MGF

Forum Mińskiej Gildii Fantastyki


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Ogmios
2020-07-20 21:44:17

Przy okazji remanentu w kolekcji przejrzałem jakie są nowe formaty gry. Ciekawsze obecnie to:

Commanderowe (EDH) warianty:

*Brawl: taki Standard x mniejszy Commander: 1 Commander, 59 różnych kart ze Standardu w kolorach Commandera; 2-6 graczy

*Tiny Leaders: jak mini Commander, ale karty o koszcie max 3, dokładnie 50 kart

*Oathbreaker: wariant Commandera, trzeba mieć planeswalkera i wybrać mu instant/sorcery jako Signature Spell używalny jeśli planeswalker jest na battlefieldzie. Talia dokładnie 60 kart; 20 życia; bez wygranej damagem Oathbreakera.

Draftowe warianty:

*Cube Draft: gracze draftują z utworzonej puli, przeważnie 360-720 kart 

*Solomon Draft: draft dla dwóch (lub 4, ale bardziej skomplikowany się robi). Po trzy busterki na gracza, wszystkie karty z nich się miesza w stos 90 kart.Losuje się gracza A i B. A pierwszy draftuje, B wybiera czy zaczyna grę. Draft to odkrycie 8 kart i podzielenie na dwa stosy, z których pierwszy wybiera przeciwnik. Potem zmienia się draftujący. Ostatni draft ma 10 kart. Talie min 40 kart, uzupełnia się basic landami.

*Type 4 (aka Limited Infinity); draftuje się z puli odpowiednio dobranych kart (m.in. bez X kosztowych, kickerów itp), bowiem każdy gracz ma dostęp do nieskończonej many, ale ma ograniczenie do jednego czaru na turę (w tym jeden w turze przeciwnika).

*Winston Draft: draft na dwóch; trzy busterki na każdego tasuje się w jeden stos, z którego tworzy się trzy kupki po jednej zakrytej karcie na początek. Losowy pierwszy gracz podgląda kupkę i może ją zabrać; jeśli nie dokłada kartę ze stosu i podglada kolejną; jesli nie wziął żadnej musi dobrać ze stosu. Następnie drugi gracz. Po tym tworzymy 40-kartowe talie z dowolną ilością landów do nich.

*Back Draft: wariant, gdzie gracze draftują talie dla losowego przeciwnika (czyli draftujemy możliwie najgorszy deck).

Warianty w tworzeniu talii:

*Rainbow Stairwell: talie muszą zawierać po 6 kart w każdym kolorze (w tym bezkolorowe); w ramach koloru trzeba dać po jednej o converted koszcie 1-6. Bez multikolorowych.

*Pioneer: Pioneer karty od Return to Ravnica i nowsze, 60+kart, max 4 takie same, 15 kartowy sideboard

*Singleton - pojedyńcze karty (bez powtórek) oraz bez minimum ilości kart w talii.

*Prismatic: talia 250+ kart, z min 20 kartami w każdym kolorze; przy multikolorowych wybierasz jaki kolor reprezentują.

*Kaleidoscope: każdy nieland musi być multikolorowy, poza tym normalne ograniczenia talii; możliwy sideboard.

*Pauper - tylko commony

*Peasant - tylko commony i max 5 uncommonów.

*Penny Dreadful - karty dozwolone do pewnego pułapu cenowego za singla

*Tribal Wars: 1/3 min 60-kartowej talii to stwory o tym samym typie.

*Freeform: jedyną restrykcją talii jest 40 kart minimum. Można nawet dać >4 takie same karty. Nie ma też zbanowanych kart.

Mocno zmieniony tryb rozgrywki:

*Supervillain Rumble - każdy gracz to Archenemy

*Star aka Pentagram ma modyfikację *Allied Color Star (zamiast czystych kolorów są pary kolorów, te obok siebie) oraz *Double Star (na 10 osób, 5 ma talie monokolorowe, 5 dualne; trzeba pokonać 5ciu graczy naprzeciwko)

*Assassin: można atakować dowolnie, ale gracze dostają losowo jako cel kogo muszą pokonać, za co mają punkt i przejęcie niewykonanego celu ofiary; do tego ostatni żywy ma dodatkowy punkt. Wygrywa kto ma ich najwięcej.

