" 10 mogę wstawić coś innego (np. Akolitę za 8)?

Gdy wystawiasz niepełny SQUAD to tak. Wartość punktowa Teamu to modele które idą na akcję. Poległych nie liczysz.

Ma to swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Plus dodatni to niższe pts Squadu z zachowanym granatnikiem. Plus Ujemny jest taki, że nie masz mięsa armatniego do obrony granatnika. Squady w odróżnieniu od innych grup mają zasady częściowo zachowane z unitów z WH40k i przyjmują woundy jak oddział w wh40k, odpowiednio rozstawiając neofitów chronisz granatnik przed ostrzałem.

Mikołaj
2017-04-03 23:45:43

Norbert napisał:

Rozumiem że chodzi o "NEOPHYTE HYBRID SQUAD"?

Dokładnie o tych mi chodzi...

Norbert napisał:

Ich Squad przy werbunku kosztuje 25 pts za 5 modeli więc pojedynczy model do uzupełnień 5 pts.
Pamiętaj, też że musisz wystawić całą grupę jaką aktualnie posiadasz po rekrutacji. Nie możesz zostawiać części grupy w koszarach. Jak ci się nie mieści grupa w team ta cała grupa zostaje w bazie i ceruje skarpety.

Czyli wystawiając niepełną grupę odejmuję wartość poległych? Jak mam trzech z granatnikiem to wartość grupy wystawionej w team'ie wychodzi 20 (3 ludków po 5 + 5 za granatnik) a nie "startowe" 30. A za te "brakujące" 10 mogę wstawić coś innego (np. Akolitę za 8)?

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.fflf2klan.pun.pl www.zpsb-ekonomia.pun.pl www.aplikacjakielce.pun.pl www.realserwer.pun.pl www.pokimovie.pun.pl