*Auction: tworzy się pulę porównywalnych talii min 1/gracza o znanym składzie. Następnie po kolei licytuje się talie. Wyjściowo ma się 25-30 życia i 8 kart na rękę i schodzi się w dół; mniejsza ilość kart jest ważniejsza od życia. Kto wylicytuje najmniej dostaje talię i ma takie warunki startowe jakie licytował.

*Chaos Magic: trochę podobne do Planechase - gracze tworzą Chaos Deck (20-30 kart), gracz zaczynający (Chaos player) musi odkryć jedną kartę, która ma automatyczny efekt/mozliwośc użycia dla wszystkich graczy, aż do zmiany (po kolejce Chaos player może odkryć nową, albo jak zginie, to kolejny gracz staje się Chaos playerem) .

*Fat Stack: tworzy się dwa wspólne dla graczy stosy: karty które daja manę i pozostałe. Kiedykolwiek gracz musi dobrać kartę, wybiera z którego stosu. Ponadto wspólny jest graveyard. Dla dwóch (w praktyce wystarczy rozdzielić i zmieszać dwie talie), ale też multi (większe stosy wtedy).

*Duo Standard: gracze tworzą dwie rozpiski (mogą być to dwie całkiem rózne talie, talie tematyczne z różnymi kartami, lub ta sama jedna). Następnie pojedynki są rozgrywane tak: pierwsza gra po losowej talii, w drugiej drugie talie, w ewentualnej trzeciej można wybrać.

*Two Headed Giant: obecnie to 30 życia na parę, tura wspólna, ale nie zasoby, wspólne bloki i ataki, w pierwszej drużynie obaj gracze nie dociagają na początku. Ginie się przez wyzerowanie życia, 15 znaczników trucizny lub gdy któryś gracz nie może dociagnąć karty ze swojej talii.

*Horde Magic: gracze kontra zautomatyzowana tworzona talia (tytułowa Horda). Archetypem jest Zombie Apocalypse.

Horda wygrywa zerując pulę życia graczy, gracze jeśli pokonają hordę (brak kart na ręku, w bibliotece i na battlefieldzie).
Talia Hordy: 100 kart, w tym 60 tokenów, 40 to normalne karty (optymalnie tematyczne i nie wymagające decyzji ze strony Hordy). 

Zasady dla Hordy:
- Horda nie ma gracza, pilotuje się sama.
- Jesli musi wykonać wybór robi to losowo.
- Ma nieskończoną manę.
- Na początku tury odkrywa talię, aż odkryje nietokena; wszystkie odkryte karty są zagrane. Następnie zagrywa, jeśli może, wszystkie karty z grobu i ręki.
- Wszystkie kreatury Hordy mają haste i muszą atakowac w każdej turze.
- Horda nie ma punktów życia, zadany damage to ile kart z jej biblioteki trafia na graveyard.
Zasady dla graczy:
- Gracze mają trzy tury by ustawić obronę, przed pierwszą turą Hordy.
- Gracze działaja drużynowo i jednocześnie.
- Każdy gracz zwiększa wspólne życie o 20 pkt.

Zależnie od ilości graczy/trudności/łatwości Hordy można zmienić poziom trudości poprzez:
- zmianę ilości tur przygotowywania obrony
- zmianę ilości życia na gracza
- exilowanie części talii Hordy przed jej pierwszą turą
- modyfikację talii Hordy
- zmianę losowści decyzji Hordy na grupowy consensus
- zezwolenie na pozostawienie tokenów na graveyardzie.
- umożliwienie/zabronienie graczom ataków w czasie przygotowywania obrony.
- zminę proporcji tokenów w talii Hordy.


****************
Ponadto można dodać houserule, że jak nie masz landa, to można wystawić zakrytą kartę jako land dający szarą manę. Być może da się to rozszerzyć na jakieś takie typowe działania, tylko koszto-nieefektywne (w sensie, że nawet najgorsza karta jest bardziej opłacalna niż taka umiejka), jak np. 1 dmg za 2-3 many, token 1/1 za 2-3 many itp.

jony
2015-10-24 13:20:19
Patryk
2015-10-09 22:08:38

po ile koszulki posprzedajesz ?

Petrodon
2015-10-09 11:00:56

No bida. Jak ktoś chce kupić, to proszę o kontakt. Po weekendzie wystawiam ponownie.

Knykieć
2015-10-06 11:02:17

Bida, nikt nie licytuje

Ciasteczkowy
2015-10-05 12:15:19

Ninaaaa, na zakupy mamy osobny wątek

Zimna Janina
2015-10-04 12:13:17
Mikołaj
2015-09-25 21:23:51

PEPER napisał:

Czyli oprócz WH do październikowych zakupów muszę dodać jeszcze MTG. Tylko skąd brać na to wszystko środki ?

Z portfela?!?

PEPER
2015-09-22 21:44:15

Czyli oprócz WH do październikowych zakupów muszę dodać jeszcze MTG. Tylko skąd brać na to wszystko środki ?

Mikołaj
2015-09-22 19:57:53

PEPER napisał:

Siema. Mikołaj kiedy będziesz miał jeżeli planujesz mieć go u siebie na stanie, dodatek do MTG Battle for Zendikar ?

Jak to kiedy? 2 października chyba wychodzi...

PEPER
2015-09-22 18:56:21

Siema. Mikołaj kiedy będziesz miał jeżeli planujesz mieć go u siebie na stanie, dodatek do MTG Battle for Zendikar ?

Mikołaj
2015-09-10 00:45:57

Panie i Panowie - wiem, że trochę to może kolidować z Waszymi innymi stowarzyszeniowymi sprawami, ale Wasz "ukochany" sklepik właśnie wskoczył na poziom CORE w rankingu WPN i od września organizujemy na rozgrywki FNM
Zapraszamy... i przyprowadźcie znajomych!

Ogmios
2015-08-25 20:10:30
Ogmios
2015-06-21 14:50:47

Dodatkowa porcja linków do Commandera zwanego też Elder Dragon Highlander - EDH
http://mtg.wikia.com/wiki/EDH

Lista przydatnych generałów
http://mtgjunkie.com/edh-generals-list/

Rozbudowany poradnik jak składać talię do EDH/Commandera
http://www.mtgsalvation.com/forums/the- … ander-deck

Ogmios
2015-06-02 15:21:55

Może na weekend spróbujemy zagrać w magicowego Commandera? Zasady:
http://www.mtgcommander.net/rules.php
Casualowy skrót zasad:
- wybieramy najpierw naszego Commandera: stworka z typem Legend/Legendary
- jego kolory kosztu many decydują jakie możemy landy i karty wrzucić do swojej talii np. kosztuje 1GU to możemy foresty, islandy, karty za G, U i GU no i szaro-manowe
- talia ma mieć 1 Commandera + 99 niepowtarzających  się kart (basic landy mogą)
- Commander zaczyna w swoim polu Commandera, skąd można go zagrać za normalny koszt + {2} za każde poprzednie zagranie (trzeba będzie kostkami zaznaczać), właściciel może tam też go skierować zamiast pójścia do innej strefy (graveyard, exile, library); można nim też wygrać - poniżęj szczegóły
- gracze mają po 40 życia; warunki zwycięstwa są podobne (chyba poisony na 20 tokenów powinny być; mill zwiększonej talii); dochodzi 1 extra: jeśli wklepiemy przeciwnikowi swoim Commanderem 21+ combat damaga (w sumie w grze, też trzeba będzie k20ką zaznaczać) to też wygrywamy.
- jest trochę inny mulligan - Partial Paris; decydujemy ,że chcemy wymienić X kart, exilujemy je tymczasowo (wtasuje się je przed zaczęciem) i dobieramy X-1; można kolejne razy

Podobno rozgrywki są bardziej casualowe, dłuższe i siłą rzeczy mniej dominują wykokszone talie...

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.forestgroupmordy.pun.pl www.paranoidparade.pun.pl www.undiczat.pun.pl www.lechisci.pun.pl www.footballl.pun.pl